Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Urbanus schreef:Maar Germie, omdat iets mag wil dat nog niet zeggen dat het aardig of sociaal is om te doen.
Niet van toepassing op de situatie van ts, maar misschien voor jou iets om over na te denken.
Ik mag 's avonds stofzuigen maar ik doe het niet want de buurvrouw heeft er last van.
Citaat:Oh zielsverwant, wil jij mijn buurvrouw worden
ruitje schreef:Nou ik ben de enige die er anders over denkt denk ik
Ik denk dat een hoop mensen zich niet beseffen dat van grasland een zandpaddock maken niet overal mag. Ik ken plekken waar dit gedoogd is, die er na jaren toch weer grasland van hebben moeten maken. Dat kan je wel vervelend vinden, dat buurvrouw een melding maakt. Maar je doet dit dan zelf mogelijk gewoon niet zoals 'hoort' . Misschien zelfs wel met de kans om je huidige paddock kwijt te raken.
Idem voor de trailer, die hoort gewoon niet op de openbare weg. Kun je zeggen dat je het rot vind dat anders je land kapot gaat/dat hij lastig te keren is op je eigen terrein: dat is geen reden om iets op de openbare weg te zetten.
Ik vind je buurvrouw een zeur, maar ik vind ook dat jij dingen doet die jou beter uitkomen terwijl je daarmee ook zaken creëert.
Ik zou voordat ik van leer trok tegen de buurvrouw of haar blokkeerde eerst maar zelf eens zorgen dat ik alles deed zoals 't hoorde.
Je zal niet de eerste zijn die zijn of haar stekkie moet verlaten met de paarden omdat de buren dat voor elkaar krijgen met alle absurde regelgevingen van tegenwoordig.
Wil niet zeggen dat je haar met alles tegemoet moet komen, maar geef ook geen 'zeurmunitie' en regel je zaken
germie schreef:Citaat:Oh zielsverwant, wil jij mijn buurvrouw worden
Ik ook, nog een zielsverwant
@Mychoice: Als een trailer ergens staat in overleg met de gemeente, dan kan het zijn dat er toch een apv is die zegt dat het niet mag. Dan loop je het risico dat de trailer er weg moet. Maar als die er niet is en de gemeente vindt het ok, dan krijg je de vraag of het bezwaar van een buurvrouw sterker weegt dan wat er eerder gezegd is. Oftewel is een klacht dan gegrond? Maar ik lees over klagen als de trailer aan de auto gekoppeld is om een paard in te laden. Dus een tijdelijke situatie waar over geklaagd wordt. Hoe wil je een paard inladen als een trailer niet even ergens mag staan? Want geldt daar een stopverbod? Dan mag je niet laden en lossen. Anders wel.
akishino schreef:Zoals ik begrijp staat de trailer altijd aan/op de openbare weg ipv op eigen terrein? Niet alleen met laden en lossen.
Tigra_ schreef:Urbanus schreef:Ze heeft overlegd met de gemeente en toestemming dat die trailer daar staat.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de buurvrouw daar geen frustratie over kan hebben.
Urbanus schreef:Tigra_ schreef:
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de buurvrouw daar geen frustratie over kan hebben.
Dat is zeker waar! Maar het gaat er dan volgens mij om dat ze een klein stukje van die trailer ziet.
Dat vind ik een beetje zeuren.
Het zou voor mij anders zijn als dat ding alles blokkeert.
Tigra_ schreef:Urbanus schreef:Ze heeft overlegd met de gemeente en toestemming dat die trailer daar staat.
Poekkie schreef:Tigra_ schreef:
Maar dat wil wel zeggen dat haar frustratie ongegrond is en eerder gewoon ‘ruzie zoeken’.
Dat stuk straat is ook niet van haar ofzo.
herr_balou schreef:Sommige hier lijken een soort woonwijk voor ogen te hebben maar als ik het goed begrepen heb zit de weideingang van TS - waar zij haar trailer op openbaar terrein parkeert - aan een doodlopende weg...