Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:53

Phonix schreef:
Wel super leuk voor de rest van de vliegtuig waar sommige nu waarschijnlijk ook COVID heb opgelopen. En zo blijven we aan de gang…

Je zou er toch vanuit kunnen gaan dat je je moet houden aan de regels die beschreven staan op nederlandwereldwijd.nl?
Dus dat alleen een vaccinatie voldoende is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:55

Ik heb niet het hele topic gelezen

Het zal jullie verbazen hoe druk het nu op Schiphol is, ontzettend veel mensen vliegen, zijn nalatig met mondkapjes opdoen, 1,5 meter word nergens meer aangehouden, ikzelf heb nu met deze drukte ook geen kans om die afstand aan te houden als ik bijvoorbeeld boodschappen doe op Schiphol. Zo druk is het nu.

Nou hoor ik bijna geen positieve gevallen meer onder mijn collega’s, dat was wel anders vorig jaar, toen was er echt een stormloop aan Corona gevallen, zelf ben ik wonder boven wonder nog niet positief getest ondanks dat ik heb gewerkt met een hoop collegas die positief bleken te zijn, maar het was wel echt chaos toen.

TS, hopelijk kan je zusje en de rest zich vermaken daar, lijkt mij een heel lastige situatie, vooral omdat ze gevaccineerd zijn. Zou het niet kunnen dat er een vals positieve uitslag was of dat deze reageerde op de antistoffen van het vaccin?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:05

Phonix schreef:
Wel super leuk voor de rest van de vliegtuig waar sommige nu waarschijnlijk ook COVID heb opgelopen. En zo blijven we aan de gang…

Ja. Maar die zijn ook vrijwillig in dat toestel gestapt (voor de onnodige verplaatsing die vliegvakantie heet tijdens een oplaaiende pandemie). Daar hoeft je ook geen medelijden mee te hebben, vind ik.

Wat de regels ook toestaan, het covid virus trekt er zich geen moer van aan en is grillig. En dat kunnen we inmiddels allemaal weten. Ook dat je met volledige vaccinatie besmet kunt raken en anderen kunt besmetten.

Als de regeringen meerdere belangen moeten dienen en/of niet goed nadenken, dan moeten we het zelf doen, is mijn devies. Anders gaan we dat rotvirus er nooit onder krijgen.

Needje

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:07

We gaan dat virus er niet onder krijgen. Mee leren leven, dat wel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:08

Rennie89 schreef:
Het zal jullie verbazen hoe druk het nu op Schiphol is, ontzettend veel mensen vliegen, zijn nalatig met mondkapjes opdoen, 1,5 meter word nergens meer aangehouden, ikzelf heb nu met deze drukte ook geen kans om die afstand aan te houden als ik bijvoorbeeld boodschappen doe op Schiphol. Zo druk is het nu.

Het verbaast mij, treurig genoeg, juist helemaal niet :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:08

Phonix schreef:

Inderdaad...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:09

Needje schreef:

Dat is voor mij hetzelfde. Ik beweer niet dat het verdwijnt.

Onder controle krijgen, ermee kunnen leven. Dat is nu duidelijk niet het geval.

Ja, voor een bepaald deel van de bevolking.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:13

Needje schreef:

Precies. Ik wilde het net typen. We krijgen het virus er niet onder. We moeten accepteren dat het er is en blijft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:16

purny schreef:
Phonix schreef:

Je zou er toch vanuit kunnen gaan dat je je moet houden aan de regels die beschreven staan op nederlandwereldwijd.nl?
Dus dat alleen een vaccinatie voldoende is.

Maar je weet toch dat vaccins niet 100% bescherming bieden? En dat je, als je echt zekerheid wilt, gewoon moet testen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:20

Suzanne F. schreef:
Needje schreef:

Precies. Ik wilde het net typen. We krijgen het virus er niet onder. We moeten accepteren dat het er is en blijft.

Nogmaals: eronder. Waaronder? Onder controle :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:21

Dat weten de mensen die met haar in het vliegtuig zaten ook.
Die kunnen ondanks een negatieve test bij vertrek ook nog steeds besmet raken. (of het toch al hebben)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:21

Boras schreef:
Phonix schreef:

Ja. Maar die zijn ook vrijwillig in dat toestel gestapt (voor de onnodige verplaatsing die vliegvakantie heet tijdens een oplaaiende pandemie). Daar hoeft je ook geen medelijden mee te hebben, vind ik.

Wat de regels ook toestaan, het covid virus trekt er zich geen moer van aan en is grillig. En dat kunnen we inmiddels allemaal weten. Ook dat je met volledige vaccinatie besmet kunt raken en anderen kunt besmetten.

Als de regeringen meerdere belangen moeten dienen en/of niet goed nadenken, dan moeten we het zelf doen, is mijn devies. Anders gaan we dat rotvirus er nooit onder krijgen.

Jij kan het onnodige verplaatsing vinden, maar als je vorig jaar geboekt hebt, je gevaccineerd bent, het vakantieland groen of geel is, je vakantieverlof niet mag intrekken, waarom zou je dan niet gaan? Lekker bijv. € 4000 laten schieten en 3 hoog achter op je flatje blijven zitten? Terwijl er gewoon gereisd mag worden...

Sommigen zijn hier nog roomser dan de Paus en het is gemakkelijk praten, als je zelf niets geboekt hebt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:26

Niks roomser dan de paus. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en zelf verantwoordelijkheid nemen.
Niet je ogen sluiten voor de feiten. En leren van de opgedane ervaringen.

Niemand is gedwongen om een vakantie te boeken onder uiterst onzekere omstandigheden.

Mensen hebben willens en wetens het risico genomen door te boeken. Dan moet je anderen die hierin voorzichtiger waren niet roomser dan de paus gaan noemen, maar zonder commentaar op de blaren gaan zitten. Je hebt gegokt en verloren: de pandemie is er nog steeds. Daar heb je mee te dealen.

En de pandemie die raast maar door en door en door.
Laatst bijgewerkt door Boras op 19-07-21 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:29

Boras schreef:
Niks roomser dan de paus. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en zelf verantwoordelijkheid nemen.

Niemand is gedwongen om een vakantie te boeken onder uiterst onzekere omstandigheden.

Mensen hebben willens en wetens het risico genomen. Dan moet je anderen niet roomser dan de paus gaan noemen, maar zonder commentaar op de blaren gaan zitten. Je hebt gegokt en verloren.

Veel mensen hebben hun geannuleerde vakantie van 2020 doorgeboekt naar 2021.

Je krijgt nu je geld niet terug als je bestemmingsland groen of geel is.

Dus waarom zou je niet gaan, als het mag?
En zou jij dan bijv. Je geld laten schieten en thuis blijven?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:30

Onderaan de streep is het gewoon eigen schuld, dikke bult. Vervelend voor alle betrokkene en families, maar de regering/ ambassade zou echt geen uitzondering maken voor 1 persoon.
GOGO had wat meer initiatief mogen tonen voor contact tussen beide, hoe het gaat, daar heb je gelijk in. Maar ze hadden samen moeten kijken of iedereen was getest, dat hebben ze niet gedaan en dan is dit het gevolg.
Laten we er van uit gaan dat dit dan een hele dure, maar wijze les voor ze wordt.

Ik irriteer me er wel aan het gemak van degene die niet getest zijn en nu dus positief is. Op die manier zullen we het virus nog moeilijker onder controle krijgen. Maar dat is een discussie apart.

Edit; ik lees dat jullie gaan proberen je zusje terug te laten vliegen? Dat zou ik helemaal afraden, ze houden alles zeer strikt in de gaten en anders kan ze nog wel eens zwaardere problemen krijgen dan nu in een hotel te zitten. Ze hebben deze regels niet voor niets opgesteld, helemaal niet voor een rood land zoals Nederland..

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:36

Electra63 schreef:
Boras schreef:

Mensen hebben willens en wetens het risico genomen. Dan moet je anderen niet roomser dan de paus gaan noemen, maar zonder commentaar op de blaren gaan zitten. Je hebt gegokt en verloren.

Veel mensen hebben hun geannuleerde vakantie van 2020 doorgeboekt naar 2021.

Je krijgt nu je geld niet terug als je bestemmingsland groen of geel is.

Dus waarom zou je niet gaan, als het mag?
En zou jij dan bijv. Je geld laten schieten en thuis blijven?

Ze had zichzelf kunnen testen voor vertrek. Dan had ze al geweten dat ze positief was.

Maar snap dat als niemand dat aan je vraagt dat weinig mensen dat ook gaat doen. Omdat waarom slim nadenken als het niet nodig is?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:41

Er staat in het reisadvies van de overheid niet, dat je een negatieve test moet hebben, als je volledig gevaccineerd bent.

Aangezien er grote drukte en chaos is bij de gratis teststraten, snap ik wel, dat mensen zich niet laten testen, als zij ook geen klachten hebben.
Zij denken, dat ze veilig zijn.

De communicatie vanuit de reisorganisatie zou veel beter moeten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:47

Precies Electra. Ik kan ook nergens terugvinden dat bij een vaccinatie alsnog een negatieve test moet zitten.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:48

En dat is nou precies de reden waarom ik ook dit jaar niet naar het buitenland zou gaan met vakantie. De regels kunnen iedere dag veranderen naar gelang de situatie en dan nog per land eigen regels waar je je toch echt aan moet houden, dus weinig ontspannen vakantie.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:56

Tja, maar als je weet dat je eruit gepikt kunt worden voor een steekproef zou ik gewoon thuis even een sneltest doen, al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

Ik vind er ook wat van, voor je vakantie gaan vliegen in deze tijd, zeker nu heel Nederland rood is. Ik vlieg zelf morgen naar Nederland, omdat ik mijn familie en vrienden inmiddels een jaar niet gezien heb. Ik heb 2x officieel moeten testen en daarnaast ook zelf een aantal sneltests gedaan afgelopen week. Vind het allemaal stressvol genoeg, voor vakantie zou ik dit echt niet over hebben :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:03

Eulogy schreef:
Tja, maar als je weet dat je eruit gepikt kunt worden voor een steekproef zou ik gewoon thuis even een sneltest doen, al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

Ik vind er ook wat van, voor je vakantie gaan vliegen in deze tijd, zeker nu heel Nederland rood is. Ik vlieg zelf morgen naar Nederland, omdat ik mijn familie en vrienden inmiddels een jaar niet gezien heb. Ik heb 2x officieel moeten testen en daarnaast ook zelf een aantal sneltests gedaan afgelopen week. Vind het allemaal stressvol genoeg, voor vakantie zou ik dit echt niet over hebben :+

Maar als je vakantie helemaal al betaald is ? Dan zeg je tegen Sunweb, laat die 1000 of 2000 euro of hoeveel die vakantie ook heeft gekost, laat maar zitten, ik blijf thuis.
Ook al mag je gewoon reizen naar Griekenland, onder voorwaarden.

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 12:05

Justme_Lisaa schreef:
Onderaan de streep is het gewoon eigen schuld, dikke bult. Vervelend voor alle betrokkene en families, maar de regering/ ambassade zou echt geen uitzondering maken voor 1 persoon.
GOGO had wat meer initiatief mogen tonen voor contact tussen beide, hoe het gaat, daar heb je gelijk in. Maar ze hadden samen moeten kijken of iedereen was getest, dat hebben ze niet gedaan en dan is dit het gevolg.
Laten we er van uit gaan dat dit dan een hele dure, maar wijze les voor ze wordt.

Ik irriteer me er wel aan het gemak van degene die niet getest zijn en nu dus positief is. Op die manier zullen we het virus nog moeilijker onder controle krijgen. Maar dat is een discussie apart.

Edit; ik lees dat jullie gaan proberen je zusje terug te laten vliegen? Dat zou ik helemaal afraden, ze houden alles zeer strikt in de gaten en anders kan ze nog wel eens zwaardere problemen krijgen dan nu in een hotel te zitten. Ze hebben deze regels niet voor niets opgesteld, helemaal niet voor een rood land zoals Nederland..

Doordat mijn zusje nu 3 maal negatief is getest, heeft mijn moeder geprobeerd of het mogelijk is om haar terug te laten vliegen ipv 14 dagen in quarantaine te zitten daar. Helaas mag het niet, ze zit nu al in een quarantaine hotel. Het was niet de bedoeling om dit sneaky te gaan doen hoor :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:06

Ik boek zelf nooit met een reisorganisatie, altijd een hotel dat ik tot kort voor vertrek kan annuleren en losse vlucht. Ook als ik al betaald had zou ik het inderdaad laten zitten denk ik, ik kan het me niet permitteren om eventueel in quarantaine te moeten en niet te kunnen werken. Dan ben ik liever m'n geld kwijt.

Maar goed, dat ben ik. Ik snap best dat mensen het wel doen hoor, daar niet van, het is natuurlijk persoonlijk. Maar je weet dan lijkt me wel dat je het risico loopt in quarantaine te moeten. Dat is dan de consequentie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:07

Ik denk dat wij hier anders instaan, Electra, omdat wij het zelf hebben meegemaakt. Ik moet de eerste bokker nog tegen komen die 1000,- of meer schenkt aan de reisorganisatie. Het gaat hier toch om mensen die toch niet zouden gaan of nog niets geboekt hadden.

Spoiler:
En daarbij gaan wij gewoon heel graag naar Griekenland :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:08

De meeste reisorganisaties zijn super coulant met omboeken. Dus dat zou in de meeste gevallen echt wel gekund hebben. Je wordt echt niet ‘gedwongen’ om toch op vakantie te gaan.