Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:57

Captain: ooeeeehh dat klint bijzonder! :wow: foto via pb? O:)

Menino: Klinkt heel gezellig! :D trouwen hoeft helemaal niet duur te zijn, het is maar net wat je er zelf van maakt. Vrienden van ons hebben een complete bruiloft met ceremonie en feest voor 5000 geregeld, incl frietkraam voor het diner +:)+ Ik ben benieuwd hoe jullie planning gaat vorderen! Veel plezier *\o/*

Captain

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 09:02

:))
Afbeelding

De blauwe kleur lijkt nu te blauw, is dus meer petrol maar is lastig goed op de foto te krijgen!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 03:27

Hoi allemaal, ik meld me hier ook graag :D
Mijn vriend heeft me met de jaarwisseling ten huwelijk gevraagd! Weet nog helemaal niet wanneer het zover gaat zijn, dus wellicht moet ik uiteindelijk een jaar doorschuiven. Maar ik kom graag inspiratie opdoen uit jullie to do lijstjes haha!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:50

Stille meelezer meldt zich... hoe hebben jullie in vredesnaam een fotograaf gekozen? Er is zóveel aanbod. :list:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:25

Ik zou gewoon eens beginnen met googlen op trouwfotograaf in jouw regio, dan selecteren op wat binnen je budget past, en dan alle portfolio's doorbladeren. Dan houd je er een of enkele over die je het meest aanspreken qua stijl, en dan ga je even kennismaken om te zien of er een klik is en om jullie wensen verder te bespreken.
Er is inderdaad heel veel keus, niet alleen qua prijs en stijl maar ook bv qua persoonlijkheid en werkwijze. De een maakt vooral spontane foto's, de ander vooral geposeerde foto's.. de een is heel aanwezig, de ander werkt heel onopvallend. Dus de keus voor een fotograaf is heel persoonlijk.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:15

Wij hebben onze fotograaf via via gevonden. We hadden meerdere fotografen van verschillende koppels doorgekregen, maar met deze hadden we in het kennismakingsgesprek een goede klik en verder vonden we haar portfolio verreweg het mooist. De keus was daardoor snel gemaakt.

Vraag dus vooral ook aan vrienden/bekenden die recent getrouwd zijn wie zij hadden en hoe deze beviel. En wij hebben bij verschillende vrienden het trouwalbum mogen doorbladeren, dat geeft ook een fijn beeld van het uiteindelijke product dat je ontvangt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:37

8nnemiek schreef:
Ik zou gewoon eens beginnen met googlen op trouwfotograaf in jouw regio, dan selecteren op wat binnen je budget past, en dan alle portfolio's doorbladeren. Dan houd je er een of enkele over die je het meest aanspreken qua stijl, en dan ga je even kennismaken om te zien of er een klik is en om jullie wensen verder te bespreken.
Er is inderdaad heel veel keus, niet alleen qua prijs en stijl maar ook bv qua persoonlijkheid en werkwijze. De een maakt vooral spontane foto's, de ander vooral geposeerde foto's.. de een is heel aanwezig, de ander werkt heel onopvallend. Dus de keus voor een fotograaf is heel persoonlijk.

Regio is voor ons niet echt van toepassing, want we hebben een destination wedding. En maakt ons ook niet uit waar de fotograaf woont, we willen best reizen voor een kennismakingsgesprek.
Wel willen we graag een fotograaf met een second shooter.

Budget hebben we ook niet echt.

Wel een voorkeur voor een bepaalde stijl uiteraard! Maar er is zoooooveel aanbod... en op een gegeven moment zie ik de verschillen haast niet meer. %)
Om dus een eerste selectie te maken is al zo moeilijk! :=

Bnet schreef:
Wij hebben onze fotograaf via via gevonden. We hadden meerdere fotografen van verschillende koppels doorgekregen, maar met deze hadden we in het kennismakingsgesprek een goede klik en verder vonden we haar portfolio verreweg het mooist. De keus was daardoor snel gemaakt.

Vraag dus vooral ook aan vrienden/bekenden die recent getrouwd zijn wie zij hadden en hoe deze beviel. En wij hebben bij verschillende vrienden het trouwalbum mogen doorbladeren, dat geeft ook een fijn beeld van het uiteindelijke product dat je ontvangt.

Helaas is er bij ons niemand meer onlangs getrouwd... dat maakt het wat lastiger. En omdat het bij ons net even iets anders gaat dan bij de mensen die al (wat langer geleden) getrouwd zijn, is dat ook niet echt handig. :o

Wel fijn dat jullie meedenken, want ik zie echt door de bomen het bos niet meer nu.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:09

Ik ben instagram door gaan spitten. Toen iemand gekozen. Alleen bleek toen haar broer dezelfde dag te trouwen. Toen heeft zij iemand die in dezelfde stijl fotografeert aangeraden. :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:27

Mooie stoffen Captain!

Gefeliciteerd November108 <3

Hebben jullie ondertussen al een fotograaf op het oog Myfairytale? Persoonlijk wist ik zelf heel goed wat ik wel en niet mooi vind (en mijn vriend vind het wel prima), en heb ik bij ±5 fotografen prijzen opgevraagd en vanuit daar een keus gemaakt.

Hier hebben we een flinke domper, aangezien ik niet Zuid Afrikaans ben moeten wij hier een interview afleggen om te bewijzen dat onze relatie echt is ('hoe heet je vriend z'n zus, wanneer is ie geboren.' etc) slaat nergens op. Maargoed, ik ben al sinds juli vorig jaar (ze zeiden dat het ±9 weken zou duren) aan het wachten op een correctie van mijn visum, aangezien mijn vriend zijn ID nummer erop staat maar daarvan hebben ze het laatste cijfertje verkeerd.. Zuid Afrika loopt enorm achter met visum aanvragen hier en nu is er dus grote kans dat we niet officieel kunnen trouwen voordat die correctie gedaan is. Dit zou zomaar nog 6/7/8 weet ik hoe veel maanden kunnen duren.. en we trouwen 25 februari. Zonder die correctie kunnen we dus niet het interview doen waarbij ze ons toestemming geven om te trouwen, en trouwen we op 25 februari officieel dus niet. Vinden we echt enorm jammer! :n Natuurlijk zien we het hele feest met onze families en de ceremonie etc wel als onze bruiloft, maar op papier dus nog even afwachten..

Verder heb ik morgen mijn eerste dress fitting! :D Heel veel zin in. Heb de jurk zelf ontworpen en ben heel benieuwd hoe het nu dan ook echt tot leven komt.

Mijn familie komt al over 4,5 week aan. Heb ze nu 15 maanden niet gezien en hebben een moeilijke tijd gehad, dus ik kan echt niet wachten om ze weer te zien. Ze zijn 1x eerder in Zuid Afrika geweest, maar dat was 5 jaar geleden alweer. Dit wordt ook de eerste keer dat ze de familie van mijn vriend ontmoeten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 14:52

Oh ik dacht dat ze dat alleen in films deden zoals in 'The Proposal' _O- Wat ruk joh!!
Hoe was het jurken passen? :)) Fijn dat je familie binnenkort aankomt, ben heel benieuwd naar foto's van jullie feest de 25e!

Wij zijn gisteren nog een restaurant wezen testen maar dat was hem ook niet, dus ik heb nu gereserveerd voor bij het Zusje, en ze hadden nog plek. :D We willen volgende week nog naar 1 restaurant met Indiase sfeer, maar als dat tegenvalt gaan we toch definitief lekker tappas eten bij het Zusje.

Gisteren ook besloten de kosten onder de 5k te willen houden. Let's see! _O- Zie nu dat het restaurant al 3.200 euro gaat kosten. Oeps! Kleding is betaald door mijn ouders, omdat ik een goedkope jurk heb had ik geld over en daar betalen we ook het pak van mijn vriend van. :D Dan moeten we nog de ringen, mijn kapsel en make-up zijn inmiddels ook geregeld. Fotograaf willen we ook vergoeden (is vriendin) we moeten ook nog uitnodigingen maken en versturen...

Mijn vriend moet trouwens ook allemaal documenten uit Pakistan opvragen om te bewijzen dat hij daar niet stiekem getrouwd is.. := Wat een gedoe haha. Blij als het achter de rug is wel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:01

laughterline schreef:
Mooie stoffen Captain!

Gefeliciteerd November108 <3

Hebben jullie ondertussen al een fotograaf op het oog Myfairytale? Persoonlijk wist ik zelf heel goed wat ik wel en niet mooi vind (en mijn vriend vind het wel prima), en heb ik bij ±5 fotografen prijzen opgevraagd en vanuit daar een keus gemaakt.

Hier hebben we een flinke domper, aangezien ik niet Zuid Afrikaans ben moeten wij hier een interview afleggen om te bewijzen dat onze relatie echt is ('hoe heet je vriend z'n zus, wanneer is ie geboren.' etc) slaat nergens op. Maargoed, ik ben al sinds juli vorig jaar (ze zeiden dat het ±9 weken zou duren) aan het wachten op een correctie van mijn visum, aangezien mijn vriend zijn ID nummer erop staat maar daarvan hebben ze het laatste cijfertje verkeerd.. Zuid Afrika loopt enorm achter met visum aanvragen hier en nu is er dus grote kans dat we niet officieel kunnen trouwen voordat die correctie gedaan is. Dit zou zomaar nog 6/7/8 weet ik hoe veel maanden kunnen duren.. en we trouwen 25 februari. Zonder die correctie kunnen we dus niet het interview doen waarbij ze ons toestemming geven om te trouwen, en trouwen we op 25 februari officieel dus niet. Vinden we echt enorm jammer! :n Natuurlijk zien we het hele feest met onze families en de ceremonie etc wel als onze bruiloft, maar op papier dus nog even afwachten..

Verder heb ik morgen mijn eerste dress fitting! :D Heel veel zin in. Heb de jurk zelf ontworpen en ben heel benieuwd hoe het nu dan ook echt tot leven komt.

Mijn familie komt al over 4,5 week aan. Heb ze nu 15 maanden niet gezien en hebben een moeilijke tijd gehad, dus ik kan echt niet wachten om ze weer te zien. Ze zijn 1x eerder in Zuid Afrika geweest, maar dat was 5 jaar geleden alweer. Dit wordt ook de eerste keer dat ze de familie van mijn vriend ontmoeten.

Pfoeh! hoe is dit gegaan?

Leuk hoor captain, al die plannen en testen. :D Fijn dat ik niet de enige ben met een budget uitdaging :') . Ik ben er een baantje bij aan het nemen *zucht. Niet alleen hiervoor. Benieuwd hoe het jullie vergaat.
Hier nog helemaal niets gedaan, alleen besloten dat we het gaan verplaatsen naar het najaar omdat we dan nog iets meer kunnen sparen en we willen graag naar het Ijshotel voor de huwelijksreis, dus dan wordt de zomer wat lastig :+ . Plan is dan om door lapland/ scandinavië te interrailen.

Hebben nu twee leuke restaurants om te proberen. Idee is dus een gratis huwelijk, dan een leuke high tea of weet ik veel wat. Mijn jurk haal ik het liefst van Shein of Ali, maar dat is ethisch inmiddels een beetje een dingetje en vooral voor mijn vriend vind ik het banketstaaf als die niet iets gaafs aankan (hij is nogal extravagant in zijn smaak, en ingetogen in het dagelijk leven. En ik geloof dat 'ie het op de eerste date er al over had dat hij ooit in zo'n midden-Oosters jacquard pak wil trouwen :') ) dus ondanks dat de bruiloft meer bedoeld is als formaliteit vind ik het toch zuur als 'ie dalijk in een C&A pak moet trouwen :)) .

Maarja.... Geld. Pfff... Gelukkig hebben we nog even :D .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:43

Leuk om te lezen hoe het hier met de voorbereidingen gaat.

@ Menino, is een tweedehands trouwjurk geen optie? Of kleding huren?

@ Laughterline, wat een stress! Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid?

Wij hebben de locatie en DJ vastgelegd. Een deel van de boeking stond natuurlijk nog vanuit 2020, maar dan op 'datum nader te bepalen', fijn om nu weer wat stappen te kunnen gaan zetten.
Ik was aan het appen met de fotograaf en hij lijkt moeilijk te gaan doen dat we geen 8 uur trouwfotografie nodig hebben. Terwijl we hem al twee keer hebben ingeschakeld (loveshoot op de dag van de oorspronkelijke trouwdatum, en bruiloft+luxe album), dus ik vind het een beetje suf dat hij nu zo doet over het fotograferen van een borrel, diner en feest -O-.

Hoeveel gasten verwachten jullie overdag en/of 's avonds?

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:56

Ik ben vorig jaar getrouwd, maar vind het erg leuk om mee te lezen en misschien wat tips te delen :)

Google spreadsheets heeft een gratis huwelijksplanner template voor bruiloft planning, super handig! Staat van alles in, van budgetten tot gastenlijst met dieetwensen tot een overzicht met alle leveranciers inclusief contactgegevens.

Wij hebben eerst een gastenlijst gemaakt en zijn daarmee een locatie gaan uitzoeken. Pas toen die zeker was hebben we een save the date gestuurd. Dit was overigens gewoon een appje met een leuke foto :=

https://www.theperfectwedding.nl/ heeft ontzéttend veel tips voor je bruiloft, ook leveranciers zoals fotografen of cateraars. Heel handig als je even niet weet waar je het moet zoeken.

Betreft de jurk, als je een winkel kiest waar ze jurken op voorraad hebben, hoef je er iets minder op tijd bij te zijn; dan hoeft de jurk natuurlijk niet besteld te worden. Ik heb mijn jurk bij Hartenvrouw Bruidsmode in Almere gekocht en ik kan de winkel ten zeerste aanraden, zeer lieve consultants die me onwijs goed geholpen hebben :)

Wij zijn de dag voor onze bruiloft naar de wellness gegaan, dat kan ik echt iedereen aanraden. Omdat wij alles zelf geregeld hebben, was dit heel fijn om helemaal tot ontspanning te komen en samen naar de volgende dag toe te leven.

Ikzelf (en onze ceremoniemeester ;) ) werd heel blij van een draaiboek van de dag zelf. Hier stond alles in, zoals tijden & contactgegevens en deze hebben we samen doorgesproken. Ik ben zelf een beetje een controlfreak, maar op de dag zelf was ik hierdoor de rust zelve en onze ceremoniemeester vond het ook super fijn werken.

Laatste aanrader die wij als heel bijzonder hebben ervaren; op de dag zelf een laatste dans. Wij hadden een feest en op een gegeven moment moet alles stoppen. Dus de ceremoniemeester heeft iedereen van de dansvloer af geleid om hun spullen te pakken en de DJ zette een voor ons speciaal nummer op, waar wij samen nog op konden dansen. Dit was zo'n tof moment, alle emoties van de dag kwamen naar boven en je kunt heel bewust samen de dag afsluiten. Aanrader!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:33

Ik moest wel lachen om je laatste suggestie, wij waren allebei dronken genoeg om de barrekening per ongeluk 3x te betalen voordat we naar huis gingen aan het einde van het feest dus een last dance had er voor ons echt niet meer in gezeten :')

Nee hoor grapje, vind je tips heel nuttig, vooral een goed draaiboek en dat ook goed doorspreken met degenen die een taak hebben, vonden wij echt veel verschil maken. En als je iemand taken geeft, zorg dan dat je ook echt van diegene op aan kunt. Iemand kan je beste vriendin in de wereld zijn, als het een beetje een chaotisch persoon is, zorgt dat op de dag zelf imo echt voor stress. Mijn man vond het eerst overdreven om alles zo uit te stippelen, want hij wilde vooral dat het een relatief relaxte en low key dag werd. Maar juist door alles van tevoren duidelijk te maken, loopt alles op de dag zelf soepel en relaxed imo.

Menino, ik overweeg mijn jurk te verkopen, zou je zoiets niet kunnen vinden? Ik ben vrij klein, dus geen idee wat je maten zijn, maar sowieso zijn er wel meer mensen die dat doen volgens mij :j
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 19-01-23 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:34

Ik lees af en toe even mee. Voor de mensen die nog ringen nodig hebben.

Wij hebben ze van auronia! Is online. Maar gaat heel netjes. Je geeft je maat door. En je krijgt 3 verschillende opgestuurd zodat je het zeker weet. Dan stuur je het terug en dan maken ze de ringen.

Online kan je ze helemaal zelf samen stellen zoals jij t wilt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:49

Jaaaa hier nog een.

23-12-11 relatie gekregen

23-12-23 zijn we 12 jaar samen.
En gaan we geregistreerd partnerschap aan <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:12

Gefeliciteerd Jolliegirl! En een mooie datum ook.

Over draaiboeken gesproken, ik heb ze klaarliggen voor elk mogelijk scenario. Heb toen zoveel varianten geschreven: normale bruiloft in voorjaar, normale bruiloft in najaar, bruiloft zonder feest, bruiloft zonder feest en diner, bruiloft zonder feest diner borrel, bruiloft met maximaal 20 gasten. Die laatste hebben we destijds gebruikt, de maatregelen waren nooit zó streng als uitgerekend in die week -O- maar de basis is wel redelijk gelijk: wie moet waar op welk moment zijn en wie stuurt dat aan. Ik kan evt wel wat dingen doorsturen!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:09

@ captain De jurk passen was heel leuk! Het was de basis zeg maar, meer de vorm en nu gaat ze het aanpassen op maat, cups erin doen, spaghetti bandjes maken etc. Volgende passessie is over 2 weken en dan de final fitting is 2 weken voor de bruiloft, dan kan mijn moeder ook mee dus dat is wel heel bijzonder <3

't zusje is echt heerlijk!! M'n favo restaurant in NL :D De kosten lopen idd echt heeel snel op! Wij hebben ongeveer 90 gasten en hier is het zo dat je iedereen de hele dag uitnodigt. Dus voor 90 mensen eten regelen..dat is denk ik het duurste van onze bruiloft. En we geven er eigenlijk niet echt veel om :P Ik wilde een hele goede fotograaf en m'n vriend een goede DJ voor het feest en dan komt de rest vanzelf wel haha. Ik moest idd ook een letter of non impediment regelen van consulaat van NL om aan te tonen dat ik niet getrouwd ben :+ Succes met alles maar komt vast goed!

@menino Het lijkt erop dat we op onze bruiloft niet officieel kunnen trouwen en we moeten afwachten tot mijn visum aangepast is. Dat kan elk moment zijn of eind dit jaar, echt geen idee. Heb me er bij neergelegd want we kunnen er toch niks aan veranderen, maar leuk is het idd niet. Wauw lapland!! Dat lijkt me echt heel bijzonder zeg, wat gaaf!

@noeps Dat is idd wel een beetje oliebol van je fotograaf. Staat dat ook aangegeven in zijn contract dat hij niet minder dan 8 uur doet? Wij hebben onze fotograaf voor 6 uur en dat is voor ons meer dan genoeg om alles vast te leggen en ook om kosten te besparen.

@Straww bedankt voor de tips! Hier ook een hele duidelijke tijdlijn maar zal ook zeker een draaiboek maken waarin staat wie waar en hoe laat moet zijn, wie wat doet etc! :)

_O- Eulogy

Gefeliciteerd Jolliegirl!

In het 2022 topic hadden we een lijstje met data van wie er wanneer trouwt, leuk om dat hier ook te doen? :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:29

Aah leuk topic!
Ik ben ook verloofd <3 maar ga niet in 2023 trouwen, eerder 2024 of 2025..

Wat leuk alle verhalen en het passen van trouwjurken etc.
De budget struggles zijn erg herkenbaar, en wij zijn nog niet eens concreet dingen aan het regelen.

Hebben jullie nog goede tips om juist de minder bekende minder extreem luxe locaties te vinden? Via google kom je vooral op die grote sites die een soort booking zijn voor trouwlocaties.
Wij willen graag met veel vrienden en familie trouwen maar voor weinig geld :') Ik weet het, een lastige combinatie. Maar we hoeven dan ook zeer zeker geen kasteel. Een paar stoelen in een bos is al heel leuk voor ons. En we willen dus heel graag eigen (vegan) catering laten meekomen.

Drank kunnen we wel afnemen lokaal.

En hebben jullie nog leuke ideeen om meerdere nichtjes en neefjes te betrekken bij de ceremonie? Bij begrafenissen laten ze kinderen nog wel eens allemaal een kaars aansteken. Zo iets lijkt me wel heel mooi, maar dus iets teveel gelinkt voor mij nu aan de dood.

@laughterline; wat jullie hebben willen wij ook! we vinden het allebei zo stom om dan mensen uit te nodigen voor een ceremonie, ze zelf eten te laten fixen en dan weer bij een feest uit te nodigen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:33

Captain schreef:
Oh ik dacht dat ze dat alleen in films deden zoals in 'The Proposal' _O- Wat ruk joh!!
Hoe was het jurken passen? :)) Fijn dat je familie binnenkort aankomt, ben heel benieuwd naar foto's van jullie feest de 25e!

Wij zijn gisteren nog een restaurant wezen testen maar dat was hem ook niet, dus ik heb nu gereserveerd voor bij het Zusje, en ze hadden nog plek. :D We willen volgende week nog naar 1 restaurant met Indiase sfeer, maar als dat tegenvalt gaan we toch definitief lekker tappas eten bij het Zusje.

Gisteren ook besloten de kosten onder de 5k te willen houden. Let's see! _O- Zie nu dat het restaurant al 3.200 euro gaat kosten. Oeps! Kleding is betaald door mijn ouders, omdat ik een goedkope jurk heb had ik geld over en daar betalen we ook het pak van mijn vriend van. :D Dan moeten we nog de ringen, mijn kapsel en make-up zijn inmiddels ook geregeld. Fotograaf willen we ook vergoeden (is vriendin) we moeten ook nog uitnodigingen maken en versturen...

Mijn vriend moet trouwens ook allemaal documenten uit Pakistan opvragen om te bewijzen dat hij daar niet stiekem getrouwd is.. := Wat een gedoe haha. Blij als het achter de rug is wel. :')

Wat doe je dan qua locatie? Een kleine groep in een stadhuis? En dan als feest alleen eten?
Ik ben erg benieuwd naar je budget oplossingen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 19:37

Inderdaad, gemeentehuis alleen met getuigen. Daarna wellicht nog even lunchen. En dan 's avonds uit eten. Ik dacht met een groep van zo'n 55 mensen maar ik kom op maximaal 17 voor mij, en mijn vriend denk ik een stuk of 10-12? Dus uiteindelijk zullen het er naar zo'n 30 zijn. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:57

Sidera, in welke regio zoek je? In Limburg en Brabant ken ik nog wel wat mooie locaties.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:07

Stille meelezen die vorig jaar getrouwd is; wij hebben voor locaties gekeken naar welke locaties officiële trouwlocaties zijn voor onze gemeente. Uiteindelijk in de kerk getrouwd, maar zo wel bij de locatie gekomen. Verder hadden wij een hotel/restaurant gekozen, in overleg hebben we die compleet kunnen huren tijdens de bruiloft, alle daggasten konden na het feest blijven slapen op onze kosten en het ontbijten de volgende dag was erg leuk en gezellig!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 21:35

Eulogy schreef:
Ik moest wel lachen om je laatste suggestie, wij waren allebei dronken genoeg om de barrekening per ongeluk 3x te betalen voordat we naar huis gingen aan het einde van het feest dus een last dance had er voor ons echt niet meer in gezeten :')

Nee hoor grapje, vind je tips heel nuttig, vooral een goed draaiboek en dat ook goed doorspreken met degenen die een taak hebben, vonden wij echt veel verschil maken. En als je iemand taken geeft, zorg dan dat je ook echt van diegene op aan kunt. Iemand kan je beste vriendin in de wereld zijn, als het een beetje een chaotisch persoon is, zorgt dat op de dag zelf imo echt voor stress. Mijn man vond het eerst overdreven om alles zo uit te stippelen, want hij wilde vooral dat het een relatief relaxte en low key dag werd. Maar juist door alles van tevoren duidelijk te maken, loopt alles op de dag zelf soepel en relaxed imo.

Menino, ik overweeg mijn jurk te verkopen, zou je zoiets niet kunnen vinden? Ik ben vrij klein, dus geen idee wat je maten zijn, maar sowieso zijn er wel meer mensen die dat doen volgens mij :j

Heerlijk, dat is echt hilarisch :')

@Sidera, je zou het ook nog via sociale media/marktplaats kunnen zoeken of gewoon via Google maps wat locaties bekijken. Of een rondje fietsen, kan ook heel verhelderend zijn! Zo kwamen wij erachter dat er een super geschikte trouwlocatie echt 10 minuten van ons huis was, maar wel 2 maanden nadat we al getrouwd waren :+ online niet tegengekomen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:17

@8nnemiek, het liefste rondom Apeldoorn omdat we graag in het bos willen trouwen, maar ook Zuid-Holland, Utrecht de rest van Gelderland zou prima zijn. En misschien voor de perfecte locatie brabant of Limburg ook wel

@sting dat is echt een slimme… bij bedrijven zoek ik ook vaak bij KVK dus dat ik er zelf niet ben opgekomen haha! Ik ga dit zeker doen.

En @straww, ook een goed idee, behalve dat we zelf heel ergens anders wonen dan waar we het liefst willen gaan trouwen haha.