Mode van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:38

Ik vind de mode ook niet leuk. Ik ben langig en slank en zelf vind ik me figuurloos in die slobberkleding. Ook zit high waist helemaal kt want ter hoogte van mijn heupbotten zitten ook mijn onderste ribben.. ik heb 1 hoge soort van legging jeans die officiël med waist heet die ik wel kan hebben zonder stikgevoelens :+ want ik vind de strakke croptops wel grappig voor afentoe..

De meeste kleding die ik heb, heb ik al minstens 10 jaar en tweedehands gekocht _O-

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:43

Weet nog dat ik gewoon nette mooi vallende truien zocht en toendertijd truien zonder mouwen mode waren.
Uiteindelijk bij de Decathlon op de golfafdeling geslaagd.
Gezien ik zowel van voor als achter redelijk plat ben en breed in de schouders met smalle taille kan ik niks met vormloze oversized kleding behalve dan om lekker in weg te kruipen. Dat hangt bij mij echt als vormloze zak naar beneden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:18

Sintara schreef:
Ik vind de mode ook niet leuk. Ik ben langig en slank en zelf vind ik me figuurloos in die slobberkleding. Ook zit high waist helemaal kt want ter hoogte van mijn heupbotten zitten ook mijn onderste ribben.. ik heb 1 hoge soort van legging jeans die officiël med waist heet die ik wel kan hebben zonder stikgevoelens :+ want ik vind de strakke croptops wel grappig voor afentoe..

De meeste kleding die ik heb, heb ik al minstens 10 jaar en tweedehands gekocht _O-

Lowrise is weer terug

Sintara

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:22

Jaa ik hoor dat wel veel, maar zie het nog niet zoveel :D

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:38

Ouder topic, ik weet het, maar toch weer even een schopje!

Ik ben hard toe aan een nieuwe zomergarderobe die wél past (nevenschade van een leuke sport gevonden te hebben) maar ik ben tegenwoordig even snel de kledingwinkels weer uit als dat ik ze in loop... Ik vind croptops, oversized dingen en die afgeknipte zooi van tegenwoordig echt drie keer niks. Wil ook wel een beetje kwaliteit en ben best bereid daar wat voor te betalen. Maar ik ben net de 30 gepasseerd dus de Gerry Weber is ook weer niks voor mij.

Dus, in de hoop dat iemand met meer verstand hiervan dan ik dit topic ziet: waar kun je nog een beetje leuke zomerkleding kopen? Millennial stijl, niet te veel poespas, rustige kleuren en een beetje flatterend voor mijn figuur? TopVintage ken ik en haal ik wel eens wat, maar dat is vaak toch weer iets té vintage voor me. Ook Vinted ken ik natuurlijk, maar ik ben denk ik niet creatief genoeg in zoektermen want dat is ook niks. Ik ben benieuwd, alvast enorm bedankt! :):)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:48

Al eens bij Sezane online gekeken? Kun je in een warenhuis als de Bijenkorf ook niet slagen?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:53

Misschien bij Zalando merken zoals Selected Femme, COS, Mango, Fabienne Chapot, Vanilia, Only/YDY? H&M heeft ook best een decent basis collectie

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:04

Ik sluit even aan. Ik heb een paar maanden terug van ellende even een paar supergoedkope broeken bij de takko weggehaald omdat ik gewoon geen enkele broek meer had waarmee ik op werk kon verschijnen. Scheuren, slijtplekken, verkleuring etc gewoon doordat ze hélémaal op waren.

Ik ben nu ondertussen al 3 jaar bezig om low waist broeken te vinden, zelfs gevestigde merken als levi’s ed. hebben alleen nog high waist broeken.

Het lastige is dat ik absoluut niet online kan en ga kopen, want van de 10 broeken past er maar 1.
Wie weet waar in de omgeving van Leiden/katwijk of roermond low waist broeken te vinden zijn?

Tweedehands mag ook, maar kringloop hier in de buurt heeft alleen schandalig slechte kwaliteit (betere spullen worden eruit gesorteerd en via via duurder verkocht)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:07

In mijn ervaring zijn crop tops juist helemaal geen ding meer. Het was een tijdje oversized maar we gaan nu juist weer richting mooie silhouetten en kwalitatief goede stoffen.

Inderdaad Sezane wat al eerder gezegd werd, maar ook Vanilia, L.K Bennett, &Other Stories, Studio Anneloes, Cos, Massimo Dutti en Arket hebben dingen die je wens beantwoorden. Ik zou zéker beginnen bij Vinted; je kan daar vaak nieuwe stukken nog met kaartje eraan vinden voor een stuk minder geld, én je gaat er overconsumptie mee tegen. :)

Wat mij enorm helpt bij het shoppen op vinted is een pinterest bord maken met looks die me aanspreken. Daarvanuit ga ik kijken wat er allemaal vaak terugkomt (zoals een beige oversized broek en een witte maxi rok in mijn geval). Dan vul ik al die criteria in op vinted en is er al meteen een heleboel te vinden! Ik shop sindsdien vrijwel niets meer nieuw en bespaar een hoop geld.

@Taucha wat gek, low waist is momenteel juist helemaal in. Ik raad je aan om ook even bij ovenstaande merken te kijken, de meeste daarvan hebben volgens mij gewoon winkels in die omgeving.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:20

De mode van nu is juist fijn. Alles kan en alles mag. Gewoon jezelf met je eigen stijl zijn.

Bij de Bijenkorf kun je goed shoppen met veel merken bijeen.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:06

VuurVleugels schreef:

Ik ben hard toe aan een nieuwe zomergarderobe die wél past (nevenschade van een leuke sport gevonden te hebben) maar ik ben tegenwoordig even snel de kledingwinkels weer uit als dat ik ze in loop... Ik vind croptops, oversized dingen en die afgeknipte zooi van tegenwoordig echt drie keer niks. Wil ook wel een beetje kwaliteit en ben best bereid daar wat voor te betalen. Maar ik ben net de 30 gepasseerd dus de Gerry Weber is ook weer niks voor mij.

Dus, in de hoop dat iemand met meer verstand hiervan dan ik dit topic ziet: waar kun je nog een beetje leuke zomerkleding kopen? Millennial stijl, niet te veel poespas, rustige kleuren en een beetje flatterend voor mijn figuur? TopVintage ken ik en haal ik wel eens wat, maar dat is vaak toch weer iets té vintage voor me. Ook Vinted ken ik natuurlijk, maar ik ben denk ik niet creatief genoeg in zoektermen want dat is ook niks. Ik ben benieuwd, alvast enorm bedankt! :):)

Ik vind twothirds een fijne (online) kleding winkel!
Niet te veel poespas, rustige kleuren en fijne pas stijlen. Duurzaam en mooie kwaliteit ook :j
https://twothirds.com/

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:12

VuurVleugels schreef:

Ik heb laatst wat leuke basics bij Uniqlo gekocht. Was echt verrast door de zachte stofjes en vind de bh-tops geweldig.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:13

Ik ben ook blij met de mode van nu. Is wel een paar jaar minder geweest. Maar de laatste 2 a 3 jaar kan ik bijna niet stoppen met shoppen haha.
Ik draag veel Geisha, Garcia, Zoso en veel broeken van Red Button.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:16

Taucha schreef:
Ik sluit even aan. Ik heb een paar maanden terug van ellende even een paar supergoedkope broeken bij de takko weggehaald omdat ik gewoon geen enkele broek meer had waarmee ik op werk kon verschijnen. Scheuren, slijtplekken, verkleuring etc gewoon doordat ze hélémaal op waren.

Ik ben nu ondertussen al 3 jaar bezig om low waist broeken te vinden, zelfs gevestigde merken als levi’s ed. hebben alleen nog high waist broeken.

Het lastige is dat ik absoluut niet online kan en ga kopen, want van de 10 broeken past er maar 1.
Wie weet waar in de omgeving van Leiden/katwijk of roermond low waist broeken te vinden zijn?

Tweedehands mag ook, maar kringloop hier in de buurt heeft alleen schandalig slechte kwaliteit (betere spullen worden eruit gesorteerd en via via duurder verkocht)

Kijk eens bij een online shop, wehkamp , esprit, vaak kun je daar gewoon aangeven dat je low waist modellen zoekt .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:37

Otrium, farfetch, winkelstraat en de bijenkorf hebben genoeg merken die wat meer vorm in de kleding hebben.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:45

En reformation! :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:09

VuurVleugels schreef:

Ik ben zelf fan van Garcia en Lofty Manner! :D

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:14

Taucha schreef:

The Sting heeft ook low rise jeans.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:21

VuurVleugels schreef:

Ik slaag best goed bij de Only en Vero Moda op het moment! Gewoon normale shirts, met normale lengte. Leuke vlotte broeken, van spijkerbroek tot nette broek.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:24

Ik hou wel erg van bootcut jeans maar niet van crop tops. Wel kijk ik steeds vaker op Vinted en vind daar wel eens leuke tops. En ik blijk erg fan van echte vintage kleding. In de winter vind ik oversized truien en vesten echt geweldig. Misschien niet zo elegant maar ik draag het toch graag. Ik vind het fijn dat er nu veel stijlen door elkaar te combineren zijn.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 22:09

Ook die lange sokken tegenwoordig. Zodra het even kan gaan mijn lange sokken de kast in en komen de 'voetjes' weer tevoorschijn voor in de sneakers. Maar die gen Z's lopen alsnog met de tennissokken in de slippers :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 10:45

Oh wat veel antwoorden, ik weet niet of ik op alles kan reageren hoor! In ieder geval wel heel erg bedankt voor alle suggesties, ik heb gelijk al leuke dingen gezien <3

Ik ben absoluut geen fan van overconsumptie (en iets is al snel dat 'over' bij mij als het gaat om kleding), dus ik ben groot fan van Vinted. Maar, 75 euro voor een tweedehands bloesje vind ik gewoon nog steeds te gek. Ik heb ook geen bizar budget, ik ben student, maar voor duurzame kwaliteit heb ik inmiddels meer over dan de standaard €20,- euro shirtjes die met wat geluk een jaar mee gaan.

Ik zag ook de Bijenkorf een paar keer langskomen, ik ben echt allergisch voor die winkel := Ik weet dat dat (voor)oordelen zijn hoor, maar die ambiance daar, de complete overload aan spullen, de muziek, zelfs de verlichting, ik vind het drie keer niks := Dus die moet ik toch overslaan helaas, haha. Maar wel bedankt voor de suggesties!

De andere merken en ketens ga ik eens naar op zoek, ik ben benieuwd! Wat online shoppen betreft vind ik het echt jammer dat productiefoto's vaak een getailleerd product laten zien terwijl het in het echt gewoon recht naar beneden loopt. Dus daar ben ik wel wat sceptisch in geworden. Maar ik heb alvast een ontzettend cute topje van Sezane gezien online dus wie weet ga ik toch weer eens de gok wagen.

Dank jullie wel! *\o/*

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 11:58

BigOne schreef:
Taucha schreef:

Kijk eens bij een online shop, wehkamp , esprit, vaak kun je daar gewoon aangeven dat je low waist modellen zoekt .

Off topic maar ter info, bij Esprit het advies om als je online shopt achteraf te betalen. In meerdere landen om ons heen zijn ze al failliet en Esprit Nederland dreigt ook om te vallen.

Verder lees ik mee. Ik ben nog op zoek naar goede basic shirts welke vooral ook lang genoeg zijn (ik ben zelf wat langer)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:48

Dank allemaal voor de info! +:)+

Online zoeken heeft al eea aan ideeën opgeleverd en na korte passessie hier in ‘t dorp, ook helderheid hoe ik de beste items alvast kan voor filteren.
Waar ik nu namelijk achter ben is dat mijn heup zo dusdanig laag is, dat als ik bij een model online meer dan een paar cm tussen kruis en start van de rits zie, dat het voor mij al snel zit als een mid rise.
Dat scheelt een hoop frustraties wanneer ik weer verder ga met shoppen :)*

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:44

Hier nog iemand die niets met de mode van tegenwoordig kan. Ik heb dan niet zozeer problemen met de vorm maar vooral met de kleuren.. alles is grijs, zwart, wit of beige en ik draag juist erg graag gekke, felle kleuren. Daarnaast draag ik bijna uitsluitend rokken en jurken (ook in de winter). Gelukkig is mijn favoriete, alternatieve winkel er nog waar ik me helemaal uit kan leven :D