Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 08:10

purny schreef:
Het wordt steeds triester

Ja precies, ze werken met meerdere prijzen en ik heb me aangemeld in de tijd van de lage prijs. Dat is past triest ja als ze dan een hogere prijs willen ontvangen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:11

Er zijn in dit topic meerdere (!) mensen die Germie gelijk geven. En toch wordt zij aangevallen...
Hoe werkt dat ? Val dan iedereen aan die zegt dat het vreemd is dat ze de prijs omhoog gooien..

(even het gelijk willen halen, en mailen weglaten.. ik herhaal, vnl het 'willen mailen van meerdere adressen'' even buiten beschouwing laten (dat is denk ik nl een heel ander probleem, wat je met een een paar sneren echt niet gaat oplossen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:13

germie schreef:
purny schreef:
Het wordt steeds triester

Ja precies, ze werken met meerdere prijzen en ik heb me aangemeld in de tijd van de lage prijs. Dat is past triest ja als ze dan een hogere prijs willen ontvangen.

Nee ik heb het over jouw gedrag. En nu ga ik op mijn handen zitten voordat er dingen uitkomen die niet netjes zijn

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:13

purny schreef:
Nee ik heb het over jouw gedrag. En nu ga ik op mijn handen zitten voordat er dingen uitkomen die niet netjes zijn

..is dat een verrassing dan?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:15

Ik lees dit topic vol verbazing... :=

Dat het een vervelende fout is dat is duidelijk, en daar mag je zeer zeker teleurgesteld over zijn. Maar ik lees echt ongelooflijk veel argumenten die gewoonweg niet relevant zijn of waaruit je had kunnen opmaken dat het niet uit zou kunnen.

Dat jij 2 uur moet rijden voor dit symposium heeft de organisatie niks mee te maken, dat is jouw keuze.
Daarbij ben je zelf instructeur, dus je weet wat de waarde is van een symposium als deze. Je had ook kunnen inschatten dat dit misschien te mooi was om waar te zijn.
En je geeft aan dat ze met twee maten meten; nee... Ze zijn vergeten om aan te geven dat het voor een bepaalde groep (die hoogstwaarschijnlijk als organisatie al zelf geld hebben ingelegd) voor 15 euro is en regulier 45. Is inderdaad slordig, maar ik kan niet volgen waarom er zo'n ding van moet worden gemaakt...
De organisatie heeft aangegeven dat dat niet uit kan en hebben kosteloos (!) geannuleerd.

En nu ga je deze organisatie lastig vallen met negatieve reviews en eisen dat je alsnog kunt gaan?
En wat nu als je daar bent? :+ Volgens mij wordt je dan met de rug aangekeken door de organisatie na al dit gedoe. Lijkt me niet wenselijk.

Neem alsjeblieft je verlies. Jammer maar bedankt, volgende keer beter.
Of in dit geval; misschien geen symposium meer volgen bij deze organisatie. Dat zou ik me wel kunnen voorstellen.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 17-08-22 08:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:15

Wow sommige reageren gewoon puur zo kattig omdat Germie de ts! Zijn jullie nou trots op jullie zelf?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:18

Dagahra schreef:
Wow sommige reageren gewoon puur zo kattig omdat Germie de ts! Zijn jullie nou trots op jullie zelf?

Dit...

En nee dat meteen 1 ster geven of mailen, niet mijn keuze.
Maar zo vol op Germie vliegen is precies hetzelfde doen als wat Germie met haar 1 ster en de mails doet.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:19

Dagahra schreef:

Ik stap pas net in, maar de reacties zijn inderdaad soms wel wat bot.

Echter, volgens mij wordt er niet zozeer zo gereageerd op de inhoud van het verhaal (= staat TS in haar gelijk of niet), maar op haar gedrag.
Het gedrag wat zij laat zien richting de desbetreffende organisatie betuigd van weinig respect en volwassenheid...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:19

DuoPenotti schreef:
Dagahra schreef:

Dit...

Maar zo vol op Germie vliegen is precies hetzelfde doen als wat Germie met haar 1 ster en de mails doet.

Ja, dit... :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:22

Cer schreef:
purny schreef:

..is dat een verrassing dan?

Eigenlijk niet nee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:22

Muurp schreef:
Ik stap pas net in, maar de reacties zijn inderdaad soms wel wat bot.

Echter, volgens mij wordt er niet zozeer zo gereageerd op de inhoud van het verhaal (= staat TS in haar gelijk of niet), maar op haar gedrag.
Het gedrag wat zij laat zien richting de desbetreffende organisatie betuigd van weinig respect en volwassenheid...

DuoPenotti schreef:
Dit...

Ik kreeg het niet zo goed uitgelegd wat ik bedoelde.
Maar precies die zin wat jij nu schrijft is precies zoals ik het bedoelde.
Maar dan richting Germie, geen respect en volwassenheid.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:24

DuoPenotti schreef:
Ik kreeg het niet zo goed uitgelegd wat ik bedoelde.
Maar precies die zin wat jij nu schrijft is precies zoals ik het bedoelde.
Maar dan richting Germie, geen respect en volwassenheid.

De manier waarop is inderdaad soms niet oké, eens.
Maar TS mag best worden aangesproken op het moment dat zij onwenselijk gedrag laat zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:26

Maar is de 1* review nou bij de dierentuin geplaatst of bij de organisatoren van het symposium?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:27

ja is dat aan ons?
En wat is onwenselijk?
Dat ze teleurgesteld is? Want dat vinden sommige al te ver gaan want ze had kunnen weten enz.
Daar begint het geen respect en onvolwassen gedrag al.

Kijk die 1 ster geven en nu mailen, niet mijn keuze.
Maar aan de andere kant, die sterren ligt zo'n groot dierenpark echt niet wakker van.
En als mensen lezen waar het over gaat ook niet want dat treft hen niet.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:30

DuoPenotti schreef:
ja is dat aan ons?
En wat is onwenselijk?
Dat ze teleurgesteld is? Want dat vinden sommige al te ver gaan want ze had kunnen weten enz.
Daar begint het geen respect en onvolwassen gedrag al.

Kijk die 1 ster geven en nu mailen, niet mijn keuze.
Maar aan de andere kant, die sterren ligt zo'n groot dierenpark echt niet wakker van.
En als mensen lezen waar het over gaat ook niet want dat treft hen niet.

Als je niet weet dat het niet oké is wat je doet kun je er ook niet van leren...
Als je de pup niet leert dat hij niet tegen mensen mag op springen verandert het gedrag ook niet toch? :D

De teleurstelling mag er zijn, ze mag zich ook best afvragen of het klopt wat zij doen.
Maar dit voelt voor mij als je gelijk willen krijgen, los van het feit óf je gelijk hebt. Het gaat niet alleen om de 1* review en de impact ervan, maar ook het blijven mailen, zelfs met meerdere e-mailadressen.
Het is gewoonweg niet wenselijk, en volgens mij schiet het z'n doel voorbij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:32

Muurp schreef:
Maar TS mag best worden aangesproken op het moment dat zij onwenselijk gedrag laat zien.

Ik vraag me af wat daar het nut van is, anders dan de boel uit de rails te laten lopen..
In deze is TS volgens mij niet degene die begint met sneren op de persoon, dat zijn (volgens mij) echt de mensen die menen aan de goede kant van fatsoen te staan... :)

Je hebt uitleggen (wat jij bedoelt) en iemand belachelijk maken.... Na al die jaren is dat ook wel een beetje iets wat mensen kunnen leren niet meer te doen.. maar het werkt maar 1 kant op, lijkt het. "Wij mogen wel terechtwijzen, maar zelf mogen we lelijk blijven doen" :+

Daarnaast, vóórdat ze schreef dat ze ging mailen, had ze al wat sneren te pakken... (en dat terwijl andere mensen haar gelijk gaven. Als je dan eerlijk bent, moet je díe mensen ook erop aanspreken dat het belachelijk is wat ze schijven :j )

Maar goed, dit is allemaal wel een beetje offtopic..

DuoPenotti

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:34

als je een pup niet leert......

laat maar, lees je eigen zin die ik dik gedrukt had maar even nog een keer :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:34

Muurp schreef:
De teleurstelling mag er zijn, ze mag zich ook best afvragen of het klopt wat zij doen.
Maar dit voelt voor mij als je gelijk willen krijgen, los van het feit óf je gelijk hebt. Het gaat niet alleen om de 1* review en de impact ervan, maar ook het blijven mailen, zelfs met meerdere e-mailadressen.
Het is gewoonweg niet wenselijk, en volgens mij schiet het z'n doel voorbij.

Dit precies.

Over de prijs en daarin medestanders van mij en anderen is wat anders. Gelijk hebben en krijgen is wél wat anders. Gelijk próberen te krijgen door middel van mailen met meerdere e-mailadressen gaat je niet verder helpen. Sterker nog, waarschijnlijk kom je in de allergie-zone terecht waardoor mensen je naam nu al zo kennen dat je nieteens meer welkom bent.

TS even heel serieus: Zou jij nu nog zin hebben in dat symposium met al dit gedoe?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:35

DuoPenotti schreef:

Ik had hieroverheen gelezen.... :oo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:35

Mijn reden om irritatie is iig dat iemand enerzijds om hulp en advies vraagt en anderzijds staat te stampvoeten en per se gelijk wil krijgen en anders onredelijk wordt.

Als het gewoon een topic was geweest "ik ben boos" ofzo vind ik dat wat anders. Dat staat los van TS

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:37

DuoPenotti schreef:

Oprechte vraag.
Zie jij mij als een van de personen die haar zo neerhaalt?
De opmerking van de pup is met een smiley, is niet serieus en was niet persé naar TS bedoeld. Maar misschien komt die anders over.

Ik kom net in dit topic kijken, en volgens mij bedoelen we hetzelfde.
Namelijk; ''áls je iemand aanspreekt, doe dat dan met respect of doe het niet''

Ik geef meermaals aan dat sommige reacties over de grens gaan en dat de toon de muziek maakt, maar dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn op TS als je vindt dat haar gedrag te ver gaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:46

Ik heb laatst een ongeveer zelfde situatie gehad.
Ik had een vliegticket naar de VS geboekt, toen mijn kat nog leefde. Nu is mijn kat er niet meer en wilde ik er een aantal dagen langer aan vastplakken. Ik had op de site van de airline gelezen dat ik alleen een tariefverschil van toepassing was. Ik had via de site de nieuwe datum gekozen en zou daar dus op een tientje extra uitkomen.
Uiteindelijk bleek het dus te zijn dat ik 180 euro moest bijbetalen mocht ik verlengen. Dit uiteraard niet gedaan.

Tuurlijk ik was teleurgesteld. Maar het zou niet in mijn hoofd opkomen om de airline plat te gaan mailen desnoods met meerdere adressen, dat is gewoon triest.

TS: Gooi je energie in andere dingen en move on. Face it, drop it, get rid of it.
Laatst bijgewerkt door purny op 17-08-22 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:49

Wauw 5 pagina's al *\o/*

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:51

Vind t maar raar, dat het normaal gevonden wordt, dat een prijs van €15 veranderd wordt naar €45 .
Alleen maar, omdat het om deze TS gaat. Want in elk ander topic zou luid gegild worden, dat men dit niet kan maken etcetera.

Als het om een fout gaat ( wat hier blijkbaar niet het geval is) , dan mag er van mij best wel wat begrip voor een organisator zijn. Maar hier is het toch gewoon raar ?

Al zou ik , als ik TS was, me niet op m'n gemak voelen om daar perse te willen staan na m'n slechte recensie....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:52

purny schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Is het de bedoeling om dit zo op te schrijven? :?
Laatst bijgewerkt door ynskek op 19-08-22 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht