Wat maakten jouw ouders je wijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 05:42

Dat het grote witte gebouw in een dorp verderop een kindertehuis was en als we niet lief waren, we daar heen zouden gaan.... :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 06:59

Dat als we de wortels niet opaten, we hele slechte ogen zouden krijgen. Ik at ze daarom braaf op en mijn broertje niet. Drie keer raden wie van ons een bril heeft nu. :D

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:07

dito schreef:
Haha leuk dit!

Mijn moeder zei altijd als ik iets gedaan had heel boos: pas maar op anders ga je zonder sokken naar bed. Nou dan luisterde ik wel. Terwijl ik altijd zonder sokken naar bed ging. Was de toon waarop ze het zei :D

Ik vertelde mijn kinderen altijd dat ze met blote voeten naar bed moesten als ze vervelend waren... :') :D
Waren ze altijd zwaar van onder de indruk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:09

Mijn moeder zei wel altijd dat ze even naar Tante Betje ging. En ik mocht nooit mee -O-
Hoopte steeds dat ik tante Betje ook eens te zien zou krijgen want werd er natuurlijk wel steeds nieuwsgieriger naar wat ze daar dan ging doen en wie het was.....

Deden ze ook nog zo stom lachen als ik er naar vroeg >;)

Bleek ze na jaren mystery met Tante Betje de WC te bedoelen, wat een anti-climax..... -O-

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:28

Niet wijsgemaakt aan ouders, maar zelf aan ponykampkindjes met heimwee: mijn supergeheime lekkere heimweedrankje. Half water half appelsap, waar je altijd PRECIES 36 druppeltjes van in moet nemen om het perfect te laten werken.
Dus had een kind heimwee, dan haalden we samen Eatshays supergeheime lekkere heimweedrankje uit de koelkast (dat stond uiteraard met mooie letters en bloemetjes op het etiket). Kind op schoot met een mooi borrelglaasje (want dat is ook al bijzonder), en dan ging ik druppelen, en moest het kind goed meetellen, want het moest echt precies 36 druppeltjes zijn. Perfecte afleiding van het gesnik en gesnotter. Dan opdrinken, even over de leuke dingen die we morgen gaan doen kletsen tot het inwerkt, en dan hoppekee lekker naar bed. Dikke knuffel en ga maar lekker dromen over wat je morgen gaat doen met je verzorgpony.
Werkte altijd feilloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:38

Eatshay schreef:
Niet wijsgemaakt aan ouders, maar zelf aan ponykampkindjes met heimwee: mijn supergeheime lekkere heimweedrankje. Half water half appelsap, waar je altijd PRECIES 36 druppeltjes van in moet nemen om het perfect te laten werken.
Dus had een kind heimwee, dan haalden we samen Eatshays supergeheime lekkere heimweedrankje uit de koelkast (dat stond uiteraard met mooie letters en bloemetjes op het etiket). Kind op schoot met een mooi borrelglaasje (want dat is ook al bijzonder), en dan ging ik druppelen, en moest het kind goed meetellen, want het moest echt precies 36 druppeltjes zijn. Perfecte afleiding van het gesnik en gesnotter. Dan opdrinken, even over de leuke dingen die we morgen gaan doen kletsen tot het inwerkt, en dan hoppekee lekker naar bed. Dikke knuffel en ga maar lekker dromen over wat je morgen gaat doen met je verzorgpony.
Werkte altijd feilloos.

Zo had ik altijd een pot met heimweepillen staan, gewone vitamine C tabletjes of tiktakjes in een met zilver versierde pot. Niet op kauwen maar op sabbelen en dan lekker naar bed, werkte als een trein en de nieuwe leiding van onze scoutinggroep gebruikt de pot nog steeds :)

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:39

[***] schreef:
Zo had ik altijd een pot met heimweepillen staan, gewone vitamine C tabletjes of tiktakjes in een met zilver versierde pot. Niet op kauwen maar op sabbelen en dan lekker naar bed, werkte als een trein en de nieuwe leiding van onze scoutinggroep gebruikt de pot nog steeds :)

Eigenlijk zijn wij dus gewoon heksen :D

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:02

Ik heb mijn oudste, die nogal heftig kon dromen, jarenlang wijsgemaakt dat je maar 1 nachtmerrie per nacht kon hebben. Heeft ons beiden heel wat nachtrust opgeleverd, want na een enge droom ging ze altijd heel relaxt weer slapen omdat ze het nu gehad had. En op de een of andere manier werkte het daardoor ook :-)

En buikpijn weggooien. Zeven rondjes met de klok mee draaien over de pijnlijke plek, een soort pakbeweging maken en het vér weg gooien (niet per ongeluk je buikpijn op je voeten gooien).
Werkte ook heel goed bij haar.

Oh, en als ze achterop in het fietsstoeltje zaten en we moesten een helling op, dat het enorm hielp als ze mee duwden. Zat zo'n kind met een handje in mijn rug keihard zijn best te doen, helemaal trots dat we de heuvel op gekomen waren.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:00

Wij vertelden onze kinderen dat de Duitse taal altijd klinkt als Rammstein Duits :o
Ze vinden het ook prachtig als papa bijvoorbeeld ingrediënten in het Duits met zo'n stem voorleest :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:02

Klijntje schreef:
Wij vertelden onze kinderen dat de Duitse taal altijd klinkt als Rammstein Duits :o
Ze vinden het ook prachtig als papa bijvoorbeeld ingrediënten in het Duits met zo'n stem voorleest :D

Nou dan kan je mij ook opvegen, en ik ben geen kind meer _O-

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:17

Dat er ergens op de Veluwe een kindertehuis genaamd Heideheuvel stond en dat we daarheen zouden gaan als we stout waren. Ik had daar ook echt een heel visueel beeld bij (kan het me nog voor de geest halen). Overigens meer gekscherend hoor, niet als bangmakerij, maar toch hield ik het altijd in mijn achterhoofd.

Als we een tand eruit hadden bij het wisselen dat kregen we een lepeltje suiker want daar zou een nieuwe tand door groeien.

Wij kregen inderdaad ook een pilletje vitamine C als we niet konden slapen.
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 28-07-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:19

Niet echt een wijsheid maar een uitspraak....
Als er iemand zich verslikte thuis riep mijn moeder altijd " stik voorzichtig!"

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:34

mijn moeder dreigde altijd met kostschool als ze me vervelend vond, dat leek me geweldig! Ik las zo'n serie boekjes over meisjes op kostschool, die de meest geweldige dingen beleefden...... dat dreigement werkte averechts dus :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:40

Mijn vader wees altijd kaboutertjes aan in het bos. En ik was natuurlijk altijd net te laat met kijken. Of het ging van 'Die zie je toch wel daar achter dat hoopje mos? Een piepklein kaboutermutsje' en dan begon ik kennelijk heel hard te knikken dat ik hem echt wel zag :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:39

Eatshay schreef:
Eigenlijk zijn wij dus gewoon heksen :D

Zoieso 8-) :D

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:37

Als je je moeder slaat, groeien je handen boven je graf inderdaad. Ik heb mijn moeder nooit geslagen maar kon wel heel boos zijn. En toen mijn moeder dat weer eens zei, riep ik gefrustreerd: dan laat ik me wel cremeren!

Ik heb zelf de kinderen toen ze jongerwaren, wijs gemaakt dat het tweede glaasje cola het lekkerst is. Dus in plaats van ruzieen wie het eerst mocht, gingen ze elkaar glaasjes drinken aanbieden zodat ze zelf het tweede konden nemen. Ze zijn nu 20 en bijna 18 en ik heb ze dit jaar verteld dat dat eigenlijk nergens op slaat. Ze waren hoogst verbaasd. Ongelooflijk wat een onzin je kinderen wijs kunt maken en hoe lang ze het kunnen geloven als je even vergeet te vertellen dat je het zelf verzonnen had.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:50

TheWelsh schreef:
Ik ben er pas achter gekomen (ik word volgende maand 38 :o) dat mijn ouders de klok vooruit zette als ik vervelend was, zodat het spontaan bedtijd was!

En eerlijk.... Ik vind het stiekem geniaal! _O- (maar dat zeg ik natuurlijk niet)

Zo hadden mijn ouders blijkbaar een aflevering van Sesamstraat opgenomen (op videoband). Dan konden ze mij ook rustig eerder naar bed sturen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:09

Niet mijn ouders, maar mijn oma; Ik at appels en veel ander fruit in zijn geheel op. Mijn oma maakte fruit schoon en zei altijd; als je de pitjes eet, groeit er een boom in je buik.

Vroeger kon je naar het weer en de tijd bellen. Ze lieten mij denken dat die stem echt iemand was, dus ik ging een gesprek aan en iedereen lach dubbel op ene verjaardag. Maar toen was ik nog wel echt heel klein.

Ik had cup AA en ze zeiden altijd als je ouder wordt, wordt dat wel meer.......En daarna; na een kind wordt dat wel meer. Nou, een volwassen zoon en inmiddels zelf 47 een grote A, maar meer is het niet.

Ik had veel moedervlekjes op mn buik en mijn moeder zei altijd dat het hageltjes waren als ik in weekend op de bank zat te ontbijten.

Maar mijn zoon had moedervlekjes en hem heb ik wijsgemaakt dat je dan heel veel van je moeder houdt :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:11

Ow, en nog 1 op de manege. Ik was daar eerst de hele zaterdag en nam in de pauze een kaassoufle. Ik was geen beste eter en dat vond ik lekker. Ik was 10-12 dat ik daar de hele dag mocht helpen en rijden.

Hebben ze me wijsgemaakt dat in kaassoufle's koeienogen zitten.........Heb dus echt minstens 10jr geen kaasoufle's meer gegeten. Het idee alleen al........

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:15

Oh ja herriner me ineens 1 door jou bericht sp.
Mijn oudere broers 4 en 7 jaar ouder hadden me wijs gemaakt dat in Chinees eten kat zat.
Wonende op een boerderij kwamen er katjes aanlopen maar verdwenen er ook. En ik was dan altijd zo verdrietig.
En dan zeiden die etters dat de Chinees weer was geweest.
Heb dus jaren geen Chinees gelust.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:17

Mijn ouders hebben ons wijs gemaakt dat je een blauwe streep op je voorhoofd krijgt als je liegt... Bij ieder klein leugentje verstopten we dus heeeeeeel (niet) subtiel ons voorhoofd :D

Mijn oma had als een van de eerste in Nederland een auto met automatisch bedienbare ramen. Ze gingen enkel open of dicht als wij een liedje zongen :') Heeft zolang geduurd voor we het door hadden...

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:31

Je moet de koelkast dicht doen anders ontsnappen de penguins :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:37

Mijn ouders hadden ogen in hun achterhoofd en mijn man vertelde zijn kinderen altijd dat hij door muren heen kon kijken en het dus kon zien als ze liepen te klieren... Werkte allemaal prima!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:49

een collega van me heeft alle leerlingen op school (een LTS) een keer wijsgemaakt dat de zomer afgeschaft was, het was een hele slechte zomer (zo'n 35 jaar geleden) en hij had bloedserieus met allemaal tekeningen en grafieken en moeilijke woorden uitgelegd dat er nog maar 3 seizoenen waren. :D
Dat heeft de school een hoop boze telefoontjes en brieven van ouders opgeleverd :')

Toen die collega met pensioen ging en afscheid nam, hebben we dit nog es dunnetjes over gedaan :+

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:27

De pension eigenaar heeft ons ooit met een kamp wijsgemaakt dat als wel om middernacht in de spiegel zouden kijken ons spiegelbeeld zou blijven staan. Tot op de dag van vandaag(inmiddels ben ik 22) durf ik en nog iemand die erbij was 'snachts niet in de spiegel te kijken.