Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dito schreef:Haha leuk dit!
Mijn moeder zei altijd als ik iets gedaan had heel boos: pas maar op anders ga je zonder sokken naar bed. Nou dan luisterde ik wel. Terwijl ik altijd zonder sokken naar bed ging. Was de toon waarop ze het zei
Eatshay schreef:Niet wijsgemaakt aan ouders, maar zelf aan ponykampkindjes met heimwee: mijn supergeheime lekkere heimweedrankje. Half water half appelsap, waar je altijd PRECIES 36 druppeltjes van in moet nemen om het perfect te laten werken.
Dus had een kind heimwee, dan haalden we samen Eatshays supergeheime lekkere heimweedrankje uit de koelkast (dat stond uiteraard met mooie letters en bloemetjes op het etiket). Kind op schoot met een mooi borrelglaasje (want dat is ook al bijzonder), en dan ging ik druppelen, en moest het kind goed meetellen, want het moest echt precies 36 druppeltjes zijn. Perfecte afleiding van het gesnik en gesnotter. Dan opdrinken, even over de leuke dingen die we morgen gaan doen kletsen tot het inwerkt, en dan hoppekee lekker naar bed. Dikke knuffel en ga maar lekker dromen over wat je morgen gaat doen met je verzorgpony.
Werkte altijd feilloos.
[***] schreef:Zo had ik altijd een pot met heimweepillen staan, gewone vitamine C tabletjes of tiktakjes in een met zilver versierde pot. Niet op kauwen maar op sabbelen en dan lekker naar bed, werkte als een trein en de nieuwe leiding van onze scoutinggroep gebruikt de pot nog steeds

TheWelsh schreef:Ik ben er pas achter gekomen (ik word volgende maand 38) dat mijn ouders de klok vooruit zette als ik vervelend was, zodat het spontaan bedtijd was!
En eerlijk.... Ik vind het stiekem geniaal!(maar dat zeg ik natuurlijk niet)
Heeft zolang geduurd voor we het door hadden...