Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:49

Thanks voor de tips!

Is een trouwjurk alleen haalbaar als je dat ten minste een half jaar van tevoren doet? Wij willen klein en simpel trouwen, waarschijnlijk ergens doordeweeks, en ik heb geen 'droomjurk' in gedachten. Ik denk dat ik vastzit aan een jurk die ik meteen mee kan nemen, maar ik ben dan bang dat er geen gelegenheid meer is om hem op maat te maken. De kans dat je tegen een perfect passende jurk aanloopt (die niet vermaakt hoeft te worden), lijkt me klein?"
Ik heb gelukkig wel uitwijkmogelijkheden. Het hoeft van mij niet per se een trouwjurk te zijn.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:50

Voor onze locatie hoeven wij helemaal niks aan te betalen.

Wij hebben de datum vast gelegd maar onze locatie gaf aan in goed vertrouwen geen aanbetaling te willen ivm de omstandigheden mbt corona.

Ik ga in januari bij een bruidszaak in burgum kijken of ik mijn "say yes to the dress" kan vinden.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:57

_Lorette_ schreef:
Thanks voor de tips!

Is een trouwjurk alleen haalbaar als je dat ten minste een half jaar van tevoren doet? Wij willen klein en simpel trouwen, waarschijnlijk ergens doordeweeks, en ik heb geen 'droomjurk' in gedachten. Ik denk dat ik vastzit aan een jurk die ik meteen mee kan nemen, maar ik ben dan bang dat er geen gelegenheid meer is om hem op maat te maken. De kans dat je tegen een perfect passende jurk aanloopt (die niet vermaakt hoeft te worden), lijkt me klein?"
Ik heb gelukkig wel uitwijkmogelijkheden. Het hoeft van mij niet per se een trouwjurk te zijn.

Dat kan wel. Ze raden dit ook voornamelijk aan omdat jurken vaak een levertijd hebben van een paar maanden en soms wel een half jaar, als het dan nog vermaakt moet worden wil je dat natuurlijk niet een week van tevoren pas kunnen doen. Als het een jurk is die je zo mee kunt nemen zou er dus ook echt wel tijd moeten zijn om hem nog te vermaken. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:02

Dat is een geruststelling! Dan moet ik t.z.t. maar eens gaan kijken. Wij weten misschien niet goed hoe we het willen, maar we weten wel wat we NIET willen en dan kom je ook al een eind. :P

Waar ik overigens ook benieuwd naar ben... Hebben jullie allemaal een trouwambtenaar van jullie gemeente? Of zijn hier bokkers die een speciaal persoon willen beëdigen voor het huwelijk? Dat laatste heb ik zelf nog nooit meegemaakt en ik vroeg me af hoe vaak dit voorkwam.

Liselot

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:04

Ik zie vooral veel zelfstandige trouwambtenaren, maar zelf beëdigde personen nagenoeg nooit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:07

_Lorette_ schreef:
Thanks voor de tips!

Het gaat meestal om de levering wat een bepaalde periode duurt.
Er zijn natuurlijk winkels zoals w2b waar ze genoeg op voorraad hebben dat je de jurk meteen mee kan nemen, dat geld ook voor winkels met een outlet.
Ik geloof dat Ann en John in Eindhoven ook een outlet heeft :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:09

_Lorette_ schreef:
Dat is een geruststelling! Dan moet ik t.z.t. maar eens gaan kijken. Wij weten misschien niet goed hoe we het willen, maar we weten wel wat we NIET willen en dan kom je ook al een eind. :P

Waar ik overigens ook benieuwd naar ben... Hebben jullie allemaal een trouwambtenaar van jullie gemeente? Of zijn hier bokkers die een speciaal persoon willen beëdigen voor het huwelijk? Dat laatste heb ik zelf nog nooit meegemaakt en ik vroeg me af hoe vaak dit voorkwam.

Mijn vader heeft mij en mijn man vorig jaar getrouwd :j

Hij heeft een cursus gevolg en is speciaal voor die dag beëdigd en heeft het zelfs zo goed gedaan dat hij door andere ook gevraagd is om hun te trouwen, en wordt nu zelfs officieel babs in bepaalde gemeentes :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:25

_Lorette_ schreef:
Thanks voor de tips!

Ik heb mijn trouwjurk 2e hands gevonden. Het vermaken heeft een week geduurd.
de coupeuse heeft me wel gezegd dat ik dus juist niet mag afvallen haha.. nou ja, dat is ook een voordeel met de feestdagen op komst.

torselet heb ik er wel bij gekregen/gekocht, maar ga ik niet gebruiken. Dus als iemand hier nog interesse heeft?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:19

Trouwjurk vinden kan op elk moment, het hangt vooral af van je eisen en het soort winkels waar je shopt. Zelfs een maand ervoor zou in theorie kunnen, maar je keuze is dan veel beperkter dan een halfjaar ervoor. Bij veel outlets zoek je tussen de jurken die vrijwel jouw maat zijn, dus alleen kleine aanpassingen nodig hebben. Daarnaast krijg je hem vaak direct mee naar huis en kom je vlak (tussen 2 en 6 weken ervoor) voor de bruiloft nog terug voor het vermaken. Dat scheelt opslag en verzekeringskosten voor de winkel, dus dat zie je vaak ook terug in de prijs.
Wil je echt een handgemaakte, bijzondere of speciaal merk, dan zit je wel aan levertijden vast.

Gaat overigens voor heel je bruiloft op. Vrienden van mij zijn in november begonnen met een bruiloft organiseren voor februari. Binnen een maand hebben we het meeste rond, maar eisen en wensen zijn hierin cruciaal. Niet alles op één locatie, geen speciale trouwlocatie, kleiner gezelschap, datum en plaats maken zoveel uit.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:33

Wat een gezelligheid hier :) ik denk dat miramii wel gelijk heeft, als je flexibel bent kan er heel veel op korte termijn!

Wat betreft de ambtenaar, wij kiezen er gewoon eentje van de gemeente, of krijgen eentje toegewezen. Is dat bij jullie allemaal al helemaal gefixt? Ik heb wel de ondertrouw formulieren, datum vastleggen etc, ingediend maar daarna niks meer gehoord vanuit de gemeente... Moet ik daar al achteraan?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 18:22

wij hebben ook niets meer gehoord van de gemeente. De trouwambtenaar neemt een paar weken voor de datum contact op om kennis te maken en de ceremonie door te spreken.

Ik ben al een keer eerder getrouwd. De ambtenaar had er toen een heel leuk en persoonlijk verhaal van gemaakt.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:13

Amber_ schreef:
Liselot schreef:
Voor jurken in een goedkopere prijsklasse kan ik Assepoester in Arnhem aanraden!

Ik vond het daar echt tegenvallen, maar als je daar toch geen gaat moet je ook zeker naar Wed2Be Arnhem (5min daar vandaan).

Ik heb de mijne toen bij D’ Amore in Arnhem gekocht. Opties genoeg :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:20

Ik meld mij ook! Ik ben op augustus 2020 gevraagd en we wilden graag ook in augustus trouwen. Echter door corona en andere omstandigheden het een jaar uitgesteld. Jurk had ik wel gelijk de maand erop al kon niet wachten om bruidsjurken te passen haha :+ Het hele geregel verder vind ik best wel een ding eigenlijk.. We willen graag op 12 augustus trouwen. Ben nu bezig om iig save the dates eruit te sturen en daarna wil ik een fysieke kaart sturen denk ik?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:45

Ik ga straks even alles bijlezen. Nu al voor een trouwjurk kijken gaat helaas niet; mijn buik begint aardig te groeien dus ben dan bang dat ‘ie niet goed meer is. Heb wel al een bepaalde jurk in gedachte dus ga zeker alle tips meenemen.

Assepoester in Arnhem lijkt mij een leuke winkel alleen ik wil echt een traditionele jurk, en hun hebben vaak juist wat aparter/moderner geloof ik?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:34

Wiwabalia schreef:
Ik ga straks even alles bijlezen. Nu al voor een trouwjurk kijken gaat helaas niet; mijn buik begint aardig te groeien dus ben dan bang dat ‘ie niet goed meer is. Heb wel al een bepaalde jurk in gedachte dus ga zeker alle tips meenemen.

Assepoester in Arnhem lijkt mij een leuke winkel alleen ik wil echt een traditionele jurk, en hun hebben vaak juist wat aparter/moderner geloof ik?

Anders moet Koonings een keer bellen of zij met je mee kunnen denken. Die hebben echt van alles.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:36

Wiwabalia schreef:
Wij hebben ook een locatie geboekt voor 19 mei 2023, wat ik wel apart vond is dat we nu al 50% moeten aanbetalen? Hebben meer mensen dat?

Wij gaan trouwen op het Landgoed van Sandenburg in Langbroek. Heb er ontzettend veel zin in alleen verder zijn we nu nog even niet zoveel met de bruiloft meer bezig omdat er een klein hummeltje onderweg is. :+:

Wat is aan te raden qua trouwjurk (van te voren qua maanden)? Ik wil in de outlets gaan kijken tot een max budget van 1500eu, dus hij moet dan volgens mij al daar in de winkel hangen. En ik wil wel van mijn buikje af zijn en weer een beetje terug in shape..

Sandenburg is zoo mooi!! wij hebben daar de foto's gemaakt bij mijn eerste huwelijk. supermooi!
Ik was toendertijd 7 mnd zwanger, en had geen echte trouwjurk, maar een lange witte stretchjurk met mooie buikband.

Als ik jou was zou ik denk ik wachten tot een paar maanden na de bevalling, voor je een jurk gaat uitzoeken. Je lichaam verandert waarschijnlijk toch wel wat. wanneer ben je uitgerekend?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:38

voor kaarten zijn wij bij kaartje2go uitgekomen. Al 2 keer een gratis proefdruk laten komen, we zijn er nu wel zo ongeveer uit. Ik vind het wel een makkelijke site.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:04

Cath welkom! Jammer dat jullie een jaar hebben moeten uitstellen maar het gaat volgend jaar vast een prachtige dag worden. Save the date kaartjes doen wij niet, maar is wel heel leuk! Hebben jullie straks de uitnodigingen dan hetzelfde qua stijl?

@Wiwabalia: even bellen met een grote winkel, dan kunnen ze je vast helpen wat het beste moment is om een jurk te gaan uitkiezen. Ik ben zelf heel blij met de service van de medewerkers bij Covers in Utrecht.

@juval leuk jullie kaarten uitzoeken! Fijn dat je gratis een proefdruk kan krijgen, van internet kiezen is toch wel lastig vind ik. Vooral voor papier soorten en kleuren is toch fijn om het gewoon in handen te hebben. Ik ga kaartje2go onthouden want dat klinkt prima!

Wij hebben vandaag adviesgesprek gehad over onze bruidstaart. Het wordt een mooie unieke taart met geometrische patronen en prachtige suikerbloemen, ik ben super benieuwd om het uitgewerkte ontwerp te zien :):) Die krijgen we binnenkort in de mail.

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:34

Leuk toppic!

Wij gaan november 2022 trouwen. Ik ben in augustus gevraagd in het sprookjesbos van de Efteling <3.
Locatie is het archeon ( middeleeuws klooster) en we laten de ringen aanvliegen door een uil. De dag sluiten we af met middeleeuws banket.

Jurk heb ik al. Geweldige wijde sprookjes jurk met sleep en sluier. Afgelopen week ben ik geweest voor verstellen en volgende week kan ik hem al halen, moest alleen in lengte en kleine aanpassing in decolleté.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:37

aalstreep schreef:
Leuk toppic!

Wij gaan november 2022 trouwen. Ik ben in augustus gevraagd in het sprookjesbos van de Efteling <3.
Locatie is het archeon ( middeleeuws klooster) en we laten de ringen aanvliegen door een uil. De dag sluiten we af met middeleeuws banket.

Jurk heb ik al. Geweldige wijde sprookjes jurk met sleep en sluier. Afgelopen week ben ik geweest voor verstellen en volgende week kan ik hem al halen, moest alleen in lengte en kleine aanpassing in decolleté.

Oh dat klinkt echt geweldig!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:59

Wat gaaf aalstreep!

Wij gaan ook trouwen dit jaar.
Ik heb er niks mee en wilde eigenlijk gewoon naar het gemeentehuis en klaar :+

Maar nu begint het toch allemaal wat te kriebelen.

Mijn moeder heeft een bruidszaak dus een jurk zal niet echt een probleem zijn denk ik.
Mijn moeder wil ook graag dat ik een jurk aantrek haha nou wie weet.

Wij moeten nog een datum regelen.

Wij zijn beide makkelijk daarom zie ik tegen een feest enz op.
Ik ben namelijk gewoon niet creatief en waar begin je enz enz.

Het zal waarschijnlijk bij iets simpels blijven denk ik maar ik ga meelezen!
En wie weet

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:27

Wij hebben de datum en locatie vastgelegd! Moeten alleen nog akkoord van de gemeente krijgen voor de locatie.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:06

juval schreef:
Wiwabalia schreef:
Wij hebben ook een locatie geboekt voor 19 mei 2023, wat ik wel apart vond is dat we nu al 50% moeten aanbetalen? Hebben meer mensen dat?

Wij gaan trouwen op het Landgoed van Sandenburg in Langbroek. Heb er ontzettend veel zin in alleen verder zijn we nu nog even niet zoveel met de bruiloft meer bezig omdat er een klein hummeltje onderweg is. :+:

Wat is aan te raden qua trouwjurk (van te voren qua maanden)? Ik wil in de outlets gaan kijken tot een max budget van 1500eu, dus hij moet dan volgens mij al daar in de winkel hangen. En ik wil wel van mijn buikje af zijn en weer een beetje terug in shape..

Sandenburg is zoo mooi!! wij hebben daar de foto's gemaakt bij mijn eerste huwelijk. supermooi!
Ik was toendertijd 7 mnd zwanger, en had geen echte trouwjurk, maar een lange witte stretchjurk met mooie buikband.

Als ik jou was zou ik denk ik wachten tot een paar maanden na de bevalling, voor je een jurk gaat uitzoeken. Je lichaam verandert waarschijnlijk toch wel wat. wanneer ben je uitgerekend?

Uitgerekend op 15 juni 2022, we gaan trouwens 19 mei 2023. Zit wel wat tijd tussen gelukkig. Als alles goed gaat is de kleine dan 11 maanden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:24

Ik kreeg laatst de ingeving dat we na moeten denken over trouwringen. Ik draag af en toe loszittende ringen (te groot, want ik vind ze anders beknellend) en ik vind ze vaak ergens op mijn bureau, dus dan heb ik ze blijkbaar toch weer afgedaan. Sowieso is spullen kwijtraken mijn grote talent. Ik zou het heel naar vinden als ik mijn trouwring kwijt zou raken. Een tattoo wil ik niet. We hebben wel matching littekens van brandwonden (incident met een hottub), misschien is dat al voldoende. :+
Ik zie ook niet helemaal voor me hoe je dat doet met dragen. Heb je je trouwring altijd om? Ook met sporten, zwemmen, etc.? Ik zie nog een kleine kans van slagen (niet kwijtraken) als ik de ring niet makkelijk afkrijg en eeuwig draag, maar dat moet wel kunnen en veilig zijn.

aalstreep schreef:
Leuk toppic!

Dat klinkt heel gaaf!

Linnie050 schreef:
Wat gaaf aalstreep!

Wij gaan ook trouwen dit jaar.
Ik heb er niks mee en wilde eigenlijk gewoon naar het gemeentehuis en klaar :+

Maar nu begint het toch allemaal wat te kriebelen.

Mijn moeder heeft een bruidszaak dus een jurk zal niet echt een probleem zijn denk ik.
Mijn moeder wil ook graag dat ik een jurk aantrek haha nou wie weet.

Wij moeten nog een datum regelen.

Wij zijn beide makkelijk daarom zie ik tegen een feest enz op.
Ik ben namelijk gewoon niet creatief en waar begin je enz enz.

Het zal waarschijnlijk bij iets simpels blijven denk ik maar ik ga meelezen!
En wie weet

Ik heb er ook niks mee, in de zin dat ik er geen voorstelling bij heb, er niet van droom en ik alles wat 'doen omdat het hoort' hekel (daarnaast voel ik me ongemakkelijk als ik in het middelpunt van de belangstelling sta). :P We willen wel graag officieel bij elkaar horen, juist voor het geval dat een van ons komt te overlijden. Dat heeft niet te maken met kinderen, want die hebben we niet. Dus eigenlijk niet meer dan een gevoel. En juist vanwege dat gevoel, vond ik een te praktische insteek ook niet leuk. Het is uit liefde, dus het mag wel een beetje gevierd worden, zelfs al hoeft de poespas van ons niet. Wellicht doen we een korte ceremonie met een lunch of zo. Niet te moeilijk.

Als je moeder een bruidszaak heeft, dan zou ik zeker voor een jurk gaan. :j

Jorinda schreef:
Wij hebben de datum en locatie vastgelegd! Moeten alleen nog akkoord van de gemeente krijgen voor de locatie.

Dat is fijn!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:47

Ik heb een beetje hetzelfde probleem Lorette, ik draag ook wel ringen maar eigenlijk alleen als ik ergens heen ga of zo. Heb daarom ook geen verlovingsring. Wij hebben wel ringen, maar ze zijn vrij basic zodat ze niet snel in de weg zitten, dus ik hoop dat ik 'm dan gewoon altijd draag. Anders eventueel aan een ketting of zo?

Maar het hoeft natuurlijk niet, mijn ouders dragen hun ringen ook niet bijvoorbeeld. Mijn vriend werkt in de zorg en speelt rugby, gladde ring mag op z'n werk wel maar met rugby moet ie sowieso af dus 3 dagen per week gaat hij hem al standaard niet dragen :+ Ik vind het zelf ook niet fijn bij de paarden en tijdens trainen (powerliften, dus ook niet fijn/gevaarlijk).