Vanuit mijn omgeving heb ik twee maal simpelweg een echo in mijn handen gedrukt gekregen, zonder verdere tekst maar met een veel betekenende blik. Simpele actie, had het bij hen kunnen zien aankomen, maar alsnog helemaal in shock
Van een andere vriendin wist ik dat ze al langer aan het proberen was om zwanger te worden en ik ging met haar en haar vriend uit eten. Toen volgde de opmerking 'ik kan natuurlijk alleen doorbakken vlees eten'. Daar viel toen ook een stevig kwartje. Bleek dat zij en haar vriend al de hele middag dubbele opmerkingen aan het maken waren die haar zwangerschap verraadden en ik had pas heel laat iets door.
Een vriendin die nu zwanger is van haar tweede kindje kwam laatst bij mij langs en liet een foto van haar zoontje zien op haar telefoon en zei 'kijk hoe leuk'. Zoontje zat voor de TV en ik zat alleen naar hem te kijken, zei nog dat het inderdaad echt een leuke foto was, keek toen pas naar het TV scherm waarop stond 'ik word grote broer'. Kwartje viel daardoor veel later dan had gekund
Ik en mijn vriend hadden hen uitgenodigd om paaseieren te komen rapen in onze tuin. Nu hebben wij vergeleken met hen nogal een saaie tuin - wij een strak gazon met schattig tuinhuis, zij een heus bos Dus hebben zij gevraagd of wij, met 2 andere vrienden, niet liever bij hen paaseieren wilden komen rapen.
Dus, paaseitjes geraapt. Toen die allemaal gevonden waren, hadden ze nog een verassing. We moesten een stuk gereedschap uitkiezen, en aan de hand van aanwijzingen een schat zoeken. Zowel wij als het andere koppel hadden uiteindelijk een stuk hout gevonden, waar een boodschap op stond: "wr pr" en "gnnt". -> We're pregnant
karijn
Mijn ouders en schoonouders hebben we gewoon gevraagd of ze het leuk zouden vinden om een dagje in de week te willen oppassen. Kwartje viel gelijk. Bij een vriendin had ik het wat specialer gedaan: Ik had van mijn werk nog een kerststol over en heb daar een enveloppe met een foto vd echo gedaan.
Ik heb veel creatieve dingen voorbij zien komen van vriendinnnen: vooral slabbetjes en T-shirtjes en zo. Een andere vriendin gaf ik een fles bubbels voor haar verjaardag. Ik mag niet drinken, want ik ben zwanger.... Lekker simpel. Daar houd ik wel van.