senna21 schreef:[ We kunnen ons inzetten om een stukje hemel op aarde te realiseren, ...of niet.
.
Je hebt blijkbaar het stukje "na de dood" gemist.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amado7 schreef:Janneke, zeg je dat er in de Bijbel weinig wordt gesproken over het hiernamaals? Volgens mij staan er genoeg teksten in de Bijbel over het leven hierna.
geen Paulus fan. Maar ik kan dus goed uit de voeten met zijn uitspraak dat als je alleen je hoop gevestigd hebt op het hiernamaals, je een beklagenswaardig mens bent.) Janneke2 schreef:Amado7 schreef:Janneke, zeg je dat er in de Bijbel weinig wordt gesproken over het hiernamaals? Volgens mij staan er genoeg teksten in de Bijbel over het leven hierna.
Als je de zoekfunctie gebruikt, zul je allicht best teksten vinden.
Het is geen hoofdmoot.
(Dat staat er ook bijna letterlijk in. Iemand vraagt aan Jezus hoe of dat nu gaat, na de dood. Stel iemand werd weduwe, hertrouwde, gaat dood - met wie is ze dan in de hemel getrouwd...? Ik heb Jezus' antwoord vooral onthouden als 'dat het niet de bedoeling is om je met dat soort zaken bezig te houden.')
(En ik ben eerlijk gezegdgeen Paulus fan. Maar ik kan dus goed uit de voeten met zijn uitspraak dat als je alleen je hoop gevestigd hebt op het hiernamaals, je een beklagenswaardig mens bent.)
Amado7 schreef:Janneke, zeg je dat er in de Bijbel weinig wordt gesproken over het hiernamaals? Volgens mij staan er genoeg teksten in de Bijbel over het leven hierna.
Het kan dat sommige mensen het hiernamaals loslaten. Denk dat dat ieder voor zich is. Ik hou de hele Bijbel als voorwaar, inclusief hiernamaals. Voor mij geeft dat juist glans aan het leven, om alles te doen hier wat kan, voor anderen ook. En juist in de moeilijke dingen geeft het kracht, omdat ik weet dat het maar dit leven is en hierna zal alles voorbij gaan. Ook 1 van de redenen dat ik soms als het moeilijk is hier op aarde verlang naar het leven hierna. Zeker met het oog hoe het leven hierna geschetst wordt door de Bijbel. Hierdoor kan ik dit leven aan, elke dag weer. Wat voor strijd een dag ook kan geven. Het geeft zoveel kracht om het niet alleen te hoeven doen maar je iemand hebt die met je meekijkt en jouw zorgen draagt.
Dan heb je ook niets te verliezen. Echter heb ik dan wel een mooi leven hier gehad waarbij ik de kracht krijg elke dag om dingen te doen en alles aan te kunnen. Amado7 schreef:Maar als je graag antwoord wil: wat als er niks is na de dood? Dan nietDan heb je ook niets te verliezen. Echter heb ik dan wel een mooi leven hier gehad waarbij ik de kracht krijg elke dag om dingen te doen en alles aan te kunnen.
Kuggur schreef:Amado7 schreef:Maar als je graag antwoord wil: wat als er niks is na de dood? Dan nietDan heb je ook niets te verliezen. Echter heb ik dan wel een mooi leven hier gehad waarbij ik de kracht krijg elke dag om dingen te doen en alles aan te kunnen.
"Pascal's wager".
Ik heb wel eens gehoord dat er een speciaal plekje in de hel is gereserveerd voor mensen die om die reden "wedden" op geloven...
Suzanne F. schreef:Dat was toch voor mensen die zich afzijdig hielden in tijden van morele crisis?
Volgens De goddelijke komedie van Dante dan.
trustHim schreef:Mocht je een laagdrempelige kerkdienst willen volgen, de livestream van mozaiek 0318 is heel fijn, elke zondag om 11 uur live en op youtube ook veel terug te vinden. Zij bieden ook alpha cursusen aan
verootjoo schreef:trustHim schreef:Mocht je een laagdrempelige kerkdienst willen volgen, de livestream van mozaiek 0318 is heel fijn, elke zondag om 11 uur live en op youtube ook veel terug te vinden. Zij bieden ook alpha cursusen aan
Die vind ik als christen dan weer totaal geen aanrader voor ‘beginners’, maar ik ken idd veel mensen die er blij van worden dus het is het proberen waard.
Vind Kees Kraayenoord een leuke gast voor af en toe maar bij die kerk zitten/horen vind ik niks en zou me zelfs kunnen voorstellen dat mensen dit sektarisch vinden lijken.
Ik vind dat ze erg ver gaan in hun ‘relatie’ met Jezus en de Heilige Geest en als je je helemaal niet zo ‘in de Here’ voelt hoor je er niet echt bij. Zoals met veel evangelische stromingen![]()
Is mijn bescheiden mening
amber15 schreef:Ik ben dit jaar begonnen met de app 'Bible in one year'. Dat is een luisterapp voor een jaar lang. Elke dag wordt een stuk uit de Bijbel voorgelezen met een uitleg erbij. Je hebt volgens mij een uitgebreide en een korte versie en een versie voor jongeren van 13-18. Ik kan me voorstellen dat de versie voor jongeren wat toegangelijker is voor mensen die nieuw zijn in het geloof. De makers ervan zijn ook de bedenkers van de Alpha cursus.
Edit: interessant Roodvos! Weet je nog hoe die docu heette?
Janneke2 schreef:En ergens staat een advies over ovens, in een tijd dat er nog geen glazuur was: als er een slak in gezeten heeft, sla het ding stuk.
Je kunt stommere dingen doen.
(Tegenwoordig maak je het ding gewoon schoon, sopje, doekje, klaar.)
trustHim schreef:verootjoo schreef:Die vind ik als christen dan weer totaal geen aanrader voor ‘beginners’, maar ik ken idd veel mensen die er blij van worden dus het is het proberen waard.
Vind Kees Kraayenoord een leuke gast voor af en toe maar bij die kerk zitten/horen vind ik niks en zou me zelfs kunnen voorstellen dat mensen dit sektarisch vinden lijken.
Ik vind dat ze erg ver gaan in hun ‘relatie’ met Jezus en de Heilige Geest en als je je helemaal niet zo ‘in de Here’ voelt hoor je er niet echt bij. Zoals met veel evangelische stromingen![]()
Mijn ervaring is juist bij deze kerk(en) niet zo maar eerder met de zwaardere kerken. Maar goed, ik ken Kees dan ook al 15 jaar. Ik raad hem aan juist omdat mijn man zich hier heel fijn bij voelt en hij ook "beginner" is.
hier worden homohuwelijken ingezegend, vrouwen in het ambt, vrouwelijke dominees, en krijg je niet op je kop als je ongehuwd samenwoont. tamary schreef:Janneke2 schreef:En ergens staat een advies over ovens, in een tijd dat er nog geen glazuur was: als er een slak in gezeten heeft, sla het ding stuk.
Je kunt stommere dingen doen.
(Tegenwoordig maak je het ding gewoon schoon, sopje, doekje, klaar.)
[/quote]Citaat:Slakken zijn nog wel eens dragers van inwendige parasieten die voor de mens dodelijk zijn, zeker toen en zo uit mijn hoofd weet ik niet of er nu medicijnen voor zijn, gezien de huidige waarschuwingen betwijfel ik dat.
Verder hebben sommige slakken organen die giftig zijn en ook met koken eerst verwijderd dienen te worden. Zou best kunnen dat die ook in de oven niet kapot gaan, maar dat de hitte identificatie wel onmogelijk maakt. Dat stukslaan kan nog wel eens heel verstandig zijn geweest.
trustHim schreef:verootjoo schreef:Die vind ik als christen dan weer totaal geen aanrader voor ‘beginners’, maar ik ken idd veel mensen die er blij van worden dus het is het proberen waard.
Mijn ervaring is juist bij deze kerk(en) niet zo maar eerder met de zwaardere kerken. Maar goed, ik ken Kees dan ook al 15 jaar. Ik raad hem aan juist omdat mijn man zich hier heel fijn bij voelt en hij ook "beginner" is.
hier worden homohuwelijken ingezegend, vrouwen in het ambt, vrouwelijke dominees, en krijg je niet op je kop als je ongehuwd samenwoont.[/quote]Tiggs schreef:Goed dat je een tegengeluid laat horen Verootjoo. Een kerk die homoseksualiteit afkeurt is helemaal niet 'licht'.
Ik heb het misschien al vaker gezegd, maar ik vind het mooi hoe jij het geloof beleeft. Het lijkt echt op een prettige manier iets toe te voegen aan je leven en je veroordeelt anderen niet.
en ik denk dat de wereld een stuk leuker zou zijn als iedereen zoveel liefde voor elke medemens als Jezus had. Kuggur schreef:Tsja, dit topic gaat over bijbelstudie.
Dat boek is zeer duidelijk wat betreft homosexualiteit.