Gedoe met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:28

Hej mede 'Problemen met de buren' TS! Ik ben de TS van het topic met dezelfde naam. Na 4 jaar nog steeds drama met onze buren, maar dat gaat nu vooral over een rechtszaak over een erfgrens.

Ik moet zeggen, onze buren verdienen elkaar hoor :=. Het begon bij ons precies zoals jij aangeeft. Ook hier is er een laurierheg die de klauwen uitloopt, buurman die stiekem over het erf ging als we niet thuis waren en geklaag over alles wat met de dieren te maken had. Ondertussen ook de milieupolitie over de vloer gehad.

Over het betreden van het erf zonder toestemming. Wat ik van onze wijkagent begreep was het volgende. Ze kunnen er alleen wat mee als:
- Het terrein fysiek is afgezet met een hek
- Er bordjes staan 'verboden toegang'
- En dan nog moeten ze op heterdaad betrapt worden, dit kan het beste door middel van een camera.
Bij ons was enkel een camera al genoeg om de buurman weg te houden.

Over de heg, jij hebt aangegeven dat ze deze niet meer mogen snoeien vanaf jouw grond. Maar nu wil jij deze graag gesnoeid zodat jij een schutting kan plaatsen toch? Ik zou ze een aangetekende brief sturen. Hierin vermelden dat de heg binnen 3 maanden gesnoeid moet zijn (je moet zelf even bedenken of je ze dan voor deze ene keer dat zelf wil laten doen of niet). Mochten ze het zelf niet aanpakken in die 3 maanden dan sta jij in jouw recht om al het overhangede spul eraf te snoeien en jouw schutting neer te zetten.

Hier was de milieupolitie ook meelevend met ons, maar toch moeten ze ingaan op meldingen.

Probeer rustig te blijven en elk probleem per stuk te tackelen. Laat je niet intimideren of onzeker maken door al die meldingen. Zie het ook als een dikke middelvinger richting hun dat die meldingen elke keer uitlopen op niks.

Het is wel vervelend dat je de wijkagent nog niet zelf gesproken hebt. Hopelijk gebeurd dat snel!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:30

Kunnen jullie geen buren worden?
Dan de buren ook buren laten worden en dan camera’s ophangen :j

rien10

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:31

Dat wordt een bloedbad. "Buurman en buurman slaan elkaar de hersens in met schuttingpalen"

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:49

Hi TS,

Ik snap dat je de Fixi app in de gaten houdt zodat je weet wat er speelt/je boven het hoofd hangt, maar besef wel dat je je nu ook op gaat winden over wat ze hebben gemeld.
Misschien hadden ze voor je de Fixi app monitorde (of is het monitoorde?) ook al dagelijks contact met de gemeente, maar bereikte niet alle meldingen je, doordat de gemeente en milieu politie niet op alles handelden. Dat deze instanties de meldingen filterden.
Ergo: kijk bijv eens per maand wat er op Fixi staat. Dan beheerst het misschien niet je dagdagelijkse leven, en weet je wel hoe raar (en je levensgeluk beïnvloedend) deze mensen bezig zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:52

rien10 schreef:
Dat wordt een bloedbad. "Buurman en buurman slaan elkaar de hersens in met schuttingpalen"

Dat zou jammer zijn :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:59

Maar je kan de gewone politie toch bellen?Ze brengen jou,je dochter en de paarden in gevaar door hun bedreigingen.Vooral toen je aan het rijden was.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 11:04

Ik heb nu de gemeente gesproken. Ze nemen het serieus en het was ze al bekend dat er steeds meldingen kwamen en dat ik al ben doorgelicht door de omgevingsdienst. Ze gaan contact opnemen met de beheerder van de app om maatregelen te nemen omtrent al die meldingen. Ook gaan ze met de buren in gesprek erover. Ik heb benoemd dat ik contact heb gezocht met de wijkagent en dat dit dus volgt. Ik heb mijn hart goed kunnen luchten, ook mbt onze veiligheid en ze hebben er aantekening van gemaakt. Ze hebben mijn nr genoteerd dus ik hoop hier ook van terug te horen.

Ik reageer straks even op iedereen hoor!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:05

Fijn dat ze je serieus hebben genomen Muronia en nu hopen dat de wijkagent snel belt.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:16

Goed gedaan! Dat is in ieder geval een eerste stap. Hopelijk spreek je snel de wijkagent. Kennelijk hebben die buren tijd te veel en geen hobby.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:17

Fijn dat het gesprek goed is gegaan en ze het ook serieus opnamen.
En dat ze ook in gesprek gaan met de buren.

Hopelijk gaan de buren inzien dat ze geen poot hebben om op te staan en bij de gemeente ook alleen maar als zeurders te boek komen te staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:52

Wel de camera's installeren, gewoon doorzetten. Want nu krijgen ze voor de zoveelste keer het deksel op de neus en dan kan het ook zo zijn dat ze echt vervelend worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:27

Muronia schreef:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat je iets van een wijkagent hoort. Op 27 mei is er weer een melding door ze gemaakt en ik zie net dat ze gisteren weeer een melding hebben gedaan. Het loopt de spuigaten uit ;(

Hier kun je de gewone politie ook voor bellen. Die maken automatisch een melding naar de wijkagent.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:50

Als er weer iets gebeurd en de wijkagent heeft nog niet terug gebeld, mag je hiervoor gerust 0900-8844 bellen hoor.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:13

Moonfight schreef:
Over de heg, jij hebt aangegeven dat ze deze niet meer mogen snoeien vanaf jouw grond. Maar nu wil jij deze graag gesnoeid zodat jij een schutting kan plaatsen toch? Ik zou ze een aangetekende brief sturen. Hierin vermelden dat de heg binnen 3 maanden gesnoeid moet zijn (je moet zelf even bedenken of je ze dan voor deze ene keer dat zelf wil laten doen of niet). Mochten ze het zelf niet aanpakken in die 3 maanden dan sta jij in jouw recht om al het overhangede spul eraf te snoeien en jouw schutting neer te zetten.

Het is zelfs zo dat je het dan voor iemand kunt laten doen en dat de kosten voor de buren zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:59

Mutonia goed dat je gebeld hebt.
En dat ze je serieus nemen.

Hopelijk kan de wijkagent snel langskomen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:10

Heb je verder al nieuws?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 15:17

Nee nog geen nieuws, behalve dat de wijkagent mijn voicemail heeft ingesproken toen ik aan het werk was, dus die bel ik dinsdag terug.

Verder ben ik aan het nadenken over de brief die ik bij ze in de bus moet gooien over die heg. Ik kom er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dat netjes kan doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:28

Misschien kun je daarmee beter even wachten tot de wijkagent langs is geweest?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:32

DuoPenotti schreef:
Misschien kun je daarmee beter even wachten tot de wijkagent langs is geweest?

Dat zou ik ook doen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 15:41

Dat is mijn bedoeling ook hoor! Ik wou alleen alvast een opzet maken zodat het ook vlot de deur uit kan als hij is geweest. Er moet wel op korte termijn iets aan gebeuren aangezien het helemaal in mijn stroomlint groeit en tegen mijn trailer aan.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:50

Joh wat een gezeik kun je hebben met je buren, vreselijk!
Maar hou je hoofd koel, je weet dat jij in je gelijk staat en hang inderdaad die camera's op!

Dat heeft bij ons ontzettend geholpen,dat we onze buren op film hadden staan! Ze ontkenden in alle toonaarden dat ze op ons erf kwamen, maar na het zien van de beelden schrokken ze natuurlijk, maar toen was het van onze kant achterbaks dat we ze opgenomen hadden!Yeh sure !

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:01

Jeetje wat kunnen mensen soms verschrikkelijk zijn.
Wij hadden er eerst ook zo een naast ons wonen, gelukkig is die verhuisd.

Muronia

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 12:30

Donderdag komt de wijkagent hier langs. Hij gaf al aan dat de politie hier waarschijnlijk weinig in kan betekenen omdat het allemaal in principe civiel is, maar hij wil wel hier komen kijken. Dan kan ik hem vragen stellen over de regels rondom de camera's en de heg/een schutting. Ook heeft hij misschien adviezen over hoe met dingen om te gaan. Hij wil na het gesprek met mij bij hun langs gaan. Ik hou mn hart vast hoe dat gesprek afloopt maar bovenal hoe ze daarna gaan reageren. Ik heb nog nooit op hun acties gereageerd en dit kon wel eens voor veel/extra frustraties gaan zorgen.

meggiemeg

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:48

Het kan inderdaad 2 kanten op gaan, of het wordt erger of het is klaar vanaf nu. Ik hoop het laatste voor jullie!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:18

Zou op papier zetten wat je te vragen hebt Muronia en heel fijn dat hij donderdag komt.
Succes donderdag +:)+