Handige snufjes en opbergtips voor in de keuken

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:03

Hebben jullie een fijne plek voor de airfryer/frituurpan? Wij gebruiken zelf de airfryer vrij regelmatig matig en ik twijfel of ik in een kast een stopcontact wil plaatsen zodat de airfryer makkelijk kan gebruiken maar de airfryer wel opgeborgen is of dat ik de airfryer een vaste plek op het aanrecht ga geven. We hebben opzich genoeg ruimte op het aanrecht.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:07

Ons aanrecht is ook hoog, gemeten vanaf het laminaat 95cm. Ideaal voor mijn vriend van 2m, voor mij was het niet nodig met mijn 1.66m

Onze airfryer staat in een keukenkastje, die wil ik niet vast op het aanrecht. Voor broodjes staat hij binnen, "vettigheid" bakken we in de veranda, hoef die geur niet in mn huis.

IMANDRA

Re: Handige snufjes en opbergtips voor in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 14:35

Is 95cm tegenwoordig niet standaard?
Want de onze is ook 95cm hoog maar we hebben volgens mij geen extra hoge keuken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:35

Ons aanrechtblad is 90cm hoog, en een standaard blad zou rond de 92cm zijn zegt google.
Als ik mijn elleboog meet tot aan het blad dan zou er 18cm bij mogen, dus zou de totale hoogte 108 cm mogen worden. En voor mijn vriend nog wat hoger.
Ik denk dat we het afronden naar 110cm.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:38

Is inderdaad 95 standaard blijkbaar. Dacht 90, maar even gemeten (nieuwbouwwoning, in januari opgeleverd) en is inderdaad 95 hoog :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:48

Bij een aanrecht van 110 hoog zou ik dan wel weer een verzonken fornuis willen. Mijn ouders hebben dat, omdat op verhoogd aanrechthoogte een fornuis maakte dat ze heel slecht in de pannen konden roeren tijdens het koken.

Wij hebben op ons gasfornuis een losse 1pits inductie kookplaat liggen, omdat we dat wilden uitproberen.
Dit maakt de werkhoogte een goede 10 cm hoger dan ons aanrechtblad en ik merk dat ik daar echt soms, zeker met een hoge pan, moeite mee heb omdat ik dus echt te hoog moet reiken om erin te roeren.

Als dus ons hele aanrecht zo hoog zou worden, zou dat echt invloed hebben op de manier van koken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 14:52

Inmiddels weer eventjes verder, en wat accessoires uitgezocht :D. Dacht ik deel ze hier, misschien leuk.
Heb ook een mooie siliconen mat voor over de inductieplaat gekocht, om die te beschermen én hij ziet er gaaf uit met een marmermotief :D.

Voor de rest ga ik nog snuffelen voor bakken die mooi in de koelkast passen, op die site die al eerder werd gedeeld :D.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:22

Mooi ook, die spuitfles!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:25

Die olie spuitbus is idd mooi zeg!

Hier wordt de nieuwe keuken 96cm. We hebben de standaard maat genomen qua hoogte.

Zijn 1.68 en 1.78 dus niet heel groot beide, voor ons dus hoog genoeg en zo past het ook met de vensterbank, als we die iets ophogen kunnen nog steeds de ramen open en kan er een wandcontactdoos tussen het blad en de vensterbank.

Ik wou niet zo'n pop up ding met stroom er in.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:49

IMANDRA schreef:
Voor de rest ga ik nog snuffelen voor bakken die mooi in de koelkast passen, op die site die al eerder werd gedeeld :D.

:)* Vanaf woensdag 1 juni heeft Lidl diverse keukenorganizers voor in koelkasten in de aanbieding voor € 2,99 per stuk. Staat in de nieuwe folder.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 23:52

Boras schreef:
IMANDRA schreef:

:)* Vanaf woensdag 1 juni heeft Lidl diverse keukenorganizers voor in koelkasten in de aanbieding voor € 2,99 per stuk. Staat in de nieuwe folder.

Oh thanks voor de tip!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:49

Ik heb de keukenorganizers van Lidl tijdje terug gekocht. Zowel de grote als de 2 kleinere. De grote scheurt snel kapot. hij is nog wel compleet maar zowel aan de voorkant als aan de achterkant is het opengescheurd.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:03

Ik weet niet of jullie hier in dit topic iets aan hebben maar.. ik heb tig plastic bakjes met deksel die ook in de vriezer mogen.
Geen plaats in mijn kastjes := dus ik heb ze met water gevuld en in de vriezer gelegd.
Als ik iets snel moet afkoelen (nu bv eieren) pak ik een paar bakjes, haal de ijsklonten eruit en gooi ze in een pan met koud water.
Bakjes weer vullen en terug in de vriezer.