Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:07

Ik ben heel blij dat niemand uit mijn omgeving tegen vaccineren is of in complotten gelooft.
Al moet ik er mijn moeder wel regelmatig aan herinneren dat ze niet alle onzin moet geloven die gaar facebookvrienden haar doorsturen :+ .

Op mijn werk zijn er wel enkele ongevaccineerden,waarbij ik van 1 persoon weet wie het is. Ik moet zeggen dat ik het er nog nooit met die persoon over gehad heb, en zolang dat zo blijft vind ik het ook geen probleem.
(Ik merk wel dat ik wat extra kritisch ben of ze haar mondmasker goed opheeft _O- ).

Dit terzijde vind ik het onzin dat je 'ieders zijn keus' moet respecteren. Ik respecteer racisten of rechtsextremisten ook niet. Net als fanatieke antivaxxers zonder goede reden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:14

GabberGill schreef:
Nee hoor helemaal niet. Ik respecteer ieder zijn keus en verwacht dit ook terug. Indien dit niet zo is vind ik dat ook prima en zal ik me er niet druk om maken.

Wat ik fascinerend vind is dat er helemaal geen correcte cijfers kunnen zijn over het wel of niet werkende vaccin.

Het is dus voor beide partijen een vraagteken of het juist is wat zij volgen. Wat een ieder zijn beweegreden is maakt me niet zoveel uit eigenlijk zolang we maar met zijn alle oppassen. Ik hoop ook voor een ieder dat er geen nare bijsmaak zit aan de keuze die zij maken.

Wat ik wel bizar vind is dat je blijkbaar met een qrcode overal kan komen zonder te weten of ze covid onder de leden hebben. Een ongvaccineerd iemand die moet testen voor hij of zij ergens naartoe gaat en komt alleen binnen met een negatieve test. Dit vind ik heel krom.

In mijn ogen zou iedereen dan moeten testen.

Zullen we het hier in het topic gewoon hebben over anders tegen mensen aankijken, ipv ook hier discussies te hebben omdat er misinformatie gepost wordt :=?

Ik heb nog niemand verwijderd, maar kijk zeker wel anders tegen mensen aan. Mijn schoonzusje vaccineert niet omdat haar vriend dat niet doet (bang voor langetermijngevolgen). Paar ooms en de man van mijn nicht zijn volledige wappies, maar die zie en spreek ik niet vaak dus ach. En als het bij een verjaardag ter sprake komt ga ik andere gesprekken aan :)

Op facebook zit ik amper nog, dus dat scheelt.

N0a

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:25

Ik heb inderdaad ook vrienden/kennissen verwijderd die onzin aan het verspreiden waren.

Ik laat iedereen in z'n waarde. Ga zelf niet aan de grote klok verkondigen dat ik wel gevaccineerd ben en hoef ook de andere kant niet te horen. Is m'n eigen keus geweest, net als dat die persoon er bewust voor gekozen heeft. Iedereen die begint te tetteren of het nu gevaccineerd of ongevaccineerde is, die verwijder ik. Na de persconferentie zag ik gisteren weer dingen voorbij komen als "poedersuiker" en doodsbedreigingen naar Rutte en de Jonge.. dan heb je echt een steek los en ben je bij mij niet meer welkom. Ik zie mensen bakken met kritiek hebben, maar niemand heeft dan wel de oplossing of draagt ideeën aan.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:28

Nee zeker niet, en ik zal iemand ook echt niet ontvrienden wanneer diegene een andere mening heeft. Ik vind het wel irritant wanneer die meningen niet op feiten zijn gebaseerd, maar verder maak ik me er niet druk om. Mensen moeten het lekker zelf weten, iedereen heeft zijn eigen mening. En eerlijk gezegd verwacht ik ook bepaalde meningen van bepaalde mensen in mijn omgeving, dat is voor mij niet nieuw omdat zij altijd bepaalde meningen hebben. Ik vind het zo zonde dat er zo'n tweedeling in de maatschappij komt, hele families en relaties die kapot gaan door meningsverschillen. Mensen voelen zich persoonlijk aangevallen wanneer iemand een andere mening heeft en gaan ruzie maken. Doe eens allemaal even rustig joh -O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:00

Het zou al heel veel schelen als mensen geen Facebook/Instagram/Telegraaf stemmingmakerij zou lezen. Zo jammer dat sommige families hierom uit elkaar zijn gevallen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:18

Matheno schreef:
Het zou al heel veel schelen als mensen geen Facebook/Instagram/Telegraaf stemmingmakerij zou lezen. Zo jammer dat sommige families hierom uit elkaar zijn gevallen.

Ik vind het juist goed om te weten wat anderen denken.Voor het tijdperk van de sociale media wist je dat meestal niet.Ik heb me wel verbaasd over de standpunten van sommigen over corona en het vaccin van wie ik dat niet zo verwacht had.Maar ik verwijder niemand daarom van sociale media want via internet kun je niet besmet worden.Nou ja,wel met een computervirus :+ .Ik ben zelf gevaccineerd en vind het wel jammer dat enkele van mijn favoriete sites helemaal gekaapt zijn door anti-vaxxers die zo fel zijn dat ik niet eens zou durven melden daar dat ik het wel ben.Maar goed,als ik hun berichten niet leuk vind dan hoef ik ze niet te lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:22

Mwah. Ik ben Belg en ook hier kom je gewoon de extreme anti vaccineerders tegen. En de algemene tendens ‘het is allemaal de niet gevaccineerden hun schuld.’ Dat is even idioot en extreem aluminium hoedjes en 5g vaccins. Zeker als je je bedenkt dat je niet gevaccineerd alleen nog naar het warenhuis kan zonder test nu. _O-

Ik ga er vanuit dat dergelijke uitspraken ingegeven worden door angst en frustratie.

Ik ga iemand niet veroordelen/beoordelen over uitspraken gemaakt in dergelijke emotie. Niet zolang ze niemand fysiek te kort doen/pijn doen.
Luckystory schreef:
Ik merk dat het alleen de Nederlanders zijn die zo uitgesproken hun mening verkondigen op sociale media.
Van Belgen of andere nationaliteiten heb ik dit nog niet gemerkt. Vlaanderen heeft een vaccinatiegraad van dik 90%, dus er zal sowieso minder weerstand zijn hier. En ik kom het dus ook niet vaak tegen ( In België bevinden de niet gevaccineerden zich vooral in de grote steden in bevolkingsgroepen met vreemde roots. En daar heb ik persoonlijk minder contacten mee, ook op sociale media.)
De weerstand tegen vaccinatie is hier helemaal niet zo’n hot topic.
Uiteraard zijn er ook mensen in mijn omgeveing niet gevaccineerd, maar ik heb nog niemand zijn mening ongevraagd zien/ weten rondstrooien.
Ik heb wel een 3 tal Nederlanders op mijn fb waarvan in overweeg ze te ontvrienden. Omdat ik het wel gehad heb met de dingen die ze continu posten.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:31

Het is ook niet het ontvrienden om het feit dat ze in dit of dat geloven.
Bij mij iig.

Maar meer om het feit dat mensen hun mening bij anderen door de strot willen stouwen. En dat is voor mij wel reden tot ontvolgen of ontvrienden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:19

Hier ook een aantal mensen ontvolgt/ontvriend i.v.m. hun hevige standpunt.
Gelukkig zit familie en directe vrienden/kennissen allemaal op 1 lijn, dat scheelt.

Hier is de reden inderdaad ook dat ze het je het door de strot willen stouwen, echt mensen, leef en laat leven, volg gewoon de regels en doe niet zo moeilijk :=

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:47

Hier ook op het werk meerdere collega's.
Soms vind ik het best lastig mee omgaan aangezien ze met de vreemdste verhalen komen over kampen voor ongevaccineerden en weet ik veel wat.
Ik probeer er zo min mogelink op in te gaan maar het maakt me soms ook boos.

Ik kan me ook ergens wel de ergenis voorstellen dat je als ongevaccineerde steeds minder mag, en ik ben het ook niet eens met alle regels maar het is niet anders.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:09

Ik zou graag Facebook in de kliko gooien, wat een rare verhalen worden er verspreid. Wat ik erg vind is dat mensen die duidelijk in de risicogroepen zitten, wordt aangepraat dat ze zich vooral niet moeten laten inenten, terwijl die mensen sowieso al bij de gratie van de medische wetenschap in leven blijven. Maar diezelfde medische wetenschap zou hen bewust willen chippen en weet ik wat tot en met de antichrist aan toe misleiden.
Als ik dat zie, wil ik aan de ene kant blokken, en aan de andere kant er gezond verstand inpersen en erop reageren, het doet zeer aan mijn geweten die complottheorieën gewoon voort te laten woekeren.
Hoe heeft Europa ooit de pest, pokken en bijvoorbeeld 2 wereldoorlogen kunnen doorstaan, terwijl men nu al steigert vanwege een tijdelijke qrcode en een paar prikjes.
Ik wil het denk ik niet eens weten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:21

Ik heb ook echt een heel bende mensen al van men social media geflikkerd. Ik begrijp er niets van. Dan zitten ze allerlei nonsens te geven op hun social media, maar als je dan naar betrouwenswaardige bronnen vraagt, dan is het antwoord google het maar. Kijk nee, als jij mij wil overtuigen van je standpunt wil ik er best over spreken, maar mij dan met een kluitje in het riet sturen daar krijg ik het van. En om nog maar te zwijgen van de "overheid wil elke burger traceren, 5g stralingen, magnetisch en dna modificatie " :+ mijn god

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:23

Relien schreef:
Ik heb bepaalde mensen uit mijn vriendenbestand van Facebook en insta verwijderd.
Dit waren voornamelijk kennissen mensen die ik ken van het een of het ander maar niet persee week contact mee heb.

Ik ben zelf van mening dat iedereen vrije keus moet hebben maar laten we dan met zijn alle de middenweg kiezen. De extremen van de ene kant naar de andere kant daar wil ik weg blijven. Ik kan en wil mij daar niet in bemoeien maar zodra ik dus in berichten als gevaccineerde belachelijk gemaakt wordt dan is het voor mij klaar.

Ik volg op Social media echt nog wel kennissen waar ik contact mee wil hebben die ook wat meer naar de ene kant staan dan het midden maar die zijn niet op de man af.

Als ik mijzelf goed verwoord .
Vind het lastig met mensen in gesprek te gaan over Corona omdat het vaak tot irritaties zorgt.

Dit heb ik ook! Heb mensen verwijderd die van beide kanten hele extremistische dingen postten meerdere keren per dag. Ik vind het prima om met mensen om te gaan die niet gevaccineerd zijn en daar hun redenen voor hebben, maar ik heb simpelweg geen zin om iedere dag “overtuigd” te worden via socials. Ben daardoor ook wel anders over die mensen gaan denken, zeker wanneer mensen echt slechte bronnen gebruiken.

Klein zijstapje: wat vinden jullie ervan als mensen met een bedrijf dit soort dingen op hun (privé) pagina posten? Dan bedoel ik de kleine bedrijven, waarvan je weet wie de eigenaar is. Bijvoorbeeld de bakker die altijd een praatje maakt of je kapper. Zijn jullie dan sneller geneigd om naar een concurrent te gaan?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:29

oh zeker kijk ik nu anders naar mensen, ik kon het in het begin ook helemaal niet geloven dat er mensen zijn die serieus twijfelen aan het nut van vaccineren.
Het lijkt wel of je beide een compleet andere taal spreekt en elkaar niet kunt verstaan. Zo verschillen de denkbeelden.
Ik woon op de biblebelt en gelukkig valt het in ons dorpje wel mee met het aantal ongevaccineerden.

Dat je jezelf niet laat vaccineren tja, Dat je nu eigenlijk met een kleine groep het hele land gijzelt ja daar vind ik wel wat van, en ik kan niet snappen dat mensen dan alsnog aan hun standpunt vastklampen.
Maar goed, ja ik kijk heel anders tegen sommige mensen aan en als ze echt komen vertellen hoe het zit volgens hun, dan haak ik af.
Als ze dat niet doen dan hoop ik van harte dat ze zelf niet zo ziek worden dat ze een plekje nodig hebben op de IC. En dat ze dus ervoor zorgen dat anderen moeten wachten |o

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:31

Als bedrijven dit soort standpunten gaan verkondigen dan ga ik absoluut naar de concurrent.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 13:37

x_Milou schreef:
Klein zijstapje: wat vinden jullie ervan als mensen met een bedrijf dit soort dingen op hun (privé) pagina posten? Dan bedoel ik de kleine bedrijven, waarvan je weet wie de eigenaar is. Bijvoorbeeld de bakker die altijd een praatje maakt of je kapper. Zijn jullie dan sneller geneigd om naar een concurrent te gaan?

Ik zag een oud directeur van een bedrijf waar ik gewerkt hebben ook de nodige complottheorieën posten op LinkedIn, daar was ik echt over verbaasd, ik had dat nooit achter hem gezocht en hem altijd een redelijk nuchter persoon gevonden, waar ik de nodige bewondering voor had. Van het ene op het andere moment was mijn achting voor hem weg. Ik zou ook niet meer voor zo’n iemand willen werken.

En ja, ik zit inmiddels bij een andere kapper vanwege complot/ anti coronamaatregelen gepraat als ik bij mijn oude kapper kwam. Ik weet niet hoe mijn huidige kapper er over denkt, dat is ook prima, maar ze probeert me in ieder geval niet 3 uur lang te overtuigen van haar standpunt. Of ze gevaccineerd is of niet maakt me dan ook minder of niets uit.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:47

Ik ben zeker anders tegen sommige mensen aan ben gaan kijken. In mijn directe omgeving is iedereen gevaccineerd maar op stal is het ongeveer 60% gevaccineerd - 40% niet gevaccineerd

Termen als 'gefucksineerd' en 'fake media' en 'het vaccin is een chip en gen therapie' vliegen om je oren als je hen treft op stal. Deze mensen ben ik echt heel anders gaan bekijken, zó fanatiek en zonder enige vorm van onderbouwing aan het preken.. Merk dat ik ze als heel dom ben gaan beschouwen, kan er niets aan doen.

Discussie is niet mogelijk, vragen wat de bron is werkt ook niet want 'dat moet je zelf maar ontdekken' maar intussen wel uitspraken doen en oordelen vellen over 'die domme schapen die zich blind laten prikken'. Heb duidelijk aangegeven dat ik niet gediend ben van hun meningen en nu zeggen we netjes hoi en doei en dat is het ook wel.. Ergens anders kunnen ze het toch niet over hebben, zo jammer!

Ok op de socials nogal wat mensen ontvolgd. Vind het ontspannen om even overal doorheen te scrollen en om dan met compleet bizarre uitspraken en complotten geconfronteerd te worden.. In het begin liet ik me nog wel eens verleiden om erop te reageren, bijvoorbeeld als er grove onwaarheden werden verkondigd maar dan kreeg je reacties waar de honden geen brood van lusten. Dus nu is het direct ontvolgen, scheelt een hoop frustratie!

Denk niet dat het ooit nog goed komt of dat ik deze mensen weer als normaal kan gaan zien als/wanneer de corona achter de rug is. Dat blinde fanatisme schrik ik wel echt van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:52

Ik moest even nadenken over ‘gefucksineerd’ en toen Ik ‘m had vond ik ‘m best geinig. _O- het helpt al wanneer je het wat minder serieus neemt allemaal, dat soort dingen.

Vind het interessant om te zien hoe mensen die het hardst roepen dat we te individualistisch zijn, ook degene zijn die het snelst scheidingslijnen trekken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-11-21 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:53

Vind dat Corona standpunten niet passen binnen een platform als Linked In of op bedrijfspagina's op FB of Insta.

Ik zou ook zeker naar de concurrent gaan als mijn bakker/slager/kapper of wat dan ook ineens mij gaat vertellen waarom Corona niet bestaat/een complot is/vaccins het kwaad zijn of wat dan ook.. Dan ben ik heel snel weg!
Laatst bijgewerkt door JMH op 03-11-21 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:56

Ayasha schreef:
Ik moest even nadenken over ‘gefucksineerd’ en toen Ik ‘m had vond ik ‘m best geinig. _O- het helpt al wanneer je het wat minder serieus neemt allemaal, dat soort dingen.

Vind het interessant om te zien hoe mensen die het hardst roepen dat we te individualistisch zijn, ook degene zijn die het snelst scheidingslijnen trekken.

Hahahaha vond hem vooral heel grappig toen ze in onze stal appgroep iemand feliciteerde.. Ik hoop/denk dat ze haar spellingscorrector aan had staan want ze appte ' Van harte gefucksineerd en een hele fijne dag!' :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:03

Ik vind het sowieso verschrikkelijk: de verdeeldheid, de achterdocht en het elkaar veroordelen. Ik zie het hier in het topic ook. Mensen die niet gevaccineerden wegzetten als "mensen die de rest van ons gijzelen". Ik wil me dolgraag laten vaccineren, maar ik kan het om medische redenen echt niet. Terwijl corona krijgen ook heel erg riskant voor me is. Dat is een leuke spagaat om in te zitten joh, kijken hoe je kansen liggen.
Ik heb helemaal geen zin om aan iedereen uit te leggen waarom ik niet gevaccineerd ben, maar vind het ook absoluut niet eerlijk dat ik zomaar in de wappie-hoek wordt gezet.

Voor mij is al het gezever over complotten, het uitschelden van wetenschappers, het per definitie beter weten dan een arts en geloven dat je zelf meer kennis hebt dan iemand die ervoor heeft gestudeerd, reden geweest om mijn Twitteraccount op te zeggen. Jeetje, wat word je daar droevig van. Het niveau waarop mensen met elkaar omgaan...
Ook in mijn "echte" leven ga ik bewust niet meer om met bepaalde mensen. Dat voortdurende wantrouwen naar de overheid en artsen vind ik ontzettend vermoeiend.
Laatst bijgewerkt door chevax op 03-11-21 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:05

x_Milou schreef:

Ik ben van mening dat wanneer je je eigen bedrijf vertegenwoordigt, je je dan best niet mengt in eender welke kwestie. De corona discussie, maar ook politiek en andere maatschappelijke topics en al zeker niet wijzen naar groepen of personen. Ik merkte dat voor corona al bvb met mijn zadelpasser, die in haar openbare berichten met regelmaat op een zeer denigrerende wijze met de vinger wees naar groepen, klanten of concurrenten. Dat was een van de redenen voor mij om over te stappen. De corona discussie zou daar voor mij geen uitzondering voor zijn, ongeacht voor welke ‘strekking’ ze zou vechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:14

Zoolgangster schreef:
Ik zou graag Facebook in de kliko gooien, wat een rare verhalen worden er verspreid. Wat ik erg vind is dat mensen die duidelijk in de risicogroepen zitten, wordt aangepraat dat ze zich vooral niet moeten laten inenten, terwijl die mensen sowieso al bij de gratie van de medische wetenschap in leven blijven. Maar diezelfde medische wetenschap zou hen bewust willen chippen en weet ik wat tot en met de antichrist aan toe misleiden.
Als ik dat zie, wil ik aan de ene kant blokken, en aan de andere kant er gezond verstand inpersen en erop reageren, het doet zeer aan mijn geweten die complottheorieën gewoon voort te laten woekeren.
Hoe heeft Europa ooit de pest, pokken en bijvoorbeeld 2 wereldoorlogen kunnen doorstaan, terwijl men nu al steigert vanwege een tijdelijke qrcode en een paar prikjes.
Ik wil het denk ik niet eens weten.

Ik las al reacties op facebook dat Het Beest er kwam en dat de Finale dagen zijn, het Beest komt er aan!!!
Dan krab ik toch echt wel even achter mijn oren hoor :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:23

Beest?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:25

Oh dat vind ik wel lekker spannend klinken eigenlijk.