Het dopje van de tandpasta. Wat "vergeet" jouw man/vriend/partner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Re: Het dopje van de tandpasta. Wat "vergeet" jouw man/vriend/partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:30

Theezakjes belanden standaard op het aanrecht
ook de schillen van fruit blijven daar achter
evenals de kruimels van crackers
en lege pakjes, blikjes en ander materiaal waar etenswaren in gezeten hebben.
Gereedschap zwerft door het hele huis, tot op de gekste plekken. Ik kijk niet raar op van een schroevedraaier in mn koelkast.
kastjes blijven open staan met de spullen die in de weg lagen ervoor.
Maar verder is hij wel lief hoor en kookt hij altijd voor ons als ik moe ben.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:34

Niwla schreef:
Ik ben de ‘man’ wat dat betreft in onze relatie.

M’n man is ontzettend opgeruimd. Ik ben degene die de schoenen laat slingeren, m’n kleren vergeet in de wasmand te doen, de lades van de keuken open laat staan, etc. :=

+1 :') _O-

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:45

hier een man welke inderdaad ook best opgeruimd is enzo... Maar wat ie wel altijd "vergeet" is als ik iets op de trap leg (met de intentie, dat moet naar boven) dan "vergeet" hij dat standaard mee te nemen....

Hij vergeet ook altijd zijn sokken uit elkaar te halen als ie ze in de wasmand doet, en is vervolgens beledigd als zn sokken nog vies, en opgevouwen uit de wasmachine komen hahaha

hij ruimt ook altijd alleen zn eigen dingen op. als ie naar de keuken loopt met zijn koffiemok, zal ie nooit uit zichzelf mijn theebeker ook ff meenemen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:57

Mijn ex had het denk ik lastiger dan ik. :D Mijn hobby's lagen door het hele huis, maar op een gegeven moment was de zolder klaar met boekenkasten en crearuimte en was het in de rest van het huis veeeel netter. En toen was het prima te doen.

Op zich waren we qua niveau van netheid vergelijkbaar, maar onze tactiek was anders. Ex was nogal van het 'niet met lege handen ergens heen lopen'. En ik loop wel een keertje extra, daarnaast is de kans nogal groot dat je of vergeet wat je in eerste instantie wilde doen of dat je door al die extra klusjes te laat bent. Ik ben redelijk verstrooid en voor mij werkt het dus het beste als ik gewoon één ding doe en mij niet laat afleiden door allerlei sidequests.

Ik kookte meestal, maar dan ben ik ook gefocust op het koken. Schoonmaken doe ik daarna of als het eten in de oven of op staat. Ex werd altijd helemaal geïrriteerd van plasjes water bij het aanrecht, want bang op lekkage of zo. :+ Liep hij met een doekje er achter aan. Is ook goedgekomen, want ik wilde ook wel ruilen hoor, dat hij kookte en ik de afwas deed. Vond hij geen goed idee. :D

De was droogt hier aan een rek. Ex pakte er steeds af wat hij nodig had en de rest werd pas opgeruimd als er nieuwe was moest hangen. Ik doe het juist altijd in één keer en haal er tussendoor nauwelijks iets van af. Ik vond het irritant dat hij steeds maar een beetje deed. En hij vond het irritant dat ik niet tussendoor steeds iets meenam, want ik was toch zo vaak op zolder. :+ Maar aan het einde van de week was het rek leeg en kon de nieuwe was gedaan worden, dus daar hebben we beiden mee leren leven.

Ik geloof dat in die 10 jaar dat wij samen hebben gewoond, hij nog nooit de vuilnisemmer in de keuken heeft geleegd. We hadden zo weinig restafval, dat deze niet snel vol was, maar ja, hij ging wel stinken. Vond ik dan, hij rook dit gewoon niet.
Aan de andere kant was hij wel altijd degene die de kliko's buiten zette. Alleen toen restafval naar de ondergrondse moest, werd dat wel weer mijn taak. :(

Zijn meest irritante eigenschap. Dat hij bij het doortrekken van de wc de deksel niet dicht deed. Dat water spat altijd, en dan zit het overal ipv enkel tegen de deksel...

Verder was het wel gelijkwaardig.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:02

Hier ook een flinke lijst :+ Gelukkig is hij wel heel lief en zijn we al 23 jaar samen.
Ik erger me er niet eens meer aan. Dit is gewoon de doorsnee man die een 'niet werkende moeder' heeft gehad en dus lekker gepamperd is. Ik heb over de jaren al van alles aan technieken gebruikt, maar dat is kansloos. Als ik hem vraag iets te doen, dan doet hij het ook hoor. Maar voor de rest 'zien' ze het gewoon echt niet.

Stapel schoon wasgoed die ik zo op de zoldertrap leg dat je er overheen moet stappen, zodat hij het mee naar boven kan nemen (zijn kledingkast staat op onze slaapkamer) en hij dus gewoon laat liggen :') 'Oh, helemaal niet gezien joh'.
Kledingkastdeuren die wagenwijd open staan na gebruik.
Theezakjes in de gootsteen en serviesgoed op het aanrecht terwijl de vaatwasser er naast staat (en leeg is).
De vuilnisbak in de keuken nog even flink aanproppen ipv gewoon even leegmaken.
Vergeet altijd en nieuwe wc rol op te hangen als hij het laatste velletje hebt opgemaakt.
In de slaapkamer het bed openslaan en een raam openzetten (als hij onder de douche staat loop ik weer naar boven om dit alsnog te doen).
Als hij een keer kookt (sporadisch) dan is ieder pannetje gebruikt en de boel één grote paasei. Eten is gelukkig wel lekker :j
Na het gras maaien met natte schoenen vol gras zo de woonkamer in lopen.
Was in de wasmand ipv erop is blijft ook een grote uitdaging.
Handdoek na het douchen ophangen of opruimen ipv op de grond laten leggen.
Kleding die hij amper een halve dag aan heeft gehad op een prop op een stoel gooien ipv even uit te hangen. Eind van de week heb ik dus een hele verzameling, waarvan ik niet weet was wel of niet in de was moet.
Hij eet altijd mijn dieet producten op of spelt crackers, terwijl er genoeg andere dingen zijn.
Als de kat naar buiten wil, dan hoort hij dat natuurlijk nooit.....
En de welbekende 'oh, maar dat had ik je toch verteld?' Nee schat, dat had je niet. Gaat meestal over uitnodigingen van vrienden of een heerlijke roddel waarvan ik dacht dat ik een nieuwtje had :P

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:03

Niet mijn vriend, maar ik woon samen met mijn broertje.

- De prullenbak staat letterlijk naast het aanrecht, maar mijn broertje heeft de gewoonte zijn lege verpakkingen óp het aanrecht te laten, en dan ook gewoon te laten liggen.

- Overal een nieuw glas voor pakken. Ook als hij 3x hetzelfde drinkt. En nee, vieze glazen zet hij niet in de vaatwasser. Die zet hij op het aanrecht.

- Iets uit de schone vaatwasser halen, maar niet de vaatwasser leeghalen.

- Wc bril staat ALTIJD omhoog.

- Wc-rol hangt hij verkeerd op, ondanks enkele discussies haha

- Het dopje van de tandpasta draait hij er ook nooit op. Ik heb nu mijn eigen tandpasta gehaald, want ik werd er gek van :+

Nu moet ik wel zeggen, hij is degene die altijd netjes zijn kleding in de wasmand doe. Ik ben daar weer heel slecht in. Netzoals schoenen op het schoenenrekje zetten. Dat doet hij weer wel, ik niet. En mijn jas slingert ook altijd overal en nergens terwijl die van hem gewoon aan de kapstok hangt. :')

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:23

Mijn vent valt echt mee als ik het zo lees.

Enige ergenispuntje wat ik echt heb is de vuile vaat niet meteen in de vaatwasser zetten maar gewoon er precies boven. Zijn excuus, ik heb nooit een vaatwasser gehad, ben er niet aan gewend. (klein detail, hij heeft er inmiddels 7 jaar wel eentje)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:26

_Madelon schreef:
Mijn vent valt echt mee als ik het zo lees.

Enige ergenispuntje wat ik echt heb is de vuile vaat niet meteen in de vaatwasser zetten maar gewoon er precies boven. Zijn excuus, ik heb nooit een vaatwasser gehad, ben er niet aan gewend. (klein detail, hij heeft er inmiddels 7 jaar wel eentje)

Oh die van mij doet het er dan nog wel in, maar nog met alles qua etensrest erop en eraan zodat je alles er weer uit kan halen en alsnog moet voorspoelen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:33

Fearn schreef:
Ik vraag mij af of er ook andersom dingen zijn die vrouwen doen waar mannen zich aan irriteren :') (vast ook genoeg)

Mijn man kan er ongetwijfeld meer noemen dan ik
maar ik kan een klein beginnetje maken

*maakt bed niet op smorgens
* laat gordijnen in de slaapkamer dicht
* zet tandpasta niet terug op de goede plek maar in de beker met tandenborstels
* laat ontbijtborden op tafel staan smorgens (jaja , ik weet het, kleine moeite. Maar met een 2 en een 4 jarige die smorgens vroeg naar KDV gebracht worden... ik schiet dan gewoon het huis uit en alles blijft op tafel staan)

Mijn man vergeet dan weer welke kleding van welke dochter is.
Dan ligt er toch wel een hele grote spijkerbroek in de kast, of klaagt de oudste dat ze eenbroek uit haar kast heeft gepakt maar dat ze die niet aan krijgt.

Mijn man is gewoon een stuk netter dan ik. Daar staat wel tegenover dat ik smorgens binnen een half uur de kinderen uit bed met eten achter hun kiezen op de BSO kan krijgen. Hij heeft daar 1,5 uur voor nodig :Y)
En ja, dan ben ik als ik thuis kom uit werk eerst nog even bezig met de ontbijt meuk opruimen en speelgoed wegruimen. Maar so be it.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:50

Lege verpakkingen terugleggen :x

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:52

Schoenen uit doen en achterlaten in de deuropening of onderaan de trap.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:00

De vaatwasser leegmaken maar alles op het aanrecht zetten om "te drogen". Dus dan kom ik in de keuken en kan ik nergens wat kwijt want alles staat vol :P

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:20

Ik ben juist degene die alles vergeet, mijn vriend is heel erg goed in non-verbaal communiceren kan ik je zeggen :'). Plakker dicht doen van vochtig toiletpapier, pleerolletje weg gooien, messen verkeerdom in het rekje. Hij zegt niks, kijkt me alleen maar strak aan of zorgt dat hij de fout corrigeert in mijn zichtveld :'). Een andere manier van hem is om later via een appje te zeggen hoe blij iemand anders is met hoe hij wél heeft gedaan wat ik niét heb gedaan. Ik heb een subtiele vent _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:32

Ik ben wel degene die dingen kwijtraakt, maar ML vergeet dingen.

We zijn al 3jr aan het verbouwen, dus lang niet alles is uitgepakt en heeft al een plek. Soms zijn dingen ook lastig schoon te maken of op te ruimen.

Maar we hebben een grote garage aan het huis en daar zouden we alles doen qua klussen. Langzamerhand zijn dingen wel naar de woonkamer en nieuwe gang verplaatst en is het daar een verzameling van gereedschap.
Hij kan alles vinden, ik kan niks meer vinden.....

Had eigen gereedschap bij de paarden voor standaard dingen en die verdwijnen soms ook. Het fijnste tangetje bijvoorbeeld.

Mijn man vergeet echt vaak de lichten uit te doen. Maar is gewend in een goed verlichte ruimte te werken en hoeft daar niet zelf aan te denken.

Als hij moe is zet hij zijn kopje terug op ( houten ) aanrecht naast de onderzetters.

Hij koopt bergen schroeven, terwijl ze overal slingeren. Komt dan in een gemengd bakje terecht en is lastig, dus komen er weer nieuwe.
Maar pak ik de bouw stofzuiger is die irritant netjes opgeruimd :o

Hij rolt idd ook zo uit bed en sloffen/slippers staan zoals ze zijn uitgeschopt.

Hij loopt 10x langs dingen die opgeruimd moeten. 50% van de tijd laat hij de strotouwtjes slingeren.

Hij ruimt geen lege verpakkingen op. Er staan bijv 3 deo bussen in zijn vakje. Ik denk dan dat hij heeft. Dan is alles op, gooit hij alles weg en zegt dat ie niks meer heeft. Ik ben meer van vooruit denken en een voorraad......

Ik ben heel vaak eten kwijt. Dan wil ik iets maken en zijn de tomaten op. Wilde laatst popcorn, maar was al op. Nootjes...........lag nog een leeg zakje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:58

* Prullenbak niet legen als ik zeg dat de zak vol is. Om vervolgens later te mopperen dat deze nu wel erg zwaar is ( ja dan stamp ik het nog wel even extra aan)
* Als hij opeens spontaan wat gaat opruimen (wat zelden gebeurt) je spullen op de raarste plekken terug vind. Idem als hij een keer de vaatwasser leeghaalt, niks ligt meer op zijn plek.
* Vuile kleding niet in de wasmand gooien, maar naast zijn bed. Prima maar ben niet je opruim slaaf, wat niet in de wasmand ligt word niet gewassen.
* Sokken binnenste buiten uittrekken en vervolgens boos zijn dat ik ze met opvouwen niet goed doe. Ja sorry meneer je hebt per week minimaal 14 paar sokken in de was (per week), en dan ook nog je kinderen die er een handje van hebben. Ja maar is een kleine moeite om ze goed te doen. Ja klopt, maar dat is goed uittrekken ook haha

Maar na veel mopperen maakt hij tegenwoordig wel het bed op als hij later op is dan dat ik ben, ook het gordijn en raam open.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:04

Xyris schreef:
Ik ben juist degene die alles vergeet, mijn vriend is heel erg goed in non-verbaal communiceren kan ik je zeggen :'). Plakker dicht doen van vochtig toiletpapier, pleerolletje weg gooien, messen verkeerdom in het rekje. Hij zegt niks, kijkt me alleen maar strak aan of zorgt dat hij de fout corrigeert in mijn zichtveld :'). Een andere manier van hem is om later via een appje te zeggen hoe blij iemand anders is met hoe hij wél heeft gedaan wat ik niét heb gedaan. Ik heb een subtiele vent _O-

De mijne die zet heel subtiel de lege wcrol stand waar je de voorraad op stapelt in het looppad wanneer ik de wc inloop als ik er geen nieuwe rollen op zet nadat ik de laatste had gepakt. Dus dan loop ik er letterlijk tegenaan. :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:18

Ik heb echt heel weinig te klagen, en waarschijnlijk heb ik net zoveel van die vergeet dingetjes naar hem toe.

Maar de gekste gewoonte is dat hij z’n handdoek opvouwt en OP het badmatje legt na het douchen om met z’n natte voeten op te staan. Dat is wat dubbelop wat mij betreft :’) De natte handdoek vind ik regelmatig terug op de grond, ook niet zo handig.
En lege wc rollen belanden op het muurtje boven de wc, ipv het prullenbakje ernaast.
Rondslingerende sokken is ook herkenbaar maar daar kan ik me niet zo aan ergeren.

Ik ben zelf ook een rommelkont en hij is best heel netjes, dus door hem blijf ik ook netter. Het is een beetje pick your battles ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:21

Ow ja, wij hebben ook een plank vol lege wc rolletjes. Die gaan bij oud papier, dus mogen niet in het prullenbakje.

Als mn man echt iets "stoms" doet maak ik er weleens een foto van en stuur die dan door. Wij appen echt nooit, maar dan krijg ik wel wat smile poppetjes terug.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:00

Als er iets mee naar boven moet, dan zet ik het vaak op de trap. De eerste die dan naar boven loopt, kan er niet omheen, zou je denken.

Mijn vriend stapt er dus vrolijk langs/ overheen en zegt vervolgens als ik vraag waarom ie dat doet: "dat heb ik niet gezien".
Hoe dan?? :')

Afijn, gelukkig is ie verder wel lief, doet thuis net zo veel als ik en is verder ook heel makkelijk om mee samen te leven. :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:09

Sherivey schreef:
Mijn vriend stapt er dus vrolijk langs/ overheen en zegt vervolgens als ik vraag waarom ie dat doet: "dat heb ik niet gezien".
Hoe dan?? :')

Omdat je naar boven kijkt als je een trap op gaat, en je perifeer wel registreert dat er iets is waar je overheen moet stappen, maar niet focust op wat dat is.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:24

Ik mag eigenlijk niet klagen met mijn vriend, hij heeft er ook wel wat over mij denk ik

- Legt stelselmatig zijn gedragen sokken op mijn bureau voor de volgende dag, ik vind dat gewoon smerig. Ik zit de dag erna daar mijn make up te doen of wat te eten |o Maar maakt niet uit hoe vaak ik er wat van zeg of wat ik met de sokken doe, volgende keer doet hij het net zo goed weer.
- Onbijtbord en glas gaat netjes vaatwasser in, mes waarmee hij lunchbroodjes snijd voor werk blijft stelselmatig op het aanrecht liggen? Maar waarom? :?
- Bed niet dichtgooien en als ik er wat van zeg nog extra in de war gooien. Gordijnen half of niet opendoen
- Lege verpakkingen terugzetten, want hij had het niet door dat het op was?

Misschien kom ik nog op iets, maar zoals ik al zei mag niet klagen. Maar wonen nog niet samen, alleen als we het huis alleen hebben. Dus wellicht straks als we samenwonen maar verwacht het niet hij is echt wel redelijk netjes.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:33

Die eerste heb ik wel een oplossing voor, ducttape op de kop leggen net zo lang tot ie zijn sokken er niet meer neer legt :p

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:49

Toevallig vanochtend mijn man een appje gestuurd of hij chocoladepasta op zijn brood had.
Zat chocoladepasta aan het kastje.

Hij ruimt veel op.
Vergeet alleen weleens spullen op het boodschappenlijstje te zetten als hij het laatste pakt.
Tja dan heb je geen deo of hebben we geen uien.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:57

koffiemok schreef:
haha dit wordt een hilarisch maar volgens mij een herkenbaar topic voor veel van ons.
Mijn man vergeet dus aan de lopende band om keukenkastjes of lade dicht te doen. Soms staan er 3 tegelijk open en hij loopt dus gewoon zo de keuken uit.
Je zou je soms afvragen waarom we überhaupt nog deurtjes in de keuken hebben zitten. Voor je gevoel ben je elke dag minstens 10 deuren en lades aan het sluiten. Dit kan trouwens ook de pleedeur zijn.
Snap echt helemaal niets van dit gedrag, maar schijnt normaal te zijn voor mannen..

OMG ja dit :') Ben een keer keihard met m'n hoofd tegen de punt van een deurtje aan gestoten omdat hij 'm open had laten staan, sindsdien is hij wel een beetje genezen.

Ook: iets schoonmaken en helemaal netjes maken en dan het schoonmaakmiddel en doekje gewoon op die plek die je net hebt schoongemaakt laten staan ;( WAAROM

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:49

opruimen :+