Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flettie schreef:Mijn dochter was 7 toen ze zelf een keer over de Kerstman begon. 'Ja maar mama, die is toch niet echt? Kom op... Met een slee met rendieren door de lucht vliegen? Dat kan toch niet?' Toen ik vroeg hoe het dan met Sint en zijn paard zat die over de daken reden kwam het antwoord: 'Ja maar dat is het paard van Sinterklaas. Die kan dat gewoon'
Pantykous schreef:Ik vind het heerlijk dat mijn kind in Sinterklaas gelooft, en zou het maar een dorre wereld voor kinderen vinden als je nooit in een fantasie mee kunt gaan 'want dan lieg je tegen je kind'.
That said: als je 10 bent wordt het misschien wel tijd, maar ik zou dit na pakjesavond doen.
Sizzle schreef:Superpony, ik doelde eigenlijk niet op het feest zelf, dat deden wij thuis ook altijd groots en daar heb ik enkel goede herinneringen aan
Ik vind echter dat 3 weken lang opzwepen via sinterklaasjournaal echt te veel. Ik hoor van een hoop ouders dat hun kinderen dan gewoon 3 weken stress hebben en slecht slapen maar er niet naar kijken gaat ook niet ivm klasgenootjes.
Kelly_ann schreef:Ik kan me herinneren dat op de basisschool mijn leraar een prachtig verhaal heeft verteld over de echte sinterklaas.
Dus de Bisschop van Myra, wie hij was en wat hij deed.
En dat de beste man nu niet meer leeft maar dat we zijn goede daden nog ieder jaar vieren.
Ik vond dat als kind een fijne verklaring, want hij was dus wel 'echt'