Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:48

Ik heb mij laten vertellen dat je hem zeker 1000 keer kan opladen voordat die terug begint te lopen.

Dat is best veel hoor :)

Dan moet je al een met 2 accu's nemen ofzo.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:56

Spenk schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat je hem zeker 1000 keer kan opladen voordat die terug begint te lopen.

Dat is best veel hoor :)

Dan moet je al een met 2 accu's nemen ofzo.

Is dat ook niet accu/merk gebonden?

Anoniem

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:07

En vooral hoe je er mee omgaat. Dat je hem bijvoorbeeld nooit volledig leeg rijdt.

Maar dat is voor elke batterij zo.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:31

JenniferU schreef:
Kitty_ schreef:
Ik heb sinds 2 jaar een NIU N1 S en hij gaat bijna de 10000 km halen. Actieradius in sportstand is 60 km. Heb hem op laten voeren qua snelheid maar merk dat dit na 2 jaar wel iets terug zakt. Heb onderweg wel vaak vloekende wandelaars en fietsers die zich rot schrikken als ik voorbij gereden kom, omdat ze mij niet aan horen komen. Zelf hou ik daar wel rekening mee :-)

Oja en je kunt er prima een kerstboom mee vervoeren ;-)

Wat houdt sportstand in?

Sneller optrekken, en 50/55 km per uur kunnen rijden en daardoor naar een actieradius van 60 km hebben. Kan hem op 3 standen zetten. Bij nog maar 10% accu val je sowieso terug naar stand 1 en dat is 10 km per uur, stand 2 gaat tot ongeveer 35/ 40 km per uur dus ook meer actieradius :-)
Op dit model passen 2 grote volwassenen, dat was de reden om voor de niu n1s te kiezen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:26

@Jennifer: i
k ben een enorme koukleum en 'scooter' en 'winter' gaan voor mij niet altijd samen. Dat is denk ik wel iets om even rekening mee te houden. Op een scooter krijg je het snel koud.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:49

Ik heb besteld! Toch gegaan voor online want dat scheelde gewoon veel in kosten, dus nu wachten tot die geleverd word.
Het is een zwarte IVA E-GO S4 met geel kenteken geworden *\o/*

Kijk er best wel naar uit want vond de proefritjes wel echt leuk. Al zie ik ook super erg op tegen de verkoop van mijn auto, en natuurlijk de winter, want ik ben een echte koukleum, maar zag al dat ik eventueel een windscherm kan toevoegen, en dat je speciale dekens hebt voor over je benen, verder heb ik een integraalhelm voor de winter zodat ik mn gezicht goed kan beschermen en een mooie warme motorjas (helm en jas heb ik nog van toen ik een motor had dus dat kwam mooi uit)
Kijk er wel heel erg naar uit dat ik gewoon ergens heen kan rijden zonder te moeten denken, oohnee weer zoveel liter benzine er doorheen, weer bijna tanken, word nu gewoon een kwestie van gaan, geen stress meer als ik even geen energie heb om te fietsen of geen geld heb om de tank vol te gooien, kan zelfs naar de stad zonder parkeerkosten :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:00

Oscar schreef:
k ben een enorme koukleum en 'scooter' en 'winter' gaan voor mij niet altijd samen. Dat is denk ik wel iets om even rekening mee te houden. Op een scooter krijg je het snel koud.

Ik heb pas sinds aug vorig jaar mijn rijbewijs (ben nu 34) en daarvoor altijd op de fiets of brommer naar stal gegaan. Ik wil met daglicht op de escooter/ebike en als het donker is kan ik uitwijken naar de auto van mijn vriend. Zomers zal ik dus 4 dagen huis-werk-stal(42km) doen en in de winter wordt het 2 dagen auto naar stal en 2 dagen scooter.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 12:01

Gefeliciteerd!
Wat is de levertijd?
Beenkleed is inderdaad erg fijn voor de winter!
En klinkt echt als een hele fijne oplossing voor jou. En voor nood een auto achter de hand van je moeder is natuurlijk erg fijn.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:16

Sure_lee schreef:
Gefeliciteerd!
Wat is de levertijd?
En klinkt echt als een hele fijne oplossing voor jou. En voor nood een auto achter de hand van je moeder is natuurlijk erg fijn.

Dankjewel :D
Hij word als het goed is met 1 tot 2 weken geleverd.
Precies, bij nood kan ik altijd de auto pakken, dus die gedachten is fijn

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:46

Faelynn schreef:
Sure_lee schreef:
Gefeliciteerd!
Wat is de levertijd?

Dankjewel :D
Hij word als het goed is met 1 tot 2 weken geleverd.
Precies, bij nood kan ik altijd de auto pakken, dus die gedachten is fijn

Gefeliciteerd ben heel benieuwd naar je ervaring met deze scooter!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:00

Gefeliciteerd, Faelynn!
Wanneer krijg je 'm? :)

JenniferU schreef:
Oscar schreef:

Ik heb pas sinds aug vorig jaar mijn rijbewijs (ben nu 34) en daarvoor altijd op de fiets of brommer naar stal gegaan. Ik wil met daglicht op de escooter/ebike en als het donker is kan ik uitwijken naar de auto van mijn vriend. Zomers zal ik dus 4 dagen huis-werk-stal(42km) doen en in de winter wordt het 2 dagen auto naar stal en 2 dagen scooter.

Ah, dan weet je in elk geval wat het is en dan komt het vast wel goed. Als iemand nooit op een scooter/brommer gereden heeft, kan het in de winter flink tegenvallen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:41

Oscar schreef:

Ah, dan weet je in elk geval wat het is en dan komt het vast wel goed. Als iemand nooit op een scooter/brommer gereden heeft, kan het in de winter flink tegenvallen.[/quote]

Klopt, ik heb daarom ook voor in de winter een "oliepak" regenbroek ca rubber want de gewone regenbroeken houden amper wind tegen |(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:28

Misschien even een domme vraag maar je moet bij een geel kenteken een helm op. Waar kan je vinden waar de helm aan moet voldoen? Want je hebt veel verschillende soorten lees ik en er is ook een open helm die veel op een cap lijkt. Zijn er een soort keurmerken waar een helm aan moet voldoen ofzo? Je mag geen cap opzetten ga ik vanuit?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 18:33

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:38

Sure_lee schreef:

Ah kijk, ik wist wel dat het een stomme vraag was. Het is een ander keurmerk dan de cap.
Niet dat ik met een cap op de scooter wilde gaan zitten maar ik vraag me af of de politie het van een afstand zou zien, lijkt best op elkaar.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:41

Ik lees even mee. Ik zit te denken aan een elektrische scooter voor mijn werk als ik aangenomen word. (Kans is groot). Maar ik heb dus totaal geen verstand van scooters en nog nooit op een gezeten. Heb ook geen idee wat voor scooter je moet hebben. Ik lees hier 25/45km en allemaal verschillende regels :+ iemand een idee waar ik me het beste in kan verdiepen?

Ik heb een rijbewijs maar geen auto. Nou hebben we thuis (ik woon thuis) 2 auto's waarvan 1 lease van m'n vader, de ander een panda van m'n moeder. Nou is het dat mijn toekomstige baan minstens 20 km verderop zit en ik dus moet gaan kijken naar vervoer. Vandaar mijn gedachte voor een e scooter gezien die een stuk goedkoper zijn uiteindelijk dan een eigen auto. Als het echt slecht weer is of ik moet ver weg kan ik altijd wel een auto lenen van mijn ouders.

Ik heb geen idee of er een beetje logica zit in mijn verhaal gezien ik dit op de telefoon typ en daar ben ik niet zo handig mee :+ :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:37

25 km zou ik voorbij laten gaan. Asap gaan ze een (soort)helm verplichten. Zeker voor ruim 20 km zou ik een 45km nemen. Die helm weet vanzelf en je bent een stuk sneller. Helm is in de winter lekker warm ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:40

Ja ik ga toch ook voor de 45 km versie. Heb een helm gepast trouwens en die zat (goede maat) toch flink strak. Is dat wennen? Of wordt zoiets nog ruimer in het gebruik?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:48

Het zit wel vrij strak.. omdat ie tegen je wangen drukt. Denk dat dat is wat je bedoelt?

Weet niet of het ruimer wordt of dat je eraan went. :))

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:13

Hier ook besloten voor een electrische scooter te gaan. M'n oude Sym is toe aan vervanging en nu dus besloten voor electrisch te gaan.

Ik zoek een zeer eenvoudig simpel en goedkoop modelletje. Is alleen om naar stal op en neer te gaan (6 km enkele reis) en een keertje naar de stad ofzo. Wel wel sowieso een 45 km/h versie.

Wie heeft een goed idee? Had zelf al de Evo Maxx e-line gezien, maar misschien weet iemand hier nog een goedkoper/simpeler model?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:48

FrNo schreef:
Josien_ schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel een elektrische scooter als een elektrische fiets?
Ik wil mijn auto eruit doen en een van de twee terugkopen, maar ik twijfel nog.
Vooralsnog lijkt een fiets meer voordelen te hebben, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik niet bekend ben met elektrische scooters.

Een E speed pedelec zit er tussen. Misschien een optie voor sommige mensen. Dit is een electrische fiets, die tot 45 km /uur kan en mag. Volgens de wet valt dit onder bromfiets, dus met een geel kentekenplaat. En een goedgekeurde helm is verplicht. (er zijn fietshelmen die wat meer verstevigd zijn.
Omdat je wel trapt, blijf je iets warmer dan wanneer je stil zit op een scooter.

Ik heb een electrische fiets maar ik heb hem wat sneller laten maken. Hij rijdt nu ongeveer 47 km/h. Ideaal.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:02

Kan dat gewoon bij een fietsenmaker?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:03

Jester_ schreef:

Ja, maar kan volgens mij alleen bij een electrische fiets met een middenmotor. Zou je na moeten vragen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:06

Citaat:
Gefeliciteerd, Faelynn!
Wanneer krijg je 'm? :)

Vandaag te horen gekregen dat die volgende week donderdag word geleverd, best vlot :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:08

janderegelaa schreef:
Jester_ schreef:

Ja, maar kan volgens mij alleen bij een electrische fiets met een middenmotor. Zou je na moeten vragen.

Die heb ik gelukkig, ik ga eens op zoek!