Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lorette_ schreef:Thanks voor de tips!
Is een trouwjurk alleen haalbaar als je dat ten minste een half jaar van tevoren doet? Wij willen klein en simpel trouwen, waarschijnlijk ergens doordeweeks, en ik heb geen 'droomjurk' in gedachten. Ik denk dat ik vastzit aan een jurk die ik meteen mee kan nemen, maar ik ben dan bang dat er geen gelegenheid meer is om hem op maat te maken. De kans dat je tegen een perfect passende jurk aanloopt (die niet vermaakt hoeft te worden), lijkt me klein?"
Ik heb gelukkig wel uitwijkmogelijkheden. Het hoeft van mij niet per se een trouwjurk te zijn.
Is een trouwjurk alleen haalbaar als je dat ten minste een half jaar van tevoren doet? Wij willen klein en simpel trouwen, waarschijnlijk ergens doordeweeks, en ik heb geen 'droomjurk' in gedachten. Ik denk dat ik vastzit aan een jurk die ik meteen mee kan nemen, maar ik ben dan bang dat er geen gelegenheid meer is om hem op maat te maken. De kans dat je tegen een perfect passende jurk aanloopt (die niet vermaakt hoeft te worden), lijkt me klein?"
Ik heb gelukkig wel uitwijkmogelijkheden. Het hoeft van mij niet per se een trouwjurk te zijn.
_Lorette_ schreef:Dat is een geruststelling! Dan moet ik t.z.t. maar eens gaan kijken. Wij weten misschien niet goed hoe we het willen, maar we weten wel wat we NIET willen en dan kom je ook al een eind.![]()
Waar ik overigens ook benieuwd naar ben... Hebben jullie allemaal een trouwambtenaar van jullie gemeente? Of zijn hier bokkers die een speciaal persoon willen beëdigen voor het huwelijk? Dat laatste heb ik zelf nog nooit meegemaakt en ik vroeg me af hoe vaak dit voorkwam.
Amber_ schreef:Liselot schreef:Voor jurken in een goedkopere prijsklasse kan ik Assepoester in Arnhem aanraden!
Ik vond het daar echt tegenvallen, maar als je daar toch geen gaat moet je ook zeker naar Wed2Be Arnhem (5min daar vandaan).
Wiwabalia schreef:Ik ga straks even alles bijlezen. Nu al voor een trouwjurk kijken gaat helaas niet; mijn buik begint aardig te groeien dus ben dan bang dat ‘ie niet goed meer is. Heb wel al een bepaalde jurk in gedachte dus ga zeker alle tips meenemen.
Assepoester in Arnhem lijkt mij een leuke winkel alleen ik wil echt een traditionele jurk, en hun hebben vaak juist wat aparter/moderner geloof ik?
Wiwabalia schreef:Wij hebben ook een locatie geboekt voor 19 mei 2023, wat ik wel apart vond is dat we nu al 50% moeten aanbetalen? Hebben meer mensen dat?
Wij gaan trouwen op het Landgoed van Sandenburg in Langbroek. Heb er ontzettend veel zin in alleen verder zijn we nu nog even niet zoveel met de bruiloft meer bezig omdat er een klein hummeltje onderweg is.![]()
Wat is aan te raden qua trouwjurk (van te voren qua maanden)? Ik wil in de outlets gaan kijken tot een max budget van 1500eu, dus hij moet dan volgens mij al daar in de winkel hangen. En ik wil wel van mijn buikje af zijn en weer een beetje terug in shape..
aalstreep schreef:Leuk toppic!
Wij gaan november 2022 trouwen. Ik ben in augustus gevraagd in het sprookjesbos van de Efteling.
Locatie is het archeon ( middeleeuws klooster) en we laten de ringen aanvliegen door een uil. De dag sluiten we af met middeleeuws banket.
Jurk heb ik al. Geweldige wijde sprookjes jurk met sleep en sluier. Afgelopen week ben ik geweest voor verstellen en volgende week kan ik hem al halen, moest alleen in lengte en kleine aanpassing in decolleté.
juval schreef:Wiwabalia schreef:Wij hebben ook een locatie geboekt voor 19 mei 2023, wat ik wel apart vond is dat we nu al 50% moeten aanbetalen? Hebben meer mensen dat?
Wij gaan trouwen op het Landgoed van Sandenburg in Langbroek. Heb er ontzettend veel zin in alleen verder zijn we nu nog even niet zoveel met de bruiloft meer bezig omdat er een klein hummeltje onderweg is.![]()
Wat is aan te raden qua trouwjurk (van te voren qua maanden)? Ik wil in de outlets gaan kijken tot een max budget van 1500eu, dus hij moet dan volgens mij al daar in de winkel hangen. En ik wil wel van mijn buikje af zijn en weer een beetje terug in shape..
Sandenburg is zoo mooi!! wij hebben daar de foto's gemaakt bij mijn eerste huwelijk. supermooi!
Ik was toendertijd 7 mnd zwanger, en had geen echte trouwjurk, maar een lange witte stretchjurk met mooie buikband.
Als ik jou was zou ik denk ik wachten tot een paar maanden na de bevalling, voor je een jurk gaat uitzoeken. Je lichaam verandert waarschijnlijk toch wel wat. wanneer ben je uitgerekend?
aalstreep schreef:Leuk toppic!
Wij gaan november 2022 trouwen. Ik ben in augustus gevraagd in het sprookjesbos van de Efteling.
Locatie is het archeon ( middeleeuws klooster) en we laten de ringen aanvliegen door een uil. De dag sluiten we af met middeleeuws banket.
Jurk heb ik al. Geweldige wijde sprookjes jurk met sleep en sluier. Afgelopen week ben ik geweest voor verstellen en volgende week kan ik hem al halen, moest alleen in lengte en kleine aanpassing in decolleté.
Linnie050 schreef:Wat gaaf aalstreep!
Wij gaan ook trouwen dit jaar.
Ik heb er niks mee en wilde eigenlijk gewoon naar het gemeentehuis en klaar![]()
Maar nu begint het toch allemaal wat te kriebelen.
Mijn moeder heeft een bruidszaak dus een jurk zal niet echt een probleem zijn denk ik.
Mijn moeder wil ook graag dat ik een jurk aantrek haha nou wie weet.
Wij moeten nog een datum regelen.
Wij zijn beide makkelijk daarom zie ik tegen een feest enz op.
Ik ben namelijk gewoon niet creatief en waar begin je enz enz.
Het zal waarschijnlijk bij iets simpels blijven denk ik maar ik ga meelezen!
En wie weet
Jorinda schreef:Wij hebben de datum en locatie vastgelegd! Moeten alleen nog akkoord van de gemeente krijgen voor de locatie.