Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lorette_ schreef:Zo dacht ik ook al eens aan Pater Moeskroen, bijvoorbeeld
Na m'n 5e huwelijk keek ik op mijn leven terug
Hoedat ik steeds ontsnapt was aan een ramp of ongeluk
En steeds weer drong die ene zin zo lekker tot me door.
MORGEN DAN BEN IK ER VANDOOR
Toen ik oud en grijs en wijs al op mijn sterfbed lag
Toen stuurden ze een pater en ik wist niet wat ik zag
Het bleek een ouwe makker en we zongen vals in koor
MORGEN DAN BEN IK ER VANDOOR
Maar tot nu toe ben ik de enige die daar de humor van inziet...
superpony schreef:Kimberley_ schreef:Dit zal ik ook zeker doen hoor. Als hij liever polka hoort ook prima (ik haat het haha) alleen Angels is voor mij wel echt iets wat ik graag wil maar als hij zegt die hoor ik te vaak en zal teveel herinneringen geven dan hoeft het niet.
Het is gewoon heel moeilijk in te schatten, maar het kan ook juist heel fijn zijn voor hem als hij jouw nummer hoort.
De muziek die gedraaid wordt past toch vaak bij de persoon of is lievelingsmuziek van de persoon. Dan kom je er niet onderuit dat muziek herinneringen oproept af en toe.
Heb je meer nummers die echt jouw nummer zijn? Bijv iets waar je echt de dansvloer voor op gaat of iets wat je hard meezingt in de auto?
Suzanne F. schreef:Geen. Dat liedje is voor de nabestaanden voor altijd verpest. Er zit altijd een nare herinnering aan. Dus dat wil ik mijn nabestaanden (en dat is alleen mijn dochter) niet aandoen. Geen liedjes, geen koffie en cake en geen ceremonie met poespas. Doe maar zo goedkoop mogelijk. En dus ook geen muziek.
secricible schreef:bedoel je als iemand zijn eigen wensenlijstje heeft samengesteld en hier "ongepaste" muziek op staat en de directe nabestaanden dat lastig vinden?
BaileyMix schreef:secricible schreef:bedoel je als iemand zijn eigen wensenlijstje heeft samengesteld en hier "ongepaste" muziek op staat en de directe nabestaanden dat lastig vinden?
In dit geval was het heel nadrukkelijk de wens van de overledene om 'een feestje' te vieren i.p.v. de treurige bedoening die een uitvaart meestal is. Met inderdaad ook expres vrolijke en 'ongepaste' muziek. En dat vonden ze inderdaad lastig, een soort druk van vrolijk moeten doen terwijl ze zich natuurlijk niet zo voelden.
Fearn schreef:Kan het niet juist een toevoeging zijn voor nabestaanden als een nummer gekoppeld wordt aan het afscheid van hun geliefde?
Het lijkt mij dat het kan helpen bij het rouwproces. Misschien is het bijv voor sommige mensen moeilijk om te huilen of probeer je dat onbewust weg te stoppen, en kan zo'n nummer je helpen om verdriet toe te laten. Want je mag natuurlijk verdrietig zijn, en misschien kun je ook herinnerd worden aan die persoon en ook mooie herinneringen ophalen.
(Ik heb er geen specifieke ervaring mee, maar zoiets kan ik me wel voorstellen, dat het ook mensen kan helpen)