Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Nala schreef:[ En de "verbeterde hints" die jij voorstelt zijn leuk, maar voelden voor mij als "het hem te gemakkelijk maken".
Als man zijnde vind ik deze attitude hilarisch.
Je wil een bepaald gedrag en geeft vage hints om dat te bereiken, waarbij de arme kerel een telepathisch talent nodig heeft je boodschap te begrijpen. Maar gewoon duidelijk communiceren wat je wil is "het hem te gemakkelijk maken"...
Avalanche schreef:Maar wat ik dan niet snap, maar goed, ik ben nogal redelijk pragmatisch: op dat moment weet je toch al dat hij het niet uit zichzelf doet?
Is het dan niet handiger om de relatie te verbreken?
Waarom zou je iemand passend willen maken die het duidelijk in de eerste plaats niet is? En waarom ga je van duidelijk naar minder duidelijk? Dat is toch onlogisch?
Insanity is trying the same thing over and over again and expect a different result.
Je hebt hem gevraagd zelf met dingen te komen. Dat doet hij niet. Dan weet je toch gewoon waar je aan toe bent?
Avalanche schreef:Dan is de oplossing duidelijker worden, niet minder duidelijken dan nog....... je hebt het hem gevraagd, reactie is nee. Klaar toch dan? Waarom tijd verspillen?
Je gaat toch bij een paard ook geen zachtere hulpen geven als ie niet reageert op je eerste hulp?
Avalanche schreef:Dan is de oplossing duidelijker worden, niet minder duidelijken dan nog....... je hebt het hem gevraagd, reactie is nee. Klaar toch dan? Waarom tijd verspillen?
Je gaat toch bij een paard ook geen zachtere hulpen geven als ie niet reageert op je eerste hulp?
Eapy schreef:Avalanche schreef:Dan is de oplossing duidelijker worden, niet minder duidelijken dan nog....... je hebt het hem gevraagd, reactie is nee. Klaar toch dan? Waarom tijd verspillen?
De reactie was niet nee, de reactie was “misschien volgende week”, “misschien 1x per week”, “misschien elkaar iets minder zien”. En wat betreft de hulpen aan het paard, die vergelijking vind ik niet realistisch. Als je een relatie wilt/wilde behouden zul je proberen om iemand niet te irriteren door steeds aan te geven dat je ergens behoefte aan hebt. Dan probeer je dat eerst een paar keer op manier A, dan probeer je manier B, dan weer even A en dan misschien eventjes manier C. Dat is heel begrijpelijk, vind ik.
Misschien speelt inderdaad de aseksualiteit mee en heeft hij dit niet gezegd om je niet te kwetsen? Dat is natuurlijk niet niks.
musiqolog schreef:Ben je ook nog aseksueel? Ja, dan wordt het wel moeilijk. De meeste mensen zijn dat nu eenmaal niet, en bij mannen komt het nog minder voor dan bij vrouwen. En seksuele behoeftes zijn, voor de meerderheid die ze heeft, ontzettend belangrijk.
Er zijn verschillende manieren waarop een relatie tussen een seksueel en een aseksueel iemand toch kan werken. Je kunt helemaal afzien van seks; als iemand dat voor je over heeft, zou ik een standbeeld voor hem oprichten...
Een andere optie - misschien niets voor jou, maar wel voor anderen met dezelfde situatie - is een open relatie. Een relatie, met andere woorden, waarin de "seksuele" mag vreemdgaan. Die optie is er ook bij relaties tussen kinksters (mensen die van BDSM of iets dergelijks houden) en vanille-mensen (mensen die alleen 'gewone' seks fijn vinden). De ander kan dan zijn/haar behoeftes in losse of los-vaste contacten kwijt; de 'echte' relatie is er dan voor de andere dingen.
Natuurlijk is dit niet voor iedereen een goed idee - je kunt er verschrikkelijk jaloers van worden! Je moet echt wel kunnen vertrouwen dat jij voor je partner de hoofdzaak bent. Maar ik ken mensen voor wie het goed werkt.
Wat ik je hoe dan ook zou afraden is om seks te hebben tegen je zin. Daar word je geen van tweeën echt gelukkig van.
Janine1990 schreef:musiqolog schreef:Ben je ook nog aseksueel? Ja, dan wordt het wel moeilijk. De meeste mensen zijn dat nu eenmaal niet, en bij mannen komt het nog minder voor dan bij vrouwen. En seksuele behoeftes zijn, voor de meerderheid die ze heeft, ontzettend belangrijk.
Er zijn verschillende manieren waarop een relatie tussen een seksueel en een aseksueel iemand toch kan werken. Je kunt helemaal afzien van seks; als iemand dat voor je over heeft, zou ik een standbeeld voor hem oprichten...
Een andere optie - misschien niets voor jou, maar wel voor anderen met dezelfde situatie - is een open relatie. Een relatie, met andere woorden, waarin de "seksuele" mag vreemdgaan. Die optie is er ook bij relaties tussen kinksters (mensen die van BDSM of iets dergelijks houden) en vanille-mensen (mensen die alleen 'gewone' seks fijn vinden). De ander kan dan zijn/haar behoeftes in losse of los-vaste contacten kwijt; de 'echte' relatie is er dan voor de andere dingen.
Natuurlijk is dit niet voor iedereen een goed idee - je kunt er verschrikkelijk jaloers van worden! Je moet echt wel kunnen vertrouwen dat jij voor je partner de hoofdzaak bent. Maar ik ken mensen voor wie het goed werkt.
Wat ik je hoe dan ook zou afraden is om seks te hebben tegen je zin. Daar word je geen van tweeën echt gelukkig van.
Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen!![]()
Schoolvoorbeeld van iemand onzeker maken, zeker iemand die er juist baat bij heeft te leren hoe ze gelukkiger met zichzelf kan worden.
Zó niet oke!!
Janine1990 schreef:Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen!
Schoolvoorbeeld van iemand onzeker maken, zeker iemand die er juist baat bij heeft te leren hoe ze gelukkiger met zichzelf kan worden.
Zó niet oke!!
Janine1990 schreef:musiqolog schreef:Ben je ook nog aseksueel? Ja, dan wordt het wel moeilijk. De meeste mensen zijn dat nu eenmaal niet, en bij mannen komt het nog minder voor dan bij vrouwen. En seksuele behoeftes zijn, voor de meerderheid die ze heeft, ontzettend belangrijk.
Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen!![]()
Zó niet oke!!
musiqolog schreef:Janine1990 schreef:[
Zó niet oke!!
Omdat ik de waarheid zeg? Het is gewoon zo. Als je verschillende behoeftes hebt, staat dat de relatie in de weg. Waarom zou ik dat in godsnaam niet mogen zeggen?!
musiqolog schreef:Omdat ik de waarheid zeg? Het is gewoon zo. Als je verschillende behoeftes hebt, staat dat de relatie in de weg. Waarom zou ik dat in godsnaam niet mogen zeggen?!
Avalanche schreef:Janine1990 schreef:Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen!
Zó niet oke!!
Het zal werken voor sommige mensen. Je hebt altijd mensen die dat leuk vinden. Voor mij wil ik een die seksueel ook compatible is.
Idd wel met Janine eens. een sex drive die mijlen uit elkaar ligt kan mensen echt doodongelukkig maken, dat moet je niet willen denk ik.
Er zijn ontzettend leuke, lieve, knappe aseksuele mannen.
Over het algemeen hebben vrouwen zelfs een hogere sex drive dan mannen.
Er zijn ook dating sites voor aseksuele mensen, en echt wel dat daar ook superleuke matches zijnniet genoegen nemen met iemand die daarin niet bij je past.
musiqolog schreef:Moderatoropmerking:Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
musiqolog schreef:Moderatoropmerking:Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt