Alweer natuurbrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Re: Alweer natuurbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 09:44

In Uddel staat voor de 3e keer deze week de heide in brand. Vorige keren waren aangestoken, er zijn toen aanmaakblokjes gevonden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 10:03

Dat soort sukkels mag van mij echt zichzelf in de fik steken....
ook die dat vuurwerk af hebben gestoken of theelichtjes hebben geplaatst. Dan zit er toch alleen maar zaagsel in die kop?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:55

DuoPenotti schreef:
Dat soort sukkels mag van mij echt zichzelf in de fik steken....
ook die dat vuurwerk af hebben gestoken of theelichtjes hebben geplaatst. Dan zit er toch alleen maar zaagsel in die kop?

Dat vuurwerk is in Eindhoven al meer dan een week gaande. Vorige week dinsdag op woensdag nacht was mijn laatste nacht op vakantie daar toen we een paar allemaal overeind schoten door vuurwerk. Die woensdag zijn mijn vriend en ik naar huis gebracht door onze Canadese vrienden. Hun hebben de hele week dat ze nog daar zijn geweest, tot afgelopen woensdag toen ze naar Zwitserland zijn vertrokken last gehad van vuuwerk. Vooral vorige week woensdag en donderdag.

Het zijn denk ik psv fans die "een statement" willen maken zoals ik het vorige week in het nieuws las _-:(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:13

En de waxinelampjes waren nota bene neergezet door een scoutingclub. Dan zou je toch verwachten dat juist zij weten wat vuur met een droog bos doet :=

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:33

Cayenne schreef:
En de waxinelampjes waren nota bene neergezet door een scoutingclub. Dan zou je toch verwachten dat juist zij weten wat vuur met een droog bos doet :=

waren zelfs niet alleen waxine lichtjes maar ook camping gasfles met opdraai lamp (miss dat dat het vuurwerk geluid is geweest wanneer deze door de brand ontploffen)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 17:19

speurneusc schreef:
Cayenne schreef:

waren zelfs niet alleen waxine lichtjes maar ook camping gasfles met opdraai lamp (miss dat dat het vuurwerk geluid is geweest wanneer deze door de brand ontploffen)

Er zijn twee bosbranden geweest in nagenoeg hetzelfde bos in twee opeenvolgende nachten.
Bij de eerste brand in de nacht van donderdag op vrijdag nabij de Schietbaanlaan zijn waxinelichtjes en campingazlantaarns aangetroffen daar neergezet door een scouting groep.
Bij de tweede brand in de nacht van vrijdag op zaterdag nabij Dutmellapad is sprake van vuurwerk.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:53

Toch was het niet de verwachting dat de waxinelichtjes iets met de brand te maken hadden stond in het nieuwsbericht. Dat het bijzonder dom is om te doen staat verder wel buiten kijf natuurlijk.

LoveGlove ik woon in Son, bij het dutmellapad in de buurt dus en heb afgelopen dagen eigenlijk geen vuurwerk gehoord. Alleen vrijdagnacht dus, er was ook hoorbaar ergens een feest bezig dus dacht zelf dat het daar vandaan kwam.
Maar wat ik probeerde te zeggen, Eindhoven en Son liggen dusdanig ver uit elkaar dat je vuurwerk op het Dutmellapad in Eindhoven niet kan horen haha. Dus om de link met psv supporters te leggen is misschien ook wat voorbarig.
Dom om daar in het bos nu vuurwerk af te steken is het in ieder geval wel, ongeacht wie het was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:58

Na onderzoek denkt de politie dat de waxinelichtjes er mogelijk toch iets mee te maken hebben: https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... ~a7ae6cf7/

Maar hoe dan ook is het idd erg dom en ik vind dat veroorzakers van een natuurbrand echt een gepeperde rekening mogen krijgen, of het nou per ongeluk is gegaan of niet.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:06

Oh dat had ik nog niet gelezen, bedankt voor de aanvulling.
Verder helemaal met je eens!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 22:44

De wind staat weer de kant van ons dorp op dus het stinkt weer fijn. Had alle ramen open vanwege de warmte maar alles weer dicht kunnen doen :(