Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:09

Maar Germie, omdat iets mag wil dat nog niet zeggen dat het aardig of sociaal is om te doen.

Niet van toepassing op de situatie van ts, maar misschien voor jou iets om over na te denken.

Ik mag 's avonds stofzuigen maar ik doe het niet want de buurvrouw heeft er last van.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:45

Citaat:
Niet het papiertje, maar als je eigendom blank staat omdat buurman/vrouw opgehoogd heeft en daardoor alles zou afwateren naar jouw eigendom, dan ben je daar toch niet blij mee?

Maar een papiertje veranderd niks aan die situatie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:14

Urbanus schreef:
Maar Germie, omdat iets mag wil dat nog niet zeggen dat het aardig of sociaal is om te doen.

Niet van toepassing op de situatie van ts, maar misschien voor jou iets om over na te denken.

Ik mag 's avonds stofzuigen maar ik doe het niet want de buurvrouw heeft er last van.

Nee, maar als het niet anders kan, dan zal je toch het wel moeten doen op een avond. Ik werk overdag en ben vaak tussen 6 en 6 van huis. Wanneer moet ik dan stofzuigen bijvoorbeeld? Ben je dan asociaal als je het dan doet? Nee, natuurlijk niet. Als iemand aangeeft 's avonds al te willen slapen wegens een bepaalde werkdienst, dan wil ik daar best rekening mee houden, maar het kan niet zo zijn dat je niet kunt stofzuigen als dat toch nodig is en het maar altijd op een tijdstip moet doen dat het de buren uitkomt en jou nooit. Het is geven en nemen. Maar dat jij wel overdag kunt stofzuigen wil niet zeggen dat een ander dat ook kan, en dan heeft dat niets met asociaal te maken. Daarmee denk ik er in ieder geval meer dan genoeg over na. Mijn buren gooien morgenvroeg om 7 uur de stofzuiger weer aan zoals elke zaterdag. Ja, soms hoor ik het en word er wakker van, soms niet eens. Maar ze hoeven mij niet om toestemming te vragen om te gaan stofzuigen hoor.

Dus ik denk wel over zulke dingen na, maar als iets mag, en het kan niet anders, tja, dan houdt het wel op en moet je wel immers.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-05-22 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:15

Nou ik ben de enige die er anders over denkt denk ik :o

Ik denk dat een hoop mensen zich niet beseffen dat van grasland een zandpaddock maken niet overal mag. Ik ken plekken waar dit gedoogd is, die er na jaren toch weer grasland van hebben moeten maken. Dat kan je wel vervelend vinden, dat buurvrouw een melding maakt. Maar je doet dit dan zelf mogelijk gewoon niet zoals 'hoort' . Misschien zelfs wel met de kans om je huidige paddock kwijt te raken.

Idem voor de trailer, die hoort gewoon niet op de openbare weg. Kun je zeggen dat je het rot vind dat anders je land kapot gaat/dat hij lastig te keren is op je eigen terrein: dat is geen reden om iets op de openbare weg te zetten.

Ik vind je buurvrouw een zeur, maar ik vind ook dat jij dingen doet die jou beter uitkomen terwijl je daarmee ook zaken creëert.

Ik zou voordat ik van leer trok tegen de buurvrouw of haar blokkeerde eerst maar zelf eens zorgen dat ik alles deed zoals 't hoorde.

Je zal niet de eerste zijn die zijn of haar stekkie moet verlaten met de paarden omdat de buren dat voor elkaar krijgen met alle absurde regelgevingen van tegenwoordig.

Wil niet zeggen dat je haar met alles tegemoet moet komen, maar geef ook geen 'zeurmunitie' en regel je zaken :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:21

Urbanus schreef:

Oh zielsverwant, wil jij mijn buurvrouw worden :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:36

Zoals ik al zei, een trailer of aanhanger of caravan mag niet op de openbare weg staan, meestal is dat 3 of 5 dagen voor en na een vakantie. Maar het mag wel als je een paard in wilt laden. Daarna moet die weer weg zijn.
En dat doe je.
Grasmaaien moet ook gewoon en overdag mag dat. Net als stofzuigen, boren, zagen en dat soort dingen. Je kunt proberen met alles rekening te houden, maar er komt een moment dat zoiets moet.

Er zijn soms inderdaad rare regels. In sommige gemeentes mag een moestuin in de voortuin niet van 1 of andere welstandscommissie, maar ik heb dus wel een moestuin in mijn voortuin omdat er bij ons niets geregeld is. En de buren vinden het eigenlijk nog erg grappig ook. De uien doen het erg goed (de rest helaas niet). Maar er zijn vast plaatsen waar mensen zouden klagen.

Als je de rijdende rechter volgt lijkt het of iedereen wel ergens last van heeft, maar ook daar wordt altijd gesteld dat woongeluiden mogen en dat verbouwen e.d. ook gewoon overdag mag. Dus een trailer even op de weg om in te laden mag, maar parkeren mag niet.

Ik lees bij de ts geen asociale dingen. Bij mij overigens ook niet ;) Al kan dat met die paddock en zand en even melden inderdaad een regel zijn. En dan doe je dat en daarmee is hopelijk alles weer klaar.

En soms moet je wat uitleggen en het gesprek aangaan. Ik had eens mensen die klaagden dat ik de lampen van mijn auto langer liet branden in het donker dan nodig was. Ik snapte er niets van, want dat doe ik namelijk helemaal niet. Maar als ik mijn auto afsluit blijven de lampen nog 30-60 seconden branden en gaan dan pas uit. En ja, ik ben dan al in huis soms. Dus zij dachten dat ik het met opzet deed, maar het bleek gewoon in mijn auto te zitten. Daarna was het duidelijk dat ik er niets aan kon doen en was het klaar. Dus iets denken over iemand wil niet zeggen dat er opzet achter zit en dan is een gesprek aangaan wel verstandig. Dan kweek je begrip.

Niet goed lezen of een mening vormen op basis van iemand die je niet kent en een enkel bericht is ook menselijk en gebeurt ook op bokt. Terwijl je nooit weet of je mening over iemand wel klopt. Zo kan het ook met een ergernis zijn en is praten soms wel verstandig en blijkt er niets aan de hand te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:53

Boras schreef:
Urbanus schreef:

JA.

MyChoice

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:00

Volgens mij staat er in TS haar verhaal dat de trailer daar staat in overleg met de gemeente.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:03

Citaat:

Ik ook, nog een zielsverwant :D

@Mychoice: Als een trailer ergens staat in overleg met de gemeente, dan kan het zijn dat er toch een apv is die zegt dat het niet mag. Dan loop je het risico dat de trailer er weg moet. Maar als die er niet is en de gemeente vindt het ok, dan krijg je de vraag of het bezwaar van een buurvrouw sterker weegt dan wat er eerder gezegd is. Oftewel is een klacht dan gegrond? Maar ik lees over klagen als de trailer aan de auto gekoppeld is om een paard in te laden. Dus een tijdelijke situatie waar over geklaagd wordt. Hoe wil je een paard inladen als een trailer niet even ergens mag staan? Want geldt daar een stopverbod? Dan mag je niet laden en lossen. Anders wel.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:23

ruitje schreef:
Nou ik ben de enige die er anders over denkt denk ik :o

Ik denk dat een hoop mensen zich niet beseffen dat van grasland een zandpaddock maken niet overal mag. Ik ken plekken waar dit gedoogd is, die er na jaren toch weer grasland van hebben moeten maken. Dat kan je wel vervelend vinden, dat buurvrouw een melding maakt. Maar je doet dit dan zelf mogelijk gewoon niet zoals 'hoort' . Misschien zelfs wel met de kans om je huidige paddock kwijt te raken.

Idem voor de trailer, die hoort gewoon niet op de openbare weg. Kun je zeggen dat je het rot vind dat anders je land kapot gaat/dat hij lastig te keren is op je eigen terrein: dat is geen reden om iets op de openbare weg te zetten.

Ik vind je buurvrouw een zeur, maar ik vind ook dat jij dingen doet die jou beter uitkomen terwijl je daarmee ook zaken creëert.

Ik zou voordat ik van leer trok tegen de buurvrouw of haar blokkeerde eerst maar zelf eens zorgen dat ik alles deed zoals 't hoorde.

Je zal niet de eerste zijn die zijn of haar stekkie moet verlaten met de paarden omdat de buren dat voor elkaar krijgen met alle absurde regelgevingen van tegenwoordig.

Wil niet zeggen dat je haar met alles tegemoet moet komen, maar geef ook geen 'zeurmunitie' en regel je zaken :)

Je bent niet de enige die er zo over denkt. Ik denk namelijk hetzelfde.
Geef haar geen stok om mee te slaan!

Ts, zoals jij het beschrijft is je buurvrouw een zeur, maar waarschijnlijk als je buurvrouw haar verhaal zou neer zetten zouden veel mensen het met haar eens zijn en jou een "naampje" geven.
Een verhaal heeft altijd twee kanten. En dit verhaal kan niet objectief door ons beoordeeld worden, we horen maar één kant van het verhaal.

Deze situatie zal je ongetwijfeld veel energie kosten, ik hoop dat er een oplossing komt die bij jullie beide past.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:23

:D :D

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:30

germie schreef:
Citaat:

Ik ook, nog een zielsverwant :D

@Mychoice: Als een trailer ergens staat in overleg met de gemeente, dan kan het zijn dat er toch een apv is die zegt dat het niet mag. Dan loop je het risico dat de trailer er weg moet. Maar als die er niet is en de gemeente vindt het ok, dan krijg je de vraag of het bezwaar van een buurvrouw sterker weegt dan wat er eerder gezegd is. Oftewel is een klacht dan gegrond? Maar ik lees over klagen als de trailer aan de auto gekoppeld is om een paard in te laden. Dus een tijdelijke situatie waar over geklaagd wordt. Hoe wil je een paard inladen als een trailer niet even ergens mag staan? Want geldt daar een stopverbod? Dan mag je niet laden en lossen. Anders wel.

Zoals ik begrijp staat de trailer altijd aan/op de openbare weg ipv op eigen terrein? Niet alleen met laden en lossen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:03

akishino schreef:
Zoals ik begrijp staat de trailer altijd aan/op de openbare weg ipv op eigen terrein? Niet alleen met laden en lossen.

Zo begreep ik het ook. En dat de trailer dan iets naar voor wordt gehaald wanneer het paard geladen moet worden.
Je kan zeggen dat het l*llig is van de buurvrouw omdat ze over de haag heen enkel het dak ziet - maar ik dacht tijdens het lezen van de OP ook wel "zet die trailer gewoon op je eigen terrein", als ik het goed lees is dat groot genoeg. Het is misschien niet het handigste, maar ik kan me wel inbeelden dat een buur zoiets heeft van "je erf is groot genoeg, zet hem lekker daar in plaats van voor mijn huis".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:05

Ze heeft overlegd met de gemeente en toestemming dat die trailer daar staat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:09

Urbanus schreef:

Het is alleen de vraag of je dat moet willen als het zoveel wrijving in de buurt veroorzaakt.
Dan zou ik eerder een stukje tegelen in mijn weide. Probleem opgelost. Nu sta je altijd met een gevoel te laden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:16

Hij staat normaal uit het zicht, op openbaar terrein.
Echter bij in/ uitladen in het zicht.

TS heeft na het uitladen niet direct de trailer verplaatst waardoor buuf ging zeuren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:19

Urbanus schreef:

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de buurvrouw daar geen frustratie over kan hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:20

Tigra_ schreef:
Urbanus schreef:

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de buurvrouw daar geen frustratie over kan hebben.

Dat is zeker waar! Maar het gaat er dan volgens mij om dat ze een klein stukje van die trailer ziet.

Dat vind ik een beetje zeuren.

Het zou voor mij anders zijn als dat ding alles blokkeert.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:25

Urbanus schreef:
Tigra_ schreef:

Dat is zeker waar! Maar het gaat er dan volgens mij om dat ze een klein stukje van die trailer ziet.

Dat vind ik een beetje zeuren.

Het zou voor mij anders zijn als dat ding alles blokkeert.

En dat krijg je op een gegeven moment. Je kan gewoon niets meer van elkaar hebben.
Ik kan mij voorstellen dat ze zich sowieso aan stoort dat TS iets op/naast de openbare weg plaats. Wellicht al geklaagd bij de gemeente maar die heeft er geen last van en dan is het net zo lang "zeuren" misschien de tactiek om voor elkaar te krijgen dat TS zelf een stuk op haar grote terrein gaat vrij maken.

Wij hebben ook zo iemand gehad in de buurt die ook de berm gebruikte om z'n zooi kwijt te kunnen. Daar hadden toch ook echt wel veel mensen commentaar op hij had zelf plek zat om het kwijt te kunnen. Maar dat was waarschijnlijk zonde van zijn eigen ruimte. Iets meer moeite doen om je eigen spullen op eigen terrein kwijt te kunnen moet niet moeilijk zijn, zeker niet als je er zat hebt.

Laten we eerlijk wezen het zou wel een bende worden als het heel normaal wordt als iedereen de kanten van de openbare weg gaat claimen om z'n spullen kwijt te kunnen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 20-05-22 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:27

Tigra_ schreef:
Urbanus schreef:

Maar dat wil wel zeggen dat haar frustratie ongegrond is en eerder gewoon ‘ruzie zoeken’.
Dat stuk straat is ook niet van haar ofzo.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:29

Poekkie schreef:
Tigra_ schreef:

Maar dat wil wel zeggen dat haar frustratie ongegrond is en eerder gewoon ‘ruzie zoeken’.
Dat stuk straat is ook niet van haar ofzo.

Niet perse, ik gok dat als de hele straat hetzelfde gaat doen als TS het heel snel klaar is met de pret. Dat de gemeente dit toestaan er er geen last van heeft maakt het niet dat de buurvrouw ongelijk heeft.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:02

Sommige hier lijken een soort woonwijk voor ogen te hebben maar als ik het goed begrepen heb zit de weideingang van TS - waar zij haar trailer op openbaar terrein parkeert - aan een doodlopende weg...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:05

herr_balou schreef:
Sommige hier lijken een soort woonwijk voor ogen te hebben maar als ik het goed begrepen heb zit de weideingang van TS - waar zij haar trailer op openbaar terrein parkeert - aan een doodlopende weg...

Plus als de trailer op terrein van ts staat wel in uitzicht vam de buurvrouw staat. Zo begreep ik het

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:16

Mijn baas heeft een standaard antwoord wat in dit soort situaties perfect werkt.

"Het heeft mijn aandacht"

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:54

Anne_GTI schreef:
Mijn baas heeft een standaard antwoord wat in dit soort situaties perfect werkt.

"Het heeft mijn aandacht"

_O-
En voorafgaand zegt hij zeker: "Ik begrijp het."?