Wat is jouw eigenaardigheidje?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:54

Mars schreef:
Ik heb als enige van mijn generatie nooit naar Friends en Telekids gekeken.

Nee hoor.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:55

Niobe schreef:
Oh ja rijst en pasta eet ik met een vork, dat schijnt ook heel raar te zijn.

???? Waarmee zou je het anders moeten eten?

Lau07
Moderator

Berichten: 1625
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:57

Bloodymary schreef:
Niobe schreef:
Oh ja rijst en pasta eet ik met een vork, dat schijnt ook heel raar te zijn.

???? Waarmee zou je het anders moeten eten?


Een lepel! Vooral om spaghetti mee te draaien. :D

Anoniem

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:58

Spaghetti draaien doe ik gewoon met mijn vork op het bord..

J0anieke

Berichten: 4982
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:00

Mischa schreef:
Als ik een slok drinken neem moet ik dat blijkbaar eerst een aantal keer door m'n mond gespoeld hebben voordat ik het doorslik. Hoe lekkerder het drinken, hoe langer het spoelen. Zo proef ik meer... :roll:

Hoe zijn jou tanden? Ik deed dit vroeger dus ook veel, maar kreeg toch wel echt op mijn donder van de tandarts... :=

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:02

Lau07 schreef:
Bloodymary schreef:
???? Waarmee zou je het anders moeten eten?


Een lepel! Vooral om spaghetti mee te draaien. :D


Met een lepel kan je toch geen spaghetti draaien :? Dat doe ik altijd met een vork. Paar slierten tussen de tanden van de vork en dan draaien maar.

Wij eten trouwens ook altijd met een vork, ik vind dat eigenaardigheidje nogal logisch. Ook mijn kinderen van 2 en 5 eten met vork en lepel (of met de handen :roll:)
Ik dek de tafel alleen met een lepel als we soep eten :=

Anoniem

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:07

Verootje, je draait dan de spaghetti aan de vork in de lepel

Lau07
Moderator

Berichten: 1625
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:08

verootjoo schreef:
Met een lepel kan je toch geen spaghetti draaien :? Dat doe ik altijd met een vork. Paar slierten tussen de tanden van de vork en dan draaien maar.

Wij eten trouwens ook altijd met een vork, ik vind dat eigenaardigheidje nogal logisch. Ook mijn kinderen van 2 en 5 eten met vork en lepel (of met de handen :roll:)
Ik dek de tafel alleen met een lepel als we soep eten :=


Ik had het even uitgebreider moeten uitleggen, je gebruikt zowel vork als lepel. De vork zet je op je lepel en dan draai je zo heel makkelijk spaghetti. Hoe doe jij dat dan alleen met een vork? Draai je die dan in de lucht of op je bord of zoiets?

Anoniem

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:10

Gewoon op je bord :j

Niobe

Berichten: 8035
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:11

Mijn vriend eet dat soort dingen dus met een lepel altijd en bij spaghetti snijdt hij al die sliertjes in stukjes en lepelt dat dan op.
Wat ik persoonlijk ook nog eens heel saai vind. Spaghetti moet lang blijven!

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:15

Niobe schreef:
Mijn vriend eet dat soort dingen dus met een lepel altijd en bij spaghetti snijdt hij al die sliertjes in stukjes en lepelt dat dan op.
Wat ik persoonlijk ook nog eens heel saai vind. Spaghetti moet lang blijven!


Sjonge, daar kan je niet eens veilig mee naar Italië :')

Maar goed, ik draai spaghetti dus met een vork op mijn bord.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:15

Colaaa schreef:
De radio moet op een even getal staan! Staat ie op 5 of 7 dat kan ik écht niet handelen!


Dit heb ik ook!! Dikke error toen bij de nieuwe tv bleek dat het ideale geluidsniveau 7 of 9 was -O-

En als ik bijvoorbeeld mijn rechterduim ergens tegenaan stoot, dan moet ik ook mijn linkerduim stoten of alle vingers van mijn rechterhand.

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:23

Ik eet ook (behoudens soep) uitsluitend met een vork.

Als ik naar het toilet ga elders dan in mijn eigen huis of bij mn (schoon)ouders, dan haal ik altijd toiletpapier langs de bril alvorens ik ga zitten.

Prima2Donna

Berichten: 862
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:15

Ik snijd mijn spaghetti ook gewoon in stukjes hoor := Gebruik dan wel mes en vork. Maar wij eten niet zo vaak spaghetti, wel kleinere pastasoorten en dan komt er soms een lepel om het te eten. Is ook makkelijker met de saus. Maar blijkbaar is dat niet gebruikelijk :')

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:29

Ik eet ook al mn avondeten met vork :=
Spaghetti breek ik doormidden voor het de pan in gaat :o en op mn bord snij ik het dan vaak nog, en dan draaien (ik snij het niet fijn) met mn vork. Vork en lepel kan ik écht niet mee overweg :+

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:39

Lepels vind ik sowieso naar om mee te eten, ik vind ze vaak te groot en dan moet ik mijn mond belachelijk ver open trekken als ik wil voorkomen dat de lepel of het eten mijn mondhoeken of lippen raakt. Dat vind ik echt helemaal niks... Ik heb veel liever een vork, dan kan ik kleinere happen nemen welke ook gewoon in mijn mond passen. Spaghetti eet ik ook met alleen een vork, idd draaien op het bord :D

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:07

Wat een geweldig topic,

Ik hoor er ook helemaal bij. Als ik langs het spoor rij en er komt een trein langs, dan moet ik het laatste stukje van de trein zien. Best nog een opgave aangezien er ook wat gebouwen langs staan.
Het geluid moet inderdaad ook op een even getal staan, maar 5, 3 en 9 zijn ook goed, want 3 x 3 = 9?!

Lieffiefi

Berichten: 4698
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:14

Ik moet mijn rechtersok en schoen als eerst aandoen. Anders start mijn dag poedersuiker en lukt niets.

Verder moeten mijn boterhammen passen en als ze scheuren gooi ik ze weg. (Gebeurde vroeger vaak als ze uit de vriezer kwamen).

Tandenpoetsen gaat ook altijd linksboven, rechtsboven, rechtsonder, linksonder.
Met veel te veel tandpasta want dat vind ik fijn.

Ondanks dat ik mijn gezicht was in de douche moet ik, na afdrogen, nog een keer met een watje met reiniger eroverheen.

Verder moet ik altijd checken of ik alle mestvorken en scheppen uit de stal gehaald heb voor ik naar huis ga.
Ik ben in staat terug te rijden, ondanks dat ik ze nooit heb laten staan.

En zo zijn er nog 400 vrees ik.

lovelynutia

Berichten: 4844
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:25

J0anieke schreef:
Mischa schreef:
Als ik een slok drinken neem moet ik dat blijkbaar eerst een aantal keer door m'n mond gespoeld hebben voordat ik het doorslik. Hoe lekkerder het drinken, hoe langer het spoelen. Zo proef ik meer... :roll:

Hoe zijn jou tanden? Ik deed dit vroeger dus ook veel, maar kreeg toch wel echt op mijn donder van de tandarts... :=


Je was mij voor, kan echt funest zijn voor je tanden en gaat heel geleidelijk waardoor het vaak pas laat gaat opvallen. Lang over een glas drinken doen en daar ook zo bij "swirlen" zorgt ervoor dat je tanden te weinig rustmomenten hebben om te herstellen.

Zelf neem ik overal een eigen satijnen of zijde kussensloop mee want kan niet meer goed op die van katoen slapen. Geef ze ook soms cadeau en de meeste zijn er daarna ook dol op.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:52

opstappen op elke fiets of het een herenfiets is. Ik snap de ophef over de gedaalde verkoop van herenfietsen niet. Ik vind herenfietsen fijner fietsen, heb ook een heren mtb. En ook mijn crosshybride is een herenmodel. Ik kan eigenlijk niet anders opstappen, dat zit gewoon in het systeem. :Y)

Prima2Donna

Berichten: 862
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:14

Kan mijn bericht niet meer editen dus dan maar even een nieuwe post.

Dit aten wij vanavond <<) :
Spoiler:
Afbeelding

Met LEPEL! :D
Broer en vader hadden samen gekookt en bestek erbij bedacht.

Niobe

Berichten: 8035
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:20

Prima2Donna schreef:
Kan mijn bericht niet meer editen dus dan maar even een nieuwe post.

Dit aten wij vanavond <<) :
Spoiler:
[ [url=m/FjgmXg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met LEPEL! :D
Broer en vader hadden samen gekookt en bestek erbij bedacht.


Toch ook een vork!!!!

Dat ziet er verdomd lekker uit trouwens

Mischa

Berichten: 3506
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:28

lovelynutia schreef:
Mischa schreef:
Als ik een slok drinken neem moet ik dat blijkbaar eerst een aantal keer door m'n mond gespoeld hebben voordat ik het doorslik. Hoe lekkerder het drinken, hoe langer het spoelen. Zo proef ik meer... :roll:

Hoe zijn jou tanden? Ik deed dit vroeger dus ook veel, maar kreeg toch wel echt op mijn donder van de tandarts... :=


Je was mij voor, kan echt funest zijn voor je tanden en gaat heel geleidelijk waardoor het vaak pas laat gaat opvallen. Lang over een glas drinken doen en daar ook zo bij "swirlen" zorgt ervoor dat je tanden te weinig rustmomenten hebben om te herstellen.
[/quote]

Vooralsnog is er niks mis met m’n gebit. Maar ik ben mij ervan bewust dat dit natuurlijk niet zo best is voor m’n glazuur, ik probeer het niet te doen maar tis echt een gewoonte. Gelukkig drink ik bijna alleen maar water dus dat is m’n redding denk ik.

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:01

Grappig topic dit! Lekker luchtig voor na een zware dag. _O-

Ik heb denk ik heel veel eigenaardigheden, maar ik kan er nu maar 2 bedenken:
- ik zit in de auto (als passagier) altijd met mijn been tegen de deur aan. Ik ben me er van bewust, maar als ik mijn been weer weg haal, plakt hij na 10’sec alweer tegen de wand.
- ik bel alleen met mijn partner en oma. Verder moet men echt moeite doen om mij iemand te laten bellen. Vind ik echt vreselijk!

Iriscope

Berichten: 8611
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:29

Luca03 schreef:
Het volume van mijn autoradio mag enkel op veelvouden van 5 staan (dus 5 - 10 - 15 - ...) anders krijg ik een heel ongemakkelijk gevoel. Dit is enkel in mijn auto en enkel met die radio 8)7.

Dit doe ik ook! Mijn man wordt er gek van :+