Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:42

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 05-08-23 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Re: Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:49

Oh ja mijn man wordt altijd raar aangekeken als hij zegt dat hij allergisch is voor fruit. Technisch gezien heeft hij een intolerantie tegen fruitsuikers, maar dat snappen mensen al helemaal niet.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:06

@Hoevenkop, je opmerking over het werkschema van de zeehonden is briljant, off-topic misschien, maar het zette wel het goede begin van mijn dag _/-\o_

Niet tegen fruit kunnen geeft soms hilarische reacties, zelf ben ik allergisch voor appels.
"Dus je eet nooit eens een lekker appeltje?" - Nee, waarom zou ik, die jeuk is echt niet grappig.... (en dat is nog het minste symptoom)

"Je drinkt helemaal geen koffie?" - Nee, ik lust dat niet - "Maar wat drink je dan?" - Alsof koffie de enige vloeistof op de planeet is :+
Wat betreft alcohol ben ik volgens mijn oude huisarts een niet-drinker, lees: eens in het jaar drink misschien eens iets als ik er heel veel zin in heb. Ik pak eerder thee, water of cola-light.

Tot mijn 35e heb ik inderdaad het geneuzel over kinderen ook moeten aanhoren. Ik heb ze niet, wil ze niet en gelukkig hoeft het niet, los van het feit dat ik nu te oud ben (52). Heb ik een hekel aan ze, nee, ik speel en ravot heerlijk met de kinderen van mijn neef en nicht, maar ben blij dat ze 's avonds weer naar huis gaan.
Toppunt was wel een familievriend die blijkbaar ervan uit ging dat iedere vrouw kinderen wil... Was dat even een wake-up call voor hem toen dat niet waar bleek te zijn <<)

Verder ben ik natuurlijk ook nog single, zou ik een partner willen, ja hoor. Maar niet de geschikte vent kunnen vinden is schijnbaar ongeloofwaardig voor een hoop mensen. Dus moet je inderdaad wel lesbisch en/of een mannenhater zijn. Tja, als je ouder wordt zijn vaak de leukste/beste mannen al voorzien en moet je even verder zoeken.
Of je krijgt de opmerking dat er genoeg vissen in de zee zwemmen. Die deed ik ooit af met "ja, maar ik moet wel net die paar voor mij eetbare eruit zien te vissen", wat een mooie stilte achterliet :')
En aansluitend natuurlijk de opmerkingen over dat je dan zielig/eenzaam/triest/vul-verder-in bent, vooral zodra het over feestdagen gaat. En eerlijk... Ik ben juist graag alleen met bv kerst, niets zieligs of eenzaams aan :D

EmmyAJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:23

Mijn vroeg een paar jaar geleden bij het winkelcentrum iemand:

'Meisje mag jij wel op die scooter rijden?'

Ja hoor meneer ik mag ookal autorijden

' dan moet je toch pas net je rijbewijs hebben anders kan dat niet'

Nee hoor meneer ik rij al 7 jaar auto, ben namelijk 25.

Toen viel z'n mond open en liep hij snel weg.
Ik word vaak jonger geschat en krijg vaker vragen over m'n leeftijd maar deze blijft me altijd bij. Hij dacht serieus dat ik 15 jaar oud was en illegaal rondreed met mn scooter _-:(

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:56

iemand vroeg een keer of ik mijn rijbewijs al had. 'Nee hoor ik ben 14' die vrouw keek echt stomverbaast.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:47

Of ik kinderen heb... als ik nee zeg, valt er een stilte en wachten mensen tot er een vervolg uitleg komt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:01

Telpeva schreef:
Cayenne schreef:
"Is dat een papegaai? Kan hij praten? Kan hij vliegen?"
Nee joh, het is een Flamingo en hij kan rolschaatsen. Oh en hij danst ook de Macarena! :j

Oh briljant _O-

Zeer herkenbaar.
Alleen bij mij werd een grijze roodstaart ook eens bloedserieus gezien werd als duif.
Oh en of ik deze net gevonden had!
Die is ook leuk, ja een vogel van honderden euro’s heb ik net gevonden!
Het is echt creatief zacht uitgedrukt wat mensen bedenken. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:42

Wat mijn vriend er van vindt dat ik vegetarisch eet…

Geen idee ik kook en dat is vega. Hij eet het netjes op en is goed op gewicht dus ik denk dat het wel goed gaat?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:07

Waarom ik bijna 50 km enkele reis naar mijn werk rijd, ik rijd 100 scholen voorbij waar ik ook zou kunnen werken?!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:46

“Waarom werk jij al zoveel? Je moet toch nog een beetje genieten van het leven? Je moet de rest van je leven nog werken!” :')

Ik ben op mijn 19e al begonnen met werken (geen bijbaan maar vast contract) en deeltijd studeren. Inmiddels alweer 3 functies hogerop, eigen huisje, autootje en financiële zekerheid. Nee, ik heb er geen seconde spijt van gehad en geniet volop van mijn leven :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:14

Al een paar keer dezelfde vraag van dezelfde collega gekregen. Ik ben te zwaar.
Wil je geen maagverkleining?
Uh nee, daar ben ik nou net niet te dik genoeg voor.
En dat terwijl er een kennis aan overleden is....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:13

Alsof je er altijd iets aan kunt doen dat je overgewicht hebt... 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:29

Shenavallie schreef:

Ach ik heb ook ooit eens de zin succes met de kleine gekregen..
Kennis die overleden is aan een maagverkleining was trouwens haar kennis...

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:53

Ik werk als manager bij een Mc Donald's filiaal en er kwamen gasten door de drive die beweerden dat ze bij Rotterdam Alexandrium korting kregen en dat ook wel even konden claimen bij mijn filiaal. Dat deze filialen 70 km uit elkaar liggen maakte niet uit voor ze. Afijn. Vervolgens maakt een van de mannen de opmerking: "Ja, je hebt wel ambitie hoor. Dat je zo jong al manager kan worden. Vind ik knap."
Ik zo: "Oh ja? Hoe oud denk je dat ik ben dan?"
Hij zo: "Ja, ik denk 26 jaar. Echt jong dus."

Ik ben 23 :') Ik begon keihard te lachen en hun gezicht van pure verwarring was nog het mooiste. En dan ben ik niet eens de jongste manager. Een van mijn mede-managers is 21 en die is op zijn 18e begonnen als manager :)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:05

Nog een parel van vanavond.

Een vriend van mijn ouders was op bezoek terwijl ik er ook was. Hij kwam gewoon gezellig op de koffie. Het ging over sport, ik kom uit een hele sportieve familie maar ik zie er niet mega sportief uit (medische redenen). Vraagt hij opeens aan mij "doe jij eigenlijk ook aan sport?".

Dus ik geef aan dat ik 4x in de week op de atletiekbaan te vinden ben. Hij kijkt me aan, kijkt naar mijn lijf, kijkt me weer aan en vroeg "oh welk onderdeel doe je dan?".

Kogelslingeren :Y) (oke werp-vijfkamp, maar kogelslingeren geeft de leukste reactie _O- )

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:15

Haha en toen wist ie niks meer te zeggen?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:23

xoranlover schreef:
Haha en toen wist ie niks meer te zeggen?

Hij stond inderdaad even met zijn mond vol tanden :') daarna zei hij nog "ja, dat kan ook".. Hij vond het uiteindelijk wel interessant. Toen wilde hij stiekem wel weten hoe dat kogelslingeren nou werkt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:24

"Huh, ben jij half Turks? Echt? Zo zie je er helemaal niet uit!"

"Mis je het niet om vlees te eten?"

"Dat hardlopen, dat kun je toch niet voor je lol doen?"

"Ben je echt nog nooit dronken geweest?"

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:47

purny schreef:
Shenavallie schreef:

Ach ik heb ook ooit eens de zin succes met de kleine gekregen..
Kennis die overleden is aan een maagverkleining was trouwens haar kennis...

:x

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:58

‘Ben jij dat die zo kraakt?’
Of
‘Kan je daar mee stoppen?’

Als mn enkels knakken/kraken met elke pas die ik de trap af loop in een openbare ruimte.

Ik heb wel eens geantwoord ‘ jahoor vang jij me beneden op, dan spring ik wel’ :')

Ik kan er dus écht niks aan doen, vind het zelf ook een naar geluid maar moet toch echt een trap af kunnen lopen.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:14

Wow, heb jij twee verschillende kleuren ogen? (Ongemakkelijke staar in m'n ogen, als ik pech heb door meerdere mensen tegelijk)

Toen ik nog voor de Railcatering werkte kreeg ik zoo vaak vragen:
- Is het niet zwaar? Ja, maar als u nu wat koopt wordt het lichter
- Is dit nou leuk werk? Ja, tenzij mensen domme vragen stellen
- Is de koffie lekker? Nee, maar ik heb het met liefde voor je door de trein getild, dat maakt het beter. En ik heb ook thee :D

En de allergekste was een gesprek met een oudere vrouw.
Vrouw: Mag ik extra water in m'n koffie? (Teken nr 1 dat deze vrouw een beetje vreemd was)
Ik: Weet u het zeker? Dan wordt het heel slap en dat vinden de meeste mensen erg vies.
Vrouw: Jaa, doe maar, super fijn dat het kan, nog een beetje meer graag. (Teken nr 2)
Ik: Wilt u er ook een koek bij?
Vrouw: Nee dankje, dat snoepen kan niet meer als je ouder wordt, want dan maak je niet meer genoeg vitamine B aan en dan wordt je dik van snoepen. (Teken nr 3, hier had ik eigenlijk gewoon weg moeten lopen of 1 euro extra moeten rekenen :+)
Ik: Aah oké, nou dan wordt het €2,- astublieft.
Vrouw: Mag jij dit eigenlijk wel dragen? Is dat niet veel te zwaar?
Ik: Tuurlijk, 15 kg en het wordt steeds lichter ;)
Vrouw: Maar jij bent toch zwanger, hoeveel weken al?
Ik: Uuh, nee, ik ben gewoon dik..
Vrouw: (zonder enige schaamte of verbazing) Ow en hoe komt dat dan?
Ik: (met een rood hoofd, zoals alle andere reizigers in de coupé) Nouu, ik hou gewoon van lekker snoepen..
Vrouw: (nog steeds zonder schaamte) Ow, en hoe voel je je daarbij??
Ik: Nouu uuh prima :') Fijne dag verder

De gesprekken met vrienden daarna over dit voorval waren hilarisch..Vriend 1: Je had gewoon dominantie moeten tonen en over haar heen plassen en dan roepen dat je water breekt _/-\o_

Vriend 3: Oeeh volgende keer moet je een verhaal vertellen: Soms heb je een mama hamburger en een papa hamburger en die houden heeel veeel van elkaar. Dan is het zielig om er maar eentje op te eten. Maar omdat het mama en papa hamburger zijn gaan ze kindjes maken in je buik en tja, dat zie je helaas aan de buitenkant.. :') :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:28

Oh je kan staan?? Waarom zit je in een rolstoel dan?

Ik zit in een rolstoel buiten de deur. Soms sta ik even op als ik iets moet hebben uit 't bovenste schap en me goed genoeg voel.. Maar mensen gaan er blijkbaar van uit dat als je in een rolstoel zit, je permanent verlamd bent... ( Ik heb EDS, als ik 10 stappen zet ligt m'n heup uit de kom. En een knie en enkel als ik pech heb )

Vervolgens (of los daarvan) denkt iedereen dat 't oké is om te vragen naar mijn medische dossier. Hetzij vanwege m'n rolstoel, of vanwege m'n assistentiehond in opleiding. Met nog grotere ogen als blijkt dat de hond opgeleid wordt voor mijzelf. En dan de nog verbazend vraag: oh kan dat "merk" ook? Zijn toch altijd labradors? Of "bent u blind?".

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:36

Ik zie dubbel. Altijd, alles en overal. Dat lijdt soms tot bijzondere vragen en/of opmerkingen. Een top 3:

Met stip op 1:
Oh, zie je mij nou ook dubbel dan? (Nee, jou toevallig niet, ben je een vampier ofzo?)

Oh, dan heb je zeker 2x zoveel geld in je portemonnee?!
(Uhhuh...)

Oh, dan zie je de knappe mannen natuurlijk ook 2x!
(Uhhuh, en de lelijke ook, zie 1)

Echt alle 3 de opmerkingen zijn al zo vaak gemaakt, niet eens meer op 2 handen te tellen. Ik vertel ook liever niet dat ik dubbel zie maar soms komt t gesprek erop of loop ik tegen de deurpost of begint 1 oog een eigen leven te leiden (ik kan ze onafhankelijk van elkaar bewegen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:39

prompter schreef:
Als ik antwoord op de vraag welke muziek ik leuk vind, en dan zeg ik o.a. Rammstein, dan volgt van jongeren vaak de vraag " ken jij die dan?"

Eh ja, het feit dat ik geboren ben in 1962 wil niet zeggen dat ik de hele dag naar opera's luister of zo, en bovendien scheel ik maar een paar maanden in leeftijd met de zanger volgens mij.

Ja joh, dat zijn zelf allang allemaal opaatjes joh. :D Ik was daar 15 jaar geleden fan van, en toen waren ze al "aan de oude kant " :') .

Niets grappigs, maar ik heb een hemangioom (aardbeivlek/goedaardig gezwel van bloedvaatjes) op mijn lip. Als kind zat ik dus onder de rode vlekjes en had ik echt een bult op mijn lip. Alles is verdwenen, alleen mijn lip heeft wat kleurverschil en een minimale verdikking.

Als ik een kwartje zou krijgen voor iedere "ach meid..... heb je een koortslip?" dan zou ik ala minute mijn baan opzeggen. De vroegere "ach meisje, hier heb je een lolly, wat vervelend wat je gevallen bent :') " beviel beter als zesjarige .

Verder bezorg ik 1 dag in de week pakketjes met een bakfiets. Dat is 40 of 80 km fietsen per dag (hele/halve shift). Dat roept ook nogal vragen op :D .

- Kom je helemaal uit Leiden / Tilburg / Haarlem of waar ik dan ook vandaan fietste
    >> Nee coolblue heeft allemaal geheime hubs in kleine dorpjes waar ze honderden bakfietsen ala 8000 euro per stuk hebben gestald :D ... (Ok, ze hebben geld zat, dus het kan :P )

- Is dat niet vervelend in de regen?
    >> Joh ik doe niets liever dan 6 uur / 80 km in de regen fietsen, met 1 droogpauze. Die lekkere zompige sokken in mijn schoenen zijn echt een unieke sensatie die je niet wil missen. Nat zijn als vrouw moet wel goed zijn :')

Oh en dat brengt me sowieso bij de veelheid van vragen over mijn dagelijkse bezigheden. Ik ben 30 en deed eerst pakketjes bezorgen en werkte als tekstschrijver. En deed een HBO-opleiding en een WO-opleiding (allebei in deeltijd overigens). Mensen denken dan echt dat je een geniaal mastermind bent. Maar dan had ik wel iets wezenlijks gedaan met mijn leven en 1 hele moeilijke studie gedaan en daarna de wereld gered ofzo *\o/*

Tegenwoordig noem ik meestal maar 1 ding van wat ik doe. En als men dan doorvraagt accepteer ik maar dat het ongemakkelijk wordt en niemand het nog snapt :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-08-22 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:40

VillaNeusjes schreef:
Oh je kan staan?? Waarom zit je in een rolstoel dan?

Ik zit in een rolstoel buiten de deur. Soms sta ik even op als ik iets moet hebben uit 't bovenste schap en me goed genoeg voel.. Maar mensen gaan er blijkbaar van uit dat als je in een rolstoel zit, je permanent verlamd bent... ( Ik heb EDS, als ik 10 stappen zet ligt m'n heup uit de kom. En een knie en enkel als ik pech heb )

Vervolgens (of los daarvan) denkt iedereen dat 't oké is om te vragen naar mijn medische dossier. Hetzij vanwege m'n rolstoel, of vanwege m'n assistentiehond in opleiding. Met nog grotere ogen als blijkt dat de hond opgeleid wordt voor mijzelf. En dan de nog verbazend vraag: oh kan dat "merk" ook? Zijn toch altijd labradors? Of "bent u blind?".

Ja, herkenbaar!!! Rolstoel is alleen voor mensen die niet meer kunnen lopen en staan. En als je pech hebt praten ze ook tegen je alsof je zwakbegaafd bent. Mensen kunnen ook bijna boos worden als je uit de rolstoel stapt om wat te pakken?

Heel vervelend soms