Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:BeFunny schreef:Heeft ze een telefoon voor ouderen?
Mijn demente vader die er niet meer is die kreeg omdat zijn telefoon stuk was een nieuwe en dat werd er één voor ouderen en daar kon hij mee bellen. Internet zat er niet op. Maar dat zou hij toch niet snappen. Onder één stond mijn telefoon nummer. Onder twee van het verpleeghuis en zo verder naar 9 alle belangrijkste nummers.
Ze heeft zich een jaar terug laten adviseren en wil per se wel een smartphone.
's Avonds kan ze het scherm wel zien. Familie hebben een paar groep apps waar foto's worden geplaatst die ze wil zien.
Overdag kan ze het scherm niet zien. Heb het licht al aangepast, laten zien hoe ze dat kan doen, maar als je het scherm al niet kan zien, kan je dat ook niet regelen.
Thuis heeft ze wel een ding waar ze iets onder kan leggen ook om het beter te zien.
Maar als voorbeeld; ze krijgt veel spam binnen en deelt dit rond.
Ze belt, appt en via messenger stuurt willekeurig van alles naar mensen.
En tegenwoordig kan je zonder bepaalde app's haast niet meer. Laatst had ze DigiD nodig, heeft iemand mee geholpen en is nu ook via een app.
Het geeft ook grappige situaties; ( mag dit vertellen ) Ze wil de hondenkapster bellen. Belt mijn man en vraagt; wat ben je aan het doen? Ja, aan het werk.....Ow, werk je op maandag dan? Ja, ik bel je vanavond wel terug als er niks is.
Vervolgens gaat ze haar het dorp en staat bij onze zoon zijn werk voor een gesloten deur. Boos dat hij er niet is.
Mijn man verteld me 's avonds dat mijn moeder een beetje raar deed dat hij op maandag moet werken. Ik voelde meteen nattigheid dat ze het verschil niet heeft kunnen horen. We hebben er allemaal wel even om gelachen en was gelukkig ook geen ramp.
Maar zo belt ze ook anderen en vreemden.
BeFunny schreef:Mijn vader wilde dat ook. Totdat hij er één had. Er zijn ook smart phones voor ouderen trouwens waar ook Android op zit enz.
En dat zorgt er echt voor dat ze er makkelijker mee overweg kunnen
Deze bijvoorbeeld. Mijn vader had al geen smartphone![]()
https://www.bol.com/nl/nl/p/swissvoice- ... 015115804/
Myrthe64 schreef:Zou het misschien nog helpen om de lettergrootte, het lettertype of het contrast te veranderen, zodat je moeder het beter kan lezen? Dit kan bij de algemene telefoon instellingen. Bij Samsung staat dit onder toegankelijkheid en whatsapp etc. verandert automatisch mee.