Wil jij leven na de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil jij dat er leven is na de dood?

Ja
177 (47%)
Nee
172 (45%)
Ja indien: (toelichting in bericht)
26 (6%)

Totaal aantal stemmen: 375

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:02

Mdrf schreef:
Als Lucifer (die van de serie) de hel leidt, dan mag dat leven na de dood er wel zijn }> . En wie weet is dit al mijn zoveelste leven en weet ik dat gewoon niet... Ik merk het vanzelf wel (of niet) :Y)

Hm ja maar dan blijf je eeuwig in een ‘loop’ hangen van je grootste schuld. Dat lijkt me helemaal niks, ook niet als Lucifer er is. :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:13

Sizzle schreef:
Welliswaar ben ik niet gelovig maar ik vind de bijbelse text: „stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren“ altijd heerlijk rustgevend.
Waar maak je je druk om, uiteindelijk ben je toch gewoon wormenvoer.

You just Made my day :D :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:13

Suzanne F. schreef:
Mdrf schreef:
Als Lucifer (die van de serie) de hel leidt, dan mag dat leven na de dood er wel zijn }> . En wie weet is dit al mijn zoveelste leven en weet ik dat gewoon niet... Ik merk het vanzelf wel (of niet) :Y)

Hm ja maar dan blijf je eeuwig in een ‘loop’ hangen van je grootste schuld. Dat lijkt me helemaal niks, ook niet als Lucifer er is. :+

Ik moet bekennen, lucifer maakt veel goed hoor }>

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:50

Suzanne F. schreef:
Mdrf schreef:

Niet als je met je schuldgevoel leert omgaan :)

Lucifer maakt inderdaad veel goed :D

Ik vind de hemel op de manier zoals ze het in de serie laten zien ook wel mooi, zoiets zou er van mij wel mogen zijn.

troi

Re: Wil jij leven na de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:53

Rust en slaap zijn alleen leuk als je je achteraf beseft dat dat er was. Dusse, doe mij nog maar wat reuring naderhand :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:10

Dit verhaal opende een beetje mijn ogen: http://growforhumans.co.uk/uncategorize ... -delivery/

Het gaat over een tweeling in de baarmoeder die praat over leven na de bevalling. Conclusie: leven (dood) kan zo'n totaal andere vorm hebben als wat wij kennen.

Ik denk wel dat er wellicht iets is. Maar in een andere versie als wij ons kunnen voorstellen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:19

secricible schreef:
Dit verhaal opende een beetje mijn ogen: http://growforhumans.co.uk/uncategorize ... -delivery/

Het gaat over een tweeling in de baarmoeder die praat over leven na de bevalling. Conclusie: leven (dood) kan zo'n totaal andere vorm hebben als wat wij kennen.

Ik denk wel dat er wellicht iets is. Maar in een andere versie als wij ons kunnen voorstellen.

Deze vind ik wel heel mooi... :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 17:19

Ik vind hem wel een hoog christelijk gehalte hebben. :') Te hoog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:47

O dat lees ik er absoluut niet in. Want daar is Hij een mannelijk figuur. En geen Zij/moeder. Ik vind hem heel mooi :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:49

Goof schreef:
Nee joh, ik word al moe als ik eraan denk.
Ik houd van slapen, laat mij maar lekker dood blijven dan.

+1!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:10

fokfanaat schreef:
tijd gaat me veel te snel, ik zou nog wel een keer overnieuw willen beginnen!

Met alles wat je nu weet dan ook het liefst. :D
Er is nog zoveel te beleven, te ontdekken, te leren. Daar komen we in een mensenleven niet aan toe.
En in een wereld zonder ziekte, angst, oorlog, honger, etc zou natuurlijk het mooist zijn.
En dat is een belofte uit de bijbel. Waarin ik als christen inderdaad geloof.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:12

Ik lees er ook niet iets christelijke in.
Ik haal er vooruit uit dat een volgend leven een toestand kan zijn die wij ons nauwelijks kunnen voorstellen omdat we denken vanuit ons eigen beeld

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:22

Ik zou het fijn vinden om alle mensen en dieren die voor mij aan zijn gegaan en die ik enorm mis, weer terug te mogen zien.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:30

troi schreef:
Rust en slaap zijn alleen leuk als je je achteraf beseft dat dat er was. Dusse, doe mij nog maar wat reuring naderhand :D

Dit vind ik echt een fantastische filosofische gedachte, dank hiervoor. :')

Ja, ik denk dat er leven is na de dood. Geen reïncarnatie, maar de hemel (ik ben christen).
Ik wil daar ook wel graag naartoe. Een plek zonder pijn, angst en dood. En waar ik mijn dierbaren weer zal zien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:37

Anna79 schreef:
Ik kan je zeggen dat ik er intens naar verlang. De bijbel belooft ons een plek waar geen dood meer is, geen rouw en geen verdriet en waar God zelf bij ons woont, waar alles nieuw wordt gemaakt, waar de straten van goud zijn en waar het 1 grote party is, nou helemaal zin in *\o/*

Jaren terug eens online een doopviering gevolg, waarbij de pastoor een goed verhaal aan het houden was over een gouden stad met stoplichten van robijnen enz. Zat ik daar achter mn computer...ja, maar...ik wil helemaal niet in een stad wonen! :')

Geen idee wat en hoe, maar ook ik verwacht een nieuw hoofdstuk na de dood. In welke vorm ga ik dan wel zien. Vind dat niet-weten wel beangstigend af en toe.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:41

Cayenne schreef:
upendo schreef:
Ik zou het wel willen, maar puur en alleen om de mensen die overleden zijn en van wie ik ontzettend veel houd weer terug te kunnen zien.

Dit ja, en dan leven in een wereld zonder honger, pijn, geld etc.

Precies, zonder al het verdriet en de ellende. Maar volgens sommige is dat de Hemel en als die bestaat zou je daar vanzelf moeten komen. Beetje jammer dat iedereen een verschillende interpretatie heeft van het ideale leven na de dood.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 00:07

Afbeelding
O:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 01:16

Mijn oma van 85 hoopt dat er niks is.
Want ja dan komt ze daar, en dan heeft opa misschien een ander daar!
Nee ze vind het maar niks, ze wil het niet weten.

Echt ik lag cómpleet dubbel van het lachen. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 02:19

Nee, ik wil niet dat er iets is en ik denk ook dat er niets is. Maar ik vind het wel heel naar dat we dood gaan en wat dat doet met je dierbaren en dat je nog van alles gaat missen.

We zijn veel mensen verloren en als troost zeggen mensen vaak dat ze nog bij je zijn bijv. Dat gevoel heb ik ook helemaal niet. Ik voel ze niet bij me.

Ik mis mn broer nu al 5jr vreselijk, hij is begraven en ik wil er wel heen, maar als ik daar ben, vind ik ook niks. Ik kan niet tegen het graf praten en eigenlijk is het alleen erg frustrerend.

Heb ook niet het gevoel dat ik al eerder geleefd heb of een reïncarnatie ben ofzo. Heb ook al veel teveel fouten gemaakt voor iemand die het dan opnieuw beter zou doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:01

Ja de dood hoort bij het leven dus je kan het maar beter accepteren. En hopen dat je een fijn lang leven hebt maar dat is zeker niet iedereen gegeven. Doodgaan is voor de nabestaanden vervelender dan voor de persoon zelf want die krijgt er niks meer van mee. En dingen missen? Nee je mist niks meer want als je niet weet wat je mist dan valt er ook niks te missen. En wie weet blijft je wel veel ellende bespaard, dat kan ook. Als je bang bent om dingen te missen of niet gedaan te hebben dan kan je ze maar beter alvast gaan plannen en gewoon doen.
Veel clichés zijn gewoon waar en dat geldt voor Pluk de dag zeker. Het kan zomaar voorbij zijn. Net zoals dat geluk pas zichtbaar is als het voorbij is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:15

Suzanne F. schreef:
Ja de dood hoort bij het leven dus je kan het maar beter accepteren. En hopen dat je een fijn lang leven hebt maar dat is zeker niet iedereen gegeven. Doodgaan is voor de nabestaanden vervelender dan voor de persoon zelf want die krijgt er niks meer van mee. En dingen missen? Nee je mist niks meer want als je niet weet wat je mist dan valt er ook niks te missen. En wie weet blijft je wel veel ellende bespaard, dat kan ook. Als je bang bent om dingen te missen of niet gedaan te hebben dan kan je ze maar beter alvast gaan plannen en gewoon doen.
Veel clichés zijn gewoon waar en dat geldt voor Pluk de dag zeker. Het kan zomaar voorbij zijn. Net zoals dat geluk pas zichtbaar is als het voorbij is.

Ik bedoel niet op die manier missen.

Maar stel dat ik morgen dood ga. Ik weet het inderdaad dan niet meer. Maar als ik er nu aan denk, zou ik het jammer vinden om bijv mn veulens niet te zien opgroeien. Als we kleinkinderen mogen krijgen, zou ik daar ook graag lang van genieten. Dat is hoe ik er nu bij leven over denk.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:39

Ayasha schreef:
[ [url=m/DlPcTm.jpg]Afbeelding[/url] ]
O:)

_O-

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:04

Ik denk zeker dat er meer is dan wij weten, en ik hoop dan ook dat de dood niet het einde is.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:09

Ik weet niet of ik het "leven" wil noemen, maar ik vind het een prettig idee dat je ziel niet verloren gaat na de dood. :j Ik geloof niet in de hemel en ben niet gelovig opgevoed. Ik zie het ook niet als een plek.
Mijn moeder is 9 jaar geleden overleden toen ik 16 was. Ik vind het zelf een fijn idee dat haar ziel of energie nog "ergens" is. En dat ze vanuit dat "ergens" meevaart in mijn eigen leven. Haar as hebben we in zee uitgestrooid, dus mijn gedachte is dat overal waar water is, daar is zij ook. Daarnaast vind ik het een fijne gedachte dat ik bij haar kan zijn als ik ooit zelf kom te overlijden. Al ben ik er nog niet helemaal over uit in welke vorm dat dan is. Ik vind het lastig om te visualiseren hoe een ziel er namelijk uitziet :o

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:49

Ja, dat wil ik heel graag en ik geloof ook dat het zo is.

Ik geloof dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt, waar vrede en recht zal zijn. En geen verdriet, pijn en dood meer.

Wat mij betreft: hoe eerder hoe beter!

Zou je dat ook graag willen? Meer info hierover zou je kunnen vinden op https://www.jezuskomtspoedig.nl
Laatst bijgewerkt door Coloured op 08-08-22 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt