Winged schreef:Ik ('88) heb vrijdag mijn tweede prik gehad. 1 van mijn zussen ('84) krijgt hem morgen voor de tweede keer. Dus tot bouwjaar 2003 hebben we nog wel even te gaan.
Bouwjaar 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Maar iedereen tm 18 jaar heeft sowieso al een afspraak kúnnen maken. Dus langer dan 10 weken zou het nu echt niet meer moeten duren voor die allemaal 2x geënt en de twee weken door zijn. En dan ga ik er van uit dat de laatsten hun eerste prik over uiterlijk 3 weken krijgen (Zo lang moest ik iii wachten voor m'n eerste prik)
Maar gezien ze nu al een week onder de 18 hebben uitgenodigd gok ik dat het zelfs eerder klaar zou moeten zijn.
Needje schreef:Maar iedereen tm 18 jaar heeft sowieso al een afspraak kúnnen maken. Dus langer dan 10 weken zou het nu echt niet meer moeten duren voor die allemaal 2x geënt en de twee weken door zijn. En dan ga ik er van uit dat de laatsten hun eerste prik over uiterlijk 3 weken krijgen (Zo lang moest ik iii wachten voor m'n eerste prik)
Maar gezien ze nu al een week onder de 18 hebben uitgenodigd gok ik dat het zelfs eerder klaar zou moeten zijn.
Winged schreef:fokfanaat schreef:zou mooi zijn als die iig al 1 prik gehad hebben. 1 oktober lijkt me een legitieme datum
Dit inderdaad. Maar: Ik weet niet hoe het coronaziektebeeld exact verloopt bij 12-17 jarigen. En hoe het zit met de restschade. Daar zijn gelukkig experts voor.
katybug schreef:Ligt eraan. In principe lopen jongeren weinig risico. De ellende is alleen wel dat mochten ze ernstig ziek worden ze veel vaker dan volwassenen de “long” variant hebben. (Long als in lang, niet het orgaan.) En daarmee dus ook het risico lopen op blijvende schade.
MyWishMax schreef:Als je het eens bent met Engeland, dan zou je hier ook moeten wachten tot iedereen gevaccineerd is die zou willen. Daarom schaffen ze het daar af, omdat dat zo is.
Die quarantaine verschilt per land, maar de kans is er wel ja.
Needje schreef:Ik vraag me nog steeds af of alles wel aan COVID toe te schrijven is.
Door afgelopen jaar zullen er genoeg mensen zijn die klachten hebben waar ze als ze niet positief getest waren gewoon naast zich neer hadden gelegd.
(Ik ben ook veel vermoeider bv, en geen COVID)
Needje schreef:Ik vraag me nog steeds af of alles wel aan COVID toe te schrijven is.
Door afgelopen jaar zullen er genoeg mensen zijn die klachten hebben waar ze als ze niet positief getest waren gewoon naast zich neer hadden gelegd.
996981 schreef:Vermoeidheid kan bijvoorbeeld ook voortvloeien uit de maatregelen. Veel mensen hebben zich niet kunnen opladen door dingen te doen die ze leuk vinden. Reken daarbij het fulltime thuiswerken, in veel gevallen samen met het onderwijzen van je kinderen en het is niet gek dat je na een jaar moe bent.
996981 schreef:Precies. Momenteel is alles onder Long Covid te schuiven. Er is immers niet precies bekend wat er wel en wat niet daadwerkelijk aan toe te schijven is… vooral klachten als vermoeidheid kunnen natuurlijk heel verschillende oorzaken hebben. Vermoeidheid kan bijvoorbeeld ook voortvloeien uit de maatregelen. Veel mensen hebben zich niet kunnen opladen door dingen te doen die ze leuk vinden. Reken daarbij het fulltime thuiswerken, in veel gevallen samen met het onderwijzen van je kinderen en het is niet gek dat je na een jaar moe bent.