Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lieser schreef:Evamarie schreef:De dood vind ik dus echt niet leuk, het komt naar mijn idee ook veel te snel.
De gemiddelde levensverwachting van mensen nu is 86 jaar. Zo snel is dat toch niet?
Suzanne F. schreef:Ja dat is een beetje wat ik bedoel. En nee, ik ben niet depressief. Maar het feit dat je zo ergens in wordt gegooid en dat er na 4 jaar van je wordt verwacht/verplicht dat je dingen gaat leren om je voor te bereiden op een werkend leven om je bijdrage te leveren aan de maatschappij met al het gezeur wat erbij komt kijken. Dan hoop je maar dat je op de goede plek in de wereld geboren wordt in een liefdevol gezin want anders komen er nog meer problemen bij. En na jaren te hebben geleerd, gewerkt, geld hebben afgedragen voor de maatschappij en hopelijk heel veel geluk zodat je gezond oud bent geworden, ga je dood. En hopelijk gaat dat ook zonder al teveel leed.
Captain schreef:Het leven had voor mij ook niet zo nodig gehoeven. Ik ben meestal gelukkig, maar ook regelmatig veel pijn. Leuk dat 2 mensen een kind wilde, maar ik moet nu de rest van mijn leven werken om een hypotheek te betalen en eten etc.
Lieser schreef:Captain schreef:Het leven had voor mij ook niet zo nodig gehoeven. Ik ben meestal gelukkig, maar ook regelmatig veel pijn. Leuk dat 2 mensen een kind wilde, maar ik moet nu de rest van mijn leven werken om een hypotheek te betalen en eten etc.
Dat snap ik niet. Niemand heeft jou gedwongen om een huis te kopen. Je kunt een goedkope studio huren, en met 20 uur in de week in je levensonderhoud voorzien.
Evamarie schreef:Het is niet het meest leuke onderwerp om aan te snijden en toch wil ik het bespreekbaar maken.Over doodgaan vind je enorm veel info op het net:
-wat te regelen, erfenis ect..
Behalve.... hoe je dit moet doen.. Daar vind je echt weinig over. Ik vermoedt dat er echt een taboe op heerst. Doodgaan..
Misschien is het goed dit te doorbreken met elkaar. Doodgaan lijkt mij het meest vreselijke wat je kan overkomen..
Waar ga je aan denken? Hoe ga je de laatste momenten in? Wat zeg je tegen je geliefde en hoe sta je, je geliefde bij in dit proces? (mag ook over je geliefde huisdier gaan)
Heeft iemand hier al ideeën over?