De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:41

Wij zijn eens benieuwd of ons dak er op blijft liggen…

Midden december flinke woning brand gehad in ons rijtjes huis wij zijn t enige huis van de 4 die op dit moment bewoonbaar is. Maar het gehele dak moet er vanaf omdat het zo kapot is levertijd op de materialen 20 weken :+

Inmiddels vliegen al de dakpannen van het dak. En houden wij ons hart vast dat vandaag niet geheel het dak los schiet.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:42

Op mijn werk vervallen alle lessen vanaf 12:10, omdat het grootste deel van onze studenten en collega’s met de trein reist.

Verder ga ik daarna wél naar mijn pony, wat we gaan doen zien we dan wel weer, als het weer het toelaat wil ik toch even met hem wandelen. Zo niet, dan lekker spelen in de bak en daarna zijn brokjes.

Ik laat het aan de staleigenaar over of de hele boel naar binnen moet of niet.

Mijn zwager gaat (afhankelijk van het verloop van het weer) aangeven op het werk dat hij vanavond en vannacht weigert met de zeilentrailer te rijden, dat ziet hij niet zo zitten. Hij is vrachtwagenchauffeur op een trekker + trailer combinatie.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:43

Spenk schreef:
Biks2 schreef:
Hoelaat begint de storm?

Ik moet werken vanmiddag, normaal ga ik met de racefiets maar zal nu voor de zekerheid de bus nemen.

Het OV rijdt niet he? Ben je daarvan op de hoogte ook de meeste bussen stoppen.

Oh chips nee dat wist ik niet..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:44

Ik merk dat mijn knieën steeds harder gaan knikken. De onheilspellende stilte voor de storm maakt het er niet beter op.
De school waar ik werk is wel gewoon om 14:00 uit maar wij zouden vanmiddag rapportgesprekken hebben. Die vinden nu online plaats of na de vakantie zodat de leerkrachten ook allemaal op tijd naar huis toe kunnen. Wel zo fijn want ik moet 45 minuten in de auto naar huis en ik kan kiezen: over de A1 met veel vrachtverkeer of binnendoor over boerenweggetjes met veel bomen. Ik weet nog niet wat de minst riskante optie is.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:45

Es_ther schreef:
san4nie schreef:
Ik kreeg trouwens een mail van de RUG.. dat de treinen vanaf 14 uur niet meer rijden, maar de colleges gaan gewoon
door en je moet er gewoon zijn.

Gelukkig heb ik geen colleges meer.

Hoe dan?!

Slaapfeestje op de RUG ofzo?

Ja ik vond het ook heel raar.. dan ga je maar lekker lopend naar huis ofzo.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:45

Ik heb een paar jaar terug orkaan Irma meegemaakt op Sint Maarten, toen was er wind van rond de 300 kilometer per uur. Dus nee ik ben niet bang voor deze storm wbt intensiteit :Y)
Iemand zei iets over rolluiken, op het eiland deed iedereen die wel dicht toen, want je voorkomt dat er iets door je ruit vliegt en dat de wind in huis kan komen. Sommige waren toen wel flink gedeukt door rondvliegende objecten :=

Ik ga wel even kijken hoe m’n auto erbij staat straks want die staat wel bij een rij bomen, hopelijk breekt er geen tak ofzo.

Onderwijs was bij mij al deels online vandaag (zit ook op de RUG) maar fysieke lessen zijn afgezegd door docent zelf, hoewel de uni wel open blijft.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:46

Ik ben heel benieuwd. Ik moet om 16u met de auto naar het werk (winkel) en om 20.30 weer naar huis.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:46

biggirl schreef:
Wij zijn eens benieuwd of ons dak er op blijft liggen…

Midden december flinke woning brand gehad in ons rijtjes huis wij zijn t enige huis van de 4 die op dit moment bewoonbaar is. Maar het gehele dak moet er vanaf omdat het zo kapot is levertijd op de materialen 20 weken :+

Inmiddels vliegen al de dakpannen van het dak. En houden wij ons hart vast dat vandaag niet geheel het dak los schiet.

Jeetje! Veel sterkte dan, dat wordt een wel heel spannende dag.

BeFunny

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:47

Picnik heeft onze bestelling geannuleerd ivm slecht weer

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:49

BeFunny schreef:

Goedzo. Die wagentjes vallen bij het sportieve rijgedrag van de bezorgers zonder wind al om, laat staan bij windkracht 10… :=

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:59

san4nie schreef:
Ik kreeg trouwens een mail van de RUG.. dat de treinen vanaf 14 uur niet meer rijden, maar de colleges gaan gewoon door en je moet er gewoon zijn.

Dat vind ik wel een beetje onsympathiek van de RUG.

Citaat:
sportieve rijgedrag van de bezorgers

Mooi gezegd _O-

Ik moet iemand ophalen na 16u. Aan de kust. En ik kan alleen via de snelweg, want alle andere routes gaan via een veerpont. Ben niet bang voor wind en regen, maar de timing is wel echt ruk. Ik ga het gewoon proberen, rustig rijden, goed uitkijken (en indien nodig een schietgebedje doen).

Succes met alle daken / bomen / zichzelf legende kliko's. Dat alles vast moge blijven zitten of hangen!
Laatst bijgewerkt door miereneter op 18-02-22 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:01

AmyII schreef:
BeFunny schreef:

Goedzo. Die wagentjes vallen bij het sportieve rijgedrag van de bezorgers zonder wind al om, laat staan bij windkracht 10… :=

_O- _O- _O-

Hier in Zeeland is het al aardig aan het waaien, dus ik ga zo maar gelijk mijn paarden doen, zodat ik weer op tijd thuis ben.
Ik ben niet bang om met mijn auto de weg op te gaan, ik ben alleen bang dat ik niet meer thuis kom. Ik heb een elektrische auto en bij harde wind neemt de actieradius heel snel af. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:08

Ik zal toch wel met de auto de weg op moeten. Sommige dingen kunnen niet uitgesteld worden.
Ik hoop wel dat het meevalt en dat het ergste wat eerder komt dan voorspeld en dat de wind daarna snel weer gaat liggen.

Als het niet te hard regent ga ik misschien ook nog wel even door het bos wandelen. Dat is dan extra mooi. En door de weilanden om te kijken of ik kan hangen in de wind.

Het is hier overigens bijna windstil, echt een stilte voor de storm?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:11

Ik snap dat ze nu vanavond niet gaan rijden. Maar ze hadden kunnen voorstellen een ander bezorgmonent te kiezen. Of dat ik het bijvoorbeeld morgen zelf zou kunnen ophalen. Hun loods zit hier om de hoek. Ik kreeg een bericht, bestelling gecansled. Dat vind ik een raar systeem.

Er is hier op dit moment niet veel wind en volgens de berichten is het hier pas na 16:00 storm en na 20:00 is het ook alweer voorbij.

En morgen ochtend gaat de zon weer schijnen en met 5 BF is er dan niet zoveel aan de hand.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 18-02-22 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:12

Hier is de monteur net geweest. Dus om 10uur even snel naar pony lief. Dan zou het ook droger moeten zijn en van daaruit even afwachten wat de wind de rest van de dag gaat doen.
En als ik bij mijn pony (en zijn kudde/verzorgpony's van mij) ben geweest besloten om ook nog direct door te gaan naar een verzorgpony van mij die in dezelfde straat staat. Dan hoef ik daar vanmiddag niet meer heen.
Hier is de wind inmiddels ook wat aan gaan trekken. Lijkt iets harder te waaien dan een uur geleden.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:14

Hier is de AH vanochtend vroeg gelukkig al geweest. In de omgeving van Den Haag gaat het nu steeds ietsjes harder waaien, maar nog prima te doen. Merk aan mezelf dat ik die stilte voor de storm misschien nog wel beangstigender vind dat de harde winden van vanmiddag. Wat staat ons dan in hemelsnaam te wachten, hou m’n hart vast.
Moeders hier is rond 12 uur thuis, alleen de hond moet om half 7 vanavond eruit. Vaders is op pad met de auto voor werk, ik had als werkgever gezegd dat ze thuis moesten blijven. Maar misschien ben ik nu een beetje bevooroordeeld haha. Ben blij als iedereen straks veilig thuis is..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:16

Biks2 schreef:
Hoelaat begint de storm?

Ik moet werken vanmiddag, normaal ga ik met de racefiets maar zal nu voor de zekerheid de bus nemen.

Het OV rijdt niet he? Ben je daarvan op de hoogte ook de meeste bussen stoppen.[/quote]
Oh chips nee dat wist ik niet..[/quote]

Er rijden geen treinen, bussen wachten ze nog even mee om dat te beslissen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:17

chanicha schreef:
Biks2 schreef:
Hoelaat begint de storm?

Het OV rijdt niet he? Ben je daarvan op de hoogte ook de meeste bussen stoppen.

Oh chips nee dat wist ik niet..[/quote]

Er rijden geen treinen, bussen wachten ze nog even mee om dat te beslissen.[/quote]

Rijden ook geen trams en bussen rondom Den Haag en Rotterdam, net als alles van RET

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:19

Die rijden op veel plekken al niet hoor de bussen ;) ik woon in drenthe en Q buzz rijdt niet meer vanaf 14 uur wordt gezegd.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:20

Hier gelukkig heerlijk thuiswerken, dus merk er niks van. Vanmiddag met een vriendin op pad om nieuwe planten te kopen, maar gezien de route over een dijk is weet ik niet of dit heel erg verstandig is met windkracht tien :=

Tot nu toe is het hier nog rustig, maar las dat het einde van de ochtend los gaat. Fingers crossed!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:21

In Utrecht moet de Regiotaxi gewoon nog rijden 8)7
Hoop dat ze snel beslissen of het er ook uit gaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:22

Wij moeten hier gewoon allemaal doorwerken tot eind. Meeste rijden met taxi busjes heen en weer. Zullen dan wel gewoon rijden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:23

Vanaf 10:00 uur laatste rit bus, tram regio Haaglanden en Rotterdam. V.a 14:00 rijden er geen treinen. Dit geldt voor heel NL.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:25

Het was net gewoon lekker op stal, dus even wat klusjes gedaan die gister zijn blijven liggen omdat ik laat thuis was.
Wind trok wel al ietsje aan, maar voorlopig lijkt het nog niet op storm.

Ff kruiwagen vol mest geleegd die er nog stond van gisterochtend omdat we woensdag eind vd middag de container helemaal gebarricadeerd hadden, aangezien mijn mestcontainer een zijlen-dak heeft op de westkant. Stal zou ik gister ochtend leeg scheppen, maar ze hebben maar een dagje viezer dan normaal gestaan gister (uitloop stal, die alleen als WC gebruikt word, dus ze worden er niets slechter van).
Net dus 2 kruiwagens mest uit de uitloop en 2 uit de stal ff in de container, container weer gebarricadeerd voor later vandaag.

Wel hun brokjes alvast gegeven, in kleine losse bakjes. Ik zag 'mn pony's anders vanmiddag al achter hun eten aan rennen ;) . Ze waren erg verbaast over deze vroege voerbeurt, maar wel blij-verrast.

Hier op het industrieterrein werkt alles gewoon zo als normaal, het is niets rustiger dan andere dagen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:26

Taxi’s zijn meestal eigen rijders dus eigen geld, Regiotaxi is vanuit de provincie/gemeente dus mag hopen dat die wat voorzichtiger zijn.