38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:59

Oscar schreef:
Of je zou ook een beetje empathie kunnen hebben. Gewoon omdat het kan.

Niemand is perfect en iedereen is weleens teleurgesteld. Soms ook om dingen die je deels zelf 'veroorzaakt' hebt of al aan had zien komen. Sommige mensen vinden het fijn om dan andermans teleurstelling nog even te benadrukken zodat ze zichzelf beter voelen. Prima. Als iemand zo wil leven, moet je dat vooral doen. Ik zou zeggen: doe maar niet. De meeste mensen worden er niet gezelliger op zo.

TS, nog een paar nachtjes en dan wordt het gelukkig wat minder warm. In elk geval fijn dat de kinderen een beetje geslapen hebben. Dat zal misschien een zorg minder zijn.
Ik snap de teleurstelling echt wel, maar meteen dat ge-"wat zijn mijn rechten?" van tegenwoordig staat me wel wat tegen. Sommige dingen moet je gewoon mee dealen in het leven, in plaats van meteen te gaan zoeken wie je de schuld kunt geven of aansprakelijk kunt stellen, of hoe je je geld terugkrijgt o.i.d.

Hopelijk koelt je airco de caravan een beetje af, Storm!

Oscar
Forumcoördinator

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:54

Dat is ook zo :j
Gelukkig was de TS na de eerste ingeving/teleurstelling bij 'bezinning' en dan komt het vast allemaal wel goed.

Die warmte zit inderdaad overal in, ook in meubels, vloer etc., dus dat zal wel even tijd nodig hebben.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:02

Ik vind het niet gek dat TS keihard ervan baalt hoor.
Jullie gaan me niet vertellen dat jullie lekker zitten bij 35+ graden binnen. Bij die vorige hittegolf was ons vakantiehuisje 30 graden en ik wilde al weg :')

En ik snap ook wel dat TS wilde kijken wat er eventueel mogelijk zou zijn mbt omboeken.

Slim dat je een mobiele airco hebt gescoord, hoe is het nu qua temperatuur?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 19:11

Hoi allemaal, wij zijn net terug van een lange middag zwembad. Het is nu 30 graden in de caravan. Nog steeds niet erg koel dus. Ik zal zo eens kijken hoe dat ding werkt, hij staat wel op 16 graden en als je ervoor staat, is het echt wel lekker koel.

Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:21

Als het nu 30 is terwijl hij van 35 komt, werkt hij echt wel. Maar verwachten dat een mobiele airco het echt koel krijgt, is niet heel realistisch. Hoe/waar heb je hem staan? Probeer je de gehele stacaravan te koelen of alleen een slaapkamer? Hoe kleiner de ruimte die je koelt, hoe sneller en beter hij ook echt kan koelen.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:28

In onze stacaravan is het ook om te stikken binnen nu. Gaf ook 34 graden aan net, maar doordat de zon er eerder af is savonds en het af en toe nog wat waait hier lucht het wel wat door waardoor slapen nog wel lukt gelukkig. Snachts koelt alles terug naar een aangename 24/25 graden. Eerder deze week werd het snachts nog 21 graden binnen, toen pakten we een dekbed erbij omdat het fris was :))

Hopelijk krijg je het vannacht terug naar een beetje aangenamere temperatuur !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:32

Je gaat zo'n caravan nooit helemaal gekoeld krijgen. Het ding is niet geïsoleerd, dus zolang de zon erop staat kan dat ding loeien wat hij wil, maar blijft het gewoon warm. Ik denk wel dat je het er 's nachts aardig mee kan koelen als de zon eraf is. Heb je in ieder geval morgenochtend een lekkere start.

Ik zit nu al 5 weken in een stacaravan, tja, die wordt gewoon erg warm. So be it.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 19:50

Lalidan schreef:
Als het nu 30 is terwijl hij van 35 komt, werkt hij echt wel. Maar verwachten dat een mobiele airco het echt koel krijgt, is niet heel realistisch. Hoe/waar heb je hem staan? Probeer je de gehele stacaravan te koelen of alleen een slaapkamer? Hoe kleiner de ruimte die je koelt, hoe sneller en beter hij ook echt kan koelen.

Klopt, het is ook bijna niet te doen.
Ik koel alleen het woongedeelte en niet de 2 slaapkamers, daar was het trouwens ook duidelijk véél warmer dan in het woongedeelte. Ik heb nu inmiddels alles open gezet maar overdag is dat geen doen. Het koelt nu buiten ook al iets af.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:53

Dan heeft hij het dus al 8 graden teruggekoeld en dat is echt niet verkeerd. Heb je wel de opening waar de slang uitgaat zo veel mogelijk afgedicht? Dat scheelt namelijk echt enorm. Verder als het straks buiten koeler is dan binnen de boel tegen elkaar open.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:00

Misschien moet je de ramen in de slaapkamers overdag ook wel gewoon iets open laten.
Als ik mijn auto niet in de schaduw kan parkeren, blijft die net een beetje minder kokend heet van binnen als ik het dakraampje op de kantelstand open heb en twee raampjes voor 2-3 cm.
Dan is het geen stilstaande lucht meer.

Zo'n caravan is net zo slecht geïsoleerd als een auto, gok ik zomaar, dus ik kan me voorstellen dat als je alles potdicht houdt, dat t dan alleen maar heter wordt daarbinnen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:06

Kun je niet overdag de slaapkamer van de kinderen koelen zodat die in een koelere slaapkamer kunnen gaan slapen en dan 's nachts het woongedeelte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:13

Zal een dikke elektriciteits-afrekening worden als je daar weggaat... :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:03

En dan zijn hier de plannen om bij 40 graden te gaan kamperen in een tent op het strand aan de Rode Zee. Zonder airco wel te verstaan. 's Nachts in de buitenlucht nog steeds 28 graden. Bij kamperen hoort een bloedhete caravan of tent, ik weet niet anders. Of het is er juist enorm koud, maar nooit precies goed.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 21:08

Nielojram schreef:
Zal een dikke elektriciteits-afrekening worden als je daar weggaat... :=

Dit staat gelukkig op de website:

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:08

Is dit een airco of aircooler?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 21:10

Marije_jiplover schreef:
Misschien moet je de ramen in de slaapkamers overdag ook wel gewoon iets open laten.
Als ik mijn auto niet in de schaduw kan parkeren, blijft die net een beetje minder kokend heet van binnen als ik het dakraampje op de kantelstand open heb en twee raampjes voor 2-3 cm.

Zo'n caravan is net zo slecht geïsoleerd als een auto, gok ik zomaar, dus ik kan me voorstellen dat als je alles potdicht houdt, dat t dan alleen maar heter wordt daarbinnen.

Dat durf ik niet goed, maar wil ik wel graag. Het is een enorm groot vakantiepark en als ik het raam open laat dan kun je die zonder moeite losmaken en naar binnen toe door het raam. Mijn caravan is aan de buitenring en er staan veel bomen en struiken (heggen). Ik ben bang dat er iemand naar binnen komt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 21:11

StalNollie schreef:
Is dit een airco of aircooler?

Een airco, met slang naar buiten en afvoer voor water.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 21:12

Dieuwke_ schreef:
Kun je niet overdag de slaapkamer van de kinderen koelen zodat die in een koelere slaapkamer kunnen gaan slapen en dan 's nachts het woongedeelte?

Ik heb het nu redelijk koel in hun kamer, 26 graden.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:34

Storm schreef:
Marije_jiplover schreef:

Dat durf ik niet goed, maar wil ik wel graag. Het is een enorm groot vakantiepark en als ik het raam open laat dan kun je die zonder moeite losmaken en naar binnen toe door het raam. Mijn caravan is aan de buitenring en er staan veel bomen en struiken (heggen). Ik ben bang dat er iemand naar binnen komt.

Op een camping ben ik op een een of andere manier altijd minder bangig: alle tenten kunnen ze ook met 1 rits open doen in. Ik zou het durven om een raampje een stukje open te laten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:44

Freyr schreef:
Storm schreef:

Op een camping ben ik op een een of andere manier altijd minder bangig: alle tenten kunnen ze ook met 1 rits open doen in. Ik zou het durven om een raampje een stukje open te laten.

Waar ben je bang voor dat ze stelen?

Wat voor waardevolle spullen laat je in het huisje liggen als je weg bent?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:46

Een tip, probeer die witte grote slang zo dicht mogelijk bij de plek te zetten waar deze naar buiten gaat, die slang geeft namelijk heel veel warmte af en hoe minder lang deze is hoe beter de airco zal koelen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:58

Het koelt 's nachts nog best af. Ik zou toch alles lekker open zetten hoor. De kans dat er iemand naar binnen klimt, is zo klein.
Hier in huis is het aan het eind van de dag 27 graden, en's morgens is het alweer afgekoeld naar 22.
Nog één hete dag morgen en dan wordt het weer koeler.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:13

Je kunt de slang ook inpakken met folie. Ik weet niet hoe lang je er blijft maar je kunt ook een geïsoleerde slang bestellen. Ik bestel iedere zomer nieuwe en dit scheelt enorm veel warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:25

Storm schreef:
Dit staat gelukkig op de website:

[ [url=m/SyJQ71.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och arm... Arme eigenaar...(Tenzij het Hatseflats is }> )

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:31

Mijn ervaring van de afgelopen dagen is dat het s nachts heel behoorlijk afkoelt dus eerlijk gezegd zou ik het ook niet overdrijven met de airco. Wij zaten overdag in het water of onder een boom en 's avonds als de zon onderging alles open. Was het eerst ook boven de 30 maar koelt dan ook uit zichzelf wel vrij vlot.