Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
FamilyIssues schreef:De feestdagen komen er weer aan en dit vinden wij wel enorm lastig. Vorig jaar zijn we niet bij vriends familie geweest want die waren toen op vakantie. Dit jaar is er nog geen plan. Normaal gaan we wel gewoon elk jaar naar beide families. Het beste zou dan zijn dat zus en wij niet op hetzelfde moment komen want ik heb geen idee wat te doen als zij er wel is. Ik mag en kan namelijk niks.
Dingen oplossen wil mijn vriend ook, maar is dus volgens vader nog lang niet mogelijk...
Om het lastiger te maken is er nog een jonger zusje, als in een heel stuk jonger. (basisschool). En dus zit je nog met Sint/kerst/haar verjaardag/oud en nieuw etc.
sasja0705 schreef:Wat ik zo naar vind is dat dus ook niet tegen vriend verteld wordt om WAT het nu gaat.
Omdat TS schrijft, dat zus sinds 2 jaar in therapie is, gok ik dat "Het" nu naar boven is komen drijven.
En door zus nu eerst verwerkt moet worden.
Ik neem aan dat TS inmiddels behoorlijk veel gesprekken met vriend gehad heeft en die dus geen idee heeft om wat het zou kunnen gaan.
En dat vind ik dus nu het wrange aan het hele verhaal.
Kennelijk weet het moeder, weet het vader maar die persoon die beschuldigd wordt wordt niet verteld waarover de beschuldiging nu daadwerkelijk gaat.
Ts heeft er verder niets mee te maken maar vriend heeft toch wel een recht om überhaupt te weten waarover het gaat
-of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
ingvdh schreef:sasja0705 schreef:Wat ik zo naar vind is dat dus ook niet tegen vriend verteld wordt om WAT het nu gaat.
Omdat TS schrijft, dat zus sinds 2 jaar in therapie is, gok ik dat "Het" nu naar boven is komen drijven.
En door zus nu eerst verwerkt moet worden.
Ik neem aan dat TS inmiddels behoorlijk veel gesprekken met vriend gehad heeft en die dus geen idee heeft om wat het zou kunnen gaan.
En dat vind ik dus nu het wrange aan het hele verhaal.
Kennelijk weet het moeder, weet het vader maar die persoon die beschuldigd wordt wordt niet verteld waarover de beschuldiging nu daadwerkelijk gaat.
Ts heeft er verder niets mee te maken maar vriend heeft toch wel een recht om überhaupt te weten waarover het gaat
-of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Nee hoor, dat stukje snap ik ook niet, je wordt beschuldigd van iets maar mag niet weten waarvan, maar de ouders weten het wel.
Het lijkt mij heel moeilijk om daar mee om te gaan.
marleen_usar schreef:Lekker makkelijk voor die zus om verder met rust gelaten te willen worden, wel een beerput open trekken maar er verder niks meer over willen horen. Is voor jou vriend echt heel heftig beseft ze dat niet.
marleen_usar schreef:Lekker makkelijk voor die zus om verder met rust gelaten te willen worden, wel een beerput open trekken maar er verder niks meer over willen horen. Is voor jou vriend echt heel heftig beseft ze dat niet.
Qerty schreef:marleen_usar schreef:Lekker makkelijk voor die zus om verder met rust gelaten te willen worden, wel een beerput open trekken maar er verder niks meer over willen horen. Is voor jou vriend echt heel heftig beseft ze dat niet.
Lekker makkelijk om zo over iemand te oordelen terwijl je geen weet van de situatie hebt.
Ayasha schreef:Ik vind eigenlijk niet dat je dit kan maken. Iemand van iets dergelijks beschuldigen zonder enige uitleg… IMO is dit gewoon smaad. Vriend is hier ook gewoon slachtoffer.
Wat een klote ‘move’ van die moeder.
Cayenne schreef:Ayasha schreef:Ik vind eigenlijk niet dat je dit kan maken. Iemand van iets dergelijks beschuldigen zonder enige uitleg… IMO is dit gewoon smaad. Vriend is hier ook gewoon slachtoffer.
Wat een klote ‘move’ van die moeder.
Als -en ik zeg als- het waar is wat zijn zus zegt, dan is die uitleg naar hem ook niet nodig natuurlijk.
wilmatj schreef:Ik vind het eigenlijk heel gek dat jou vriend hier als schuldige aangewezen wordt door moeder/zus.. maar niet duidelijk gemaakt wordt wat hij dan gedaan zou hebben. Als ik jou vriend was had ik een gesprek opgeeist met duidelijkheid. Want zo'n vage beschuldiging klinkt alsof ze hem zwart proberen te maken zonder goede reden.
Vanuit zus zijnde snap ik ergens wel dat als het echt iets is dat je dat niet zomaar even verteld, maar moeder weet het al een jaar.
Schaduwbloem schreef:wilmatj schreef:Ik vind het eigenlijk heel gek dat jou vriend hier als schuldige aangewezen wordt door moeder/zus.. maar niet duidelijk gemaakt wordt wat hij dan gedaan zou hebben. Als ik jou vriend was had ik een gesprek opgeeist met duidelijkheid. Want zo'n vage beschuldiging klinkt alsof ze hem zwart proberen te maken zonder goede reden.
Vanuit zus zijnde snap ik ergens wel dat als het echt iets is dat je dat niet zomaar even verteld, maar moeder weet het al een jaar.
Misschien had zus het hem wel nooit willen vertellen omdat het uiteindelijk voor haar verwerking niet nodig was gebleken.
Het was niet aan moeder om dit zo te vertellen en daar zijn vriend en zus beiden slachtoffer van.
Mijn hart huilt voor vriend omdat deze situatie niet nodig was geweest, en voor zus omdat haar veiligheid door moeder is geschonden.
Ik neem voor vandaag even afstand van dit topic, het doet me even teveel. Morgen weer een dag.
En TS, mijn pb staat voor je open ❤️