Hoe iemand leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:01

Ik denk dat tinder/bumble of een andere datingsapp wel heel makkelijk is om te leren praten/flirten met mensen, en eventueel ook gewoon om wat dating ervaring te hebben. Heb die van mij leren kennen via mijn zus, wij hadden elkaar nog steeds op sociale media en hij is mij dan tegengekomen op Tinder (waar ik op dat moment geen gebruik van maakte) en zo tegen mij beginnen praten op Instagram. Eerste en langste relatie heb ik leren kennen op de middelbare school.

Iemand in de paarden is absoluut een no-go voor mij :+ Ik vind alle mannen die ik al heb leren kennen via de paarden maar niks en is voor mij ook echt geen vereiste. Vind het een beetje gek om daar een vereiste van te maken, zolang iemand respect heeft voor je levensstijl is het toch goed?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:05

Muronia schreef:
Jullie zochten allemaal geen partner die ook in de paarden zit denk ik dan? Of kwam je die ook tegen op zo'n dating app? Dat zou voor mij echt een harde eis zijn namelijk.

Ik zocht niet meer, maar heb hem wel bij de paarden gevonden :j. Was geen harde eis voor mij maar het is wel heel erg fijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:06

Ik heb mijn vriend gevonden via de website Knuz. Schijnbaar bestaat die site nog steeds.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:07

Ik wilde niet per se iemand met een paardenhobby. Mijn vriend is echter wel gek op alle dieren, dat was voor mij wel een harde eis. Hij vindt het leuk af en toe mee te gaan en te helpen met dingen. <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:08

Waarom is dat gek Calipsolover? Uit mijn ervaring weet ik dat het uiteindelijk een breekpunt kan worden. Ik heb nu alle ruimte om verstandig te kiezen dus waarom zou ik dat niet doen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:13

Momo94 schreef:
Mijn vriend heb ik leren kennen door... pokemon go! :D

Haha ik ook! _/-\o_

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:28

Muronia schreef:
Jullie zochten allemaal geen partner die ook in de paarden zit denk ik dan? Of kwam je die ook tegen op zo'n dating app? Dat zou voor mij echt een harde eis zijn namelijk.

Ik viel wel op hem qua foto's omdat vrijwel overal z'n paard bij stond. Hem viel ik op omdat bijna overal mijn honden bij stonden haha.
Inmiddels ook mijn eigen paard. Ik kan niet met alles 100 procent mee helpen ivm vele allergieën maar de dingen die ik kan doe ik graag

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:40

Muronia schreef:

Nee, ik had het zo druk met mijn werk dat ik blij was dat ik tijd had om mezelf te eten te geven. Ik had geen tijd voor paarden.

Kabayo

Re: Hoe iemand leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:06

Ik zou nooit een paardenman willen. In mijn omgeving gaan die ook allemaal vreemd :=

Laat mij mijn paardenhobby maar houden. En mijn vriend wat anders

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:13

Muronia schreef:
Waarom is dat gek Calipsolover? Uit mijn ervaring weet ik dat het uiteindelijk een breekpunt kan worden. Ik heb nu alle ruimte om verstandig te kiezen dus waarom zou ik dat niet doen?

Dat hoeft echt niet.

Mijn man had wel vriendinnetjes gehad die ook paard reden, dus was wat gewend, maar thuis had hij alleen katten.
In het begin is hij weleens mee geweest, maar was het mijn ding.

Toen we gingen samenwonen gingen we wel vaak samen en hielp hij als vanzelf. Toen ik zwanger werd had ik een bijrijdster wat helemaal mis ging, dus wilde hij gaan rijden en alles zelf doen.

Jaren in pension alles samen gedaan en aan huis is dat hetzelfde. Het is wel a way of life, maar mijn man heeft er destijds van geproefd en is erin gerold.
Misschien zou hij wel meer willen reizen of een keer vrijaf van de dieren willen, maar hij kan ook niet zonder ze meer.

Bij mij is dat wel iets meer van nature dat ik alles voor ze over heb en geen reiziger ben, dus niks opoffer.

Maar heel specifiek naar een paardenman zou ik nooit zoeken. Dat beperkt je teveel. Een dierenliefhebber kan ook al veel begrip hebben en genieten als zijn vriendin zo een hobby heeft.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:24

Ik vond datingsites echt heel vervelend. De eerste 5x een gesprekje was nog wel leuk, maar je zit er beiden toch met een "wordt dit mijn partner?" gevoel te kletsen. Daardoor verlopen alle gesprekken een beetje hetzelfde. Wat is je werk? Wat zijn je hobby's? Heb je nog broers/zussen? Wat heb je gestudeerd? En hoewel dat ongetwijfeld ook aan mezelf lag kon ik zo'n gesprek na een tijdje zowat uittekenen. Saaaaaai, en voor mij teveel druk. Ik ben als introvert ook niet zo goed in een gesprek op gang houden en als je dan ook op introverte types valt loop je vast.

Ik vond het dus veel leuker om naar allerlei clubjes te gaan. Ik ben breed geïnteresseerd en ben allemaal dingen die ik toch al eens wilde gaan doen, ook echt gaan doen. Schildercursus, zingen in een koor, vrijwilligerswerk, hardloopgroepje, paardenmassagecursus, westernlessen op een nieuwe stal etc. Niet allemaal tegelijk, maar allemaal (behalve vrijwilligerswerk) een startcursus van 10 lessen ofzo. Ik heb op die manier veel mensen leren kennen én met die mensen had ik meteen een gedeelde interesse en iets leuks om samen te gaan doen. Gesprekken liepen daardoor veel makkelijker. Via via ben ik zo de liefde van mijn leven tegengekomen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:34

Ik zocht ook niet echt een paardenman. Paarden zijn voor mij een hobby nu. Eerder toen ik ze aan huis had niet. Toen was het meer een extra baan haha. Maar nu ze staan waar ze nu staan kan ik gerust een poosje niet gaan en dan komen ze niks tekort. Wel fijn om gewoon zorgeloos op vakantie te kunnen gaan.

Maar mijn vriend begint paardrijden ook steeds leuker te vinden waardoor we nu regelmatig samen buitenritjes doen op brave paarden.

Afbeelding

Weet wel uit mijn Tindertijd dat er veel vragen werden gesteld over het 'paardenmeisje' zijn. Schrikt soms wel af als paarden altijd op 1 komen en daar de meeste tijd in gaat zitten. Dat moet inderdaad wel echt passen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:35

Ik vind het gek om specifiek iemand te zoeken die in de paarden thuis is, want het kan inderdaad een breekpunt zijn, maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Een relatie is altijd geven en nemen, ik kan me zelf (persoonlijk) ook niet vinden bij mensen waarbij de paarden alles zijn. Er is ook nog zoveel meer in het leven. Maar los daarvan als het wel zo is, ben ik het ook eens met wat superpony zegt. Je kan perfect iemand leren kennen die er niet in thuis is maar er wel voor open staat, of iemand die er wel gewoon oké mee is en waar het voor de rest gewoon perfect mee klikt. Ik zou me ook nooit willen beperken tot enkel de paardenwereld om te daten.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:44

Mijn ervaring met paardenwereld is dat alleenstaande paardenmannen net zulke vreemde vogels zijn als dat het moeilijk is om er uberhaupt een tegen te komen :+ daardoor alleen maar zou ik die verwachting loslaten.

Maar goed, het is makkelijk praten met 1 hobbypaard in pension :o eigen paardenfokkerij aan huis vraagt om hele andere inspanning.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:59

Wij hebben vroeger veulens gekregen in pension. Dit jaar de eerste aan huis. Ik moest mijn man uit bed roepen en die kwam net toen hij ernaast lag aanlopen.
Ik ben er echt gek mee hoor, ben stapel op mn veulen, maar kreeg zeker de eerste dagen mijn man niet meer weg en die heeft ook bergen filmpjes en foto's.

Later een shet en veulen gekocht en als ze samen spelen en gek doen, gaat mijn man echt even staan kijken en genieten.

Maar als iemand me zou belemmeren of erg zou zeuren, was het nooit iets geworden. Ik ben in pension vaak vreselijk lang weggebleven.
Mijn man heeft met onze zoon een mooie vakantie gehad, omdat ik niet weg wilde van mn oude hond. Dus daar moet iemand wel tegen kunnen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:04

Arabesk schreef:
Via bokt.

Ik vond een cap bij het bos, plaatste een oproep op bokt en de eigenaar bleek een leuke man!!

Wat een ontzettend leuk verhaal!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:05

Muronia schreef:

Nee, zocht überhaupt geen partner. Waarom een harde eis? Mijn vriend heeft absoluut niks met paarden, heeft in de 16 jaar dat we een koppel zijn zelfs maar drie x op een paard gezeten.. maar we hebben wel vijf paarden aan huis :P

edit: en ook eigen veulentje gefokt en ja, gespreksonderwerp is hier vaak paard :+ dus het is niet persé een vereiste om het te laten slagen. Toegegeven: wij hebben er onze eerste jaren ook de nodige discussies over gehad. Hij helpt me soms als het fysiek niet lukt (bv recent tijdens mijn zwangerschap) maar verder zijn de paarden wel helemaal mijn ding.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:19

Aranel schreef:
Ik zou toch echt Tinder installeren TS, hoe makkelijk wil je het hebben? :D

Je komt daar uiteindelijk vast ook wel een leuke vent tegen hoor, niet iedereen is alleen maar uit op seks.

Of je kunt de modjes van bokt eens aan de mouw trekken of ze weer op 1 april bokt aan Tweakers kunnen koppelen net als 10 jaar geleden. Ik ben inmiddels getrouwd en heb 2 kinderen met degene aan wie ik toen gelinkt werd :')

Maar kun je tinder ook nog installeren zonder je tel nr op te hoeven geven ?

Waarom inderdaad die eis ts?
Het zou leuk zijn op zich maar geen must toch?

Tenminste het type man waar ik op val is zelfs een hele kleine kans dat die in de paarden wereld actief is. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:28

Ik was op date en aansluitend gezellig stappen met één van zijn vrienden en tijdens het gezellig stappen was het gezelliger met een van zijn vrienden dan met mijn date. De vonk sloeg niet meteen over, wel de interesse en een paar weken later sloeg de vonk wel over en hadden we vrij snel een relatie. Inmiddels zijn we 11 jaar verder. :):)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:39

Mijn vriend had ook niet zoveel met paarden, maar hij gaat nu regelmatig mee en vindt het ook echt wel heel leuk. Laatst heeft hij ze zelfs gelongeerd. Chaos :') Maar het zijn mijn paarden en het is mijn hobby/deel van mijn leven, ik hoef echt geen man die dat ook als hobby heeft. Liever niet zelfs, want de wereld bestaat uit meer dan paarden. Alleen maar leuk om dus meer gespreksonderwerpen te hebben, en elkaars hobby's te ontdekken. Zo is mijn vriend grafisch ontwerper en heeft hij de kunstacademie gedaan, in zijn vrije tijd schildert hij wel eens.

Dus :)* nu gaat hij een schilderij van mijn paarden maken :D Best of both worlds!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:40

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:33

Mijn (toekomstig) partner hoeft ook echt niks met paarden te hebben, als die mijn hobby maar respecteert en dieren op zich wel leuk vind, aangezien ik altijd wel huisdieren zal hebben.
Ik struikel eerder over het punt dat ik veel bezig ben met plantaardig en duurzaam eten en leven, iemand die daar totaal niet mee bezig is heeft toch al snel een andere visie of kijk op veel dagelijkse dingen.
Maar kom ik dan eens een leuke vent tegen, zit die als een wilde een biefstuk weg te kluiven :')

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:54

Mijn partner had helemaal niks met paarden, hij komt echt uit de stad.
Hij was eerst ook wel wat bang voor paarden, en maakte de geweldige opmerking bij de schapen op stal van ''he dit voelt als wol'' dus keek hem aan van goh meen je? hahaha. Zo erg uit de stad kwam die dus.

Maar nu doet hij alles met de paarden, hij heeft niet alle kennis maar hij kan zelfs een eczeem deken op en af doen, wat ik best knap vind aangezien die helemaal over het hoofd moet enzo haha.

Alleen rijden doet hij nog niet echt want dat doet pijn tussen zn benen zegt hij hahaha.
Maar wie weet komt dat ooit nog.

Dus nee ik zocht geen man in de paarden, maar van een stadse man kan je nog aardig een soort van paarden man maken :P .

Maar ik vond het vooral belangrijk in een partner dat hij snapt dat ze gewoon er bij horen, ik heb de paarden al vanaf 2006 en partner dan vanaf 2012.
Dus ja dan horen ze er gewoon helemaal bij en dat moet geaccepteerd worden.
Wat bij sommige mannen nog best lastig is hoor, die snappen dat gewoon niet.
Maar gelukkig mijn partner wel, hij had toen we samen kwamen ook een hond en een kat en die heb ik ook gewoon geaccepteerd, leuk juist, nu zijn de paarden en hond (plus nog wat andere diertjes :P ) er nog steeds en is gewoon als onderdeel van het gezin.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:58

Faelynn schreef:
Mijn (toekomstig) partner hoeft ook echt niks met paarden te hebben, als die mijn hobby maar respecteert en dieren op zich wel leuk vind, aangezien ik altijd wel huisdieren zal hebben.
Ik struikel eerder over het punt dat ik veel bezig ben met plantaardig en duurzaam eten en leven, iemand die daar totaal niet mee bezig is heeft toch al snel een andere visie of kijk op veel dagelijkse dingen.
Maar kom ik dan eens een leuke vent tegen, zit die als een wilde een biefstuk weg te kluiven :')

Maar sommige mensen staan wel open voor veranderingen.

Mijn man was echt een vleeseter en alleseter. Ik was dat sws al nooit, maar bakte voor hem wel iets van varken, nam wel zijn vleeswaren mee etc.
Hij is zelf meer gaan nadenken waar iets vandaan komt en we hebben het er samen over. Er is geen ruzie als hij wel een homp vlees zou eten, maar ik zeg we soms iets. En verder maken we zoveel mogelijk bewuste keuzes.

Maar ik zit er ook niet mee als mensen anders kiezen als ik ze verder graag mag. Je kan het erover hebben en verder moet het een eigen keus zijn.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:25

Haha, hier wil ik echt geen paardenman. Maar wel een mínstens vegetariër, en megafeminist, en hij moet kunnen huilen, en hij moet over emoties kunnen praten, en hij moet therapie gehad hebben :)) Dus ongeveer net zo makkelijke te vinden als een paardenman, denk ik.