Verkeersoverlast op woonerf, gemeente doet niets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:05

Himyar schreef:
Ze kunnen wel sturen hoor die lui.
https://streamable.com/ms8b4q

Gelukkig kunnen ze sturen, het zal voor die chauffeurs ook niet makkelijk zijn daar.

Maar ik vraag me ook af wat je nu van hen verwacht dat ze doen, zolang ze daar effectief mogen rijden en dus niets verkeerd doen...

Soms kan het helpen om een situatie ook eens vanuit een ander perspectief dan letterlijk dat van achter jouw gordijn te bekijken. Het slorpt zo veel energie van je op en elke niet-auto-maar-iets-zwaarder is een trigger om je nog meer op te jagen...

secricible

Re: Verkeersoverlast op woonerf, gemeente doet niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:07

Ik zou vooral benieuwd zijn met welke oplossing je naar de gemeente zou willen gaan. Beton leveren in een bestelbusje wordt lastig...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:08

Gini schreef:
KimD schreef:

Ik woonde in een van de drukbezochtste dorpen van het Heuvelland aan de hoofdstraat. Wij zijn verhuisd vanwege de overlast want daar mochten wij geen oplossingen verwachten vanuit de gemeente. Dat was onze oplossing. Je kunt het niet altijd iemand anders kwalijk nemen...

Nu, je zou zeggen, dat als je allergisch bent aan verkeer je dan wel goed zit met het aankopen van een huisje in een doodlopend woonerf. :')

Maar het is niet daadwerkelijk 'doodlopend' want aan het einde zit een eetgelegenheid en een (jacht)haven, dan mag je (veel) verkeer verwachten en zeker meer dan 18 jaar geleden.

Dus echt een doodlopend woonerf is het ook niet.

Maargoed, TS kan niet anders dan de handen met buren in elkaar slaan denk ik.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:33

Himyar schreef:
Ze kunnen wel sturen hoor die lui.
https://streamable.com/ms8b4q

Je kunt niet zeggen dat deze te hard rijdt :+

secricible schreef:
Beton leveren in een bestelbusje wordt lastig...

Vooraan bij de weg in een kruiwagen wat pompen en dan tig keren heen en weer laten lopen....
Denk dat sommige mensen dat liever daar hebben := :roll:

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 16:42

Het gaat om het feit dat wanneer je fundering van je oude woning een optater krijgt, de gemeente dat geheel jouw eigen verantwoordelijkheid vindt. Want daar moet de fundering tegen bestand zijn. Dus als de boel het begeeft, is het jammer dan, hoest maar 50.000 euro op voor herstel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:48

Is er nu schade aan je woning, zijn er barsten of tekenen dat je fundering het begeeft? Dat lijkt me dan ook een kwestie voor verzekering/rechtsbijstand?

Ik woon in een gewone landelijke straat. Met de rioleringswerken hier is de woning van de buurvrouw gebarsten, die woning is zo oud dat er zelfs geen fundering is... Herstelling is uitgevoerd op kosten van de verzekering.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 16:50

Er waren wat scheuren, maar als je nergens over bent geïnformeerd, dan kan je ook geen nulmeting laten doen vooraf. De scheuren vind ik niet zo erg, die hebben we gerepareerd. Een ingezakte fundering had ik heel wat erger gevonden. Maar zoals gezegd, dan mag je gewoon 50.000 betalen en kan je nergens aankloppen.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 31-07-22 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:55

Ik kan me voorstellen dat dat heftig is Himyar.
Ik denk dat je vanuit die schade waarschijnlijk meer bereikt dan het vrachtverkeer proberen te verbieden.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 16:57

Je kan niet aantonen dat het niet al bestond, dus geen been om op te staan.

secricible schreef:
Ik kan me voorstellen dat dat heftig is Himyar.
Ik denk dat je vanuit die schade waarschijnlijk meer bereikt dan het vrachtverkeer proberen te verbieden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:00

Nu alsnog beginnen met registreren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:00

Heeft jouw gemeente wijk coaches? Wij hebben hier ook verkeerssituaties waarvan ik denk dat het anders kan, gemeente gaf hierin niet thuis tot nu toe ( basisschool nr 1 hier aan drukke weg heeft bijvoorbeeld een zebrapad, en school 2 nog geen km verderop aan dezelfde weg niet, terwijl daar net zoveel kinderen heen gaan) en nu ga ik binnenkort met de wijkcoach praten hierover.

Woon trouwens ook aan een woonerf. Wij denken inmiddels dat er een hele grote groep mensen is die verrekte hard kan lopen als je ziet hoe snel die stapvoets kunnen rijden :=

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 21:16

Wijkteam doet ook niets. Men verwijst naar elkaar door of je wordt gelijk afgeserveerd.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 23:36

Heb je al eens gekeken naar https://participatiepunt.vvn.nl/ ? Het is geen wonder middel, maar er zijn hier in mijn buurt wel dingen veranderd doordat we van hun ondersteuning kregen.

Zo hebben we hier de containerstickers en de verkerstelling en metingen gehad. Door klachten zijn er nu bij een aangelegde kruising aanpassingen gedaan waar de gemeente eerst niet aan wilde. En inmiddels hebben we ook voorzichtige stappen gekregen met bord aanpassingen.

Overigens snap ik heel goed wat je bedoeld en wasr je je aan stoort megafrustrerend. Je woongenot en veiligheid wordt echt aangetast. Persoonlijk vond ik het ook heel heftig om te wonen in een huis waar de ramen en muren regelmatig trillen door het zware verkeer of waar de autos op 50 cm van je raam crossen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 09:50

Hartelïjk bedankt Veulen84.