Gesprek met leidinggevende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 08:57

c_alsemgeest schreef:
absque_dubio schreef:
Ik denk dat er al voldoende nuttige tips zijn gegeven. Daarnaast adviseer ik je elk (telefoon)gesprek op te nemen en daarnaast een schriftelijke bevestiging/verslag van het telefoongesprek te maken en deze naar betreffende door te sturen en bij geen akkoord of wijzigingen kunnen ze binnen een dag reageren. Zo behoud je zelf alles op papier. En geloof me, dat heb je soms nodig.

Gesprekken opnemen mag alleem met toestemming van alle gesprekspartners. Alleen bij bepaalde gevaar criteria vervallen deze wettelijke verplichtingen... maar dat is nu niet het geval.

Nee hoor. In Nederland is dat niet zo. Zolang je zelf deelnemer bent van een gesprek, mag je zonder toestemming opnemen. Je bent daarna alleen wel beperkt en hoe je die opnames mag gebruiken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:11

Wat ik nog als tip wil geven, probeer je eigen rechten ook te bewaken. Jou leidinggevende heeft niks te maken met jou privé situatie, heeft niks te maken met “wat dit veroorzaakt heeft” buiten wellicht het stuk dat op het werk zelf speelt. Je hoeft je LG daar niks over te vertellen.

De BA heeft je niet inzetbaar geacht en je LG heeft daar naar te luisteren. Als die gaat lopen vissen naar “hoe erg of niet erg” het in haar ogen is, om je verder onder druk te zetten, hoef je daar niet aan mee te doen.

Als de LG wil weten over wanneer je weer inzetbaar bent, zou ik duidelijk zijn dat je dat niet kunt zeggen. De BA heeft je gezegd 4 weken rust te houden en elkaar dan weer te zien, dus dat je daar geen uitspraken over wilt doen tot wanneer je de BA weer gesproken hebt.

Hoe dan ook is het doorgaans bij een burn-out melding compleet onwaarschijnlijk dat je na 4 weken weer vol aan de bak kan.

Iemand zei nog dat het normaal is om regelmatig langs te gaan voor koffie en contact te houden. Ja. Dat klopt. Maar niet direct al. Eerst rust, en wanneer de belastbaarheid het toe laat wordt daar mee begonnen. Maar zeker als juist de werkplek zelf sterk heeft bijgedragen aan je burn-out wordt daar meestal een behoorlijke tijd mee gewacht.

daffodil

Re: Gesprek met leidinggevende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:04

Je krijgt een hoop op je bord das duidelijk en soms is het dan gewoon allemaal te veel. Een werkgever weet ook niet altijd alles, dus een gesprek kan soms ook verhelderend werken. Hoeft niet altijd negatief te zijn. Maar.....dat kan wel en daarom is het altijd verstandig om info in te winnen waar je rechten en plichten staan en wat je wel en niet kan/moet zeggen.

En ontslag nemen is vluchten? Wat een rare uitspraak. Ik vind kiezen voor jezelf en je eigen gezondheid een hele verstandige en als ontslag nemen daarbij hoort, gewoon doen. Ik zelf heb dus wel in een mega gevecht gezeten met een werkgever, een ontslagprocedure met de meest bizarre acties die in totaal 1 jaar en 8 maanden heeft geduurd. Ik kan je vertellen, dat kost je echt je gezondheid en is dat winnen als je uiteindelijk ontslagen wordt op jouw voorwaarden? Nee, het is altijd verliezen behalve dat je financieel gecompenseerd wordt maar ik kan je vertellen dat dat heel weinig waard is als je twee jaar lang op je tandvlees gelopen hebt en zo'n zelfde periode dus ook nodig hebt om weer helemaal bij te trekken.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:47

Voor de liefhebbers: https://deeplink.rechtspraak.nl/uitspra ... :2022:3403

Een zaak vergelijkbaar met die van TS, waarbij de werkgever het loon heeft opgeschort omdat de werknemer, nadat de bedrijfsarts heeft aangegeven dat ze niet belastbaar is, toch een gesprek wil waarbij de werknemer fysiek aanwezig is.

Foei, zegt de rechtbank. Als je per se een fysiek gesprek wilde, dan had je maar aan de bedrijfsarts moeten vragen of dat kon. Nabetalen met 35% erbij.

Uitspraak van een week oud.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:26

Ik heb soort van in dezelfde situatie gezeten (maar veel complexer). Ben wel altijd naar ieder gesprek geweest omdat mijn BA me nooit compleet ziekmeldde (tot mijn grote verdriet want t ging echt heel erg slecht). Inmiddels wel 100% afgekeurd met een IVA.

Het is zo onwijs moeilijk die gesprekken. Nee, ze mogen officieel niet vragen naar de oorzaak enzo. Maar linksom of rechtsom deel je vaak veel meer dan je lief is.

Sterkte TS. Y;(

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:41

Ik leef helemaal met je mee...weet er alles van...
De zorg gaat op veel plaatsen verrot met zijn personeel om...en dan vragen ze zich ook nog af waarom er zoveel weglopen...

Mag ik vragen waar HR voor staat?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:05

HR staat voor human resources. De dienst waar je met alle mentale, organisatorische en administratieve problemen terecht zou moeten kunnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:06

manubres schreef:
Ik leef helemaal met je mee...weet er alles van...
De zorg gaat op veel plaatsen verrot met zijn personeel om...en dan vragen ze zich ook nog af waarom er zoveel weglopen...

Mag ik vragen waar HR voor staat?

Personeelszaken.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:31

Prrrr schreef:
Voor de liefhebbers: https://deeplink.rechtspraak.nl/uitspra ... :2022:3403

Een zaak vergelijkbaar met die van TS, waarbij de werkgever het loon heeft opgeschort omdat de werknemer, nadat de bedrijfsarts heeft aangegeven dat ze niet belastbaar is, toch een gesprek wil waarbij de werknemer fysiek aanwezig is.

Foei, zegt de rechtbank. Als je per se een fysiek gesprek wilde, dan had je maar aan de bedrijfsarts moeten vragen of dat kon. Nabetalen met 35% erbij.

Uitspraak van een week oud.

Interresante zaak dit! Vooral omdat de werkgever zoveel steken heeft laten vallen en zelfs heeft geprobeerd te liegenbeesten.

In principe mag een werkgever dus vragen om een (fysiek) gesprek. In dit geval is dat geëist door de werkgever maar de werknemer geeft aan dat dit door ziekte niet kan. De werkgever had dit vervolgens moeten vragen aan de bedrijfsarts; kan de werknemer niet komen vanwege de aandoening. Dat heeft de werkgever verzaakt en gooit het op niet nakomen van reintegratie verplichtingen. Die heeft de werknemer niet want ze is niet belastbaar voor haar (aangepaste) eigen werk of ander werk volgens de bedrijfsarts. Vervolgens verzint de werkgever er wat niet nagekomen afspraken bij (als argument na het opleggen van een loonstop) en het circus is compleet. Ik snap dat de wet niet makkelijk is maar raadpleeg dan een proffesional, alleen maar verliezers zo.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:14

Hoe ging het Valine?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 09:24

Hier even een update,

Het gesprek met mijn leidinggevende ging verrassend goed. Qua problemen op het werk was zij niet op de hoogte (zij is een tijdelijke invaller totdat er een nieuwe vaste teamleider is). Echter was mijn oude teamleider wel op de hoogte maar heeft niks overgedragen.
De afspraak is nu om 1x per week telefonisch contact te hebben en verder even helemaal niks.
Vanuit haar wordt er nu ook geen druk meer opgelegd. Ze heeft ook haar excuses aangeboden voor het weigeren van mijn ziekmelding en het vervelende telefoongesprek wat daarop volgde.
Qua ontslag nemen, ik heb een nieuwe baan gevonden en ik wacht op het arbeidsvoorwaarden gesprek en als dit achter de rug is zal ik bij mijn huidige baan mijn ontslag indienen.

Nogmaals iedereen ontzettend bedankt voor al jullie reacties _/-\o_

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:32

Wat fijn zo'n invaller :(:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:43

Ja. Goed van je TS. Dat je het gesprek bent aangegaan. Dan heb je nu rust ipv dat se alsnog blijven pushen