Hoeveel geef je op een bruiloft?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:59

Wat een bedragen hier! Hebben jullie het over 100 euro per persoon?! Op onze eigen bruiloft en de bruiloften van vrienden was een bedrag van 50 euro per persoon heel gebruikelijk. Als bruidspaar kies je er toch zelf voor om een (duur) feest te geven?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 22:56

anjali schreef:
Ik vind het programma: Say yes to the dress wel iets hebben hoor. Maar dat die jurken zo ontstellend duur moeten zijn,is dat nou nodig?

Geen idee over wat voor geld je het hebt, maar er zitten natuurlijk de nodige werkuren in een jurk en dan nog de stof, welke ook niet goedkoop is.
Mijn jurk heb ik laten ontwerpen en maken in een atelier en die was 2500€ En dat vind ik een normale prijs.
Maar een jurk is niet nodig om te trouwen nee, je mag ook in een hema jurkje je ja-woord geven of je spijkerbroek. Net wat je wilt.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 05:50

Noppes schreef:
Wat een bedragen hier! Hebben jullie het over 100 euro per persoon?! Op onze eigen bruiloft en de bruiloften van vrienden was een bedrag van 50 euro per persoon heel gebruikelijk. Als bruidspaar kies je er toch zelf voor om een (duur) feest te geven?

Hier ook €50,- pp ongeveer.
Sommige €50,- per stel, net eat iemand kan betalen. Gaat toch om de gezelligheid en niet om de €€ vind ik!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 07:55

meisje_ schreef:
Noppes schreef:

Hier ook €50,- pp ongeveer.
Sommige €50,- per stel, net eat iemand kan betalen. Gaat toch om de gezelligheid en niet om de €€ vind ik!

Geven wat je kan betalen vind ik idd ook een raar principe.
Als ik wil kan ik natuurlijk ook wel €2000 geven, maar dat doe ik niet.
Ik vind het raar om vriendschap in geld uit te drukken. Ik hecht zelf totaal geen waarde aan geld.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:17

Alja schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mijn moeder is zo verslaafd aan dat programma dat ze nu al beloofd heeft mijn jurk te betalen. :))

Nu nog een aanzoek. *D

Daar werk je toch hard aan :)

Hahaha zéker! Alleen eerst nog even afstuderen en geld sparen! :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:17

Als ik dit zo lees was ik echt een krent met de bruiloft van mijn nichtje.
Ik had net 1,5 maand mijn eerste vaste baan en was net verhuist naar mijn eerste echte huis en we hebben 30 euro gegeven :o
Nu vind ik cadeaus geven voor bruiloften sowieso vreemd, dat terzijde.

iirrssjjee

Re: Hoeveel geef je op een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:23

Ik zou het belachelijk vinden als ik 50pp zou krijgen van mensen :+. IK geef een feestje omdat IK dat wil! Een cadeau is leuk, maar niet noodzakelijk.... Erbij zijn was voor mij veel belangrijker.

Maar blijkbaar is die keuze persoonlijk en voor iedereen anders ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:30

Danique_G schreef:
Als ik dit zo lees was ik echt een krent met de bruiloft van mijn nichtje.
Ik had net 1,5 maand mijn eerste vaste baan en was net verhuist naar mijn eerste echte huis en we hebben 30 euro gegeven :o
Nu vind ik cadeaus geven voor bruiloften sowieso vreemd, dat terzijde.

Ik vind dat een prima cadeau :).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:17

Alleen kom ik met 50 bij vrienden ik heb ook weleens 35 gegeven voor middag waar wel eten bij was. Sindsdien maar 50. Alleen bij mijn zus 75 gedaan op aandringen ouders. Die gaven 100 p.p.

*En dan nog geld uitgeven aan kleding schoenen die je nooit weer aanhebt.. dat heb ik bij vrienden niet gedaan)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:20

verootjoo schreef:
anjali schreef:
Ik vind het programma: Say yes to the dress wel iets hebben hoor. Maar dat die jurken zo ontstellend duur moeten zijn,is dat nou nodig?

Geen idee over wat voor geld je het hebt, maar er zitten natuurlijk de nodige werkuren in een jurk en dan nog de stof, welke ook niet goedkoop is.
Mijn jurk heb ik laten ontwerpen en maken in een atelier en die was 2500€ En dat vind ik een normale prijs.
Maar een jurk is niet nodig om te trouwen nee, je mag ook in een hema jurkje je ja-woord geven of je spijkerbroek. Net wat je wilt.

De mijne in een atelier in NL handgemaakt, zelf ontworpen, 700,-
Dus nee, een jurk hóeft niet zo duur te zijn :n

Wij hadden een kadolijst en daar stonden vele kado's op van rond de 30-50 euro en ook wel wat dingen van minder dan 25,-
En daar hebben we er veel van gekregen. Waren we heel erg blij mee.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:25

Ik heb mijn vriendin 80 euro gegeven toen ze ging trouwen.
Ze trouwde in Spanje dus het heeft een hoop geld gekost om daar het weekend nog te verblijven/te komen.
Dus vond 80 wel een mooi bedrag. :Y)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:34

ts ik zou kijken wat in je budget past en waar jij je goed bij voelt.

ik heb laatste een bruiloft gehad van een goede vriendin van mij deze heb ik €50,00 gegeven en nog een graveerde kist met hun namen er op en is een fles Möet met 2 gegeaveerde glazen met de trouw datum.

een andere vriendin had ik alleen €50,00 gegeven. maar toen moest ik ook een hotel en alles regelen.
toen schrok ik wel want de meeste gave maar max €20,00... dat vond ik wel uhmm appart

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:00

Voor sommige mensen is 2.500 of 700 voor een jurk die je verder nooit niet draagt best wel geld he!?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:11

Popstra schreef:
Voor sommige mensen is 2.500 of 700 voor een jurk die je verder nooit niet draagt best wel geld he!?

Ik vind het ook veel geld. Maar afgezet tegen de tijd die mensen er aan besteden om hem te ontwerpen en maken en de stof die erin gaat, vind ik het niet per se duur.

En je bent niet verplicht in een dure trouwjurk te trouwen he. Dat is allemaal voor de show. Dat is sowieso het meeste, want trouwen zelf is niks meer dan ja zeggen tegen elkaar in bijzijn van een ambtenaar en wat getuigen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:27

Noppes schreef:

Klopt. En als gast kies je ook gewoon lekker zelf wat je geeft.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:48

Mij is altijd geleerd: je geeft wat het bruidspaar voor jou aan kosten heeft.

Pro corona hebben wij nog een bruiloft gehad in FR van hele goede vrienden (zijn zelf Frans). Ze hadden een kasteel afgehuurd en wij hadden een gezinssuite. De hele dag meegemaakt, kerk, gemeentehuis, receptie, eten, feest en de volgende ochtend ontbijt.
Ik was met mijn ouders en zus en we hebben elk 100 euro gegeven, dus 400 totaal. De heen en terugreis was uiteraard ook voor eigen rekening, net als kleding etc.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:51

Wat een bizarre bedragen worden er verwacht of gegeven.
Ik ben van de bedragen "wat kun je missen?" Laatste huwelijk gaf ik €50,- en dat vind ik een mooi bedrag.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:52

Liezel1 schreef:

Pro corona hebben wij nog een bruiloft gehad in FR van hele goede vrienden (zijn zelf Frans). Ze hadden een kasteel afgehuurd en wij hadden een gezinssuite. De hele dag meegemaakt, kerk, gemeentehuis, receptie, eten, feest en de volgende ochtend ontbijt.
Ik was met mijn ouders en zus en we hebben elk 100 euro gegeven, dus 400 totaal. De heen en terugreis was uiteraard ook voor eigen rekening, net als kleding etc.

Nooit van gehoord! Misschien wel een goede leidraad. Samen met hoe lang je bent uitgenodigd en hoe dichtbij je bij het bruidspaar staat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:57

Maar een bruidspaar wat idioot hoge kosten maakt kiest daar zelf voor.
Ik ben best blij met een cola en een hamburger van de Mac :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:57

Misschien wil iemand er een wiskundige formule voor maken. :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:00

DuoPenotti schreef:
Maar een bruidspaar wat idioot hoge kosten maakt kiest daar zelf voor.
Ik ben best blij met een cola en een hamburger van de Mac :D

Nou precies dit. Ik als gast hoef toch niet de kosten te dekken??!!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:11

Denk dat je het iets genuanceerder moet zien, althans zo zie ik het:
Wanneer je bent uitgenodigd voor een hele dag (dus niet enkel avondgast), je dichtbij het bruidspaar staat, je volledig wordt verzorgt, het kwijt kan (niet onbelangrijk) dan betaal je wat extra.

Bijvoorbeeld. Stel mijn beste vriendin gaat trouwen en mijn vriend en ik willen 70 geven pp. we worden uitgenodigd zoals hierboven beschreven. Dan geef ik 100 ipv 70. Ik denk niet dat ze bedoelde dat je ipv 50 opeens het dubbele gaat geven. In principe vind ik ook dat je zelf lekker gek mag doen maar ik daar de kosten niet voor hoef te dekken. Hangt ook gewoon af van de relatie die je hebt met elkaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:22

Liezel1 schreef:

Dikke doei :evaw:
Ik ben niet op de wereld gezet om andermans trouwen te bekostigen. Wat een gek idee zeg.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:25

Is dat überhaupt niet de originele gedachte achter het geven van een trouwcadeau? Een beetje à la baby shower om het zo maar even te zeggen?

Je kunt beter een cadeau geven wanneer mensen weer gaan scheiden. Dan hebben ze het vaak harder nodig de extra spullen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:31

Liezel1 schreef:

Echt? Ik geloof dat je het bedrag dat je gegeven hebt dan wel erg laag hebt ingeschat.

Tenminste, als je instelling geven wat het bruidspaar aan jou aan kosten heeft.