de blousjes van Scotch & Soda en Studio Anneloes (80-100,- stuk) blijven echt heel mooi qua kleur en model, maar ik merk toch dat er na een seizoen ook wel een geur in blijft hangen die er steeds slechter uit gaat, vergelijkbaar met goedkopere merken maar wrs. gaan die geen vol seizoen meer mee. (of iemand moet dé tip hebben; maar ik was ze al vaak met azijn, spuit ze in met HG anti geur, direct dezelfde dag wassen, wasmachine regelmatig op 90 gr etc...)
Mijn favoriete broek van Studio Anneloes (120,- van travelstof; die zit echt goddelijk veel lekkerder als goedkopere merken!) begint nu wel wat uit te lubberen helaas. dus is ongeveer 1 jaar meegegaan vergelijkbaar met goedkopere merken.
Dan heb ik vd zomer wat shirts gekocht van G-Maxx (35,-), ik heb ze helaas "mishandeld" door ze op 40 gr te wassen ipv 30 gr, waardoor de prints loslaten, iets wat ik bij een goedkoper merk nooit had. Van dat merk ga ik dus geen shirtjes meer kopen.
dus tot nu toe mijn ervaring is dat de shirtjes van 35,- minder zijn als die van 15/20,-. blousjes wel mooier blijven maar toch ook geen jaren mee gaan helaas en broek dus ook geen jaren. iets wat ik wel had gehoopt toen ik het aanschafte.
wat wel echt verschil maakte is de kwaliteit en fit van de producten, ik voel me wel veel zelfverzekerder in die kleding. het staat écht leuk en geeft wel een heerlijk gevoel
Maar nog niet helemaal zeker of ik opnieuw mijn kledingbudget x2,5 keer ga verhogen komend seizoen als wat ik normaal uitgeef.. Het blijft wel echt een heel groot verschil qua prijzen met winkel waar ik normaal heen ga (Only, America Today etc. Primark/H&M/Hema sowieso al minimaal) maar ik zie dus niet dat ik het ook 2x zo lang kan dragen helaas.
En die prijs hoeft niet per se uitgedrukt te worden in monetaire waarde, maar kan ook tot uiting komen in arbeidsomstandigheden, de impact op het milieu etc.
.