Rambogirl schreef:Ik snap de irritatie van TS wel.
Wij wonen in een rijtje van 3 huizen. Plek voor 5 auto's, met parkeervergunning.
Nu heeft de buurman die links schuin tegenover zit, al 2 plekken toegeëigend. Dit terwijl tie voor zn deur dus een gigantische parkeerplaats heeft waar meer dan 100 auto's kunnen staan.
Dus blijven er 3 plekken over. Voor elk huis in ons rijtje 1 zou je zeggen.
Wij wonen als enige met zn 2en en hebben dus 2 auto's. Nu zet ik m standaard op het grote parkeerterrein want ik vind dat onze buren net zo goed recht hebben op een parkeerplaats.
Hoe vaak het niet voor komt dat mij vriend of 1 van beide van onze buren thuis komen en ze hun auto nergens in de straat meet kwijt kunnen... Belachelijk.
Zo zijn er mensen verderop in de straat die naast dat ze zelf al 3! auto's hebben, ook nog een gigantische werkbus (2 plekken) hebben en dus alle plaatsen op eisen.
Ik noem dat gewoon ronduit asociaal. Gemeente bij ons doet er niks aan want vangen geld van elke vergunning die ze uit geven.
En ja, als je dan een heel weekend tegen een bus van 7 meter lang aan kan kijken door asociaal gedrag van je buren, en je je eigen auto niet eens meer in de straat kan parkeren hierdoor, mag je zeker wel navraag doen of dit niet anders kan.
Persoonlijk vind ik het heel raar als mensen denken recht te hebben op een parkeerplaats in hun straat en het liefst voor hun deur.
Mijn dochter haar buurman komt ook altijd naar buiten als je voor zijn deur parkeert.
Hij heeft een dubbel woonhuis, voor zijn deur dus zeker plek voor 3 auto's.
Hij dreigde laatst zelfs om de politie te bellen.
Ik heb hem succes gewenst.
Hij is echt zo'n oude knar die de baas wil spelen over de straat.