Ik moet zeggen, onze buren verdienen elkaar hoor

Over het betreden van het erf zonder toestemming. Wat ik van onze wijkagent begreep was het volgende. Ze kunnen er alleen wat mee als:
- Het terrein fysiek is afgezet met een hek
- Er bordjes staan 'verboden toegang'
- En dan nog moeten ze op heterdaad betrapt worden, dit kan het beste door middel van een camera.
Bij ons was enkel een camera al genoeg om de buurman weg te houden.
Over de heg, jij hebt aangegeven dat ze deze niet meer mogen snoeien vanaf jouw grond. Maar nu wil jij deze graag gesnoeid zodat jij een schutting kan plaatsen toch? Ik zou ze een aangetekende brief sturen. Hierin vermelden dat de heg binnen 3 maanden gesnoeid moet zijn (je moet zelf even bedenken of je ze dan voor deze ene keer dat zelf wil laten doen of niet). Mochten ze het zelf niet aanpakken in die 3 maanden dan sta jij in jouw recht om al het overhangede spul eraf te snoeien en jouw schutting neer te zetten.
Hier was de milieupolitie ook meelevend met ons, maar toch moeten ze ingaan op meldingen.
Probeer rustig te blijven en elk probleem per stuk te tackelen. Laat je niet intimideren of onzeker maken door al die meldingen. Zie het ook als een dikke middelvinger richting hun dat die meldingen elke keer uitlopen op niks.
Het is wel vervelend dat je de wijkagent nog niet zelf gesproken hebt. Hopelijk gebeurd dat snel!