wat geef je iemand die écht alles al heeft?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: wat geef je iemand die écht alles al heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:04

Mijn beste cadeau aan iemand voor zijn 50e verjaardag was een zelfgemaakte noten taart waarvan ik had onthouden dat hij die erg lekker vond. Taart was de ster van de avond en niemand mocht een stukje :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:10

Grappig topic.
Ik hoor ook tot de groep: gewoon een flesje drank, zelfgebakken cake en een blommetje/zoetigheid/kaas of zo _O-

Volwassenen hebben bijna altijd alles al wat ze nodig hebben. Met cadeaus koop je dan al snel overbodige meuk die dan uit beleefdheid een jaartje in de vensterbank staat en daar met het vuilnis afgevoerd wordt. Of van die aardig bedoelde verzorgingsproducten met geurtje die na 5 jaar ongebruikt over de datum is.

Ik heb net een schattig vogelhuisje gekregen. Best leuk…..als ik niet 2 katten had en de enige muur waar geen katten komen pal op het zuiden is zonder schaduw (hmmm lekker gebraden mus) :')
Hij ligt nu maar op de boekenkast totdat me een geniaal idee invalt.

Maar ieder zijn meug uiteraard. Ik denk dat dit binnen vriendengroepen ook al vroeg in je leven zelforganiserend uitselecteerd.

Overigens geef ik wel graag cadeaus maar alleen als ik er echt tegenaan loopt en dan mag het prima duurder zijn en hoeft het ook niet gekoppeld te zijn met een verjaardag.

Ik vind een hamklem in ieder geval enorm origineel bedacht. Vooral met een goede ham erin **\O/**
Nu kun je voortaan ieder jaar een nieuwe ham geven :P
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 30-09-22 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:14

Prairy schreef:
Mijn beste cadeau aan iemand voor zijn 50e verjaardag was een zelfgemaakte noten taart waarvan ik had onthouden dat hij die erg lekker vond. Taart was de ster van de avond en niemand mocht een stukje :+

dit soort dingen zijn ook heel tof! en ook zeker gewaardeerd!
Ik heb op mijn lijstje ook gewoon dingen staan die zelf in te vullen zijn (dus niet met merk/naam/toenaam genoemd).
En uiteraard waardeer ik dit soort dingen ook heel erg als mensen echt de moeite nemen iets lekkers te maken.

Mijn verjaardag vier ik gelukkig nooit, dus daar hoeven mensen al geen cadeaus voor te kopen, maar bijv. met kerst ofzo (hoef ik ook niks, maar vinden mensen het vaak zelf leuk)....

En voor mezelf vind ik het niet eens zo erg, maar ik vind het vervelend als ik iemand anders een cadeau geef waar ze misschien niks aan hebben....

Dan liever een lijstje in mijn ogen (en ja, natuurlijk mag daar vanaf geweken worden)

ik zie hier bijv. al bloemetje voorbij komen, ik hou echt van planten (goede, die gaat op de lijst erbij), maar een bos bloemen zou echt zonde zijn, ik ben echt nooit thuis, dan zouden ze echt staan te verpieteren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:18

Bloemen geef je inderdaad alleen aan mensen waarvan je weet dat ze dat graag hebben :j
Meestal hebben de bloemetjes kandidaten het jaar rond wel wat op tafel staan. Die vertellen je dan ook later dat ze wel 4 weken gestaan hebben of zo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:43

Ik heb echt een gruwelijke hekel aan bloemen krijgen.
Ik weet nog de eerste keer dat ik bloemen kreeg voor mijn verjaardag (de oma van mijn man) En ik dacht echt "Nee he, heb ik nu echt die leeftijd?"

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:36

Oh ik hou van bloemen krijgen.

Ik woon alleen en ik vind het mijn huis zoveel meer sfeer geven.
Alleen zijn de bloemen die ik tot nu toe vaak gekregen heb niet geschikt voor mijn katten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:25

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:43

Ik ben een beetje verbaasd dat het ene kado nog duurder en excentrieker is dan het andere als ik eerlijk ben. Ik vraag me echt af waarom?
Ik heb toevallig mijn ouders 2 jaar geleden een duur kado gegeven omdat ze 70 werden (overigens een kado om herinneringen te maken, geen fysiek duur kado), maar dat is het dan ook. Ik heb de laatste keer bij zowel mijn moeder als mijn vader een lekkere tapasplank gemaakt en ben samen met mijn man bij mijn ouders gaan eten. Mijn ouders hechten aan dat samenzijn en mijn effort voor zo'n borrelplank veel meer waarde dan aan een kado in handen krijgen. Ik sta er zelf precies zo in eigenlijk.
Ik vind kado's verzinnen om het verzinnen een beetje raar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:53

Ik vind het een manier om mijn ouders te tonen hoe gek ik op ze ben. Ze zijn best een beetje bescheiden en ik vind het fijn om ze te verwennen met iets wat ze zichzelf niet gunnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:53

Wij hebben besloten geen cadeaus meer te doen op verjaardagen. In plaats daarvan stort iedereen een van tevoren vastgesteld bedrag per verjaardag op een bankrekening. Daar gaan we dan met de hele familie eens per jaar wat leuks voor doen. Ik vind het ideaal. Ik maak liever mooie herinneringen dan dat ik cadeaus krijg of mijn hoofd moet breken op wat ik nu weer moet kopen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:41

Wij doen eigenlijk ook nooit cadeaus, tenzij we spontaan zin hebben om iets te geven. Ene jaar krijg je soms wel iets, soms een paar jaar niets. Dat iets is dan wel voor die persoon bedacht en meestal iets duurder, en dat wordt dan ook echt gewaardeerd.

Van die verplichte cadeaus vind ik het maar lastig om elke keer iets te bedenken.

Mijn man krijgt om de een of andere reden van zijn vrienden vaak een fles whisky. Wat hij dus niet drinkt. Hij is meer van de zoete cocktails...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:47

Ho is even.
Het gaat toch om het gebaar? Zeker bij iemand die alles heeft.

Jullie laatste foto moet nog gemaakt worden. Dus heeft hij niet. Nog leuker een familie shoot.

Ga varen onder het genot van een hapje en drankje.

Ga een leuke activiteit doen of een Escape room bezoeken ofzo. Maak er dan een leuke dag van met elkaar. Daar kan geen fysiek kado tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:18

ik heb een lijstje.nl, mijn (schoon)familie gaat echt niet iets zelf bedenken :') .

Mijn ouders worden doorgaans boos als ik iets geef (“werk ik me helemaal de pleuris voor een leuke erfenis . Geef je je geld híéráán uit”). Scheelt wel. Als ik iets voor een goed doel, of een geadopteerde zeehond, zou geven was ik linea recta onterft waarschijnlijk
:') .

ik ging wel ooit indoor skydiven met de vriend van mijn moeder en die had écht de dag van zijn leven.
Een action kadobon van 5 euro voor mijn eigen ouders werd dan wel weer gewaardeerd, maar voor je schoonvader. Mweh :') .

Verder weet ik dat schoonpapa TS iets heeft, maar als ik echt geen idee zou hebben zou ik het toch vaak zoeken in de vakantiesfeer. Ooit gelezen dat mensen een stuk gelukkiger worden van leuke herinneringen dan leuke dingen (al zijn er genoeg dingen die de basis zijn van leuke herinneringen). Dus een hotelbon, airbnb, tickets voor een (pret)park, escaperoom alles in die hoek. Fletcher heeft altijd van die leuke aanbiedingen voor 25 euro per nacht. En ja, er zijn een paar fatsoenlijke fletchers in NL, dus afhankelijk van hoe aardig ik iemand vind en wat het budget is (en of iemand huisdieren en kinderen heeft, maar indien mogelijk kun je die ook nog opvangen voor extra karmapoints) zou ik daar beginnen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:38

Ik zelf heb laatst een kaartje voor een theatervoorstelling van een bekende artiest kado gedaan aan een vriendin. Gaan we samen naar toe. Hebben zo een leuk avondje uit :)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 12:42

Urbanus schreef:
Ik vind het een manier om mijn ouders te tonen hoe gek ik op ze ben. Ze zijn best een beetje bescheiden en ik vind het fijn om ze te verwennen met iets wat ze zichzelf niet gunnen.

Dit onder andere, ja. Ik vind het zelf belangrijk om goed na te denken over wat bij diegene past en waar je iemand écht blij mee maakt ipv gewoon weer een stuk prularia geven wat in een hoek wordt gezet. Ik koop voor mezelf nooit iets waar ik niet écht blij mee ben of iets aan heb, dus doe dat voor een ander ook niet. Ik geloof niet in rommel.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:16

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:49

Ik heb ook zo'n schoonvader, hij is overmorgen jarig!

Hij is een duiker, en dit jaar had ik echt een topidee: ik heb een haai geadopteerd! Hij krijgt dan een armband met haai, en een code waarmee hij de haai kan tracken en foto's en info krijgt.

Sommige mensen zijn echt ZO moeilijk om een cadeau voor te bedenken he!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:56

In dreischor zit een wijngaard. Je kunt daar ranken adopteren uit naam van iemand. Ze hebben verschillende pakketten.
Mijn schoonmaak die alles al heeft vond het erg leuk.

Wijn is trouwens ook erg goed en staat ook goed aangeschreven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:52

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:01

Huh, en wat moet je daar dan verder mee? :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 16:15

Urbanus schreef:
Ik heb iets ontzettend hilarisch gevonden. Vind ik zelf.

Je kunt het hier kopen: https://www.amazon.nl/Kalawen-flessensn ... 8906&psc=1

Werkt de link?

En het komt door deze tiktok:

https://vm.tiktok.com/ZMFjhheF3/

M'n lief krijgt het donderdag, keep you posted!

poedersuiker ik wil het nu. :') lijkt me oprecht heel tof als je volledige glazencollectie uit de flessen die je al opgelurkt hebt bestaat en dus steeds grotet wordt.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:20

Een keer uit eten?
Theater voorstelling boeken?
Weekendje weg?
Sauna?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:23

Urbanus schreef:
Ik heb iets ontzettend hilarisch gevonden. Vind ik zelf.

Je kunt het hier kopen: https://www.amazon.nl/Kalawen-flessensn ... 8906&psc=1

Werkt de link?

En het komt door deze tiktok:

https://vm.tiktok.com/ZMFjhheF3/

M'n lief krijgt het donderdag, keep you posted!

via internet zijn dit soort glazen ook "gewoon" te koop. Ik heb ze gekocht bij rebottled, daar worden gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:48

Goof schreef:
Huh, en wat moet je daar dan verder mee? :')

Glazen maken van mooie gebruikte flessen!

Lijkt me superhandig in ons huishouden waar ik altijd alles stuk laat vallen.

En zelf maken lijkt me dan weer leuker dan kopen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:57

Albert schreef:
Laat hem zijn eigen keukenmes smeden:
http://www.smederijzwolle.nl/workshops/ ... eendaagse/
Ik ga hier binnenkort mijn eigen bijl smeden, kreeg ik ook als verjaardagscadeau en vind het echt leuk!

Wat tof!!! Als mijn man zelf niets kan bedenken, krijgt hij dit voor zn verjaardag :j

Als ik geen kado mag geven ben ik ook teleurgesteld hoor! Ik vind het juist leuk om iets geks of creatiefs kado te doen. En daar geef ik graag geld aan uit :)