Favoriete meisjesnaam...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:53

imaudy schreef:
Ik dacht dat er een wonderschone naam kwam. Truus vind ik echt te stoffig om ooit hip te kunnen worden. Ik snap echt niet dat de naam 2x "ingepikt" wordt.

Nou dit dus. -O-

Urbanus

Re: Favoriete meisjesnaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:00

Jongens, ik ga echt helemaal stuk om de mensen die denken dat Truus serieus bedoeld is.

En ik ben heel enthousiast over Lonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:15

Urbanus is ook best een leuke naam hoor, doe jezelf niet tekort.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:19

enzino schreef:

Oké.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:33

Urbanus schreef:
enzino schreef:

Oké.

Het zou kunnen dat ik me zeer ernstig vergis (sorry daarvoor dan) maar vanuit de berichten van @Urbanus heb ik zo het idee dat hij\zij niets opheeft met de R.K.Kerk.Maar dan heeft hij\zij toch de verkeerde avatar-naam gekozen want er zijn maar liefst 8 R.K. Pausen die allen eveneens de naam Urbanus kozen toen zij tot het de stoel van Petrus verheven werden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:35

Oh nee nu ga ik een hoekje huilen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:37

Misschien is dat reden om je naam voor de 120e keer te mogen veranderen van bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:45

Ik ken Urbanus alleen van Koko Flanel. Die was geen paus.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:02

Er is voor zover ik weet ook geen octrooi op namen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:03

Meen je dat?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:07

Een vraagje:Als iemand van jullie,waarschijnlijk gelovig dan, een zoon zou krijgen, zou je die dan Jezus durven noemen? Volgens mij wordt dat in Nederland helemaal niet gedaan maar in Spaanssprekende landen best vaak. Jesus. Het legt wel een druk op dat kind denk ik om zich altijd goed te gedragen,met zo'n naam!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:17

anjali schreef:
Een vraagje:Als iemand van jullie,waarschijnlijk gelovig dan, een zoon zou krijgen, zou je die dan Jezus durven noemen? Volgens mij wordt dat in Nederland helemaal niet gedaan maar in Spaanssprekende landen best vaak. Jesus. Het legt wel een druk op dat kind denk ik om zich altijd goed te gedragen,met zo'n naam!

En dan krijg je een niet gelovig kind wat werkelijk schijt aan alles heeft. :')

Er zijn in NL ook een aantal namen die je überhaupt niet mag geven aan een kind, volgens mij van Jezus daar ook onder.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:20

anjali schreef:

Ik kom even vanonder mijn steen vandaan…
Waarom niet? Barabbas heette volgens sommige bronnen ook Jesus van voornaam.
Ik denk alleen dat een kind met die naam gepest zou worden. Mensen zeggen zo vaak, Jezus…..

Christina, Christian Christiane, Chris komen toch ook veel voor. Betekenis: gezalfde. Niemand kijkt er raar van op.

Adolf lijkt me evenmin een fijne naam om te hebben…

Hoeveel mensen heten er wel niet Mohammed?

Het is maar een woord zou je denken, maar mensen hebben, net zoals bij Truus, heel snel associaties bij woorden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:22

Bootsiebob schreef:
anjali schreef:

Ik kom even vanonder mijn steen vandaan…
Waarom niet? Barabbas heette volgens sommige bronnen ook Jesus van voornaam.
Ik denk alleen dat een kind met die naam gepest zou worden. Mensen zeggen zo vaak, Jezus…..

Christina, Christian Christiane, Chris komen toch ook veel voor. Betekenis: gezalfde. Niemand kijkt er raar van op.

Adolf lijkt me evenmin een fijne naam om te hebben…

Hoeveel mensen heten er wel niet Mohammed?

Het is maar een woord zou je denken, maar mensen hebben, net zoals bij Truus, heel snel associaties bij woorden.

Volgens mij mogen Moslims slechts kiezen uit een aantal door hen goedgekeurde namen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:25

anjali schreef:

Ik heb sowieso geleerd dat je kinderen niet naar heilige figuren moet vernoemen. :')
Mijn ex heet Odin, dat heb ik ook geweten. De ex van mijn huidige vriend heette Freya, dat heeft ie ook geweten. Gelukkig nog geen relatie gehad met een Loki. Heus mooie namen, maar veel heilige personen zijn op een manier verknipt en raar en dat wil je niet doorgeven aan een kind. _O-

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:31

Terwijl Odin, Freya en Loki best populaire namen voor paarden zijn :')

Als ik een man was zou ik ook niet graag Mowgli of erger nog; Tarzan heten :')
Jane is voor vrouwen dan weer een doodgewone naam

Ik blijf trouwens Maan ook een vreemde naam vinden… noem je mensen ook aarde of zon? Hoewel er natuurlijk een heel bekende tennisster Venus heet :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:33

KimD schreef:
anjali schreef:

En dan krijg je een niet gelovig kind wat werkelijk schijt aan alles heeft. :')

Er zijn in NL ook een aantal namen die je überhaupt niet mag geven aan een kind, volgens mij van Jezus daar ook onder.

Ik heb het op Google (!) nagezocht. de naam Jezus mag wel in Nederland al doen sommige ambtenaren er onterecht moeilijk over. Er is maar 1 bekend voorbeeld van een Nederlandse Jezus, dat is Jezus van der Steen uit 1852. Op deze site vraagt men of er nog meer zijn...gelieve zich te melden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:35

Bootsiebob schreef:
Terwijl Odin, Freya en Loki best populaire namen voor paarden zijn :')

Als ik een man was zou ik ook niet graag Mowgli of erger nog; Tarzan heten :')
Jane is voor vrouwen dan weer een doodgewone naam

Ik blijf trouwens Maan ook een vreemde naam vinden… noem je mensen ook aarde of zon? Hoewel er natuurlijk een heel bekende tennisster Venus heet :j

Zo hadden wij ooit (vaste) klanten die de vier seizoenen hadden. Dat was an sich grappig want toen ze voor het eerst kwamen hadden ze alleen een meisje genaamd Lente. De andere seizoenen kwamen er met de jaren bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:39

anjali schreef:
Ik heb het op Google (!) nagezocht. de naam Jezus mag wel in Nederland al doen sommige ambtenaren er onterecht moeilijk over. Er is maar 1 bekend voorbeeld van een Nederlandse Jezus, dat is Jezus van der Steen uit 1852. Op deze site vraagt men of er nog meer zijn...gelieve zich te melden.

Toepasselijke achternaam.

Straks komen ook nog Jezus van het Kruis, Jezus Waterloper en Jezus Visser zich melden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:42

Suliko schreef:
anjali schreef:

Ik heb sowieso geleerd dat je kinderen niet naar heilige figuren moet vernoemen. :')
Mijn ex heet Odin, dat heb ik ook geweten. De ex van mijn huidige vriend heette Freya, dat heeft ie ook geweten. Gelukkig nog geen relatie gehad met een Loki. Heus mooie namen, maar veel heilige personen zijn op een manier verknipt en raar en dat wil je niet doorgeven aan een kind. _O-

De namen waar jij het hier over hebt zijn niet van heilige personen (mensen) maar van goden.R.K. mensen geven\gaven eigenlijk uitsluitend namen van heiligen aan hun kinderen.Omdat ze die juist goed vinden.Namen betekenen wat en je geeft er inderdaad wat mee door.Wat de een goed vindt,vindt de ander dus juist niet goed.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:46

KimD schreef:
Zo hadden wij ooit (vaste) klanten die de vier seizoenen hadden. Dat was an sich grappig want toen ze voor het eerst kwamen hadden ze alleen een meisje genaamd Lente. De andere seizoenen kwamen er met de jaren bij.

Haha liefhebbers van quattro stagioni?

Summer komt als naam wel meer voor, maar Zomer?
Of stel, je heet Spring :')

Of Maandag, dan hebben veel mensen een hekel aan je

enzino schreef:
Toepasselijke achternaam.

Straks komen ook nog Jezus van het Kruis, Jezus Waterloper en Jezus Visser zich melden.

In Bern heet een wijk Bethlehem en in Maastricht heb je een wijk Nazareth. En er wonen daar vast wel wat Jo(zef)s en Maria‘s :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:48

anjali schreef:
Suliko schreef:

De namen waar jij het hier over hebt zijn niet van heilige personen (mensen) maar van goden.R.K. mensen geven\gaven eigenlijk uitsluitend namen van heiligen aan hun kinderen.Omdat ze die juist goed vinden.Namen betekenen wat en je geeft er inderdaad wat mee door.Wat de een goed vindt,vindt de ander dus juist niet goed.

Ja met heilige figuren bedoelde ik onder andere goden, maar ook bijvoorbeeld reuzen (Loki was half god/half reus), maar misschien niet helemaal goed verwoord. In ieder geval figuren die vereerd (of juist verafschuwd) werden. Maar namen van goden (Noors, Grieks of Romeins), daar zou ik zelf mijn kind niet mee opzadelen, hoe mooi de namen ook zijn :')

Maria, Magdalena, Johannes zijn inderdaad meer namen van heilige personen die ook vaak als naam gebruikt worden.

Wat betreft de namen naar andere levende dingen, seizoenen en planeten. Mijn oppaskindjes heette Raven en Meren. Ik vond het wel leuk klinken, maar ook een beetje apart.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:52

Mijn dochter heeft als tweede naam de naam van mijn vader, ook niet iedereen's cup of tea.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:55

Urbanus schreef:
Mijn dochter heeft als tweede naam de naam van mijn vader, ook niet iedereen's cup of tea.

Ik zag van de week een meisje wiens tweede naam 'Samuel' is.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:57

Urbanus schreef:

Dus echt als mannennaam?
Ik heb als derde naam de naam van mijn opa, maar dan de vrouwelijke versie.
Ik was altijd verbaasd wanneer een jongetje een meisjesnaam of andersom in het rijtje kreeg. Maar heb het nu zo vaak voorbij zien komen, dat het heel normaal voor mij is geworden