Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:02

Oh vervelende situatie.... Het is hier ook wel beetje ongeschreven regel zoveel mogelijk op dezelfde plek te parkeren, want dan past het 't beste. Maar het zijn en blijven openbare plekken en het kan altijd anders uitkomen door een bezoek of iets. Als er iemand dan op 'jou' plekje staat, zet je hem gewoon ergens anders neer. Ik ga overigens echt niet door het raam loeren of 'mijn' plekje weer vrij is gekomen om hem daar terug te zetten. Als ik op de plek van de buurman staat, kan die ook prima op mijn plekje staan later. Ik ga hem ook echt niet verzetten als ik niet weg hoef, ben gekke henkie niet! Dat doe ik wel weer als ik weg ben geweest en het weer vrij is. De enige keren dat ik mijn auto eventueel verzet is als ik hem in een heel andere straat heb moeten zetten, hij daar langere tijd zou moeten staan (omdat ik niet weg hoef met de auto),of als er regen is voorspeld want dan moet ik langer door de regen lopen de volgende keer 8-) 8-) Maar ook dan staat hij gewoon in een woonwijk, waarom zou ik hem dan perse voor het huis willen hebben? Overal kan hij worden gejat/ worden ingebroken, het is niet zo dat ik hem dan constant in de gaten ga houden als hij voor m'n huis staat :=

@TS: Wie staat er dan op 'jullie' plekje als je hem ergens anders moet zetten? De bal kan je terugkaatsten. Is dat een straatbewoner of een visite daarvan? Dan moeten die ook lekker wieberen van jullie plekje. De plekken zijn voor iedereen, iedereen heeft er recht op, en als er nieuwe mensen komen of een nieuwe auto wordt gekocht is het jammer, maar helaas, dan moet er wellicht 1 auto verderop geparkeerd worden. En dan is het simpel wie het eerst komt, die het eerst maalt. Dat kan die van jullie zijn als jullie later thuiskomen, dat kan die van een buur zijn. So be it, ze kunnen naar mijn idee niets opeisen. En constant door het raam loeren of je je auto kan verzetten is helemaal van de zotte... Dat men hun auto in eigen straat wilt hebben prima, maar precies voor de deur moeten ze maar een eigen parkeerplaats aanschaffen :)

En ja, ik mopper ook wel eens als de hele volgorde is gewijzigd hier in straat of nog erger, ik hem niet kwijt kan in mijn eigen straat. Maar dan mopper ik een keer, en ga weer verder met mijn leven. Beetje zonde van mijn energie en humeur om daar in te blijven hangen. De enige ergenis is hier een oude dame met een auto die alles behalve kan parkeren. Als zij weer in de straat staat is het even weer zoeken of het gaat passen, aangezien niemand naast haar wilt parkeren en anders een gehele auto er tussen laat, aangezien mevrouw regelmatig tegen andermans auto aan zit met inparkeren :=

Voor iedereen die voor hun eigen parkeerplaats is, shaggo wordt als die bezet is en bijna manisch door het raam blijft spieken of 'hun' plek weer vrij is en hun auto gaat verzetten... Wat zeggen jullie tegen visite? "Ondanks dat de straat misschien leeg is, zou je aub 2 straten verderop willen parkeren, want anders gaan buren klagen"? Om maar te zwijgen wat voor ellende je dan los maakt door je visite in een andere straat te laten parkeren, omdat daar ook autisten zitten zonder leven en je op HUN plekje gaat staan en dat terwijl je niet eens in die straat hoeft te zijn := 8)7

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:20

Echwel schreef:
Suzanne F. schreef:
Dat vind ik een fijn idee. Dat ik mijn autootje kan zien als ik uit het raam kijk.
En als ik op ‘het plekje’ van de buren heb geparkeerd omdat het niet anders kon dan haal ik hem daar liever ook snel weer weg als het mogelijk is.

Dit is een grapje toch?

Nee joh, die mensen zijn er echt :D

Aandoenlijk toch? En tekenend voor hoe goed wij het hier in het westen hebben.
Bedenk maar: er zijn landen waar men met het hele gezin kilometers loopt om 12 uur lang te zwoegen in een fabriek vol gifstoffen voor een euro per dag. Als die met bloedende vingers en blaren op hun voeten hun hutje in kruipen hebben ze geen tijd noch de interesse om zich bezig te houden met waar de buurtjes hun wagen/ezel/etc geparkeerd hebben.
En hier in Nederland? Daar is ons grootste probleem van de dag om naar buiten te loeren of je ''eigen'' plekje wel vrij is :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 11:28

Echwel schreef:
Suzanne F. schreef:
Dat vind ik een fijn idee. Dat ik mijn autootje kan zien als ik uit het raam kijk.
En als ik op ‘het plekje’ van de buren heb geparkeerd omdat het niet anders kon dan haal ik hem daar liever ook snel weer weg als het mogelijk is.

Dit is een grapje toch?

Dat denk ik niet. Ik heb dat zelf ook een beetje. Ik heb graag mijn auto op mijn plekje staan. Ik
Zou hem dan niet wisselen, maar in de stad deed ik dat wel af en toe als de auto ver weg stond.

Ik vind er ook helemaal niks mis mee als iemand dat heeft. Maar ik vind het dan gewoon niet kunnen dan je dan maar boos aan de deur komt staan omdat je niet op je plek kan staan. Dat is wat anders

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:34

Nou, het is niet slechts een 1st world problem: in onze buurt zijn de straten smal en er zijn veel opritten maar er zijn nog steeds weinig parkeerplekken omdat 2/3/4 (bedrijfs-)auto's per huis de norm is. Ik parkeer mijn eigen auto altijd voor mijn eigen oprit (waar de auto van mijn wederhelft op staat), want dan staat ie niemand in de weg (behalve ons zelf soms).

Zet ik 'm een autolengte naar links dan blokkeert mijn auto de uitrit van de overbuurman net wel/net niet, zet ik m een autolengte naar rechts dan blokkeert mijn auto de oprit van de andere overbuurman net niet maar wordt het al enorm passen en meten voor die overbuurman.

En dat gaat zo de hele straat door. Er zijn bijna geen plekken waar je aan de straat kunt parkeren zonder dat iemand met klotsende oksels uit zijn oprit moet manoeuvreren.

Dus het gaat vooral om meedenken met elkaar.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 29-09-21 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:35

Ik moest wel even lachen, dit is wel echt typisch een 'dorpen ding'. Ik woon midden in de stad, zou heel vreemd zijn als iedereen hier een vaste plek zou claimen. Het is gewoon altijd kijken waar je hem kwijt kan, en soms is dat drie straten verderop. Je kan wel een plek in de parkeergarage verderop kopen, maar dan mag je 25.000 neerleggen. Parkeerplaatsen zijn nog altijd gemeentegrond, als er niet voor betaald is en het officieel niet bij jouw huis hoort heb je in principe ook geen recht op je eigen plek... In een klein dorp merk je gewoon wel vaak dat iedereen toch een beetje zijn eigen plek in verloop van tijd krijgt, maar kom op je gaat toch niet continue uit het raam kijken of degene die op jouw plek stond weg is zodat je hem daar weer neer kan zetten...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:44

LoveGlove schreef:
k heb dat zelf ook een beetje. Ik heb graag mijn auto op mijn plekje staan. Ik
Zou hem dan niet wisselen, maar in de stad deed ik dat wel af en toe als de auto ver weg stond.

En als je pech hebt, is er in de tussentijd iemand anders op 'jouw' plek gaan staan én is je uitwijkplek 3 straten verderop óók ondertussen weer bezet :D

In de tijd (30 jaar geleden) dat ik nog in een nieuwbouwwijk woonde waar bij ieder huis én een oprit én een garage was en er dus maar 1 extra parkeerplaats per 2-3 woningen was, was het ook wel eens inschikken. En in die tijd had sowieso niet iedereen 2 auto's, laat staan 3 of 4 per woning.

Ben wel blij dat ik waar ik nu woon desnoods 10 auto's op eigen erf kwijt kan. Wel zo handig met bezoek, want aan de weg parkeren kan hier uberhaupt niet - 3 meter brede weg zonder bermen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:50

Mijn bovenbuurvrouw is er zo eentje. :x Ze heeft haar auto op het hoekje staan, de plek het dichtst bij haar deur. (en mijn deur dus) Zij gebruikt hem alleen nooit, hoogstens 5x per jaar zodat ie even een stukje rijdt. En dat doet ze dan op zondagochtend vroeg zodat als ze terugkomt hem weer op dat plekje kan zetten. :+ De ene keer dat ze is weg gereden en er iemand anders op haar plekje staat zet ze hem dus ergens anders. Maar idd dan bij het raam zitten en wachten tot die persoon weggaat en dan zet ze hem dus terug op 'haar' plekje. Ze is 70+ en heeft niets beters te doen. Maar als ze een beetje mee zou denken zou ze haar auto op een plek zetten een paar meter verderop zodat mensen die wel hun auto gebruiken hem dichter bij kunnen zetten. Ze gebruikt hem bijna nooit, zet hem dan wat verderop.

Maar goed, de plekken zijn van niemand dus ze mag dit gewoon doen maar ik vind het zo kinderachtig. :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 11:56

Ibbel schreef:
LoveGlove schreef:
k heb dat zelf ook een beetje. Ik heb graag mijn auto op mijn plekje staan. Ik

En als je pech hebt, is er in de tussentijd iemand anders op 'jouw' plek gaan staan én is je uitwijkplek 3 straten verderop óók ondertussen weer bezet :D

In de tijd (30 jaar geleden) dat ik nog in een nieuwbouwwijk woonde waar bij ieder huis én een oprit én een garage was en er dus maar 1 extra parkeerplaats per 2-3 woningen was, was het ook wel eens inschikken. En in die tijd had sowieso niet iedereen 2 auto's, laat staan 3 of 4 per woning.

Ben wel blij dat ik waar ik nu woon desnoods 10 auto's op eigen erf kwijt kan. Wel zo handig met bezoek, want aan de weg parkeren kan hier uberhaupt niet - 3 meter brede weg zonder bermen :+

Ja precies. Dus daarom deed ik het ook niet altijd. Alleen als het ook rustig was of overdag als iedereen werkt :')
Hier in de buurt heb ik dat minder omdat ik nooit een kwartier hoef te lopen. Hooguit om de hoek van de straat. Maar dat is nog maar een klein stukje.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:05

Ik vind het een beetje een raar ding, maar je merkt wel dat het in diverse buurten een beetje speelt.

Wij hadden bij een huis in Almere bijv vakken, maar voor ons parkeerde iedereen langs het grasveld. Daar was wel een beetje een vaste volgorde, maar de 1 liet dan wat meer ruimte over voor de ander, dan de anderen.
Er waren toen wel mensen die commentaar hadden dat wij meerdere auto's hadden, maar dat was door omstandigheden een tijd lang nou eenmaal de situatie. Toen hun kinderen groter werden en eigen auto's kregen, hadden ze ook meerdere auto's voor de deur.

Je auto verderop zetten, betekende eigenlijk dat mensen daar dan weer hun auto niet kwijt konden.

In Amsterdam parkeerden wij elke dag voor de zaak. Was wel grappig. Wij kwamen altijd aan als een buurman net weg ging die voor de deur stond. Maar het lukte ook weleens niet en dan moesten we echt wel rondjes rijden, verderop staan etc. Maar daar werd dan ook sternger gecontroleerd bijv, dus kwak je niet uit nood even je auto neer. En daar is ook echt geen ruimte voor. Je zet hem hooguit even dubbel om iets uit te laden.

Bij ons vorige huis hadden we een eigen parkeerplek voor het huis en dan op het pleintje een paar plekken. Maar mensen parkeerde ook daar weer naast en langs de border rand bijv.

Wij hadden 2 auto's dus 1 voor de deur en 1 in een vak. Ik zette meestal mijn auto op het pleintje, zodat mijn man altijd voor het huis kon parkeren als hij thuis kwam.

Maar onze buren hadden naast de vakken een eigen plek gecreeërd. Heel onhandig, want dan kon je nog amper tussen hun auto en de haag van de buren door. Zelfs als de 2 vakken vrij waren, wilden ze zo voor eigen huis staan.
Hun eigen vak gebruikten ze niet, want zij vonden dat ze recht hadden op een plek voor de deur, omdat ze maar 1 auto hadden. In de voortuin hadden ze dan fietsen, soms wat speelgoed etc.

Ik heb daar weleens uit nood gestaan en zette ik mn auto zo neer dat je er wel langs kon. Ik denk; dan valt het kwartje wel, maar nee. Met ze praten was ook onmogelijk.

Een aantal huizen had ook maar 1 auto, dus het lukte allemaal wel, maar zoals met visite, stond alles vol. Dan moet je verderop staan, maar daar moeten mensen ook parkeren. Waar eindig je?

Veel mensen parkeren het dichtst bij huis, maar een eigen plek heb je gewoon niet. Tenzij aangegeven.

Maar het ligt ook aan je buren. Mijn moeder woonde als 1 van de eerste bij nieuwebouw, hoog en laag bouw samen. 1 invalide plek en zij had een rolstoel auto voor mijn broer. Ze had nog geen kenteken plaat aangevraagd om die plek te krijgen, maar had er wel recht op als ze dat wilde.

Toch liet vrijwel iedereen hem leeg en vreemden of nieuwe buren werden zelfs aangesproken dat die vrij moest blijven.
Als iemand zonder invalide kaart er ging staan, werden de buren echt boos. Waar mn moeder dan gewoon ergens anders ging staan.

Als ik ooit verderop moest staan, zou ik nooit mn auto starten om hem dichterbij te halen of op een beter plekje te zetten. Ik zag dat onze buren wel doen en kan daar gewoon niet bij met mn hoofd. Ben je slecht ter been, moet je iets uitladen etc, snap ik het. Maar om dat plekje te willen hebben, terwijl je toch weer weg gaat elke dag, snap ik niet. Dan sta je er morgen weer.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:18

_San87_ schreef:
Niks. Niemand heeft op openbare parkeerplekken een eigen plek. Ik zou me dan ook niks aantrekken van de buurvrouw, want waar hebben we het in jouw geval over...

Ik vind er wel wat van wanneer een gezin met 4 auto's allemaal in dezelfde straat gaan parkeren. De meeste woonwijken zijn daar niet op berekend. Ook vind ik er wat van wanneer mensen hun werkbus in de woonwijk parkeren en daarmee 1,5 tot 2 parkeervakken in beslag nemen. Maar, dat is hier niet aan de orde.

Moest mevrouw het allemaal zo'n issue blijven vinden, kan ze een officiële oprit laten aanleggen. Klaar parkeergezeur.

Toch vind ik dat laatste ook niet fair. Gesproken over normale transporters die net zoveel ruimte in beslag nemen als de Porsche Cayenne van mijn overbuurvrouw.

Bij mijn ouders had iedereen 1 eigen plek op de oprit, op sommige hun oprit konden 2 auto’s. Sommige gezinnen hadden 4 auto’s, wij altijd 2 (mijn ouders 1 en ik). Toen ik zelf zowel de werkbus als mijn privé auto had parkeerde ik die op een groot parkeerterrein op 3 minuten lopen. Maar toen ik die als enigste nog had, zette ik die gewoon in de straat hoor. Maar 1 buurvrouw vond het geen mooi uitzicht. Was in staat hem elke dag vlakbij haar te parkeren. Zijn gewoon openbare plekken, zij hadden hun auto’s op de oprit staan. Mijn ouders ook altijd. Hij nam ook maar 1 plek in beslag.

Nu bij mijn eigen woning staat hij gewoon op het parkeerhofje en als eindelijk mijn nieuwe auto klaar is dan wissel ik deze bus in, dus dan staat die daar gewoon.

Ik vind het echt van de zotte en vrij zielig als mensen parkeerplekken claimen.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:27

Hahaha die buurvrouw had ik vroeger ook. In de straat letterlijk zeeën van ruimte om te parkeren, maar zodra degene die op haar plekje stond zou weggaan, dan rénde ze naar buiten om diegene even flink "op zijn plek te zetten". En dat omdat haar auto wel twéé héle meters verder stond dan anders. En uiteraard direct de auto verplaatsen als het kon. Als een bezoeker op haar plek stond, ging ze gerust alle huizen langs om de misdadiger in de kladden te grijpen.
Fascinerend. De hele buurt werkte er overigens niet aan mee.
Volgens mij inderdaad echt een dorpending. Zolang je normaal in een openbaar parkeervak staat zou ik me er niet druk om maken TO.

Wel een heerlijk topic met al die opsommingen hoeveel auto's de buurvrouw wel niet heeft en alle andere voorbeelden die helemaal niks met de situatie van TO van doen hebben. Zo zie je maar weer hoe belangrijk parkeren is :Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:35

TS: misschien kan de buurvrouw er dan voor zorgen dat jullie plekje vrij blijft. Kan ze voor het raam gaan liggen op de uitkijk? Eigenlijk is het dus gewoon haar schuld ook hè? Jij kan er niets aan doen dat zij niet goed op jullie plekje past! Ik zou bij haar aanbellen dat jullie boos zijn dat ze niet op jouw plekje past, als ze dan toch op die van haarzelf past kan ze dat ook op die van jullie doen;-)

Hier ook wel wat parkeer-ergernissen hoor. Wij hebben overigens geen 'vaste eigen' plekken. Een dame die aan de andere kant van 'de sloot' is komen wonen in een heel andere straat ook, parkeert altijd bij ons, net als haar vriend en haar kinderen.. en daar weer vrienden en vriendinnen van.. oh en haar ex..
Er zijn zat plekken in hun eigen straat, maar dan moeten ze 1,5 min verder rijden...(de weg loopt om de sloot heen).
Met als gevolg dat er voor de mensen in de straat dus geen plek genoeg is..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:37

Ik vind het eerlijk gezegd dikke onzin. Als je buren niet in staat zijn om 20m te lopen vanaf hun auto naar de deur hebben ze vast recht op een invalide parkeerplaats en kunnen ze een plekje laten aanwijzen door de gemeente. Andere buren kunnen best een stukje lopen naar de auto. Als je echt wat zwaars mee moet ofzo kan je altijd heel even dubbel gaan staan voor laden/lossen en daarna pas wat verder weg parkeren. Ik heb eerlijk gezegd altijd het idee dat het voor sommige mensen niets met praktische overwegingen te maken heeft maar gewoon met een manier om zich een beetje belangrijk te voelen/te laten gelden in de buurt ^) . Wel treurig voor ze maar ik zou er niet te veel in mee gaan, dat soort mensen vind dan altijd weer iets anders om aanstoot aan te nemen :')
(Ik bedoel dan mensen die dan gaan aanbellen om je de les te lezen over zelf verzonnen parkeerregels, als je zonder klagen zelf heel de dag je auto dichterbij zet of soms zucht als je een blokje om rijdt heeft natuurlijk verder niemand daar last van)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:44

Hier staat ondertussen al een maand de kampeerbus van de schuin-overburen recht voor mijn oprit/carport (aan de overkant van de straat) omdat er op hun oprit een grote puincontainer staat. Het maakt dat ik mijn eigen oprit bijna niet meer uit- of in kan. Het ding is PostNL oranje en dat is niet bepaald mijn lievelingskleur, maar hij staat ook wel voor mijn keukenraam dus ik zie hem de hele dag. Leuk detail is dat ze hem ook voor hun eigen raam neer hadden kunnen zetten, maar dat dus niet doen.
Vind ik dat irritant: ja.
Heb ik erover gedacht om te vragen of ze hem ergens anders willen parkeren: ook ja.
Ga ik dat doen: nee natuurlijk niet. Het is de openbare weg en ondanks dat de gemeente weet dat auto's die daar parkeren een probleem vormen voor de mensen aan onze kant van de straat, willen ze er niet aan om dat te verbieden. Dus het is wat het is.

Overigens vind ik wel dat bedrijfsbusjes niet in een woonwijk horen, maar gewoon op een bedrijventerrein. Het worden er meer en meer en ondanks dat ze vaak keurig netjes bestickerd zijn, maken ze niet perse mooi uitzicht en ontnemen ze ook best wat zicht. Maar ook daarvan: het is openbare weg en zolang de gemeente het toestaat is het goed.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:52

Vjestagirl schreef:
Hier staat ondertussen al een maand de kampeerbus van de schuin-overburen recht voor mijn oprit/carport (aan de overkant van de straat) omdat er op hun oprit een grote puincontainer staat. Het maakt dat ik mijn eigen oprit bijna niet meer uit- of in kan. Het ding is PostNL oranje en dat is niet bepaald mijn lievelingskleur, maar hij staat ook wel voor mijn keukenraam dus ik zie hem de hele dag. Leuk detail is dat ze hem ook voor hun eigen raam neer hadden kunnen zetten, maar dat dus niet doen.
Vind ik dat irritant: ja.
Heb ik erover gedacht om te vragen of ze hem ergens anders willen parkeren: ook ja.
Ga ik dat doen: nee natuurlijk niet. Het is de openbare weg en ondanks dat de gemeente weet dat auto's die daar parkeren een probleem vormen voor de mensen aan onze kant van de straat, willen ze er niet aan om dat te verbieden. Dus het is wat het is.

Overigens vind ik wel dat bedrijfsbusjes niet in een woonwijk horen, maar gewoon op een bedrijventerrein. Het worden er meer en meer en ondanks dat ze vaak keurig netjes bestickerd zijn, maken ze niet perse mooi uitzicht en ontnemen ze ook best wat zicht. Maar ook daarvan: het is openbare weg en zolang de gemeente het toestaat is het goed.

Een camper/kampeerbus mag eigenlijk maar drie dagen op de openbare weg staan...
https://www.ad.nl/auto/zo-lang-mag-je-c ... ~ae6de614/

Mijn ouders hadden een keer een aantal dagen de kampeerbus voor de deur staan en toen zat er al heel snel een briefje van de gemeente onder.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:55

Cowboy55 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Tja je kan twee dingen doen. Gewoon parkeren waar je wil en dat mag wettelijk ook. Maar dan houd je niet echt een lekkere sfeer in de buurt. Dus ik zou zelf de goede vrede bewaren.

Meestal (of: in elk geval bij ons) zijn het niet de locals die het systeem verstoren maar bezoekers. Zo gauw als de gasten weg zijn herstelt de natuurlijke parkeerorde. Komt geen sfeerverlies aan te pas. In elk geval niet bij ons.

Ik moet even lachen om de term "natuurlijke parkeerorde". :+

Harry Potter en de orde van... :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:56

Toen ik nog in Den Haag woonde was het soms een kwartier lopen van de parkeerplek naar huis... ondanks betaald parkeren.
Woon je in de binnenstad, kan je überhaupt niet bij je huis in de buurt parkeren.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:01

Soepblik schreef:
Cowboy55 schreef:

Meestal (of: in elk geval bij ons) zijn het niet de locals die het systeem verstoren maar bezoekers. Zo gauw als de gasten weg zijn herstelt de natuurlijke parkeerorde. Komt geen sfeerverlies aan te pas. In elk geval niet bij ons.

Ik moest hier ook om gniffelen :') alsof het een natuurdocumentaire is, haha.

Overigens vind ik het al genoeg zeggen dat deze mensen weten van wie welke auto is en dat ze dus inderdaad in de gaten houden wanneer ''hun'' plekje weer vrij is. Ik weet nog net in welke auto mijn vriend rijdt, maar de buren? Al sla je me dood.
Die mensen hebben dus echt niks beters te doen dan uit hun raam kijken. Lekker laten gaan TS :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:06

Jorienn schreef:
_San87_ schreef:
Niks. Niemand heeft op openbare parkeerplekken een eigen plek. Ik zou me dan ook niks aantrekken van de buurvrouw, want waar hebben we het in jouw geval over...

Ik vind er wel wat van wanneer een gezin met 4 auto's allemaal in dezelfde straat gaan parkeren. De meeste woonwijken zijn daar niet op berekend. Ook vind ik er wat van wanneer mensen hun werkbus in de woonwijk parkeren en daarmee 1,5 tot 2 parkeervakken in beslag nemen. Maar, dat is hier niet aan de orde.

Moest mevrouw het allemaal zo'n issue blijven vinden, kan ze een officiële oprit laten aanleggen. Klaar parkeergezeur.

Toch vind ik dat laatste ook niet fair. Gesproken over normale transporters die net zoveel ruimte in beslag nemen als de Porsche Cayenne van mijn overbuurvrouw.

Bij mijn ouders had iedereen 1 eigen plek op de oprit, op sommige hun oprit konden 2 auto’s. Sommige gezinnen hadden 4 auto’s, wij altijd 2 (mijn ouders 1 en ik). Toen ik zelf zowel de werkbus als mijn privé auto had parkeerde ik die op een groot parkeerterrein op 3 minuten lopen. Maar toen ik die als enigste nog had, zette ik die gewoon in de straat hoor. Maar 1 buurvrouw vond het geen mooi uitzicht. Was in staat hem elke dag vlakbij haar te parkeren. Zijn gewoon openbare plekken, zij hadden hun auto’s op de oprit staan. Mijn ouders ook altijd. Hij nam ook maar 1 plek in beslag.

Nu bij mijn eigen woning staat hij gewoon op het parkeerhofje en als eindelijk mijn nieuwe auto klaar is dan wissel ik deze bus in, dus dan staat die daar gewoon.

Ik vind het echt van de zotte en vrij zielig als mensen parkeerplekken claimen.

Wat is niet fair? Een Transporter is een grote auto, maar past in de gemiddelde parkeervakken over het algemeen. Die giga bussen waar o.a. DHL bezorgers mee rijden, passen niet. Die hebben in een woonwijk niks te zoeken, imo.

Anoniem

Re: Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:11

Ik heb ook ooit in een straat gewoond waar dit gezeik was.. Heb toen ook geantwoord dat de enige vaste plek in de straat de invalidenparkeerplaats met kenteken was en dat de rest gewoon openbare parkeerplaats was. Die buren waren ook echt zo dat als je dan weg was, ze 'hun' plekje weer gingen innemen.. Best joh, boeit mij helemaal niks waar ik parkeer en dat je speciaal je auto weer gaat verzetten vind ik gewoon zielig :')

@TS, als mensen beginnen met 'namens de hele buurt' weet je sowieso al dat dat gel*l is, dat doen ze enkel om hun eigen geklaag/gezeik goed te praten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:36

Excuus San, ik dacht dat je het daar ook over had. Ik bedoel inderdaad de auto’s die gewoon in een normaal vak passen :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:58

Bij ons was het zo erg dat onze buren 2 auto's hadden en de toen thuiswonende zoon ook 1. Die had hem aan de over kant staan ( naast de straat zeg maar ( woonde op een t spiling ) de buurman 1 op de parkeerplaats voor zijn huis en de ander in de garage gingen ze weg zette de zoon zijn auto op die.plek neer. En als zijn pamtrug kwam zette hij de auto weer weg. Als zoon er niets was haalde hij de auto uit de garage om hem op die ene plek te zetten. Als er dan een andere auto stond. Oei oei

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:04

Ongeschreven regel maar ik herken de ergernis wel. Geen probleem om bij de buren of de buren daarnaast te staan, maar m'n buren aan de ene kant hebben 2 wagens, waarvan er één nauwelijks gebruikt wordt en eigenlijk vooral ruimte in staat te nemen, paar deuren verderop hebben ze twee personenwagens en een verlengde bedrijfsbus, de dochter van de overburen zet haar auto op de straat ipv de ruime oprit en iemand van de overburen laat liefst zijn aanhanger aangekoppeld staan, terwijl ze een grote loods naast het huis hebben (waar dat ding soms binnen staat). Schuin tegenover zit een vereniging en onze straat loopt uit op een bejaardentehuis. Als je dan aan de andere kant van de wijk moet parkeren met je zaterdagboodschappen dan kan ik goed vloeken dat er geen klein plaatsje vrijgehouden wordt voor mijn Altootje. Aan de deur komen is dan weer stap 2, ik hou het bij binnensmonds wat verwensingen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 14:05

Ik had net tegen mijn vriend geappt dat hij voor de lol zijn auto vandaag nog eens op diezelfde plek moet zetten om dan te zien of ze weer voor onze deur staat. Maar dan is mijn vriend er ook bij en krijgt ze sowieso de wind van voren van hem. Dat betekend niet dat we dat elke keer gaan doen. Maar dat is gewoon uitproberen om te zien of ze inderdaad echt zo vervelend is als dat ze lijkt.

Wie weet gaat ze nog over andere dingen klagen zoals geluidsoverlast ofzo. Dit is gewoon een gehorige buurt en heel veel mensen draaien hier vaker overdag harde muziek. Smorgens en Savonds laat is het gewoon stil. En hier zijn veel luidruchtige kinderen. Dus als ze daar mee komt dan dikke doei :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:27

Soepblik schreef:
Cowboy55 schreef:

Shyte, Dumbledore waarschuwde me al dat ik teveel info gaf....... :+