Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:Ik vind het programma: Say yes to the dress wel iets hebben hoor. Maar dat die jurken zo ontstellend duur moeten zijn,is dat nou nodig?
Noppes schreef:Wat een bedragen hier! Hebben jullie het over 100 euro per persoon?! Op onze eigen bruiloft en de bruiloften van vrienden was een bedrag van 50 euro per persoon heel gebruikelijk. Als bruidspaar kies je er toch zelf voor om een (duur) feest te geven?
meisje_ schreef:Noppes schreef:Wat een bedragen hier! Hebben jullie het over 100 euro per persoon?! Op onze eigen bruiloft en de bruiloften van vrienden was een bedrag van 50 euro per persoon heel gebruikelijk. Als bruidspaar kies je er toch zelf voor om een (duur) feest te geven?
Hier ook €50,- pp ongeveer.
Sommige €50,- per stel, net eat iemand kan betalen. Gaat toch om de gezelligheid en niet om de €€ vind ik!
. IK geef een feestje omdat IK dat wil! Een cadeau is leuk, maar niet noodzakelijk.... Erbij zijn was voor mij veel belangrijker.
Danique_G schreef:Als ik dit zo lees was ik echt een krent met de bruiloft van mijn nichtje.
Ik had net 1,5 maand mijn eerste vaste baan en was net verhuist naar mijn eerste echte huis en we hebben 30 euro gegeven![]()
Nu vind ik cadeaus geven voor bruiloften sowieso vreemd, dat terzijde.
. verootjoo schreef:anjali schreef:Ik vind het programma: Say yes to the dress wel iets hebben hoor. Maar dat die jurken zo ontstellend duur moeten zijn,is dat nou nodig?
Geen idee over wat voor geld je het hebt, maar er zitten natuurlijk de nodige werkuren in een jurk en dan nog de stof, welke ook niet goedkoop is.
Mijn jurk heb ik laten ontwerpen en maken in een atelier en die was 2500€ En dat vind ik een normale prijs.
Maar een jurk is niet nodig om te trouwen nee, je mag ook in een hema jurkje je ja-woord geven of je spijkerbroek. Net wat je wilt.

Popstra schreef:Voor sommige mensen is 2.500 of 700 voor een jurk die je verder nooit niet draagt best wel geld he!?
Noppes schreef:Wat een bedragen hier! Hebben jullie het over 100 euro per persoon?! Op onze eigen bruiloft en de bruiloften van vrienden was een bedrag van 50 euro per persoon heel gebruikelijk. Als bruidspaar kies je er toch zelf voor om een (duur) feest te geven?
Liezel1 schreef:Mij is altijd geleerd: je geeft wat het bruidspaar voor jou aan kosten heeft.
Pro corona hebben wij nog een bruiloft gehad in FR van hele goede vrienden (zijn zelf Frans). Ze hadden een kasteel afgehuurd en wij hadden een gezinssuite. De hele dag meegemaakt, kerk, gemeentehuis, receptie, eten, feest en de volgende ochtend ontbijt.
Ik was met mijn ouders en zus en we hebben elk 100 euro gegeven, dus 400 totaal. De heen en terugreis was uiteraard ook voor eigen rekening, net als kleding etc.
Liezel1 schreef:Mij is altijd geleerd: je geeft wat het bruidspaar voor jou aan kosten heeft.
Pro corona hebben wij nog een bruiloft gehad in FR van hele goede vrienden (zijn zelf Frans). Ze hadden een kasteel afgehuurd en wij hadden een gezinssuite. De hele dag meegemaakt, kerk, gemeentehuis, receptie, eten, feest en de volgende ochtend ontbijt.
Ik was met mijn ouders en zus en we hebben elk 100 euro gegeven, dus 400 totaal. De heen en terugreis was uiteraard ook voor eigen rekening, net als kleding etc.