Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Flower033 schreef:Het ligt ook aan hoeveel uur je werkt. Met 25 uur 2500 EUR verdienen is 4000 bij 40.
Als je dat zonder uren erbij vergelijkt, geeft dat een scheef beeld.
(Ik heb overigens geen mening over fulltime of parttime werken.oet iedereen zelf weten)
Dat is wel heel romantisch geschetst
Ik heb een jaar 4 uur meer gewerkt wat neerkwam op €150 per maand meer.
Autumnn schreef:fohadie schreef:Ik zie zelfs dat mensen meer dan €13000 hebben ingevuld!misschien een grapje? Of wat voor baan zou je hebben waar je dit per maand netto bij krijgt?
Dat kan best hoor als je zzp'er bentwellicht met nog een partnerinkomen erbij.
karuna schreef:En dan, wat kan je daarmee doen?Niet veel denk ik.
Wel zie ik nu al aan de pol dat ik een arme sloeber ben in vergelijk met het gemiddelde tot nu toe .
Onali schreef:Flower033 schreef:Het ligt ook aan hoeveel uur je werkt. Met 25 uur 2500 EUR verdienen is 4000 bij 40.
Als je dat zonder uren erbij vergelijkt, geeft dat een scheef beeld.
(Ik heb overigens geen mening over fulltime of parttime werken.oet iedereen zelf weten)
Dat is wel heel romantisch geschetst
Ik heb een jaar 4 uur meer gewerkt wat neerkwam op €150 per maand meer.
Flower033 schreef:Dat kan aan toeslagen liggen of net in een andere belastingschaal.
Ik werk fulltime. Als ik een dag (8 uur) minder ga werken, kost me dat 20% inkomen. Ik krijg geen toeslagen.en ik kijk naar het nettoloon bovenaan de loonstrook. Niet naar wat er op de bank wordt overgemaakt. Bij mij wordt nog de leaseauto-bijtelling ingehouden en voor een heel gezin zorgpremie. Als je dan meer of minder gaat werken, heeft dat invloed op het percentage dat je er op vooruit of achteruit gaat.
Het was vooral bedoeld als voorbeeld om te zeggen dat het toch een beetje appels met peren vergelijken is.
karuna schreef:Het gaat me juist om het inkomen wat in een huishouden binnenkomt. Het aantal personen maakt dan voor mij niet uit. De meeste vaste woonlasten gaan per huishouden en niet per persoonidem voor hypotheken en huren geldt het inkomen van het totale huishouden. En veel dingen tegenwoordig uitgaan van meer werkenden per huishouden ook.