Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8485
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:57

belle_boef schreef:
ingedebruijn schreef:
Iemand ervaring met de prijzen van supers in Eimlichheim of andere plaatsen dicht bij de grens met Emmen?


Supers als in supermarkten? De adi en Lidl zijn niet per definitie goedkoper. Maar selectief daar boodschappen doen kan wel uit. Diesel is meestal dezelfde prijs en benzine is goedkoper.

Dierproducten in de dierenwinkels zijn aardig gelijk aan Nederland.


Thanks! Hmm had de hoop dat die inderdaad wel ook aardig goedkoper zouden zijn maar dat valt dus tegen. Dan weet ik niet of we er de moeite voor gaan doen.

Gnome
Berichten: 8485
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:58

caro29 schreef:
Edeka, netto en combi in haren, kaufland marktkauf in meppen. Allemaal Max een half uur van Emmen en tanken kan je dan ook meepakken. Als je mehr-tanken app installeert zie je gelijk de goedkoopste pomp. Vandaag bijv in rutenbrock €1,92.

Ik kijk van te voren de folders online om te kijken of het interessant is.



Thanks! Wij zitten op een kwartier van Emmen ook weer dus alles bij elkaar opgeteld, denk ik niet dat we er veel winst uit halen dan over de grens. Helaas.

Sharani
Berichten: 4681
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:19

Wij zijn gisteren naar Leer geweest, vooral omdat we het een leuk uitje vinden. En om wat dingen te halen die ze alleen in Duitsland hebben. De prijzen bij de supermarkten zijn vergelijkbaar met Nederland, behalve drank. Uiteraard even de DM door, dat scheelt wel echt. En Kaufland heeft best goede aanbiedingen, bijvoorbeeld een aardbeien cheesecake taartje voor €2. Vind het vega(n) assortiment en het lactose vrije assortiment ook uitgebreider dan bij ons, maar dat zal zeker ook van de regio in Nederland afhangen.

Uiteraard ook getankt 1.87 , dus dat is de moeite wel waard. Wij gebruiken wel de hierboven genoemde app, want toen we net in Leer aankwamen was de prijs nog 1.95 , een halfuur later 8 cent minder.

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:58

Vanmiddag een bakje zalmsalade vergeten bij de supermarkt. Terug gegaan om alsnog even te halen....175 gram a 3,56 :wow: te gek voor woorden eigenlijk.

onpaardJarig

Berichten: 2982
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 00:00

De boodschappen uit Duitsland en de prijzen zijn ons goed bevallen, volgend weekend gaan we weer.

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:22

Wtf....haarverf L'Oréal Excellence net gekocht hier in NL....18,99 per pakje! Kijk net op de DM DTSL....5,99! Bizar....dat dit überhaupt mogelijk is zo'n prijsverschil. Het is hier einde boodschappen doen. De grens over is beter.

IngeK
Berichten: 892
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:30

Wij doen de grote boodschappen altijd in Emmerik bij de Kaufland. Af en toe in Nederland naar de buurtsuper voor iets wat we vergeten zijn, of hagelslag of zoiets :Y) Maar dan schrik je inderdaad van de verschillen als je Duitsland gewend bent...
Bij de Kaufland hebben ze ook heel veel biologisch, vegetarisch en veganistisch :9 Dat kennen de boeren aan deze kant van de grens toch niet zo...

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:30

Per 1 september is goedkoop tanken wel afgelopen, regeling word niet verlengd .

hagelslag
Berichten: 9321
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:46

BigOne schreef:
Per 1 september is goedkoop tanken wel afgelopen, regeling word niet verlengd .



De prijzen zijn sinds woensdag alweer omhoog geschoten....
Diesel ca 15 Cent weer duurder dan het met de "korting" was

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:55

Afgelopen zaterdag voor €1.76 benzine getankt. Week ervoor was dit €1.58
Scheelt evengoed nog steeds veel met NL

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:32

loez schreef:
Afgelopen zaterdag voor €1.76 benzine getankt. Week ervoor was dit €1.58
Scheelt evengoed nog steeds veel met NL



Wij voor 1.74.
Scheelt veel met Nederland.
Wanneer de regeling eraf gaat is in Duitsland tanken denk ik nog wel goedkoper dan in Nederland.
Boodschappen en tanken tegelijk.
Scheelt heel veel. *\o/*

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:42

Dan moet je wel dicht bij de grens wonen en een grote tank hebben. Hier getankt voor 193, scheelt dus 20 cent met duitsland. Ik heb een tank van geloof 35 liter, dan moet ik hem dus bijna leeg hebben, scheelt het me 6 euro op een tank (even gerekend dat ik dan 30 liter tank). Dat is me dan weer de moeite niet van half uur heen en terug haha, en ook dat kost een hoop benzine

caro29
Berichten: 8085
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:44

Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk van tevoren of er veel aanbiedingen zijn van wat ik nodig heb en tank ook goedkoop. Vorige week nog 1.62

KittyDylan

Berichten: 8912
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:07

Bravura schreef:
Wtf....haarverf L'Oréal Excellence net gekocht hier in NL....18,99 per pakje! Kijk net op de DM DTSL....5,99! Bizar....dat dit überhaupt mogelijk is zo'n prijsverschil. Het is hier einde boodschappen doen. De grens over is beter.


Ik kan ook 3 Syoss haarverf pakjes kopen voor de prijs van 1 hier := In Duitsland slaan we altijd even in.

Gisteren nog snel voor 1,74.99 getankt in Duitsland. In Nederland een paar liter om daar wel uberhaupt te komen :')

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:36

Jester_ schreef:
Dan moet je wel dicht bij de grens wonen en een grote tank hebben. Hier getankt voor 193, scheelt dus 20 cent met duitsland. Ik heb een tank van geloof 35 liter, dan moet ik hem dus bijna leeg hebben, scheelt het me 6 euro op een tank (even gerekend dat ik dan 30 liter tank). Dat is me dan weer de moeite niet van half uur heen en terug haha, en ook dat kost een hoop benzine



10 min rijden van de pomp. ;)

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:39

In Goch was het gisteren al 1,87 en scheelde het nog maar 13 cent met de Tango. Daar ga ik niet voor omrijden. Ik heb wel haarverf nodig dus dan toch maar eens boodschappen doen in Duitsland.

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:49

Bravura schreef:
Wtf....haarverf L'Oréal Excellence net gekocht hier in NL....18,99 per pakje! Kijk net op de DM DTSL....5,99! Bizar....dat dit überhaupt mogelijk is zo'n prijsverschil. Het is hier einde boodschappen doen. De grens over is beter.


Daar was laatst een keuringsdienst van waarde programma aan gewijd. Dat hier de “acties 1+1 gratis” nog altijd te duur betaald zijn. De prijzen liggen hier vwb drogisterij artikelen erg hoog tov Duitsland. Iksla meestal in via plein.nl of drogist.nl.

Karvan cevitam siroop heeft nu ook een nieuw uiterlijk. Hebben ze de fles meteen maar smaller gemaakt en daar zit 150ml minder in voor hetzelfde bedrag (was 750ml, nu 600 ml).

Texas02

Berichten: 4792
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:49

Jester_ schreef:
Dan moet je wel dicht bij de grens wonen en een grote tank hebben. Hier getankt voor 193, scheelt dus 20 cent met duitsland. Ik heb een tank van geloof 35 liter, dan moet ik hem dus bijna leeg hebben, scheelt het me 6 euro op een tank (even gerekend dat ik dan 30 liter tank). Dat is me dan weer de moeite niet van half uur heen en terug haha, en ook dat kost een hoop benzine


Dat klopt niet. Wat je hier voor €1,93 tankt is de 95 E10 rommel. In Duitsland heb je nog de gewone 95 E5 die dit weekend nog €1,76 was. Vandaag was het helaas €1,86. Maar nog steeds beter dan de €2,35 die ik hier anders voor de 98 moet betalen..

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:40

Texas02 schreef:
Jester_ schreef:
Dan moet je wel dicht bij de grens wonen en een grote tank hebben. Hier getankt voor 193, scheelt dus 20 cent met duitsland. Ik heb een tank van geloof 35 liter, dan moet ik hem dus bijna leeg hebben, scheelt het me 6 euro op een tank (even gerekend dat ik dan 30 liter tank). Dat is me dan weer de moeite niet van half uur heen en terug haha, en ook dat kost een hoop benzine


Dat klopt niet. Wat je hier voor €1,93 tankt is de 95 E10 rommel. In Duitsland heb je nog de gewone 95 E5 die dit weekend nog €1,76 was. Vandaag was het helaas €1,86. Maar nog steeds beter dan de €2,35 die ik hier anders voor de 98 moet betalen..



E5 tanken wij ook.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:57

loriene schreef:
loez schreef:
Afgelopen zaterdag voor €1.76 benzine getankt. Week ervoor was dit €1.58
Scheelt evengoed nog steeds veel met NL



Wij voor 1.74.
Scheelt veel met Nederland.
Wanneer de regeling eraf gaat is in Duitsland tanken denk ik nog wel goedkoper dan in Nederland.
Boodschappen en tanken tegelijk.
Scheelt heel veel. *\o/*



Dat doen wij idd ook, we gaan eten, dan boodschappen en dan tanken haha. Scheelt bij alle 3 een hoop geld

marleen_usar

Berichten: 24710
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:30

Jammer dat ik niet in de buurt van de grens woon.

Picopico
Berichten: 916
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:51

Ik woon ook vlakbij de grens en doe boodschappen in Nordhorn als er iemand langs komt (heb zelf geen auto). Qua prijzen vind ik het niet echt goedkoper, op een paar dingen na. Ik ga vooral voor het andere assortiment. Ik neem dan vaak een zak diepvries mini-schnitzels mee en pierogi, dat zie ik in NL niet. Het grotere vegetarische assortiment herken ik niet, ik vind dat in Dld juist erg tegenvallen :=
Ik zie overigens ook veel Duitsers boodschappen doen in NL, vooral voor koffie en voorgesneden groenten :D

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:07

Wij wonen in gemeente Stadskanaal, dus op zich niet ver van de grens, maar ga nooit naar Dld.

We hebben heel dichtbij alle supermarkten en hou toch wel van mn bekende producten. Ik doe meestal 1 a 2x pw boodschappen. Kost me bijna niks aan benzine en kleinere boodschappen kunnen op de fiets.

Vraag me af of het onder de streep voor ons echt zou schelen.

IngeK
Berichten: 892
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:26

Picopico schreef:
Ik woon ook vlakbij de grens en doe boodschappen in Nordhorn als er iemand langs komt (heb zelf geen auto). Qua prijzen vind ik het niet echt goedkoper, op een paar dingen na. Ik ga vooral voor het andere assortiment. Ik neem dan vaak een zak diepvries mini-schnitzels mee en pierogi, dat zie ik in NL niet. Het grotere vegetarische assortiment herken ik niet, ik vind dat in Dld juist erg tegenvallen :=
Ik zie overigens ook veel Duitsers boodschappen doen in NL, vooral voor koffie en voorgesneden groenten :D


Oh wat grappig. Ik mis de voorgesneden groenten, saladeschotels etc. ook wel enorm hoor! Ik geef ze geen ongelijk :') Qua vegetarisch assortiment is het ook maar wat je gewend bent, denk ik. Ik was laatst in een grotere Albert Heijn en daar is de wereld ook héél anders dan in onze dorpse buurtsuper :D Maar in de Kaufland hebben ze heerlijke vegetarische soort van leverworsten (die nemen onze gasten uit het westen vaak mee naar huis) en ook de veganistische kazen (bijv. veganistische feta) zijn ook veel verder ontwikkeld dan in Nederland, heb ik het idee. Broodbeleg ook, vegetarische salami heb ik in Nederland nog niet gezien? Maar de variatie aan burgers, schnitzels, balletjes, worsten, gehaktballen etc zal inderdaad in een grote, duurdere Nederlandse supermarkt wel beter zijn, kan ik me voorstellen.

onpaardJarig

Berichten: 2982
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:26

superpony schreef:
Wij wonen in gemeente Stadskanaal, dus op zich niet ver van de grens, maar ga nooit naar Dld.

We hebben heel dichtbij alle supermarkten en hou toch wel van mn bekende producten. Ik doe meestal 1 a 2x pw boodschappen. Kost me bijna niks aan benzine en kleinere boodschappen kunnen op de fiets.

Vraag me af of het onder de streep voor ons echt zou schelen.


Het scheelt bij sommige producten juist heel erg veel. Tandpasta en shampoo kost amper de helft van wat je in Nederland betaald. Je moet wel goed kijken wat voordeliger is en wat niet. Wij halen grote hoeveelheden goedkope producten zodat we voorraad hebben. En dan eens in de zoveel tijd een dagje uit naar Duitsland