Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xxCYNNxx schreef:Ik heb er hier thuis ook 1 zitten die in allerlei complotten geloofd;
- eerst was corona ontwikkelt in een lab in China, maar sinds de oorlog in Oekraïne is het verhaal dat het daar weg komt en bewust is los gelaten op de wereld door oa VS, EU en NAVO in samenwerking met Oekraïne. Volgens hem zitten er dan ook allerlei geheime labs in Oekraïne die dit soort virussen maakt om ze vervolgens los te laten om zo miljoenen mensen uit te moorden
- gelooft volledig in dat WEF en the great reset gedoe
- vindt dat Poetin niks verkeerd doet, integendeel zelfs
- het coronavaccin is gif wat er voor zal zorgen dat over een paar jaar alle gevaccineerden aan kanker sterven
- Bill Gates is een moordenaar die middels vaccins de wereldbevolking wil uitmoorden tot nog een paar miljoen levenden
- is helemaal idolaat van Trump en gelooft dus ook dat Biden de verkiezing gestolen heeft.
- In datzelfde straatje; Biden is een seniele nazi die zo snel mogelijk moet worden opgeruimt.
- het pedofielennetwerk is ook al eens voorbij gekomen.
Godzijdank nog niet dit autonome sprookje. Hij zit wel in allerlei telegram groepen die, tot mijn grote ergernis, op de voet gevolgd worden
Ik kap nu ook gewoon elk gesprek af die ook maar enigszins over de regering/corona, vaccins ect te maken heeft, want mijn irritatielevel gaat onmiddellijk naar +1.000.000 zodra ik hem hoor over die achterlijke complotten, waar die dan onmiddellijk op aan stuurt.
Ik heb ook 0,0 vertrouwen in de Nederlandse politiek, maar de dag dat ik ga geloven in dat soort onzin is de dag dat men mij onmiddellijk moet opsluiten, want dan is echt al mijn gezonde verstand in rook opgegaan.
Ik heb hem zelfs dat ene topic laten zien; dat ging over een post op fb van een coronawappie die beweerde bont en blauw te zijn geslagen door ME en die gewoon foto's uit een topic op Bokt ( van een jaar voor de post van said wappie) had gejat; 0,0 reactie, want klopte niet. De datum van het topic zou gemanipuleerd zijn![]()
Langzaam begin ik daarom ook te denken; moet ik niet eens gewoon verder en hier een punt achter zetten, spullen pakken en weg.....want de ergernis is gewoon te groot aan het worden en meneer is voor geen rede vatbaar

Cer schreef:Super lastig vind ik in deze nog best een understatement...
respect, ik zou er echt niets mee kunnen
rien10 schreef:Is dat je partner, Cynn? Dat lijkt me echt super lastig.

een relatie zou meer moeten zijn dat het hebben over koetjes en kalfjes en algemeenheden.
wat een nachtmerrie
of het schud hem wel wakker en beseft hij waar hij mee bezig is.
En dan eens een paar dagen aanzien wat er gebeurd. Even wat lucht en ruimte voor jezelf maken.
Cer schreef:Urbanus schreef:Ja! Ik heb er laatst een artikel over gelezen maar kan het niet meer vinden, maar het is te vergelijken met een collectieve psychose...
Ik was even aan het googlen op artikelen (of onderzoek oid) over 'collectieve psychose' maar ik kan het niet vinden.
Jammer dat je het artikel niet meer kunt vinden.
(icm wetenschap vind ik iig niets..)

Urbanus schreef:Het was ook geen wetenschappelijk artikel want natuurlijk is het geen collectieve psychose, maar gewoon een artikel waarin de kernmerken werden vergeleken. Gewoon de mening van 1 of andere psycholoog over het complot denken. Maak het niet groter dan het is alsjeblieft.