Beschrijf je partner alsof het een paard is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:05

nine1987 schreef:
Te koop:

Spaanse cruzado schimmel hengst 15 jaar.. Vacht is zwart, maar begint nu duidelijk witter te worden..

Nuchter karakter, braaf in de hand.. Soms wat eigenwijs, maar goed te corrigeren.. Gevoelig voor suikers, hier op letten in zijn dieet..

1 hengstveulen gefokt, deze is niet te koop, maar wel te bezichtigen..

Toont zich werkwillig onder het zadel en is gefocust op zijn ruiter tijdens het werk..

Sociaal naar andere paarden, maar kijkt eerst de kat uit de boom..

Prijs: N.o.t.k.

:')

Vanwaar dan de verkoop? Klinkt wel als een fijne! Is dit misschien uit economisch oogpunt? Er is momenteel natuurlijk goed geld te vragen voor een betrouwbaar rijpartner Uhm rijpaard.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:12

ikkedus schreef:
nine1987 schreef:
Te koop:

Spaanse cruzado schimmel hengst 15 jaar.. Vacht is zwart, maar begint nu duidelijk witter te worden..

Nuchter karakter, braaf in de hand.. Soms wat eigenwijs, maar goed te corrigeren.. Gevoelig voor suikers, hier op letten in zijn dieet..

1 hengstveulen gefokt, deze is niet te koop, maar wel te bezichtigen..

Toont zich werkwillig onder het zadel en is gefocust op zijn ruiter tijdens het werk..

Sociaal naar andere paarden, maar kijkt eerst de kat uit de boom..

Prijs: N.o.t.k.

:')

Vanwaar dan de verkoop? Klinkt wel als een fijne! Is dit misschien uit economisch oogpunt? Er is momenteel natuurlijk goed geld te vragen voor een betrouwbaar rijpartner Uhm rijpaard.

Hahahaha, ja nu het leven zo duur wordt, moet de luxe er als eerst uit.. :))

Edit: typo

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:49

Evamarie schreef:
Had mijn hengst kunnen zijn :o

Nog wel regelmatig onder zadel, haha:D

:+ :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:25

Hengst, aan de kleine kant, met bruine manen. Voorheen had deze hengst lange manen, momenteel een wat kortere coupe dan wat hij eerst had maar het misstaat hem zeker niet. Nog steeds even knap :j. Een ranke, atletische bouw. Niet megasterk maar wel gespierd. Daarnaast een vrij behaard hoofd en benen, het hele jaar door in de rui. Hij vindt het niet zo fijn als je aan zijn hoofd zit. Naast dat wel een knuffelkont als hij zelf naar je toe komt. Vindt het dan ook erg fijn om gekriebeld te worden en gaat hiervoor ook staan, op een gegeven moment weet je precies wat hij wil.
Heeft een eigen wil, laat dit ook duidelijk merken. Doet niets wat hij niet wil, gaat dan staken. Onverwachte dingen heeft hij soms ook moeite mee. Dan heeft hij even tijd en ruimte en veel liefde nodig, dan komt 't wel.
Deze hengst houdt zijn stal vrij goed schoon maar vindt het megafijn als het voor hem wordt schoongemaakt. Poept wel vaak.
Kan goed in een kudde, is het liefst met 2 a 3 andere paarden maar kan zich ook erg goed in zijn eentje vermaken. Hij heeft daarvoor niet veel nodig.
Kan voor de sport gebruikt worden, daarvoor moet wel eerst aan de conditie worden gewerkt. Hij is een harde werker. Sociaal naar andere paarden. De paarden die hij vaak ziet, ziet hij dan ook erg graag.
Wat betreft voer: geen voorkeur voor iets. Uit nature eet hij niet te veel of te weinig en blijft daardoor goed op gewicht. Je zou hem dus prima onbeperkt ruwvoer kunnen aanbieden. Er is precies uit wat hij nodig heeft.
Geniet enorm van lange wasbeurten, heeft soms ook wel een goede wasbeurt nodig omdat die anders een beetje stinkt na het harde werken. Hij begeeft zich momenteel niet in een omgeving met heel veel merries. Ondanks dat verwacht ik geen gek hengstengedrag richting (hengstige) merries. Laat zich anders wel goed corrigeren.
Onbekend of hij goede nakomelingen krijgt, zijn merrie probeert het liever niet uit.

Ondanks dat ik snap dat deze hengst erg gewild is, is hij niet te koop. Bezichtigen mag wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:27

_O- _O- Deksel
Het hele jaar door in de rui _O-

Britta31

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:51

Wel proefrijden? :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:56

Hahaha ik ga helemaal stuk met jullie beschrijvingen!

Hier mijn paard: hengst, gemiddelde stokmaat en bouw, 4 magen en een onstilbare honger. Hij verteert gelukkig wel terwijl hij eet, anders zou hij op een drachtige merrie lijken. Zijn lange manen is hij al lang kwijt (hij is dan ook 14 jaar ouder dan mij haha). Knuffelig en aanhankelijk. Hij moet volgens mij deels warmbloed zijn, want hij is zo nerveus als de pest (lees: ADHD in het kwadraat) en kan echt nevernooit eens stilzitten. Harde werker! Maar helaas, hij loopt in 10 sloten tegelijk, dus heel veel onafgewerkte zaken, halverwege een opdracht zit zijn hoofd al bij de volgende en maakt hij de vorige niet af :+ Wilt vaak ook veel te snel gaan, waardoor hij zijn verstand (wat hij wel heeft) helaas niet altijd gebruikt. Het fijnere werk is niet aan hem besteed, maar als je een bulldozer nodig hebt, is hij de beste die er is. Heel sociaal, een allemansvriend. Vaak een haantje de voorste, maar op een leuke, enthousiaste manier die eigenlijk zowat altijd aanvaard wordt door de kudde. Heel af en toe komt hij iemand tegen met wie het niet klikt, en dan transformeert hij in een zure merrie en heeft hij een olifantengeheugen :j Is een rommelmaker, ook tijdens het eten, maar gelukkig heeft hij een vrouwtje dat erg goed is in opruimen :') Zit ook een stukje ezel in: hij heeft volgens zichzelf altijd gelijk, maar als het dan écht moet, kan hij ook toegeven dat het vrouwtje al eens gelijk heeft en het dan toch op haar manier doen. Hij gaat door het vuur voor zijn vrouwtje & kudde (ik bedoel vrienden en familie, want aan nakomelingen doen wij niet haha), en plaatst het vrouwtje ook op een voetstuk, heeft alles voor haar over.

Kortom: hij is niet geschikt voor de onervaren ruiter, en ook zeker niet voor een vrouwtje dat snel zenuwachtig wordt :') Dingen kunnen relativeren als vrouwtje is zeker nodig, je mag je niet druk maken in alles want dan blijf je echt bezig. Kan absoluut niet op stal staan, en heeft veel sociaal contact nodig want anders wordt ie gek. Oja, hij heeft helaas ook een niet zo'n geweldige rug, en overwerkt zich constant waardoor hij wel eens "op rust" moet, wat hij dus niet kan hahaha.

Er zijn kosten aan, maar ik zou hem niet meer kunnen missen :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:08

Britta31 schreef:
Wel proefrijden? :+

Als ik mee mag rijden heb ik er geen probleem mee :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:13

Oudere schimmelruin, 1 PK - paard, momenteel in gebruik als jaagpaard langs de Duitse rivieren. Harde werker, 14 uur per dag.
Voorheen stempelhengst, waaronder drie nakomelingen, fokt veel van zijn goede eigenschappen door.
Moet gereviseerd worden ivm APK. Check-up en regelmatig hoefsmid nodig ivm ongelijke voeten. Chronisch last van roos, iets te rijke conditie, maar dat mag op deze leeftijd. Dient in beweging gehouden te worden, want slaapt na het werk graag (en snurkt)
Intelligent, betrouwbaar en schoon paard, houdt van regelmaat, koekjes, maar verder enigszins kieskeurig in het voer (houdt van A-merken). Eerlijk, sociaal, wel met wat aparte humor.
Gaat (indien noodzakelijk) alleen weg naar 5 sterren-huisje (oftewel, mijn zus <3 )

:+
Laatst bijgewerkt door Gem op 14-03-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:36

Suffolk punch, schofthoogte 1,80 geimporteerd uit Engeland, 14 jaar. Palomino met twee blauwe ogen.
Stabiele hengst met af en toe eens een uitspatter.
Heel lief en aardig maar op buitenrit moet je wel de teugels goed bijhouden, anders lig je in de sloot, maar dat is niet uit slechte bedoelingen. We hebben al meerdere behandelmethodes geprobeerd om wat meer focus te krijgen, maar negeren in stressmomenten of afvloeien met een galopje blijkt tot nu toe de beste optie.
Zal altijd voor je klaar staan, soms wat letterlijk en dan is het bovenop je voet.
Last van occasionele zomereczeem maar soms zegt de dierenarts dat dat eerder van de stress is.
We hebben 'm nu op een fijne gevarieerde mix, moet wel elke dag gewerkt worden maar je krijgt er veel liefde voor terug.
Staat open voor alles, doet al eens graag een sprongetje of een dressuurproefje maar denkt altijd het parcours ook zonder jou te kennen. Zou zeker sterk genoeg zijn om het mennen te beginnen maar dat hebben we nog niet geprobeerd door een aantal praktische stuurproblemen. Oogkleppen lijkt me een oplossing.
Aanleerfase is wat langzaam in de oefeningen maar een keer als ie het door heeft, zit je goed.
Zeker geen haver voeren, energie zat, pas op met je spullen.
Zadel inclusief. Wilt altijd helpen bij het bekappen en zijn neus overal insteken.
Verder is ie heel liefdevol, altijd in de mood voor kusjes, op stal moet ie vooraan in de gang en een aantal keer per dag eens roepen dat ie de liefste is.
Braaf bij het trailerladen, en met beginners, nadien moet je er altijd weer wat aanrijden voor de puntjes op de i
We zouden hem niet kunnen missen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:37

Lief de laatste!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 01:21

Hengst, 1,78, voskleurig. Weet dat hij knap is. Gelders met het temperament van een arabisch volbloed. Goed bespierd, heeft topsport gelopen maar staat nu al een tijdje stil. Heeft een sterke eigen wil en is snel afgeleid, daarom niet geschikt voor de beginnende amazone. Ook veel variatie en uitdagingen nodig, ontwikkelt anders stalontdeugden. Gaat echter wel voor je door het vuur en is een allemansvriend. Uiterst eerlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:20

Hahaha die omschrijvingen, heeft iets van een ezel in zich..en praktische stuurproblemen, staakproblemen hahahaha..veeg me op. :-D

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:24

Elisa2 schreef:
Hahaha die omschrijvingen, heeft iets van een ezel in zich..en praktische stuurproblemen, staakproblemen hahahaha..veeg me op. :-D

Lees zware ADHD :D en dat resulteert wel eens in de meest hilarische situaties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:12

Echt een leuk topic.

Ik heb nog een ex die doet mij aan een Belgisch trekpaard denken. Lichtbruine ruwe hengst. Is niet vooruit te branden in de les want staat graag naast de instructeur of aan de bakrand te kletsen. Samen een buitenrit maken vind hij wel leuk maar je moet hem flink aansporen. Heeft geen hengstengedrag, dusdanig geen hengstengedrag waardoor wij ons afvragen of hij überhaupt op merries valt. Een gouden hart, zorgzaam voor zijn merrie. Mag naar een heel liefdevol huisje omdat zijn merrie meer sportambities heeft en is uitgekletst. Tot die tijd laten we hem nog even aan de bakrand staan kletsen. Gezelligheidsdier, drinkt graag goud maar snurkt daarna wel alle andere paarden wakker.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:18

Mijn ex dan ook maar.. :')

Brabantse trekpaardhengst, 1,75 hoog, voskleurig.

Een echte lomperik, struikelt over zijn eigen voeten en staat de laatste jaren als grasmaaier in de wei, dit is dan ook wel duidelijk te zien, hij is een tikkeltje te zwaar. Kan explosief reageren als je hem niet op zijn gewenste manier behandelt, en heeft de neiging om door je heen te willen beuken als je niet sterk genoeg in je schoenen staat.

Een paard met weinig looplust en staat het liefst de hele dag op zijn eigen wei gras te eten, al ontsnapt hij wel snel naar de voerkamer op het moment dat hij merkt dat de stroom van de draden af is.
Als je hem eenmaal aan het werk hebt is er ook weinig bijzonders aan zijn bewegingen, je moet hard werken om hem ook maar enigszins geïnteresseerd te krijgen in wat er van hem verwacht wordt, en zodra jouw focus wegvalt, zakt hij meteen terug en vindt hij het allemaal wel best.
Voor eten doet hij (op de grond) alles.

Qua karakter is het een exacte kopie van zijn vader, maar wegens medische mankementen en minder prettige karaktereigenschappen zou ik persoonlijk niet met deze hengst fokken.

Kan niet met andere paarden in een kudde.

Inmiddels is hij terug naar de fokker.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:23

Utrechts gefokte KWPN Hengst, zwaarder type, ongeveer 1.88 (moet nagemeten worden)

Deze hengst heeft geen nakomelingen en heeft potentie voor de sport, hij zal hiervoor wel doorgetraind moeten worden. Dit paard heeft baad bij structuur bij te veel stress word bij nerveus en koliekerig.
Kruiden en groente zijn niet aan hem besteed, dit eet hij met heeeeeele lange tanden gewoon biks en slobber gaat het snelst erin.
Niet geschikt voor 24/7 buiten, slaat op hol van zoemende insecten.
Meer geschikt voor een stal waar alles binnen is.

Lichte tandproblemen, moet ieder half jaar naar de dierenarts

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:51

Goudhaan1 schreef:
Mijn ex dan ook maar.. :')

Brabantse trekpaardhengst, 1,75 hoog, voskleurig.

Een echte lomperik, struikelt over zijn eigen voeten en staat de laatste jaren als grasmaaier in de wei, dit is dan ook wel duidelijk te zien, hij is een tikkeltje te zwaar. Kan explosief reageren als je hem niet op zijn gewenste manier behandelt, en heeft de neiging om door je heen te willen beuken als je niet sterk genoeg in je schoenen staat.

Een paard met weinig looplust en staat het liefst de hele dag op zijn eigen wei gras te eten, al ontsnapt hij wel snel naar de voerkamer op het moment dat hij merkt dat de stroom van de draden af is.
Als je hem eenmaal aan het werk hebt is er ook weinig bijzonders aan zijn bewegingen, je moet hard werken om hem ook maar enigszins geïnteresseerd te krijgen in wat er van hem verwacht wordt, en zodra jouw focus wegvalt, zakt hij meteen terug en vindt hij het allemaal wel best.
Voor eten doet hij (op de grond) alles.

Qua karakter is het een exacte kopie van zijn vader, maar wegens medische mankementen en minder prettige karaktereigenschappen zou ik persoonlijk niet met deze hengst fokken.

Kan niet met andere paarden in een kudde.

Ik snap dat je die hebt terug gedaan.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:09

Zoiets dekt de lading wel:

Deze uit de kluiten gewassen vosse shetlander hengst, meet ongeveer 1.80. Deze ondeugende kwajongen heeft een hart van goud maar kan een echte spring in het veld zijn. Zoals een goede shetlander betaamd kent hij 3 gouden regels in zijn leven: Love me, Feed me and never leave me.
Dit trouwe maatje heeft het shetlander mantra: Food is life hoog in het vaandel staan. Helaas is dat ook wel iets te zien aan zijn wat ronder vorm. En eenmaal in zijn leven kom je niet zo snel van hem af.
Hij kan erg jolig zijn, houd van grapjes en streken maar kan ook als een kleine pitbull reageren als er iets gebeurt waar hij denkt dat hem onrecht word aangedaan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 19:40

Goudhaan1 schreef:

Briljante omschrijving dit! :')