Suzanne F. schreef:Ja de dood hoort bij het leven dus je kan het maar beter accepteren. En hopen dat je een fijn lang leven hebt maar dat is zeker niet iedereen gegeven. Doodgaan is voor de nabestaanden vervelender dan voor de persoon zelf want die krijgt er niks meer van mee. En dingen missen? Nee je mist niks meer want als je niet weet wat je mist dan valt er ook niks te missen. En wie weet blijft je wel veel ellende bespaard, dat kan ook. Als je bang bent om dingen te missen of niet gedaan te hebben dan kan je ze maar beter alvast gaan plannen en gewoon doen.
Veel clichés zijn gewoon waar en dat geldt voor Pluk de dag zeker. Het kan zomaar voorbij zijn. Net zoals dat geluk pas zichtbaar is als het voorbij is.
Ik bedoel niet op die manier missen.
Maar stel dat ik morgen dood ga. Ik weet het inderdaad dan niet meer. Maar als ik er nu aan denk, zou ik het jammer vinden om bijv mn veulens niet te zien opgroeien. Als we kleinkinderen mogen krijgen, zou ik daar ook graag lang van genieten. Dat is hoe ik er nu bij leven over denk.