Woning naast varkensstal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:41

996981 schreef:
Want? Voor heel veel mensen is een vrijstaand huis buitenaf een droom. Die droom kan echter tegenvallen wanneer hij werkelijkheid wordt. Net als bij alle andere dromen
Precies, de vorige bewoners van ons huis net zo, omdat het hun dochtertje zo leuk leek om een eigen pony te hebben zijn ze verhuisd naar buitenaf , ze hadden zich echter aardig verkeken op al het werk, plus dat dochterlief al vrij snel klaar was met de pony en er niet meer naar om keek. Dus weg droom die zo makkelijk leek en zo leuk.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 12-04-22 06:54, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:51

Kookaburra schreef:
Er zit een verschil tussen wonen naast een boer die alles prima op orde heeft en een boer die alle vergunningregels aan zijn laars lapt. Logisch dat de kans op overlast bij nummero 2 groter is. (Ik zeg bewust groter ;) )

Dus om nu allemaal stennis te schoppen in dit topic over boeren die zich niet houden aan hun vergunning. Dat vind ik wat onnodig. Ja. Ze zijn er.
Maar dat hoeft bij TS niet zo te zijn..

Punt alleen wel is dat je er vaak pas achter komt welke boer je buurman is en dan is het te laat.
Wij hebben 2 jaar geleden een nieuwe buurman gekregen, we weten nu al dat hij alle regels aan zijn laars lapt en denkt dat er geen wetten voor hem gelden, laat staan dat je vergunningen aan hoeft te vragen, hij doet het gewoon en betaald de boete wel.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:09

listiglistje schreef:
Ik was in mijn boederij zoektocht geïnteresseerd in de boederij van deze dame uit de onderstaande documentaire.

Het werd mij sterk afgeraden door een inspecteur uit de buurt.
Later kwam ik ook de documentaire tegen...

Die liegt er niet om.
Interessant om te kijken!
Daar wordt alles uitgelegd.

https://www.gemistvoornmt.nl/aflevering/1693934-opstandelingen-de-beerput-van-graspeel

Heel interessant om te kijken, bedankt

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:16

We hebben hier een varkensboerderij, kleinschalig, op nog geen 100 meter. Die ruiken we nooit. Als het hoog zomer is en je gaat bij hem op het erf staan dan een klein beetje. Tegenover ons woont een koeienboer met dikbillen ook die ruiken we niet. Aan de andere kant zit een kippenbedrijf…. Als de wind onze kant op staat of met laden van kippen of mest ja dan ruik je die ook. Ik denk totaal 3 weken in het jaar als je alles achter elkaar plakt.
Maar zoals al eerder gezegd als je buitenaf wilt gaan wonen kom je geurtjes en geluid tegen. Net als op zondagmorgen een boer die zijn land gaat bewerken. En als er gemest word. Ik vind het heerlijk wonen en zou nooit meer in de stad of groot dorp kunnen en willen wonen.