Verliefd op een ander - wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:18

Jes schreef:
Ik zou het zeker NIET willen weten als mijn man vlinders van een ander krijgt waar hij niet van plan is iets mee te doen.
Ik zou er erg onzeker en jaloers van worden. Mijn man zou ik ook geen plezier doen met zulke informatie.

Mochten de gevoelens verder gaan en wil je er iets mee doen of je relatie stoppen dan uiteraard wel bespreken.

Precies. Ik ben nu 23 jaar met mijn man. Ik ben absoluut niet ongevoelig voor het andere geslacht. Ik kan echt soms wel een kleine crush hebben op iemand. En dat vind ik heerlijk om mee te maken, maar ik doe er niets mee. Ik weet wat ik thuis heb en heb totaal geen behoefte om dat bij een ander te zoeken, want het gras lijkt soms groener, maar is dat natuurlijk zelden.
Ik ga hem daar ook niet mee lastig vallen, want ik zou het andersom ook niet willen weten. Want baat het niet, dan schaadt het niet. "Volledige eerlijkheid", kom op zeg. Vertrouwen hebben in elkaar is juist gebaseerd op dat je níet alles van elkaar hoef te weten, maar vertrouwt dat die ander naar eer en geweten handelt.

Cer schreef:
Citaat:
Gaan mensen hier ook direct aan hun partner vertellen dat ze een seks droom met een ander hebben gehad? :')

Ja zeker wel, sowieso omdat we er dan samen over kunnen lachen..

maar goed, wij bespreken alles, ik vind het verbazingwekkend dat er mensen zijn die benauwd zijn om dingen te vertellen of die ergens onzeker van worden.. dat lijkt mij niet de bedoeling in een relatie?

Dat dan weer wel. Dat vertel ik wel. :+ Gewoon om er dan inderdaad samen om te kunnen lachten.

Naar mijn mening: doe niet al te krampachtig en maak er geen groot ding van als je wat verliefde gevoelens voor iemand hebt. Je relatie is niet gelijk in gevaar, ik vind het gewoon gezond. Je bent geen robot. En natuurlijk heb je in iedere relatie perioden dat het wat minder gaat, zoals dus bij TS als de partner niet goed in zijn vel zit. Maar als de relatie goed zit, komen jullie daar doorheen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:18

VuurVleugels schreef:
Ik denk dat ik juist heel paranoïde zou worden als dit soort dingen niet vertelt worden... 'Wie zou hij nu stiekem leuk vinden?', dat soort dingen.

Het plan is vrijdagavond uit te gaan. Eerst naar een lounge bar, daarna disco/dancing, daarna ???
Het thema wat we afgesproken hebben is ´wie vind je leuk, in welke zin en waarom´ en wel wat zíj vindt zowel voor haar én mij.
Vorig weekeinde was het thema ´wat is hun relatie´ mbt de stellen/groepjes die we zagen.
En nee dat is geen heilig thema. Gewoon een ontspannen communicatieonderwerp wat flexibel álle kanten op kan en meestal verschuift doordat we aanspraak hebben. Soms hilarisch om dan als ijsbreker ons thema op te gooien.
Een voorbeeld van voor óns een onderdeel van elkaar blíjven leren kennen.

p.s. ook een heel treffend voorbeeld van verandering; zowel ik als zij vinden nu heel ander mensen/aspecten leuk dan 20 jaar geleden. Soms aanleiding voor een ´wacht even; ik dacht dat jij....' (en dan een greep uit het verleden) waarop dan een verheldering over verandering/evolutie van smaak/mening/prioriteit kan komen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:30

Duke schreef:
Precies. Ik ben nu 23 jaar met mijn man. Ik ben absoluut niet ongevoelig voor het andere geslacht. Ik kan echt soms wel een kleine crush hebben op iemand. En dat vind ik heerlijk om mee te maken, maar ik doe er niets mee. Ik weet wat ik thuis heb en heb totaal geen behoefte om dat bij een ander te zoeken, want het gras lijkt soms groener, maar is dat natuurlijk zelden.
Ik ga hem daar ook niet mee lastig vallen, want ik zou het andersom ook niet willen weten. Want baat het niet, dan schaadt het niet. "Volledige eerlijkheid", kom op zeg. Vertrouwen hebben in elkaar is juist gebaseerd op dat je níet alles van elkaar hoef te weten, maar vertrouwt dat die ander naar eer en geweten handelt.

Maar dan ben je dus in overeenstemming met je partner tot de conclusie gekomen dat dat voor jullie dus niet zo hoeft, en dat is prima! Als dat voor jullie goed werkt, waarom niet dan. Maar daar zijn jullie wel samen gekomen, in plaats van dat jij op basis van advies van een internetforum hebt besloten wat het beste is voor jullie allebei (tenminste, neem ik aan). Dat klinkt verwijtender naar TS dan ik bedoel, maar wat ik probeer te zeggen is dat je het hier gewoon over moet kunnen hebben in een relatie, liefst al vóór het gebeurt zodat je weet waar je partner de voorkeur aan geeft als het wél gebeurt!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:35

@VuurVleugels: Ja en nee, TS maakt dit voor het eerst mee en vraagt hoe anderen daarmee omgaan. Ik zie mijzelf als iemand wat met ervaring hierin en probeer haar gerust te stellen dat verliefde gevoelens voor een ander niet een bedreiging voor je relatie hoeft te zijn en dat je er prima mee kan omgaan als je gewoon accepteert dat het gebeurt, maar dat er niets mee doet verder. Dus ik snap de onzekerheid van TS. Ik moet zeggen dat ik het niet expliciet besproken heb in het begin van mijn relatie. Ook daar zie ik niet direct het nut van in behalve dat het onrust kan veroorzaken. Ik mag toch wel zeggen dat ik na 23 jaar mezelf goed genoeg vertrouw en mij niet onzeker voel over mijn relatie. En dat zo'n crush absoluut geen bedreiging is voor mijn relatie en dat ook niet hoeft te zijn bij iemand die in een soortgelijke situatie zit. Ik denk altijd maar zo: ga je dan toch voor die ander? Dan zit je binnen een paar jaar in hetzelfde schuitje, want ook dan krijg je weer moeilijke momenten in de relatie en is de eerste verliefdheid weer verdwenen. Schiet je niks mee op dan alleen een hoop ellende. Moet er niet aan denken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:38

VuurVleugels schreef:
wat ik probeer te zeggen is dat je het hier gewoon over moet kunnen hebben in een relatie, liefst al vóór het gebeurt zodat je weet waar je partner de voorkeur aan geeft als het wél gebeurt!

_/-\o_

waarbij het voor bespreekbaarheid nodig is dat afspraken niet in steen gebeiteld zijn; dat is een hóóge drempel.

We weten allemaal dat verandering een zekerheid is en dat dit ook voor relaties geldt. Niet zelden is het tegenkomen van een ander een katalysator voor ... keuzes; van naar elkaar toe werken tot niet samen verder gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:49

Duke schreef:
@VuurVleugels: Ja en nee, TS maakt dit voor het eerst mee en vraagt hoe anderen daarmee omgaan. Ik zie mijzelf als iemand wat met ervaring hierin en probeer haar gerust te stellen dat verliefde gevoelens voor een ander niet een bedreiging voor je relatie hoeft te zijn en dat je er prima mee kan omgaan als je gewoon accepteert dat het gebeurt, maar dat er niets mee doet verder. Dus ik snap de onzekerheid van TS. Ik moet zeggen dat ik het niet expliciet besproken heb in het begin van mijn relatie. Ook daar zie ik niet direct het nut van in behalve dat het onrust kan veroorzaken. Ik mag toch wel zeggen dat ik na 23 jaar mezelf goed genoeg vertrouw en mij niet onzeker voel over mijn relatie. En dat zo'n crush absoluut geen bedreiging is voor mijn relatie en dat ook niet hoeft te zijn bij iemand die in een soortgelijke situatie zit. Ik denk altijd maar zo: ga je dan toch voor die ander? Dan zit je binnen een paar jaar in hetzelfde schuitje, want ook dan krijg je weer moeilijke momenten in de relatie en is de eerste verliefdheid weer verdwenen. Schiet je niks mee op dan alleen een hoop ellende. Moet er niet aan denken.

Jij maakt jouw keuze op basis van jouw percepties en jouw relatie.

Wij (22 jaar samen) maken een andere.
Genieten samen van de verliefdheid van de ander.
Voor ons heeft dat delen met degene die emotioneel zo belangrijk voor ons is een grote toegevoegde waarde.
Zowel voor de verliefde die er zo meer van kan genieten als voor de partner die mee geniet en een gelukkige partner heeft.

´Ja maar... als hij/zij dan....´ dat het gras echt groener is, is altijd een mogelijkheid. Als je deelt én minder waarschijnlijk én geen verrassing. Daarbij heeft de vraag of je wel wil samenleven met iemand die liever bij een ander is voor mij een nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:54

Wel ene interessante discussie.

Mijn vriend is al jarenlang mijn allerbeste maatje. Mijn knappe man. Rots in de branding. Kan alles met hem delen en uren met hem praten. En de enige met wie ik het uithoudt om 24/7 in een huis te zitten, maar ik weet zeker dat dat andersom nog een veel grotere uitdaging is :') Tevens vind ik ook vaak dingen schijtirritant aan hem (een keer thuiskomen en een schone vaat aantreffen zou bv. best leuk zijn :D ), maarja, ik heb ook zo mijn gebreken :P en als ik geirriteerd ben is dat meestal meer een teken dat ik een snicker moet eten dan dat hij iets verkeerd doet :P Overall een full-package deal dacht ik zo :D

Echter werd de scheten-policy op date 3 besproken, en daarmee was de spanning en het mysterieuze ook er ook wel vrij snel af :')
Soms verlang ik daar wel naar, aangezien ik het in geen enkele relatie ooit echt gevoeld heb (ik vind het waanzinnig dat andere mensen anderhalf jaar echt full blown in love kunnen zijn :P ). Ooit op een zwak moment een dergelijk contact in aanraking gekomen. Nooit iets gebeurd of gedaan. Maar het opzoeken van de randjes was wel "exciting" en gaf de nodige kriebels, terwijl het iemand was die ik nooit interessant gevonden zou hebben als ik single was.
Dat was best verwarrend omdat ik bij vlagen toch echt vrij intense neigingen had om de randjes te overtreden (en soms ook merkte dat ik smoesjes aan het bedenken was om... en mezelf actief op de rem moest strapen) Goede les geweest dat hormonen je flink in de maling kunnen nemen.n. Ook dit was na een maand of 2 wel weer voorbij.

Verder heeft het me wel goed gedaan heeft om weer even dat gevoel te hebben, overigens. Gaf de hormonen ook een flinke boost en mijn eigen relatie eigenlijk ook wel een impuls. Kon er met mijn vriend wel grapjes over maken, en dan maakte mijn vriend wel weer grapjes over wie hij allemaal als plan B had :+
Maar daarbij zijn zware termen als "verliefd zijn op een ander" en "twijfelen over de relatie" niet voorbij gekomen. Dat had het nodeloos ingewikkeld gemaakt aangezien ik ergens ook wel wist dat het puur fysiek was en niets serieus. Deze persoon is nu een goede vriend van me, en doet de term "gefriendzoned" helemaal eer aan, want ik voel er helemaal niets meer bij. Zou al helemaal mijn vriend er niet voor inwisselen :+

Ik vind het altijd wel pijnlijk om te lezen dat mensen bij de eerste beste vonkjes naar een ander overstappen of als ze een beetje uitgekeken zijn het maar opgeven. Imo is de commitment als je een relatie aangaat toch juist dat je dat niet doet, daar het extreem traumatiserend voor de ander is en je op het moment dat je in een relatie stapte toch een soort van beloofd hebt het beste voor elkaar te doen. Pas als de ander die belofte niet meer waar kan of wil maken, en je echt lijdt onder een relatie vind ik dat je een goed excuus hebt om er uit te gaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:13

Ik wil eigenlijk gewoon weten hoe het nu met de TS gaat.. :')

VuurVleugels

Re: Verliefd op een ander - wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:22

Ja die blijft wel erg stil...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:22

Het is maar net wat je samen afspreekt Menimo. Allemaal even goed als het samen eens bent.
Inclusief de bespreekbaarheid.

Toen mijn grote liefde na 23 jaar samen evolueren verongelukte ben ik met het geschenk van de prachtige liefdeservaring heel anders aan een volgend leven begonnen.
Nieuw geluk gevonden en met evoluerende vrije/flexibele afspraken nu alweer 22 jaar samen.
Inmiddels is onze zoon uitwonend, de verantwoordelijkheden anders, de relatie in een geheel andere fase.
Omdát we zoveel van elkaar houden zijn we vóór elkaar. Ook mbt het gras bij de buren. Dat is voor ons het beste voor elkaar doen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:25

VuurVleugels schreef:
Maar dan ben je dus in overeenstemming met je partner tot de conclusie gekomen dat dat voor jullie dus niet zo hoeft, en dat is prima! Als dat voor jullie goed werkt, waarom niet dan. Maar daar zijn jullie wel samen gekomen, in plaats van dat jij op basis van advies van een internetforum hebt besloten wat het beste is voor jullie allebei (tenminste, neem ik aan). Dat klinkt verwijtender naar TS dan ik bedoel, maar wat ik probeer te zeggen is dat je het hier gewoon over moet kunnen hebben in een relatie, liefst al vóór het gebeurt zodat je weet waar je partner de voorkeur aan geeft als het wél gebeurt!

Maar de overeenstemming die je hierin met je partner hebt, kan uiteraard ook zo maar eens per specifiek geval verschillen. Of je mening hierover kan veranderen door de jaren heen. En de ene crush is ook de andere niet. Doe je dan bijvoorbeeld 1x per jaar een check-up of de ander er nog wel hetzelfde in staat?

Ik zou vooral willen onderzoeken waarom ik iets niet aan mijn partner zou vertellen of andersom. Heeft dat daadwerkelijk te maken met de gevoelens voor 3e partij of is het meer uit angst voor boosheid (achter boosheid schuilt 9 van de 10x een andere emotie) van de eigen partner? Want dan zou ik dáár ook iets mee willen doen.

Maar ik blijf het een lastig iets vinden. Ik kan me voorstellen dat het echt per situatie verschilt. Mooi onderwerp om vanavond eens aan te snijden met mijn partner ;).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:41

Sees schreef:
Doe je dan bijvoorbeeld 1x per jaar een check-up of de ander er nog wel hetzelfde in staat?

Dat kan een prima afspraak zijn.

Ook mbt andere aspecten. Wel/geen kinderen bijvoorbeeld.
Of ´zomaar´ algemene staat van welzijn/ geluk.
Een breder kader maakt alle specifieke individuele aspecten als wel/geen kind/hond/minnaar ;) minder heikel.

Veel plezier vanavond!!!
Tis 22-2-22 dus +:)+ dag ervoor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:48

Wij doen zo 1-2x per jaar een soort 'functioneringsgesprek' :') . Zijn we gelukkig? Is er iets wat we niet leuk vinden/hebben gevonden? Missen we iets? Willen we iets veranderen? Wat vinden we wél leuk en fijn en hoe kunnen we er voor zorgen dat dat zo blijft?
Zijn goeie gesprekken en komen vaak wel nuttige dingen uit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:11

Oei ik heb ooit eens een crush gehad op de vader van een kindje die bij onze zoon op het kinderdagverblijf zat := Dus ik zeg tegen mijn vent dat ik zooooooo'n knappe kerel had ontmoet bij het KDV, ik volledig beschrijven etc. Hij lachen. Ik zeg: als hij één vinger uit steekt trek ik hem de hele slaapkamer door. Nog harder lachen. Week later: Mijn man: ik heb een afspraak bij je crush. Ondertussen zijn mij man en hij goede vrienden en steekt hij gewoon de draak met mij. etterbak. Niets mee gedaan verder we komen nu al een paar jaar bij elkaar over de vloer, maar we lachen er nog steeds om.

Mijn man is ski- en snowboard leraar. Hij komt dus echt heel erg vaak knappe dames tegen daarnaast zijn we beiden DJ en dus komen we nogal eens in situaties met leuke dames en heren, we doen er niets mee. We zijn nu 10 jaar getrouwd en nog steeds monogaam. Wellicht omdat we voordat we elkaar kenden nogal ehhhhh geleefd hebben ;)

Wij praten en lachen erover. Maar ik vertel hem dan weer niet als ik weer eens iets nutteloos heb gekocht, heb geen zin in een preek. _O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:18

Mer1980 schreef:
Oei ik heb ooit eens een crush gehad op de vader van een kindje die bij onze zoon op het kinderdagverblijf zat := Dus ik zeg tegen mijn vent dat ik zooooooo'n knappe kerel had ontmoet bij het KDV, ik volledig beschrijven etc. Hij lachen. Ik zeg: als hij één vinger uit steekt trek ik hem de hele slaapkamer door. Nog harder lachen. Week later: Mijn man: ik heb een afspraak bij je crush. Ondertussen zijn mij man en hij goede vrienden en steekt hij gewoon de draak met mij. etterbak. Niets mee gedaan verder we komen nu al een paar jaar bij elkaar over de vloer, maar we lachen er nog steeds om.

Mijn man is ski- en snowboard leraar. Hij komt dus echt heel erg vaak knappe dames tegen daarnaast zijn we beiden DJ en dus komen we nogal eens in situaties met leuke dames en heren, we doen er niets mee. We zijn nu 10 jaar getrouwd en nog steeds monogaam. Wellicht omdat we voordat we elkaar kenden nogal ehhhhh geleefd hebben ;)

Wij praten en lachen erover. Maar ik vertel hem dan weer niet als ik weer eens iets nutteloos heb gekocht, heb geen zin in een preek. _O-

Oeh en dát vraag ik me dus steeds vaker af: het eerste half jaar voordat ik ex leerde kennen ging ik los. Daarna 20’jaar een monogame relatie gehad, anderhalf jaar geleden verbroken en weer echt los gegaan: geen relatie meer voor mij! Ik geniet volop van mijn sekspartners.

Maar de vraag: wanneer je dit dus ervaren hebt, mis je het dan niet? Die periode van je leven?
Oh, en ik noem het bewust sekspartners, want ik heb niks met nikszeggende ONS. Wil we wat diepgang eerst, die klik hebben. Maar dus niet meer met 1 persoon..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:40

Nee ik mis dat niet, ik heb ook geen behoefte aan andere mannen. Mocht dat wel zo komen dan zou ik bespreken wat er mogelijk is binnen onze relatie. Ik sta er heel nuchter in, we zien wel wat de toekomst brengt. Maar elkaar opsluiten in een relatie wanneer dat niet de behoefte is van beiden dat lijkt me ongezond. Maar op dit moment zijn wij na 1,5 jaar net een beetje uit de "verliefde klefklef-fase" en gaan we volgende maand samenwonen. <3

Ik heb liever dat iemand eerlijk is en dat we in overleg de boel opengooien dan dat er iemand vreemd gaat met al het leed vandien.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:49

Ik mis dit ook niet. Al het gezeik, de klootzakken ertussen, onzekerheid. Nee hoor.
Inmiddels 7 jr samen, anderhalf jaar getrouwd. Heerlijk rustig en vertrouwd. Ik mis niets van daarvoor.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:51

Vreemdgaan ben ik idd fel op tegen. Help ook een ander niet met vreemdgaan. Heel simpel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:54

Ik mis het ook niet, nu 3 jaar samen en echt 0 behoefte aan een andere vent.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:30

Bijna 21 jaar samen en nog elke dag gelukkig met elkaar. Ik hou van de stabiliteit en je bent er echt met zijn tweeën bij om je relatie fijn, gezond, spannend en leuk te houden.

Overigens ben ik nog steeds alleen benieuwd naar TS. Ben bang dat we nooit gaan weten hoe het afgelopen is :+
Grappig, een vraag van iemand hoe het nu gaat leidt weer tot behoorlijk wat activiteit hier :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:42

Vind wel grappig om te lezen dat mensen het voor zich willen houden en niet bespreekbaar maken maar het dan wel hier op het forum delen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 01:51

MarlindeRooz schreef:
Ik heb liever dat iemand eerlijk is en dat we in overleg de boel opengooien dan dat er iemand vreemd gaat met al het leed vandien.

Niet open zijn naar elkaar is een potentiële glijdende schaal naar verder gaande gevoelens/gedrag.
Maar ook dáár kan je over afspreken dat je liever van niets wil weten en dan is het geen bedrog meer maar gedogen zonder de boot te schommelen.
Wederom is het maar net hoe/waarom de relatie, wat je afspraken zijn.
Vertel het wel, vertel het niet; deel wel , deel niet; van sexclusief monogaam sugerdaddy tot open poly, met doorsnee model ertussen, is alles even goed indien en zo lang alle betrokkenen het eens zijn met de afspraken.

Investeren in diepgang van een betenisvolle relatie vind ik WOW :wow: maar ik ben ook te nieuwsgierig naar het onbekende, naar wat er meer is voor een hek om het gras*. Ik neem eventuele valsedames graag voor lief; want, omdat de dalen zo diep zijn, zijn de bergen zo hoog ;)
Ja, het is aardig wat extra moeite en veel complexer om het bevredigende van diepgang en het spannende van het nieuwe ontdekken te combineren maar voor mij werkt het. Inmiddels alweer zo´n dertig jaar! Zo transparant mogelijk zijn ervaar ik als succesvoorwaarde.

* Uiteráárd geldt dat ook voor partners!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:48

Je kan hier allemaal wel reageren met dat jullie geen behoefte hebben aan een andere vent, maar dat helpt TS niet. :+ Mensen zijn complex en liefde is niet zwart-wit. Bovendien is uit onderzoek bekend dat de meerderheid van de mensen in een lange relatie ooit gevoelens ontwikkelt voor een ander. Dat is nou eenmaal de natuur. Wat je er vervolgens mee doet is hetgeen dat telt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:51

VogeltjeM schreef:
Je kan hier allemaal wel reageren met dat jullie geen behoefte hebben aan een andere vent, maar dat helpt TS niet. :+ Mensen zijn complex en liefde is niet zwart-wit. Bovendien is uit onderzoek bekend dat de meerderheid van de mensen in een lange relatie ooit gevoelens ontwikkelt voor een ander. Dat is nou eenmaal de natuur. Wat je er vervolgens mee doet is hetgeen dat telt.

Het werd letterlijk gevraagd door een andere bokker. Daarop kwamen de antwoorden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:56

Ik ben benieuwd, van de mensen die zeggen 'ik ga mijn partner daar niet mee lastig vallen, wánt ik zou het niet willen weten".. hebben die dat ook letterlijk naar elkaar uitgesproken?

Overigens, als ik een mooie auto zie, of leuke schoenen, vertel ik het ook (en dat interesseert mijn partner niet superveel :') ) Dus ik kan me niet voorstellen dat ik dan 'ik heb een leuke vent gezien' niet zou vertellen.. mijns inziens is dat belangijkere informatie dan een paar schoenen..
Maar goed, ik vertel gewoon veel, en wij vertellen elkaar ook wat we vinden en denken etc.. ook omdat we beiden geintereseerd zijn in wat de ander bezighoudt .. Maar er zijn mensen die praten gewoon niet leuk vinden, dat kan ook :j

Overigens, wij hebben ook 1x in de zoveel tijd een evaluatie :') meestal ontstaat dat gesprek vanzelf, en loopt dan over in 'hoe vind je dat het gaat.. etc.." Maar ik merk ook dat mensen het eng vinden om tegen hun partner te vertellen wat er in hun omgaat, of eerlijk te vertellen wat ze ergens van vinden.. totdat het spreekwoordelijke emmertje overloopt en er ruzies onstaat (nee dat zijn dan geen ruzies, dat zijn goede gesprekken.. uhu :+ ) Dat lijkt mij dan weer uiterst vermoeiend.. niet weten dat er iets niet oke is, en dan ineens een ontploffing.. :j