Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:atilla schreef:Best veel mensen die rechts blijven rijden omdat ze denken dat het om snelheid gaat en haast. Zo zie ik het niet. Je maakt snelheid om in te kunnen voegen zonder ander verkeer te hinderen, en dat vaak op een niet al te lange invoegstrook. Vervolgens kom je soms toevallig naast een andere auto te rijden die even hard rijdt en diegene (19% zo te zien) vindt het dan teveel moeite om even naar links te gaan of eigenlijk enkel omdat ze voorrang hebben. Dat vind ik dan jammer dat werkt een goede doorstroming tegen.
Als je snelheid maakt om in te voegen en daarbij met dezelfde snelheid naast een andere auto komt te rijden, heb je toch echt iets niet zo handig gedaan. Dan was er ofwel al eerder ruimte om (met 80-90 ofzo) in te voegen, of je rijdt harder dan het verkeer op de hoofdrijbaan en dan had je er achter in kunnen voegen.
Brainless schreef:atilla schreef:Het maakt mij niet uit aan wie het ligt.
En waarom zou ik dan met mijn combinatie of op de rem moeten of naar links (gedwongen) gaan omdat iemand niet oplet en gewoon enige moeite achter mij had kunnen invoegen?
En waarom zou ik dan met mijn combinatie of op de rem moeten of naar links (gedwongen) gaan omdat iemand niet oplet en gewoon enige moeite achter mij had kunnen invoegen?
Brainless schreef:atilla schreef:Vervolgens kom je soms toevallig naast een andere auto te rijden die even hard rijdt en diegene (19% zo te zien) vindt het dan teveel moeite om even naar links te gaan of eigenlijk enkel omdat ze voorrang hebben. Dat vind ik dan jammer dat werkt een goede doorstroming tegen.
Als jij op een bijna lege snelweg toevallig (op de invoegstrook) komt te rijden naast een auto, dan ligt dat echt aan jouw anticipatie.
Als jij eerder had ingevoegd, dan hoeft niemand voor jou aan de kant.
Natasja22 schreef:Tijdens rijlessen heb ik geleerd de invoeger de ruimte te geven als het druk op de weg is.
Ik heb de regel 1 voor mij als het nodig is en de rest achter mij (ritsen dus).
Wel zo sociaal en voorkomt ook onnodige ongelukken.
luuntje schreef:A44 richting Amsterdam, vanaf Sassenheim invoegen.
Je komt van beneden, hele korte invoegstrook ivm een brug en de invoegstrook die echt stopt.
Als ik daar op de A44 rij probeer ik goed te kijken of er iemand op de invoegstrook rijdt en zonodig op tijd een baan op te schuiven.
Andere invoegstroken zijn soms erg lang en dan is er minder (snel) noodzaak om op te schuiven.
Ruimte houden is altijd verstandig.
Exitium schreef:Die valt nog mee zo te zien, invoegstrook van 300+ meter (Oosterhout-Zuid is een vergelijkbare situatie maar met een invoegstrook van <100 meter), maar dat zijn wel de gevaarlijke situaties waar ik wél altijd probeer te schuiven ja.
atilla schreef:Vervolgens kom je soms toevallig naast een andere auto te rijden die even hard rijdt en diegene (19% zo te zien) vindt het dan teveel moeite om even naar links te gaan of eigenlijk enkel omdat ze voorrang hebben. Dat vind ik dan jammer dat werkt een goede doorstroming tegen.