Wat is dit? Denken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:36

Ik had het ter beoordeling bij de politie afgegeven. Dan heb je je burgerplicht zonder al te veel moeite gedaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:55

Ik geloof het niet, denk niet dat een moeder hier makkelijk over kan denken :n

madeliefw

Re: Wat is dit? Denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 14:18

Misschien zijn we er in Twente gewoon wat te nuchter voor. Er is echt niet iemand aan het schoolhek komen staan om kindjes te vergiftigen. Sowieso zou mijn zoontje zoiets echt wel vertellen. Grootste kans is een probeerflesje met etherische olie wat hij op de grond heeft gevonden. Het rook denk ik ook zo. Iets citrusachtigs erin. Mijn vriend dacht wasmiddel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:20

Jawel, in Twente is men vast nuchterder dan in de rest van het land :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:13

Juist in een boerengat heb je drugs lijkt me? :+. Hier anders wel iig, alhoewel alle "ouderen" er heilig van overtuigd zijn dat; "dat doen ze hier niet"....

Wel apart, dat je een topic opent en graag wilt wetem hoe en wat, maar het dan gewoon weggooit... Ik zou dit toch wel willen onderzoeken....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:21

Los van drugs: Ik zou het ook echt niet fijn vinden als mijn kleuter op school ergens een een flesje etherische olie kan weg pakken. Dat kan bij inname gewoon domweg giftig zijn.
En ik weet natuurlijk niet waar dit kind nog meer geweest is behalve thuis en op school, maar ik zou toch in ieder geval samen met school echt willen uitsluiten dat het niet daar vandaan komt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:14

Punz schreef:
Los van drugs: Ik zou het ook echt niet fijn vinden als mijn kleuter op school ergens een een flesje etherische olie kan weg pakken. Dat kan bij inname gewoon domweg giftig zijn.
En ik weet natuurlijk niet waar dit kind nog meer geweest is behalve thuis en op school, maar ik zou toch in ieder geval samen met school echt willen uitsluiten dat het niet daar vandaan komt

Precies dit. Heeft niks te maken met nuchterheid. Ik vind dit topic ook heel bijzonder

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:35

alsof hangjongeren DE drugsgebruikers zijn....

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:00

Ik vind het een stuk logischer klinken dat een hangjongere/drugsgebruiker dit per ongeluk heeft laten vallen op het schoolplein en hij het daar gevonden heeft dan dat het een flesje etherische oliën zou zijn die al bij aankoop van de broek in de broekzak zat :+

Jongetjes van 4 kunnen soms goed jokkebrokken, zeker als ze het gevoel hebben dat iets eigenlijk niet mag/goed is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:15

corinep schreef:
Ik vind het een stuk logischer klinken dat een hangjongere/drugsgebruiker dit per ongeluk heeft laten vallen op het schoolplein en hij het daar gevonden heeft dan dat het een flesje etherische oliën zou zijn die al bij aankoop van de broek in de broekzak zat :+

Jongetjes van 4 kunnen soms goed jokkebrokken, zeker als ze het gevoel hebben dat iets eigenlijk niet mag/goed is.

kan net zo goed van een vader of moeder die kind op school heeft daar. Vooroordelen uitgesloten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:44

Het al bij aankoop in de broekzak zitten lijkt mij inderdaad ook de minst reeele optie. Zou je toch denken dat je dat merkt als je bij de kassa het broekje opvouwt.

Dus het gaat er dan toch om:
Heeft dit kind iets gevaarlijks of ongevaarlijks gevonden op school ( in het gebouw of op het schoolplein) en mocht het toch iets zijn wat gevaarlijk kan zijn voor kleuters:
Wat gaat er dan gedaan worden om te voorkomen dat dat nog eens gaat gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:01

Man, wat een heksenjacht weer. :+

Stel dat het drugs was, uit de zak van een hangjongere gerold. Dan is het een geluk dat zoontje het niet genomen heeft. Mja soit. Kans op herhaling redelijk klein etc. Als het van een moeder of vader is, zelfde.

Oftewel. Je weet idd nog steeds helemaal niets. En je kan er dan wel 1000 scenario's op los laten (drugsdealers die kleuters gebruiken om drugs te dumpen yada yada)... Maar is allemaal speculeren en wel meteen heel spectaculair. Snap best dat je daar niet aan gaat beginnen. Juffen zijn op de hoogte, die kunnen het in de gaten houden. Lijkt me goed genoeg.

Ik moest overigens nog denken aan bellenblaas? Of verdunde dreft? Maargoed. Ga je nooit meer achter komen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:13

Tjonge, wat een paniek hier. Het flesje is al lang weg.
Kind is gezond en wel. Verder niets gebeurd.
Het lijkt wel of de samenleving steeds meer paranoia wordt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:39

Ik vind het eerder vreemd dat er zo laconiek over gedaan wordt.
Verschil van mening ipv paranoia of moet tegenwoordig alles in hokjes en kunnen we nergens meer overpraten als er een andere mening is. Is geen vraag trouwens. ;)

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:41

Ik zou dit weg gooien en men kind waarschuwen
Als je iets krijgt waar je niets van weet niet aannemen of aanraken . Je weet niet wat er in zit

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:53

AaronYve schreef:
Ik vind het eerder vreemd dat er zo laconiek over gedaan wordt.
Verschil van mening ipv paranoia of moet tegenwoordig alles in hokjes en kunnen we nergens meer overpraten als er een andere mening is. Is geen vraag trouwens. ;)

Het is vooral raar dat er eerst een heel topic aan besteed wordt en vervolgens is het ineens "niet meer boeiend" en is ts "te nuchter" om verder onderzoek te doen... Had dan ook geen heel topic gemaakt als je toch zo nuchter bent. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:32

Ik heb in de stad gewoond en in een gehucht van nog geen 700 inwoners. Mag iedereen raden waar ik meer met drugs in aanraking kwam _O-

Het is gedane zaak. En kan niet meer teruggedraaid worden. Dus het heeft geen zin om hier verder op in te gaan.