Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celiien schreef:Medium Rare, ik neig zelfs naar Rare. Als je een kern van 40/42 graden aanhoud en hem dan na de oven laat rusten onder alufolie, komt het helemaal goed.
Bij het aanbraden van de Bavette zou ik de sappen uit de pan bewaren en in de rode wijnsaus gooien. Portsaus doet het er ook goed bij overigens (daar dan ook een sjalotje en champignonnetje doorgooien)
Mjetterd schreef:Qua vis is het uiteindelijk zalm met spinazie, roomkaas en pijnboompitten in bladerdeeg geworden.
D
Celiien schreef:Wat is het gewicht van je rollade? en op welke temperatuur ga je de oven zetten?
Ik hou van langzaam garen, ik doe bijvoorbeeld over een picanha van 400gr ongeveer 40 minuten in de oven... maaaar die oven staat maar op 100graden.
Als je hem op 160 graden zet, zou ik zeker rekening houden met 45 minuten op een 1kg rollade. Er vanuit gaande dat je hem goed hebt aangebraden in de pan met roomboter en rollend er doorheen hebt laten gaan. Maar eigenlijk is het een kwestie van de thermometer in de gaten houden.
voor medium zou ik op kern van 50+- gaan zitten.
DoretteK schreef:Wie heeft er nog een leuke tip voor een voorgerecht?
Wel wat eisen...
Geen vis ivm menu 2e kerstdag
Geen carpaccio
Geen soep (wordt al gemaakt)
Liefst echt een receptje, niet te moeilijk en niet te duur
Geen courgette/aubergine
Bij voorkeur geen kaas
Ik had zelf nu een recept voor bladerdeegpakketjes met brie en appel gevonden. Lijkt mij echt heerlijk! Mijn broer en oom lusten alleen geen brie. Heeft er iemand wellicht nog een goede tip voor een andere vulling? Kan ik wel 2 verschillende maken eventueel.
haffiefreak schreef:Ik weet niet of hij er al is, maar ik was benieuwd wat jullie klaarmaken met kerst.
Ik moet dit jaar het hoofdgerecht verzorgen.
Het is voor 6 volwassenen en 3 kinderen tussen de 7 en 13 jaar.
Ik zat te denken aan:
Aardappelgratin, met ratatouille en een mix van bloemkool/ broccoli en wildstoofpotje.
Voor de kinderen wou ik er frikadellen uit de airfryer bij doen.
Rode kool hebben we vorig jaar al gehad, dus dat wou ik dit jaar nietsdoen.
Weten jullie hier lekkere recepten voor en misschien tips voor andere ideeën
Het stoofpotje wou ik in ieder geval doen.
Schuur_ schreef:Als voorgerecht? Dat is wel bijzonder..
Hier is het voorgerecht scampi op Italiaanse wijze maar dat is vast te vissig. Vorig jaar een tartaar van boeuf tomaten en burrata gemaakt maar dat is met kaas.
Misschien een echte tartaar? Of verschillende soorten pate?