Ik kom op Ala-Glu-Asp-Leu-Asn-His en dan nog het napthaleenstukje waar ik geen naam voor heb (of althans, ik weet niet of het goed is
) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Steeph schreef:Yes, hier kwamen wij ook op uit!
Ik heb hem nagetekend in ChemSpider (vooral de COOH en CONH2 liet ons, een slager met chemie diploma en een bioloog, even puzzelen), het resultaat. Aan de hand van de molecuulformule (C43H56N10O12) bij deze paper uitgekomen. In Tabel 1 staat het molecuul waar dit topic naar opzoek is, r. FAYDSFR.r, een deel van het eiwit PPDK (Pyruvaat Phosphate dikinase). PPDK is een enzym uit C4-vegetatie (in het paper worden specifiek grassen en mais genoemd). Wanneer het eiwit PPDK door een ander enzym (trypsine) kapot wordt 'geknipt' ontstaan de fragmenten in tabel 1, en dus het peptide wat op het been staat in de OP.
Heel veel meer kan ik je er ook niet over vertellen
onafhankelijk van elkaar tot deze conclusie komen dan zal het wel kloppen
.Badeendje schreef:[ [url=m/IZ4E4P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kom op Ala-Glu-Asp-Leu-Asn-His en dan nog het napthaleenstukje waar ik geen naam voor heb (of althans, ik weet niet of het goed is)
Badeendje schreef:[ [url=m/IZ4E4P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kom op Ala-Glu-Asp-Leu-Asn-His en dan nog het napthaleenstukje waar ik geen naam voor heb (of althans, ik weet niet of het goed is)
Sokje_6 schreef:Badeendje schreef:m/IZ4E4P.jpg
Mijn vriend (chemicus van beroep) komt ook uit op "een peptide met [...-His-Asn-Leu-Asp-Glu-Ala-...] erin".
Roodvos schreef:NienkeThella schreef:Je kunt natuurlijk ook een beetje opstandig zijn en gewoon de IUPAC naam gevenDat is namelijk de officiële naam. Hij heeft niet naar de triviale naam gevraagd dus dan zou dit ook goed moeten zijn
![]()
![]()
[ [url=m/2rVNGT.png]Afbeelding[/url] ]
(Zonder grappen en grollen, ik weet het echt niet)
Als ik naar aanleiding van deze post zoek op "C43H56N10O12" dan krijg ik o.a. PPDK (Pyruvate, phosphate dikinase) wat kennelijk iets van doen heeft met de fotosynthese in planten. Geen idee ook verder.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/gcbb.12361
https://en.wikipedia.org/wiki/Pyruvate, ... e_dikinase
[/quote]Citaat:PPDK is een enzym uit C4-vegetatie (in het paper worden specifiek grassen en mais genoemd)