Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:08

Winged schreef:
Ik ('88) heb vrijdag mijn tweede prik gehad. 1 van mijn zussen ('84) krijgt hem morgen voor de tweede keer. Dus tot bouwjaar 2003 hebben we nog wel even te gaan.

Bouwjaar 2009 ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:08

Ik vraag me eigenlijk af of mensen na de vaccinatie wel minder ziek worden.
Of dat de nieuwe varianten minder ernstig verlopen , of dat onze weerstand in het algemeen wat hoger is nu en we al vanuit ons eigen immuunsysteem beter opgewassen zijn tegen het virus ?
Maar misschien reageer ik als spuit 11?
Ik kan me wel vinden in de bewering van Susanne F.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:09

Maar iedereen tm 18 jaar heeft sowieso al een afspraak kúnnen maken. Dus langer dan 10 weken zou het nu echt niet meer moeten duren voor die allemaal 2x geënt en de twee weken door zijn. En dan ga ik er van uit dat de laatsten hun eerste prik over uiterlijk 3 weken krijgen (Zo lang moest ik iii wachten voor m'n eerste prik)
Maar gezien ze nu al een week onder de 18 hebben uitgenodigd gok ik dat het zelfs eerder klaar zou moeten zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:10

katybug schreef:
Winged schreef:
Ik ('88) heb vrijdag mijn tweede prik gehad. 1 van mijn zussen ('84) krijgt hem morgen voor de tweede keer. Dus tot bouwjaar 2003 hebben we nog wel even te gaan.

Bouwjaar 2009 ;)

Ik dacht aan 'tot 18 jarigen'. Niet tot 12 jaar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:11

Needje schreef:
Maar iedereen tm 18 jaar heeft sowieso al een afspraak kúnnen maken. Dus langer dan 10 weken zou het nu echt niet meer moeten duren voor die allemaal 2x geënt en de twee weken door zijn. En dan ga ik er van uit dat de laatsten hun eerste prik over uiterlijk 3 weken krijgen (Zo lang moest ik iii wachten voor m'n eerste prik)
Maar gezien ze nu al een week onder de 18 hebben uitgenodigd gok ik dat het zelfs eerder klaar zou moeten zijn.

Vanaf nu + 10 weken is halverwege september. Ik gok dat 1 oktober dan peildatum wordt ivm prik + twee weken inwerken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:12

Needje schreef:

Je hebt niet direct een afspraak hè?
M’n vriend moest 5 weken wachten op de eerste bij alle vaccinatie centra in de provincie Groningen en Drenthe :+ (91) hij krijgt 10 augustus de 2e.

Dit geldt voor een heel aantal uit mijn vriendengroep (1993-1988) begin september zal iedereen pas volledig gevaccineerd zijn

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:14

Winged schreef:
Ik dacht aan 'tot 18 jarigen'. Niet tot 12 jaar.

Alles vanaf 12 jaar mag gevaccineerd worden dus we zijn nog wel wat langer bezig…

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:17

Zoals je gewoon kan lezen ben ik uitgegaan van 3 weken wachten aangezien ik zo lang moest wachten en dat redelijk het gemiddelde is wat ik om me heen hoor.
Vind 5 weken wel extra lang. Belachelijk. Hoe kan dat? Worden vaccins niet goed verdeeld?

Maar van 12-17 is "extra". Denk niet dat we daar op gaan wachten met open gooien.

fokfanaat

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:18

zou mooi zijn als die iig al 1 prik gehad hebben. 1 oktober lijkt me een legitieme datum

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:19

Geen idee denk eerder hoe meer mensen gevaccineerd willen worden. Stond hier ook in de krant dat daardoor de wachttijd zou oplopen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:22

Ik (1973) heb gisteren mijn 2de prik gehad. Het was erg druk, en zag er veel in de leeftijd van 12-18 jaar met een ouder als begeleider (begeleiders kregen blauwe bandjes).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:23

fokfanaat schreef:
zou mooi zijn als die iig al 1 prik gehad hebben. 1 oktober lijkt me een legitieme datum

Dit inderdaad. Maar: Ik weet niet hoe het coronaziektebeeld exact verloopt bij 12-17 jarigen. En hoe het zit met de restschade. Daar zijn gelukkig experts voor.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:27

Winged schreef:
fokfanaat schreef:

Dit inderdaad. Maar: Ik weet niet hoe het coronaziektebeeld exact verloopt bij 12-17 jarigen. En hoe het zit met de restschade. Daar zijn gelukkig experts voor.

Ligt eraan. In principe lopen jongeren weinig risico. De ellende is alleen wel dat mochten ze ernstig ziek worden ze veel vaker dan volwassenen de “long” variant hebben. (Long als in lang, niet het orgaan.) En daarmee dus ook het risico lopen op blijvende schade.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:33

Maar ze zorgen niet voor hoge druk op de zorg. En dat is toch de hoofdreden van de beperkingen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:33

katybug schreef:
Ligt eraan. In principe lopen jongeren weinig risico. De ellende is alleen wel dat mochten ze ernstig ziek worden ze veel vaker dan volwassenen de “long” variant hebben. (Long als in lang, niet het orgaan.) En daarmee dus ook het risico lopen op blijvende schade.

Ze hoeven juist geeneens ernstig ziek te worden om long-covid te krijgen.
Het blijkt dat de meeste melden juist milde/matige klachten te hebben gehad en toch langdurig last hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:39

MyWishMax schreef:
Als je het eens bent met Engeland, dan zou je hier ook moeten wachten tot iedereen gevaccineerd is die zou willen. Daarom schaffen ze het daar af, omdat dat zo is.

Die quarantaine verschilt per land, maar de kans is er wel ja.

Nou volgens mij hanteren ze daar niet wie wil maar de ouderen. Dat las ik tenminste in het artikel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:39

Ik vraag me nog steeds af of alles wel aan COVID toe te schrijven is.
Door afgelopen jaar zullen er genoeg mensen zijn die klachten hebben waar ze als ze niet positief getest waren gewoon naast zich neer hadden gelegd.
(Ik ben ook veel vermoeider bv, en geen COVID)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:43

Needje schreef:
Door afgelopen jaar zullen er genoeg mensen zijn die klachten hebben waar ze als ze niet positief getest waren gewoon naast zich neer hadden gelegd.
(Ik ben ook veel vermoeider bv, en geen COVID)

Dat stond, dacht ik, laatst ook in een artikel over lange-covid.. dat sommige klachten wellicht stress gerelateerd zijn / burn out achtig... Het is natuurlijk ook geen fijne tijd geweest.. En als je covid opgelopen hebt, kan daar best wat stress bij komen natuurlijk, denk ik?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:45

Needje schreef:

Precies. Momenteel is alles onder Long Covid te schuiven. Er is immers niet precies bekend wat er wel en wat niet daadwerkelijk aan toe te schijven is… vooral klachten als vermoeidheid kunnen natuurlijk heel verschillende oorzaken hebben. Vermoeidheid kan bijvoorbeeld ook voortvloeien uit de maatregelen. Veel mensen hebben zich niet kunnen opladen door dingen te doen die ze leuk vinden. Reken daarbij het fulltime thuiswerken, in veel gevallen samen met het onderwijzen van je kinderen en het is niet gek dat je na een jaar moe bent.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:47

996981 schreef:
Vermoeidheid kan bijvoorbeeld ook voortvloeien uit de maatregelen. Veel mensen hebben zich niet kunnen opladen door dingen te doen die ze leuk vinden. Reken daarbij het fulltime thuiswerken, in veel gevallen samen met het onderwijzen van je kinderen en het is niet gek dat je na een jaar moe bent.

Klopt hoor. Ik heb genoten afgelopen 2 weken op kantoor :+: En dan heb ik geeneens kinderen en ben ik hartstikke single :+ Merk ook dat ik vandaag direct motivatie moet zoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:08

Needje schreef:
Maar van 12-17 is "extra". Denk niet dat we daar op gaan wachten met open gooien.

Maar, maar, maar.... dat is nog maar een páár weekjes :+ :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:17

996981 schreef:
Precies. Momenteel is alles onder Long Covid te schuiven. Er is immers niet precies bekend wat er wel en wat niet daadwerkelijk aan toe te schijven is… vooral klachten als vermoeidheid kunnen natuurlijk heel verschillende oorzaken hebben. Vermoeidheid kan bijvoorbeeld ook voortvloeien uit de maatregelen. Veel mensen hebben zich niet kunnen opladen door dingen te doen die ze leuk vinden. Reken daarbij het fulltime thuiswerken, in veel gevallen samen met het onderwijzen van je kinderen en het is niet gek dat je na een jaar moe bent.

Ik heb ook last van lang-Covid; ben het spúúgzat dat er nog steeds alleen maar naar besmettingen gekeken wordt terwijl de risico-situatie volstrekt veranderd is. Mijn zoon zit thuis ipv de hort op met vrienden, zijn moeder werkt volledig van huis. Krijg er hartkloppingen, maagzuur en hoofdpijn van; daardoor slaaptekort en verminderde weerstand, zware ledematen.

Nu weer serieus. Hier in het dorp de gevallen naar 600/100K. Er is níets aan de hand verder. Door de risico -formule van vóór vaccineren echter alles, ALLES afgelast/uitgesteld en horeca weer beperkt :roll:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:22

Persoonlijk vind ik dat als deze besmettingen niet tot problemen in de zorg leidt ze alles van mij gewoon weer open mogen gooien. Testen wel maar 24 uur geldig.
(Dat had ik ook gevonden hebben als ik me niet zou laten enten of risicogroep was voor de duidelijkheid)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:08

Per afgelopen middernacht is in de UK ´alles´ opgeheven.
Britten mogen nu ook op vakantie.
Of ze er ergens een bepaald land ín mogen, hangt van de regels van dát land af.
Voor Spanje is dat een volledige vaccinatie of een negative pcr.
Doordat volledig gevaccineeerden nog steeds besmettelijk kunnen zijn is daar behoorlijke ongerustheid over hier.

Het is voor míj het zoveelste voorbeeld van economie versus gezondheid: Wij moeten hier weer allerlei beperkingen accepteren vanwege besmettingscijfers terwijl er geen probleem in de gezondheidszorg is en tegelijk gaat de deur op een kier voor besmetting vanuit een land waar die hoger is dan hier.
Let op: Ik heb géén probleem met de hoge besmettingscijfers, ook niet met de deur op een hier vanuit de UK, doch wél met de wonderlijke beperkingen. Anders verwoord: Als er zoveel risico is dat er beperkingen opgelegd moeten worden, waarom kan die deur naar de UK dan wél open??

Een 8)7 hierbij is dat Spanje (bijna de hele EU) wel het UK certificaat accepteert, doch de UK het EU certificaat niet. Dit maakt de reisvereisten totaal NIET wederkerig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:49

Ach ja, de Britten. Die doen nu hetzelfde als Nederland twee weken geleden met het grote verschil dat ze nu meer dan 50.000 besmettingen per dag hebben, er twee miljoen mensen in quarantaine zitten waaronder 800.000 schoolkinderen. Bedrijven dichtgaan omdat ze door die quarantaine regels geen personeel meer hebben en er gisteren meer dan 700 mensen in het ziekenhuis zijn opgenomen. Op 1 dag dus misschien kunnen andere landen over twee weken zeggen, kijk zo moet het niet wanneer ze aan het voorbeeld van Nederland nog niet genoeg hebben.