Menino: Klinkt heel gezellig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik zou gewoon eens beginnen met googlen op trouwfotograaf in jouw regio, dan selecteren op wat binnen je budget past, en dan alle portfolio's doorbladeren. Dan houd je er een of enkele over die je het meest aanspreken qua stijl, en dan ga je even kennismaken om te zien of er een klik is en om jullie wensen verder te bespreken.
Er is inderdaad heel veel keus, niet alleen qua prijs en stijl maar ook bv qua persoonlijkheid en werkwijze. De een maakt vooral spontane foto's, de ander vooral geposeerde foto's.. de een is heel aanwezig, de ander werkt heel onopvallend. Dus de keus voor een fotograaf is heel persoonlijk.
Bnet schreef:Wij hebben onze fotograaf via via gevonden. We hadden meerdere fotografen van verschillende koppels doorgekregen, maar met deze hadden we in het kennismakingsgesprek een goede klik en verder vonden we haar portfolio verreweg het mooist. De keus was daardoor snel gemaakt.
Vraag dus vooral ook aan vrienden/bekenden die recent getrouwd zijn wie zij hadden en hoe deze beviel. En wij hebben bij verschillende vrienden het trouwalbum mogen doorbladeren, dat geeft ook een fijn beeld van het uiteindelijke product dat je ontvangt.
laughterline schreef:Mooie stoffen Captain!
Gefeliciteerd November108
Hebben jullie ondertussen al een fotograaf op het oog Myfairytale? Persoonlijk wist ik zelf heel goed wat ik wel en niet mooi vind (en mijn vriend vind het wel prima), en heb ik bij ±5 fotografen prijzen opgevraagd en vanuit daar een keus gemaakt.
Hier hebben we een flinke domper, aangezien ik niet Zuid Afrikaans ben moeten wij hier een interview afleggen om te bewijzen dat onze relatie echt is ('hoe heet je vriend z'n zus, wanneer is ie geboren.' etc) slaat nergens op. Maargoed, ik ben al sinds juli vorig jaar (ze zeiden dat het ±9 weken zou duren) aan het wachten op een correctie van mijn visum, aangezien mijn vriend zijn ID nummer erop staat maar daarvan hebben ze het laatste cijfertje verkeerd.. Zuid Afrika loopt enorm achter met visum aanvragen hier en nu is er dus grote kans dat we niet officieel kunnen trouwen voordat die correctie gedaan is. Dit zou zomaar nog 6/7/8 weet ik hoe veel maanden kunnen duren.. en we trouwen 25 februari. Zonder die correctie kunnen we dus niet het interview doen waarbij ze ons toestemming geven om te trouwen, en trouwen we op 25 februari officieel dus niet. Vinden we echt enorm jammer!Natuurlijk zien we het hele feest met onze families en de ceremonie etc wel als onze bruiloft, maar op papier dus nog even afwachten..
Verder heb ik morgen mijn eerste dress fitting!Heel veel zin in. Heb de jurk zelf ontworpen en ben heel benieuwd hoe het nu dan ook echt tot leven komt.
Mijn familie komt al over 4,5 week aan. Heb ze nu 15 maanden niet gezien en hebben een moeilijke tijd gehad, dus ik kan echt niet wachten om ze weer te zien. Ze zijn 1x eerder in Zuid Afrika geweest, maar dat was 5 jaar geleden alweer. Dit wordt ook de eerste keer dat ze de familie van mijn vriend ontmoeten.
Captain schreef:Oh ik dacht dat ze dat alleen in films deden zoals in 'The Proposal'Wat ruk joh!!
Hoe was het jurken passen?Fijn dat je familie binnenkort aankomt, ben heel benieuwd naar foto's van jullie feest de 25e!
Wij zijn gisteren nog een restaurant wezen testen maar dat was hem ook niet, dus ik heb nu gereserveerd voor bij het Zusje, en ze hadden nog plek.We willen volgende week nog naar 1 restaurant met Indiase sfeer, maar als dat tegenvalt gaan we toch definitief lekker tappas eten bij het Zusje.
Gisteren ook besloten de kosten onder de 5k te willen houden. Let's see!Zie nu dat het restaurant al 3.200 euro gaat kosten. Oeps! Kleding is betaald door mijn ouders, omdat ik een goedkope jurk heb had ik geld over en daar betalen we ook het pak van mijn vriend van.
Dan moeten we nog de ringen, mijn kapsel en make-up zijn inmiddels ook geregeld. Fotograaf willen we ook vergoeden (is vriendin) we moeten ook nog uitnodigingen maken en versturen...
Mijn vriend moet trouwens ook allemaal documenten uit Pakistan opvragen om te bewijzen dat hij daar niet stiekem getrouwd is..Wat een gedoe haha. Blij als het achter de rug is wel.
Eulogy schreef:Ik moest wel lachen om je laatste suggestie, wij waren allebei dronken genoeg om de barrekening per ongeluk 3x te betalen voordat we naar huis gingen aan het einde van het feest dus een last dance had er voor ons echt niet meer in gezeten
Nee hoor grapje, vind je tips heel nuttig, vooral een goed draaiboek en dat ook goed doorspreken met degenen die een taak hebben, vonden wij echt veel verschil maken. En als je iemand taken geeft, zorg dan dat je ook echt van diegene op aan kunt. Iemand kan je beste vriendin in de wereld zijn, als het een beetje een chaotisch persoon is, zorgt dat op de dag zelf imo echt voor stress. Mijn man vond het eerst overdreven om alles zo uit te stippelen, want hij wilde vooral dat het een relatief relaxte en low key dag werd. Maar juist door alles van tevoren duidelijk te maken, loopt alles op de dag zelf soepel en relaxed imo.
Menino, ik overweeg mijn jurk te verkopen, zou je zoiets niet kunnen vinden? Ik ben vrij klein, dus geen idee wat je maten zijn, maar sowieso zijn er wel meer mensen die dat doen volgens mij