Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:06

Rambogirl schreef:
Ik snap de irritatie van TS wel.
Wij wonen in een rijtje van 3 huizen. Plek voor 5 auto's, met parkeervergunning.
Nu heeft de buurman die links schuin tegenover zit, al 2 plekken toegeëigend. Dit terwijl tie voor zn deur dus een gigantische parkeerplaats heeft waar meer dan 100 auto's kunnen staan.
Dus blijven er 3 plekken over. Voor elk huis in ons rijtje 1 zou je zeggen.
Wij wonen als enige met zn 2en en hebben dus 2 auto's. Nu zet ik m standaard op het grote parkeerterrein want ik vind dat onze buren net zo goed recht hebben op een parkeerplaats.
Hoe vaak het niet voor komt dat mij vriend of 1 van beide van onze buren thuis komen en ze hun auto nergens in de straat meet kwijt kunnen... Belachelijk.
Zo zijn er mensen verderop in de straat die naast dat ze zelf al 3! auto's hebben, ook nog een gigantische werkbus (2 plekken) hebben en dus alle plaatsen op eisen.
Ik noem dat gewoon ronduit asociaal. Gemeente bij ons doet er niks aan want vangen geld van elke vergunning die ze uit geven.
En ja, als je dan een heel weekend tegen een bus van 7 meter lang aan kan kijken door asociaal gedrag van je buren, en je je eigen auto niet eens meer in de straat kan parkeren hierdoor, mag je zeker wel navraag doen of dit niet anders kan.

Persoonlijk vind ik het heel raar als mensen denken recht te hebben op een parkeerplaats in hun straat en het liefst voor hun deur.
Mijn dochter haar buurman komt ook altijd naar buiten als je voor zijn deur parkeert.
Hij heeft een dubbel woonhuis, voor zijn deur dus zeker plek voor 3 auto's.
Hij dreigde laatst zelfs om de politie te bellen.
Ik heb hem succes gewenst.
Hij is echt zo'n oude knar die de baas wil spelen over de straat.

meggiemeg

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:15

In een woonwijk zijn standaard te weinig parkeerplekken. Bij ons vorige huis was het standaard te kort aan plekken. In overleg met de gemeente toen de groenperken overnieuw moesten worden aangelegd hebben we om extra plekken gevraagd. Dat is gelukt en gaf 6 extra plekken en ook nog wat groen. Toen ging 1 van de buren het huis verhuren. Daar kwam een gezin in tijdelijk, zoon van het gezin was nogal actief met autohandel. Inkopen lukte hem goed, verkopen wat minder waardoor er soms wel 7 of 8 auto's stonden geparkeerd voor maanden. Tja dan is het snel over met de verdraagzaamheid als deze de auto's niet verder op wil parkeren. Zelfs voor de buurvrouw die slecht ter been was wilden ze geen plekje vrij maken...

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:18

Tja het is vervelend maar vaak mag het wel.
Wij hebben 2 auto's en een paardenvrachtwagen, ik heb voor de laatste een plek elders gehuurd terwijl andere mensen in onze straat hem wel bij huis parkeren. Het mag volgens de gemeente maar dan zouden wij meerdere plekken innemen en er is al niet zoveel ruimte.

Werkbussen zijn er ook genoeg maar, even met elkaar overlegd en die zetten mensen nu even einde straat bij elkaar waar niemand er echt op kijkt. Vaak zit er wel voor duizenden euro's spullen in en zijn het geliefde objecten op de kraken dus ik snap wel dat ze die niet ergens achteraf neer willen zetten.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:54

mijn man had ook een grote en hoge bus toen hij nog werkte als monteur.
Vorig jaar zomer zijn we verhuisd.
de vorige straat hadden meer dan genoeg plek. en heel veel mensen met bussen.
nooit gezeik gehad.
huidige wijk is meer villawijk met veel mensen die denken dat ze wat te zeggen hebben.
Wij hebben een eigen oprit voor twee auto's. hier staan onze prive wagens.
de bus van mijn man stond aan de overzijde.
meestal tegen de bosjes aan, maar heel soms voor een woonhuis.Dat was dan de enige plek vrij. en ja hoor met regelmaat is er gevraagd om de wagen te verplaatsen.
Nu rijdt mijn man in een hoge personenauto voor de zaak. en ook die mag niet voor een huis staan volgens een aantal bewoners in de straat.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:43

Ts, fijn dat het bedrijf de chauffeur erop gaat aanspreken.

Magicmist dan zet je de bedrijfsauto toch op je eigen oprit en je personenauto aan de weg.

Ik blijf erbij dat bedrijfsbusjes beter bij het bedrijf kunnen staanipv in een woonwijk.

Vrachtwagenchauffeurs uit mijn straat gaan ook met de auto of fiets naar hun werkgever en pakken daar de vrachtwagen.

Beetje rekening met elkaar houden kan geen kwaad.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:48

Precies wat luuntje zegt. Beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad. Ik kan me sowieso ergeren aan mensen die denken alleen op de wereld te leven en met niemand rekening te hoeven houden.
En ik vind ook echt dat ik niet had mogen zeuren als ik mijn auto perse in de straat had willen parkeren hor. Maar ik zet m al uit goed fatsoen op het grote parkeerterrein aan het einde van de straat.

Dat is langs een doorgaande weg, de politie zit om de hoek en ik heb nog nooit van een diefstal daar gehoord. Wel in de straat :Y)

Oh, en ter info, bij ons staan er dus dagelijks 7 werkbussen in de straat waarvan er 1 dus 7 meter lang is.
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 20-06-22 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:53

Menino schreef:
Poekkie schreef:
Die staat dus op een openbaar parkeervak? Jeesh… waar bemoei jij je dan mee zeg?

Ja hier eigenaar van een bestelbusje, en wordt helemaal gek van de mensen die komen vragen of ik hem niet voor hun huis wil zitten. (Wij hebben alleen maar straatparkeren, en geen vaste plekken voor deur).
De eerste keer dacht ik nog van, ik zal proberen er rekening mee te houden. Maar meestal zijn er 1 a 2 vrije plekken in de straat.

En als de rest vol staat dan is het toch een gevalletje "jammer dan..."

Vragen staat vrij, maar ik ga hem niet 3 straten verder zetten met mijn boodschappen omdat iemand die ervoor gekozen heeft om aan een openbare weg te wonen mijn auto vervelend vindt.

Maar echt, ik heb het ook eens gehad, werkte 3 keer in de week 5 uurtjes. Enige parkeerplek in de buurt wat geen blauwe zone was was op een hofje. Daar auto neergezet, kwamen ze ook witheet naar mij toe dat t aso was dat hij de hele tijd naar die bus moest kijken etc. Ware het niet dat zijn “uitzicht” de achterkant van een bejaardenflat was

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:21

luuntje schreef:
Ts, fijn dat het bedrijf de chauffeur erop gaat aanspreken.

Magicmist dan zet je de bedrijfsauto toch op je eigen oprit en je personenauto aan de weg.

Ik blijf erbij dat bedrijfsbusjes beter bij het bedrijf kunnen staanipv in een woonwijk.

Vrachtwagenchauffeurs uit mijn straat gaan ook met de auto of fiets naar hun werkgever en pakken daar de vrachtwagen.

Beetje rekening met elkaar houden kan geen kwaad.

Dat pastte niet. Oprit was te kort.
En het is geen doen dat bedrijfsbussen op de zaak staan als het bedrijf en ermelo zit en man in brabant woont.
We proberen er altijd rekening mee te houden,maar dit lukt niet altijd.
En dan is en blijft het een openbare weg met parkeervakken voor iedereen

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:24

Magicmist, ik vind het in jullie geval wel anders. Je zegt net zelf dat jullie je eigen 2 auto's al wel op de oprit hebben staan. Dan vind ik t echt nog wel kunnen. Want je plaatst immers maar 1 auto "in" de straat.
Dat zouden je buren ook moeten beseffen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:40

Ik snap ook dat het lastig is.
Er is niet genoeg parkeergelegenheid.

Ik woon aan een hofje. En ieder huis heeft een carport en een stuk tuin naast de carport.
En in het midden wat algemene parkeerplaatsen.

Er zijn mensen in de straat die 4 auto’s hebben.
Stuk tuin hebben ze afgezet. Dus er staan 3 auto’s op openbare plekken.
En daar vind ik iets van.

Zeker als ze voor mijn carport staan en ik niet weg kan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:47

Wij hadden vroeger ook vier auto’s… elk een auto om naar het werk te gaan. Andere opties waren er niet, openbaar vervoer of carpool was niet mogelijk. Dus ja… dan stonden we overal in de straat waar er plaats was. Waarom zouden huizen waar maar 2 mensen wonen zich zo ‘superieur’ moeten voelen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:55

Poekkie schreef:
Wij hadden vroeger ook vier auto’s… elk een auto om naar het werk te gaan. Andere opties waren er niet, openbaar vervoer of carpool was niet mogelijk. Dus ja… dan stonden we overal in de straat waar er plaats was. Waarom zouden huizen waar maar 2 mensen wonen zich zo ‘superieur’ moeten voelen?

Heeft niks met superieur te maken, denk ik. Wij hebben een tijdje vier auto's gehad op 1 huis, zonder oprit. De grootste twee auto's stond altijd op de parking een eindje verder omdat ik het asociaal vind 4 parkeerplekken in de straat voor mijn auto's te claimen :).

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:56

Poekkie schreef:

Nou ik denk dat het niets met 'superieur' voelen te maken heeft....

judithM

Poekkie schreef:

judithM

Poekkie schreef:

O jee bokt slaat op hol...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:44

Mensen voelen zich niet superieur maar als ieder huishouden gewoon 1 auto in de straat kan parkeren is dat wel zo netjes imo. Ik vind het nogal asociaal als 1 huishouden met 4 auto’s allemaal voor de deur parkeren en iemand met 1 auto als gevolg een stuk verderop moet parkeren.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:59

Volgens mij heeft iemand die zonder gene 4 auto's in een straat met beperkte plekken meer last van superioriteitsgevoel dan mensen die daar moeite mee hebben...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:05

Deze mensen kiezen zelf voor 4 auto’s. En kiezen zelf ervoor de tuin af te zetten.
Wanneer de tuin niet afgezet is kunnen ze 2 a 3 auto’s kwijt in hun tuin, voor het huis.

Nee ik voel mij niet superieur.
Andere mensen hebben ook recht op een parkeerplek. En dat kan nu niet.
En dat is flauw.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:23

Wij hebben ook een periode gehad dat wij 4 auto's hadden.
De thuiswonende kinderen hadden ook een auto om naar het werk te gaan. In onze wijk was sowieso 's avonds en 's nachts een probleem om te parkeren.
Behalve de gepensioneerden en de werkelozen/zieken. Die hadden altijd een plekje in de straat en vaak nog voor de deur.
Het voordeel van niet werken. ;)
En dan nog de vele invalidenplekken.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:29

_San87_ schreef:
Poekkie schreef:

Heeft niks met superieur te maken, denk ik. Wij hebben een tijdje vier auto's gehad op 1 huis, zonder oprit. De grootste twee auto's stond altijd op de parking een eindje verder omdat ik het asociaal vind 4 parkeerplekken in de straat voor mijn auto's te claimen :).

Maar die had jij niet dagelijks nodig toch?
Als ik ‘s morgends en ‘s avonds die auto moet hebben ga ik echt geen eind lopen als er plaats in de straat is. En mijn ouders en broer ook niet.
Ik vind het echt asociaal van mensen om dan zogezegd te verwachten van ons dat wij maar moeten lopen en zij niet,

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:33

Er is n parkeerplaatsen tekort en dan lekker 4 auto's willen parkeren.... :( :o

Zou wel fijn zijn, als iedereen in een straat er in ieder geval 1 auto kwijt kan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:35

Poekkie schreef:
_San87_ schreef:

Maar die had jij niet dagelijks nodig toch?
Als ik ‘s morgends en ‘s avonds die auto moet hebben ga ik echt geen eind lopen als er plaats in de straat is. En mijn ouders en broer ook niet.
Ik vind het echt asociaal van mensen om dan zogezegd te verwachten van ons dat wij maar moeten lopen en zij niet,

Ja, dagelijks nodig. Zowel de kleine auto's als de grote :).

Ik vind het asociaal vier plaatsen bezet te houden als er net genoeg plek is voor 1 auto per woning. Hier in de straat wonen aardig wat oudere mensen, ik kan prima een stukje lopen naar mijn auto, zij niet per se. Leuk? Nee, maar het alternatief was geen optie voor mij. Nou ja, ons, mijn vriend telt ook mee.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:39

Hier zijn er 7 parkeerplaatsen voor 4 woningen.

Alleen 1 huishouden houdt al 5 parkeerplaatsen bezet van de 7. Nu is het openbaar, dus het mag. Maar ik vind dat ze weinig rekening houden met de buren :=

Gelukkig verhuizen we binnen 2 weken, naar de boerderij. Dus dan parkeerruimte zat :D

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:27

Poekkie schreef:

Wij hebben duidelijk een verschil in mening met betrekking tot wat superieur en asociaal gedrag is

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:10

Dit topic doet me aan de tekenfilm Calimero denken... Jij is groot en ik is klein en dat is nieeeeet eerlijk...