Cinnepin schreef:Captain schreef:Shetlander. Wil niet aangeraakt worden, wordt blij van voer. Geen kindervriend.
Hier herken ik mezelf ook in. En ik kan ook heel eigenwijs zijn
Ik moet me hierbij aansluiten hahaha!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:Blonde, stevig trekpaard van 1.75. Moet met zachte hand begeleid worden anders heb je haar tegen je. Niet teveel aan het werk zetten want anders overprikkeld, emmertje zit gauw vol. Wel rete slim dus in sommige dingen moet je haar voor zijn. Gaat ook graag de discussie met je aan (en wint 9 van de 10x). Als je een goede klik en band met haar hebt gaat ze voor je door het vuur en is ze heel loyaal aan je. Is gevoelig en als ze iets negatiefs meemaakt kan dat haar lang achtervolgen. (helaas) gek op eten en daardoor teveel kilo's dus daar moet op worden gelet. Verder een introvert dier die de kat uit de boom kijkt. Houd niet van kinderen! Niet geschikt voor beginners.
Ibbel schreef:Twee nuances:
Aan de ene kant: het is over het algemeen makkelijker via internet contacten te onderhouden als je fysiek of psychisch niet helemaal OK bent - je kunt het op jouw tijd en jouw tempo doen, wat IRL veel minder eenvoudig is. Dus op fora vind je onder de meest actieve gebruikers vaak de mensen die IRL minder kunnen. Dat is althans mijn ervaring, niet alleen hier, maar ook op andere fora. Dus het menselijke beeld is hier misschien een beetje vertekend...
Andere kant: misschien keuren we paarden veel te streng en hechten we er veel te veel waarde aan.
Ook weer eigen ervaring: ik heb meer dan 2500 endurancewedstrijdkilometers met een paard met 4-tjes op de foto's (op 4-jarige leeftijd) gereden. Is 23 geworden zonder ooit een dag kreupel gelopen te hebben (overleden aan melanomen).
Kinke schreef:Typische koudbloed merrie op leeftijd. Veel behang, voornamelijk grijs
Niet geschikt voor wedstrijden, hooguit voor een rustig buitenritje. Houdt niet van dekens, beenbescherming of ander getut. Heeft ruimte nodig, dus bij voorkeur zoveel mogelijk buiten. Kan heel slecht tegen warmte, dus bij 25+ graag een stal met mogelijkheid om airco te gebruikenKan met alle soorten paarden overweg, maar houdt van nature niet van hoogdravende types
Zeer gevoelig voor rugblessures en conditie moet weer opgebouwd worden. Grasbuik aanwezig
Zoals bij menig koudbloed....kan niet tegen onrechtvaardige behandeling, en toont pas dat grens bereikt is als het zover is (ontploffingsgevaar)