Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:32 kuub kost een 175 euro
60 kWh kost een 35 euro
Als dit jou maar 60 euro kost, heb je een mooi goedkoop contract.
nikkel schreef:Er zijn genoeg mensen waarbij, heat or eat wel erg letterlijk genomen kan worden. Het beste is volgens mij: per maand afrekenen dat kan met die slimme meters.
wyoming schreef:Dees schreef:32 kuub kost een 175 euro
60 kWh kost een 35 euro
Als dit jou maar 60 euro kost, heb je een mooi goedkoop contract.
Ik heb variable tarieven maar bij mij kost een kuub gas zo’n €2,15 dus dat zou dan zo’n €69 zijn.
Ik kreeg mijn jaarrekening in november. Kreeg nog €347 terug en dat met een maandbedrag van €65 pm. Nieuwe voorschotbedrag was €153, die heb ik terug gezet naar €100. (Ik blijf ruim onder de prijsplafonds dus alleen december is een extra dure maand voor mij)
Joanne1987 schreef:Ik heb die ellende gelukkig (nog) niet, maar ik ga ook echt geen honderden euros betalen per maand. Ze zien maar hoe ze het voor elkaar krijgen aan einde van mn contact. Ze willen nu gewoon zelf een spaarpot opbouwen omdat ze weten dat mensen niet kunnen betalen, hun probleem. Ze gaan maar staken of zo om de regering eens in te laten zien dat het anders moet
Joanne1987 schreef:Ik heb die ellende gelukkig (nog) niet, maar ik ga ook echt geen honderden euros betalen per maand. Ze zien maar hoe ze het voor elkaar krijgen aan einde van mn contact. Ze willen nu gewoon zelf een spaarpot opbouwen omdat ze weten dat mensen niet kunnen betalen, hun probleem. Ze gaan maar staken of zo om de regering eens in te laten zien dat het anders moet
Joanne1987 schreef:Wat ik bedoel, ik ga geen €700 plus per maand betalen als dat betekend dat ik geen geld voor eten meer heb bijvoorbeeld. Tevens zoals iemand op begin al zegt, voorschotten weg ivm faillissement aanbieder. Dit gaat geheid weer gebeuren, maar he, de aanbieder heeft zn geld dan in ieder geval. En zoals iemand anders ook zegt, voorschotten kloppen vaak geen eens, worden veel hoger geschat (en dan heb ik het niet over bedrag maar over kWh en kuubs gas)
Wat ik net regering bedoel? Ik zeg nergens dat hun mijn rekening moeten betalen, maar ze zouden wel wat meer partij voor eigen volk mogen kiezen behalve een prijsplafond beloven wat bijna niet doorging en wat niet eens echt gunstig blijkt voor de burger. En wat denk je van niet alle energie exporteren goedkoop en duur importeren voor eigen volk? En eens in het algemeen aan eigen volk gaan denken, makkelijk praten dat we moeten bezuinigen terwijl ze in Den Haag te lam zijn om even uit te zoeken hoe de thermostaat daar omlaag moet...
Misschien heel egoïstisch, ja...
Maar Nederland gaat finaal naar de klote door dit alles, wij staan als volk momenteel 10-0 achter, maar nogmaals dat is mijn mening en gevoel. Ik zal er ook nooit iemand op afvallen die wel driekwart van zn maandsalaris nu naar de aanbieders brengt en thuis in de kou gaat zitten
cissy schreef:Paar dagen later, mail dat ik voor febr maar 242,- had overgemaakt en of ik maar even....
NEE! ga ik niet doen (per mail uiteraard) want hier is het bewijs dat ik 281,- heb overgemaakt en dat die 39,- zou worden opgeheven.
Citaat:Kost me misschien nu energie maar geen geld. En met die energie blijf ik warm want mijn kachel staat al maanden op 15 graden.
Dees schreef:Principes kunnen een mens behoorlijk in de weg zitten.