Relaties... Te hoge verwachtingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:12

Ben je ook nog aseksueel? Ja, dan wordt het wel moeilijk. De meeste mensen zijn dat nu eenmaal niet, en bij mannen komt het nog minder voor dan bij vrouwen. En seksuele behoeftes zijn, voor de meerderheid die ze heeft, ontzettend belangrijk.

Er zijn verschillende manieren waarop een relatie tussen een seksueel en een aseksueel iemand toch kan werken. Je kunt helemaal afzien van seks; als iemand dat voor je over heeft, zou ik een standbeeld voor hem oprichten...

Een andere optie - misschien niets voor jou, maar wel voor anderen met dezelfde situatie - is een open relatie. Een relatie, met andere woorden, waarin de "seksuele" mag vreemdgaan. Die optie is er ook bij relaties tussen kinksters (mensen die van BDSM of iets dergelijks houden) en vanille-mensen (mensen die alleen 'gewone' seks fijn vinden). De ander kan dan zijn/haar behoeftes in losse of los-vaste contacten kwijt; de 'echte' relatie is er dan voor de andere dingen.
Natuurlijk is dit niet voor iedereen een goed idee - je kunt er verschrikkelijk jaloers van worden! Je moet echt wel kunnen vertrouwen dat jij voor je partner de hoofdzaak bent. Maar ik ken mensen voor wie het goed werkt.

Wat ik je hoe dan ook zou afraden is om seks te hebben tegen je zin. Daar word je geen van tweeën echt gelukkig van.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 19:18

Kuggur schreef:
Nala schreef:
[ En de "verbeterde hints" die jij voorstelt zijn leuk, maar voelden voor mij als "het hem te gemakkelijk maken".

Als man zijnde vind ik deze attitude hilarisch.
Je wil een bepaald gedrag en geeft vage hints om dat te bereiken, waarbij de arme kerel een telepathisch talent nodig heeft je boodschap te begrijpen. Maar gewoon duidelijk communiceren wat je wil is "het hem te gemakkelijk maken"... _O-

Leuk hoe dit compleet uit z’n verband getrokken wordt :') voordat ik dit punt bereikte heb ik hem al tig keer heel duidelijk gezegd “stel ook eens iets voor” “vraag ook eens of ik tijd voor jou heb in plaats van dat ik het alleen moet vragen” “zeg eens dat je mij ook wilt zien in plaats van altijd maar op mij te wachten”. (In “hey, ik ben heel blij met xyz, maar zou het heel erg waarderen als je misschien ook xyz zou willen doen” versie) Nadat dat steeds weer op dovemansoren viel was ik het zat en ging over op hints. Omdat ik weet dat hij niet kan ruiken dat ik ergens mee zit, maar omdat ik hem ook niet steeds weer wil moeten vragen om uit zichzelf moeite te doen, want dan valt het hele “uit zichzelf” aspect weg.
Laatst bijgewerkt door Nala op 14-03-22 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:23

Maar wat ik dan niet snap, maar goed, ik ben nogal redelijk pragmatisch: op dat moment weet je toch al dat hij het niet uit zichzelf doet?
Is het dan niet handiger om de relatie te verbreken?

Waarom zou je iemand passend willen maken die het duidelijk in de eerste plaats niet is? En waarom ga je van duidelijk naar minder duidelijk? Dat is toch onlogisch?
Insanity is trying the same thing over and over again and expect a different result.

Je hebt hem gevraagd zelf met dingen te komen. Dat doet hij niet. Dan weet je toch gewoon waar je aan toe bent?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 19:25

Avalanche schreef:
Maar wat ik dan niet snap, maar goed, ik ben nogal redelijk pragmatisch: op dat moment weet je toch al dat hij het niet uit zichzelf doet?
Is het dan niet handiger om de relatie te verbreken?

Waarom zou je iemand passend willen maken die het duidelijk in de eerste plaats niet is? En waarom ga je van duidelijk naar minder duidelijk? Dat is toch onlogisch?
Insanity is trying the same thing over and over again and expect a different result.

Je hebt hem gevraagd zelf met dingen te komen. Dat doet hij niet. Dan weet je toch gewoon waar je aan toe bent?

Omdat hij het in het begin wel deed, en daarna niet meer. Dus ik dacht, misschien was ik toen niet duidelijk genoeg over dat het mij zo blij maakt en zo belangrijk voor mij is. Misschien moet ik hem daar even aan herinneren en weer “wakker” maken dat ik nog niet “veroverd en geen moeite meer waard” ben.

Precies die “insanity” quote zei ik op het einde ook tegen hem, omdat ik door had dat ik dat aan het doen was.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:27

Dan is de oplossing duidelijker worden, niet minder duidelijk :D en dan nog....... je hebt het hem gevraagd, reactie is nee. Klaar toch dan? Waarom tijd verspillen?

Je gaat toch bij een paard ook geen zachtere hulpen geven als ie niet reageert op je eerste hulp?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 19:30

Avalanche schreef:
Dan is de oplossing duidelijker worden, niet minder duidelijk :D en dan nog....... je hebt het hem gevraagd, reactie is nee. Klaar toch dan? Waarom tijd verspillen?

Je gaat toch bij een paard ook geen zachtere hulpen geven als ie niet reageert op je eerste hulp?

Omdat ik van mijn omgeving juist de tip kreeg “wacht af, kijk wat hij doet, geef hem hier en daar hints maar geef hem de kans het goed te doen.”

En omdat dit niet de eerste relatie is die hierop eindigt wilde ik eerst kijken of ik zelf iets fout doe en dus aan mezelf moet werken ipv steeds “op te geven”.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:31

Avalanche schreef:

Ik zeg: Zwiepie erover! :D

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:33

Avalanche schreef:

De reactie was niet nee, de reactie was “misschien volgende week”, “misschien 1x per week”, “misschien elkaar iets minder zien”. En wat betreft de hulpen aan het paard, die vergelijking vind ik niet realistisch. Als je een relatie wilt/wilde behouden zul je proberen om iemand niet te irriteren door steeds aan te geven dat je ergens behoefte aan hebt. Dan probeer je dat eerst een paar keer op manier A, dan probeer je manier B, dan weer even A en dan misschien eventjes manier C. Dat is heel begrijpelijk, vind ik.

Misschien speelt inderdaad de aseksualiteit mee en heeft hij dit niet gezegd om je niet te kwetsen? Dat is natuurlijk niet niks.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 19:37

Eapy schreef:
Avalanche schreef:

De reactie was niet nee, de reactie was “misschien volgende week”, “misschien 1x per week”, “misschien elkaar iets minder zien”. En wat betreft de hulpen aan het paard, die vergelijking vind ik niet realistisch. Als je een relatie wilt/wilde behouden zul je proberen om iemand niet te irriteren door steeds aan te geven dat je ergens behoefte aan hebt. Dan probeer je dat eerst een paar keer op manier A, dan probeer je manier B, dan weer even A en dan misschien eventjes manier C. Dat is heel begrijpelijk, vind ik.

Misschien speelt inderdaad de aseksualiteit mee en heeft hij dit niet gezegd om je niet te kwetsen? Dat is natuurlijk niet niks.

Thanks! Ik wist niet hoe ik het moest verwoorden.

En ja, dat kan zeker meespelen. Maar dan vind ik dat vooral ook zijn verantwoordelijkheid om dat aan te geven, niet aan mij om uit hem te trekken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:40

Nee hoor, ik probeer nooit iets 2 keer. Dat heeft geen nut.

Ik vraag het gewoon, zoals volwassenen doen, en een vage reactie betekent ook gewoon nee. Dat is banketstaaf, maar het is wat het is.
Als ze enthousiast zijn merk je dat heus wel, over het algemeen is dat vrij moeilijk te missen namelijk.

Je denkt toch niet dat ik als een hondje achter iemand ga aanlopen die geen moeite doet? :')

Ik heb wel iets beters te doen.

En dan vragen mensen zich nog af of ze te hoge verwachtingen hebben....... nope, je hebt veel te lage verwachtingen. Je stelt minimale eisen en werkt je vervolgens een slag in de rondte om dan tóch filmromantiek te krijgen.......
Terwijl als je een goede hebt, die bij je past, dat veel minder moeite kost. Iemand die niet bij je past, maak je niet passend.

Bespaar jezelf en die persoon een hoop leed, ga bij jezelf te rade wat de volgende keer beter kan, en realiseer je dat er 8 biljoen mensen op de aarde rondlopen. Echt wel dat daar 1 bijzit waarbij je al die moeite niet hoeft te doen, en vaak ook nog in je eigen land.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:47

musiqolog schreef:
Ben je ook nog aseksueel? Ja, dan wordt het wel moeilijk. De meeste mensen zijn dat nu eenmaal niet, en bij mannen komt het nog minder voor dan bij vrouwen. En seksuele behoeftes zijn, voor de meerderheid die ze heeft, ontzettend belangrijk.

Er zijn verschillende manieren waarop een relatie tussen een seksueel en een aseksueel iemand toch kan werken. Je kunt helemaal afzien van seks; als iemand dat voor je over heeft, zou ik een standbeeld voor hem oprichten...

Een andere optie - misschien niets voor jou, maar wel voor anderen met dezelfde situatie - is een open relatie. Een relatie, met andere woorden, waarin de "seksuele" mag vreemdgaan. Die optie is er ook bij relaties tussen kinksters (mensen die van BDSM of iets dergelijks houden) en vanille-mensen (mensen die alleen 'gewone' seks fijn vinden). De ander kan dan zijn/haar behoeftes in losse of los-vaste contacten kwijt; de 'echte' relatie is er dan voor de andere dingen.
Natuurlijk is dit niet voor iedereen een goed idee - je kunt er verschrikkelijk jaloers van worden! Je moet echt wel kunnen vertrouwen dat jij voor je partner de hoofdzaak bent. Maar ik ken mensen voor wie het goed werkt.

Wat ik je hoe dan ook zou afraden is om seks te hebben tegen je zin. Daar word je geen van tweeën echt gelukkig van.

Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen! _/-\o_

Schoolvoorbeeld van iemand onzeker maken, zeker iemand die er juist baat bij heeft te leren hoe ze gelukkiger met zichzelf kan worden.

Zó niet oke!!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 19:50

Janine1990 schreef:
musiqolog schreef:

Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen! _/-\o_

Schoolvoorbeeld van iemand onzeker maken, zeker iemand die er juist baat bij heeft te leren hoe ze gelukkiger met zichzelf kan worden.

Zó niet oke!!

Thanks! :+: ik ben ondertussen al zo gewend aan zo’n opmerkingen dat ik er niet meer op reageer.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:53

Janine1990 schreef:
Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen!

Zó niet oke!!

Het zal werken voor sommige mensen. Je hebt altijd mensen die dat leuk vinden. Voor mij wil ik een die seksueel ook compatible is.

Idd wel met Janine eens. een sex drive die mijlen uit elkaar ligt kan mensen echt doodongelukkig maken, dat moet je niet willen denk ik.
Er zijn ontzettend leuke, lieve, knappe aseksuele mannen.

Over het algemeen hebben vrouwen zelfs een hogere sex drive dan mannen.

Er zijn ook dating sites voor aseksuele mensen, en echt wel dat daar ook superleuke matches zijn :) niet genoegen nemen met iemand die daarin niet bij je past.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:54

Janine1990 schreef:
musiqolog schreef:

Zó niet oke!!

Omdat ik de waarheid zeg? Het is gewoon zo. Als je verschillende behoeftes hebt, staat dat de relatie in de weg. Waarom zou ik dat in godsnaam niet mogen zeggen?!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:57

Nala schreef:
. Omdat ik weet dat hij niet kan ruiken dat ik ergens mee zit, maar omdat ik hem ook niet steeds weer wil moeten vragen om uit zichzelf moeite te doen, want dan valt het hele “uit zichzelf” aspect weg.

Ben je bekend met de "doe toch spontaan!" paradox?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 19:57

musiqolog schreef:
Janine1990 schreef:
[

Zó niet oke!!

Omdat ik de waarheid zeg? Het is gewoon zo. Als je verschillende behoeftes hebt, staat dat de relatie in de weg. Waarom zou ik dat in godsnaam niet mogen zeggen?!

Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe.

Kuggur, ik ken de term niet, maar kan me er wel wat bij voorstellen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:01

Wow, gewoon wow. Dan wordt het wel moeilijk???

Ja, er zijn echt wel dingen waar ts zelf aan kan werken of naar kan kijken. Maar die opmerking is echt not done op deze manier. Dat er aan werken is ook alleen voor haar zelf, niet voor een ander. En dan vooral wat ze zelf waard is en wat sommige dingen kunnen betekenen of teweeg brengen, niet dat ze moet veranderen voor een ander, maar hoe zij kan zorgen dat ze zelf gelukkig is en duidelijk kan maken wat xe verwacht. Maar helaas hoort bij relaties ook wel eens iets wat niet werkt, kan gebeuren en dat is nu even pijnlijk. Dan is zo'n reactie wel erg apart. Er zijn zoveel verschillende mensen met verschillende karakters, voorkeuren, geloven, ziektes, noem alles maar op.

Zoals avalancr zegt, het moet wel passen. Maar dat moet het op alle vlakken. Misschien is zo'n dating site wat voor je ts? Maar het werken wat ik bedoel is vooral voor jezelf. Niet dat je niet goed genoeg bent nu al, maar zodat je dat zelf gaat inzien en leert hoe je eigen grenzen/wensen kan bewaken.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 14-03-22 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:02

musiqolog schreef:

Omdat je iemand die zich uiterst kwetsbaar opstelt, op een heel onvriendelijke manier belast met die zogeheten waarheid. Waarmee je overigens gigantisch voorbij gaat aan de primaire behoeftes van deze jongedame.

Deze dame heeft er waarschijnlijk meer behoefte aan om te ontdekken wie ze zelf is en welke plek zij haar aseksualiteit kan geven, dan te horen dat ze niet naar wens van de gemiddelden functioneert en het daarom zichzelf moeilijk maakt. Iemand die onzeker is, help je niet met de opmerking die jij hebt gemaakt!
Ja je helpt haar hooguit nog meer aan zichzelf twijfelen. Nou, dat vind ik persoonlijk geen toegevoegde waarde en daarmee gewoon niet oke.

De enige toegevoegde waarde die je haar op dit moment kan geven is haar steunen in het ontdekken van wie ze is. En relaties zijn daarin überhaupt al geen prioriteit als je het mij vraagt.

Maar leg mij vooral even uit waarom jouw reactie wel van toegevoegde waarde is.

musiqolog

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 14-03-22 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Avalanche

Lieve, lieve TS.

Geloof me, er is echt een passende persoon voor jou, waar je al die moeite niet voor hoeft te doen.
Die is zelf super enthousiast om met je af te spreken, en die past ook op andere vlakken bij je.

Maar niet zoveel moeite doen :) nergens voor nodig. Een relatie is werken, maar als je goed bij elkaar past hoeft het ook weer niet zo hard :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:03

Avalanche schreef:
Janine1990 schreef:
Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen!

Zó niet oke!!

Het zal werken voor sommige mensen. Je hebt altijd mensen die dat leuk vinden. Voor mij wil ik een die seksueel ook compatible is.

Idd wel met Janine eens. een sex drive die mijlen uit elkaar ligt kan mensen echt doodongelukkig maken, dat moet je niet willen denk ik.
Er zijn ontzettend leuke, lieve, knappe aseksuele mannen.

Over het algemeen hebben vrouwen zelfs een hogere sex drive dan mannen.

Er zijn ook dating sites voor aseksuele mensen, en echt wel dat daar ook superleuke matches zijn :) niet genoegen nemen met iemand die daarin niet bij je past.

Ik mis denk ik even waar ik iets heb gezegd over sexdrive en seksualiteit?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:04

musiqolog schreef:
Moderatoropmerking:

Ik vroeg slechts om een uitleg, nadat ik heb uitgelegd waarom jij niet kon zeggen wat je hebt gezegd. Ik begrijp niet zo goed waar dit nu precies op slaat, maar laten we het topic vooral voor TS en haar issue bestemd houden en niet over een ander laten gaan. Ik heb dan ook mods verzocht deze reactie te verwijderen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:04

Moderatoropmerking:
Bericht is een reactie op een verwijderd bericht en voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 14-03-22 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:05

Janine1990 schreef:
Ik mis denk ik even waar ik iets heb gezegd over sexdrive en seksualiteit?

Excuus, daar heb je idd niets over gezegd :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:07

musiqolog schreef:
Moderatoropmerking:

Waarom mag jij wel reageren op een bepaalde manier omdat dat 'de waarheid' is, maar als je aangesproken wordt op de manier waarop reageer je meteen zo? Zie je niet in dat jouw reactie misschien wel net zo rot overkwam op ts als dit nu op jou?

Goed, laten we terug ontopic gaan. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel met mijn reacties, Ts. Aan jezelf werken voor jezelf, niet omdat dat nodig is voor een ander. Je mag altijd pben, want zoals ik al schreef heb ik wel beetje dezelfde dingen gedaan :')