Ouwe schreef:Mars schreef:Appels, peren.
Wel degelijk whataboutism want volgens jou is die telefoon net zo erg etc. Uitbuiting is nooit goed, en hopelijk doen mensen met een telefoon wel iets langer dan met het crappy shirtje van €2. En kan een oude tel of de onderdelen ervan nog gerycycled worden of gebruikt om een andere mee te repareren. Waar er 150 miljoen ton aan fast fashion kleding in Afrikaanse landfills gedumpt wordt omdat men er geen kant meer mee op kan. Dat is wat je koopt met die paar euro die je bij shein besteed
Nogmaals, goed lezen. Ik zeg nergens dat het net zo erg is, ik zeg alleen dat in feite iedereen er aan meedoet.
Dus voordat je gaat oordelen en met een beschuldigend vingertje gaat wijzen, kijk eerst eens in de spiegel, want iedereen doet eraan mee. Als je met 1 vinger wijst naar een ander, wijzen er altijd 3 naar jezelf.
Dus nogmaals, gewoon even goed lezen. Want de dingen die jij noemt, zeg ik nergens, die haal je er zelf bij.
Ik vind t juist heel goed om elkaar bewust te blijven maken van zulke dingen. Zo ben ik zelf ook beter na gaan denken over mijn consumptiegedrag door informatie van anderen. Als iedereen alleen maar in de spiegel blijft kijken en in zijn eigen bubbeltje blijft zitten veranderd er ook niets aan de wereld.