Beschrijf jezelf alsof je een paard bent.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:39

Cinnepin schreef:
Captain schreef:
Shetlander. Wil niet aangeraakt worden, wordt blij van voer. Geen kindervriend.

Hier herken ik mezelf ook in. En ik kan ook heel eigenwijs zijn

Ik moet me hierbij aansluiten hahaha!

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:47

fjordjes schreef:
Blonde, stevig trekpaard van 1.75. Moet met zachte hand begeleid worden anders heb je haar tegen je. Niet teveel aan het werk zetten want anders overprikkeld, emmertje zit gauw vol. Wel rete slim dus in sommige dingen moet je haar voor zijn. Gaat ook graag de discussie met je aan (en wint 9 van de 10x). Als je een goede klik en band met haar hebt gaat ze voor je door het vuur en is ze heel loyaal aan je. Is gevoelig en als ze iets negatiefs meemaakt kan dat haar lang achtervolgen. (helaas) gek op eten en daardoor teveel kilo's dus daar moet op worden gelet. Verder een introvert dier die de kat uit de boom kijkt. Houd niet van kinderen! Niet geschikt voor beginners.

Zo dit is even een perfecte omschrijving van onze comtois merrie (als je er 10 cm vanaf haalt).
Ik ga even nadenken over mijn eigen omschrijving

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:01

Iets wat stevige haflinger met beetje trekpaard bloed voor de maat. Met 172 een prima maat.

Beetje (eigen)wijs op z'n tijd, staat graag in eigen kleine kudde. Niet persee super sociaal te noemen naar iedereen maar voor bekende, Super betrouwbaar, aardig, een rots in de branding.
Kan voor onbekende nogal direct overkomen
Staat graag optijd binnen in een droge stal en word niet graag voor 9uur buiten gezet

Kmbrly

Re: Beschrijf jezelf alsof je een paard bent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:06

Met weinig woorden…
-Een echte vosse merrie
-shetlander

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:50

Groningse merrie van 1,67 hoog.
Eigenwijs maar ook nieuwsgierig, kan niet zo goed stil staan wil graag voor je werken.
Staat graag in een kleine kudde en is over het algemeen zeer sociaal ook naar vreemde paarden.
Als je haar pijn doet of gemeen rijd pakt ze je terug, met zachte hand behandelen. Staat in de zomer graag 24/7 buiten en in de winter graag vooral droog maar wel even naar buiten want ze moet haar energie kwijt kunnen. Verveelt zich snel met alleen bak werk dus afwisseling is heel belangrijk.
Gevoelige merrie die feilloos aanvoelt hoe haar mens goed zal spiegelen.
Niet geschikt voor de onervaren ruiter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:27

Ibbel schreef:
Twee nuances:

Aan de ene kant: het is over het algemeen makkelijker via internet contacten te onderhouden als je fysiek of psychisch niet helemaal OK bent - je kunt het op jouw tijd en jouw tempo doen, wat IRL veel minder eenvoudig is. Dus op fora vind je onder de meest actieve gebruikers vaak de mensen die IRL minder kunnen. Dat is althans mijn ervaring, niet alleen hier, maar ook op andere fora. Dus het menselijke beeld is hier misschien een beetje vertekend...

Andere kant: misschien keuren we paarden veel te streng en hechten we er veel te veel waarde aan.
Ook weer eigen ervaring: ik heb meer dan 2500 endurancewedstrijdkilometers met een paard met 4-tjes op de foto's (op 4-jarige leeftijd) gereden. Is 23 geworden zonder ooit een dag kreupel gelopen te hebben (overleden aan melanomen).

Met beide nuances eens :)

En inderdaad, dit is een topic waar iedereen eigenlijk heerlijk eerlijk over het eigen karakter kan schrijven zonder dat niet paarden mensen het snappen. :D

Ik vind de omschrijvingen dan ook erg leuk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:28

Kinke schreef:
Typische koudbloed merrie op leeftijd. Veel behang, voornamelijk grijs :D
Niet geschikt voor wedstrijden, hooguit voor een rustig buitenritje. Houdt niet van dekens, beenbescherming of ander getut. Heeft ruimte nodig, dus bij voorkeur zoveel mogelijk buiten. Kan heel slecht tegen warmte, dus bij 25+ graag een stal met mogelijkheid om airco te gebruiken :D Kan met alle soorten paarden overweg, maar houdt van nature niet van hoogdravende types :D
Zeer gevoelig voor rugblessures en conditie moet weer opgebouwd worden. Grasbuik aanwezig :D
Zoals bij menig koudbloed....kan niet tegen onrechtvaardige behandeling, en toont pas dat grens bereikt is als het zover is (ontploffingsgevaar) :)

Haha een paard met airco..ga me gelijk afvragen of sommige "echte" paarden hier irl misschien ook niet behoefte aan zouden hebben. :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:01

Ik zit echt nog te wachten op de tekst:

'staat momenteel alleen in de stal, maar is bereid stal en weide te delen'

:+ :Y)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 16:02

Femke_Tweety schreef:

Er zijn in het andere topic genoeg partners weggedaan met veel interesse in andere merries. Hier moet toch een combi mogelijk zijn dan! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:11

Chantal als paard:
Afbeelding

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:13

Lieve warmbloed merrie van 1,69 m, heeft wel een rustige ruiter nodig. Is hooggeschoold en zou een goede leermeester kunnen zijn. Tikkeltje flegmatiek, maar valt goed te motiveren.
In de omgang is ze erg eenkennig, dit wordt beter naarmate je haar vertrouwen leert te winnen. Kan alleen op buitenrit, goed met kinderen. Wegens een oude peesblessure niet meer geschikt voor het zwaardere werk. Ze heeft nog geen nakomelingen.

In het weideseizoen reageert ze heftig op stekende insecten en door haar lichte huid kan ze snel verbranden in de zon, een eczeemdeken of een goede UV-werende vliegendeken werkt hierbij goed.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:04

Femke_Tweety schreef:

Nope :n

Deze pismerrie mept alles van haar weiland af.
Mijn! Weiland!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:07

Storm schreef:
Femke_Tweety schreef:

Nope :n

Deze pismerrie mept alles van haar weiland af.
Mijn! Weiland!

:') :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:10

Jij mag best een dagje komen grazen Suzanne :')
wij merries begrijpen elkaar :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:05

Storm schreef:
Jij mag best een dagje komen grazen Suzanne :')
wij merries begrijpen elkaar :D

Ik kom graag een keer samen grazen. :j