Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ashleytjuhh schreef:ik hou van een dresscode het is zo makkelijk. vorige 2 keer een bruiloft gehad met geen dresscode met als gevolg totaal overdressed.
Overdag heb ik meestal een mooie hak aan en voor savonds het feest gewoon nette schone, hele en neutrale gympen of andere platte schoenen het is niet het meest mooie maar de meeste dames wisselen savonds voor het feest van schoenen.
Een vriendin van mij is in de kerk getrouwd en een aantal zag je met blote schouders in de kerk zitten. Tja dan denk ik alleen maar jeetje had je nou niet echt iets anders aan kunnen doen of een sjaaltje om kunnen slaan er zal serieus ook iemand in een Hawai blouse![]()
vrouwen in spijker broek vind ik ook wel een no go op een bruiloftmaar dat zal zijn omdat ik niemand ken die dat zou doen. je mag van je gasten toch ook wel verwachten dat ze toch wel hun best doen om niet te veel uit de toon te vallen.
Een paar goede basis items zou iedereen in de kast moeten hebben dan kun je vaak al voor 90% een goede combinatie maken voor elke gelegenheid
Cayenne schreef:Maar de mensen die niet aan dresscodes doen... hoe denken jullie er dan over dat het op bruiloften not done is om wit te dragen?
En doen jullie dat wel gewoon? Of houden jullie je daar dan wel aan?
Varekaj schreef:Ik hou van dresscodes, maar ik hou ook van uitpakken als het eens kanZegt diegene die thuis en daarbuiten liefst in een onesie of huispak of joggingbroek rondsloft. Of een rijbroek. Maakt mij geen bal uit hoe ik er in mijn vrije tijd bij loop, Ma Flodder is er soms niks tegen
![]()
Maar zodra het gaat om werk, avondje uit of een feestje, dan doe ik daar heel graag moeite voor.
Moest ik een trouwfeest houden, ik zou kiezen voor cocktail. Puur om te vermijden dat de ene helft van de hoop immens overdressed zou zijn tov de andere helft die inderdaad perfect gekleed denkt te zijn in een bermuda met polo en witte sokken in sandalen. En, niet onbelangrijk... Omdat heel veel mensen er fantastisch zouden uitzien die dag![]()
Wil iemand geen hakken dan is een mooie elegante sandaal of sleehak ook prima, of een geklede broek/pak met leuke top. Maar zet je hier tenue de ville op een kaart, dan komen ze geheid in spijkerbroek met een katoenen jasje en een sporttopje aan wandelen bijvoorbeeld.
Ayasha zou voor mij prima in haar type outfit mogen meevieren, want al voldoet het niet aan de dresscode het zou alsnog elegant en stijlvol zijn om niet uit de toon te vallen.
En geef toe, mannen in een goed zitten pak zijn altijd wel leuk om tegenaan te staren
miereneter schreef:Boras schreef:Gastvrijheid: je bent van harte welkom!
Dresscode: je bent van harte welkom mits .........
En anders kom je maar niet. Dat is dan je eigen schuld en dan ben ik boos op je.
Zoiets dan denk ik?
Je slaat de spijker op de kop.
Dat wil niet zeggen dat ik me niet mooi aankleed bij feesten en bruiloften, maar dat is omdat ik het zelf leuk vind om te doen. Ik weet heus wel hoe het heurt, maar ik reken mensen er niet op af. Bij mij ben je welkom in spijkerbroek en fleecevest, als je je daar lekker in voelt. Gelukkig heb ik alleen maar zeer ontspannen vrienden en familie, nog nooit een dresscode tegen het lijf gelopen.